Yö meni vähillä unilla. Pitääkö tässä oikeasti erota vain omien aavistusten takia?!
En jaksaisi enää tätä miettimistä ja epäilyjä. Mies on ollut erilainen monellakin tapaa jo pidemmän aikaa. Eilen oli taas sellainen päivä kun viihtyi salilla neljä tuntia ja siihen matkat päälle. Tuli kotiin kun muut olivat jo nukkumaan menneet. Väittää että jää tuttujen kanssa juttelemaan sinne ja siksi reissut venyy. Ei myönnä tietenkään mitään pettämisiä tms. Kun olen olen yrittänyt asioista keskustella niin ei ole kiinnostusta, olen vähän kuin ilmaa. Olemme olleet yhdessä reilusti yli 20 vuotta enkä ole joutunut ennen näin inhottavia ajatuksia pyörittelemääm päässäni. Että en luota enää toisen sanaan, oikein missään asioissa. Tunne on outo ja vieras enkä pärjää enää kauaa näin. Eroavatko ihmiset vain omien aavistusten vuoksi, tuskin nyt sentäs? Miten luottamuksen saisi takaisin ja miksi sen olen menettänyt?
Kommentit (827)
Tämä on niin yksityisluontoinen asia, että jokaisen on valitettavasti mietittävä asia omalla kohdallaan ja oman luonteensa pohjalta, mitä on valmis sallimaan ja mitä ei.
Ketään paha neuvoa tällaisessa tilanteessa muuta kuin yleisluonteisesti tyyliin : maltti on valttia.
Ja pitkässä matkassa (20v) on toki aina myös kuoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli haluat pitää miehesi, niin ole viisas ja älä näytä että harmittaa.
Sen sijaan ala panostaa itseesi , että kiinnostuu viettämään sinun kanssasi yhteistä aikaa.
Jos alat kyttäämään tai tenttamaan, niin pitkän suhteesi ajat karille.
Ole itsevarma ja panosta itseesi näkyvästi vaikka tilanne ottaisi päähän.
Tällaista parempaa alistamista.
Tottakai jos rakastaa eli haluaa pitää kumppaninsa , niin pitää päänsä kiinni ja alkaa panostaa suhteeseen. Tollasia ihastuksia pitkässä liitossa tulee joka toiselle, mut ei ne mitään merkitse, ihan hyvin voi katsoa läpi sormiensa jos haluu jatkaa liittoa, itsellekin voi käydä niin että hassahtaa johonkin hetkeksi, muttei sentään omaa liittoaan halua pilata.
Jos ei enää rakasta toista ja oikeasti haluaa päästä eroon kumppanistaan , niin sitten raastavaa draamaa peliin ja kyttäysträ ja raivoamista ja tervemenoa petturi!
Jos nuo ovat vaihtoehtosi, ymmärrän kantasi.
Tyypit olleet 20 (kaksikymmentä) vuotta kimpassa. Mieti ny vähän.
Kyllä epätäydellistäkin ihmistä voi rakastaa, sinä täydellinen et semmoista ymmärrä.
20 vuotta, mitä väliä- ajan virtaa. Ei kukaan onnittele siitä , että kuinka paljon perseilyä kestänyt.
Tottakai epätäydellisä voi rakastaa, mutta ei niitä tarvitse pitää liian lähellä jos se sattuu. Pitää osata pitää itsestään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja nyt taas. Ja palsta tietysti kannustaa eroamaan :(
Ällöttää koko palsta kun aina vaan huudetaan sitä eroa! Ikäänkuin muuta ratkaisua ei koskaan edes haluttaisi nähdä.
Suomi on väärällään näitä eronneita ja katkeria kurppia jotka usuttavat toisia siihen samaan. Sitten laukataan Tinderissä ja vingutaan kun ei löydy ketään sopivaa. Yksinäisyyttä valitetaan vuolaasi.
Juurikin näin. Kannattaa miettiä pari kertaa aina noin tärkeitä asioita kuin perhe.
Ero on hyvä ratkaisu siinä tilanteessa jos on esim väkivaltaa tai jotain hirveyksiä arjessa !
Jätä se sika ennen kuin sota alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa liemessä sitä on tullut oltua ja syke aikalailla tapissa useat kerrat, mutta mikään ei ole ollut sen inhottavanpi tunne kuin se, kun sydän alkaa hakkaamaan sen vuoksi että vaistoaa tulleensa parisuhteessa petetyksi. Se on niin vittumainen tunne että sitä ei kyllä kovin montaa kertaa haluaisi kokea ja on helpommin sanottu kuin tehty, että se olisi hyvä pitää mielessä kun alkaa vierasta tekemään mieli ja miettiä sitä miltä kumppanista tuntuu jos ja kun jää pettamisestä nalkkiin.
Niinpä, olisi ja olisi, mutta mutta.
Tämä perkelee llinen tunne sai sydömeni sekaisin. En nukkunut, en ollut hetkeäkään rauhallinen itseni, sillä sydän muljahteli kellon ympäri ylilyöntejä. Menin kardiologille, sain lääkkeitä. Kysyi, onko parisuhteessa ongelmia? Vastasin, että on, mutta en tiedä millaisia, koska mies ”ei jaksa vääntää, ei tämä johda mihinkään”.
Meni jonkin aikaa, loppui seksi ja läheisyys. Nytkin mies ollut monta viikkoa ” mökillä”, ei puhu, ei välitä että olen tuskissani.
Narsismia? Pettäjä? Täysin piittaamaton kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota, että lähdet ensi kerralla mukaan ja katso mikä miehen reaktio on. Se kertoo aika paljon.
En tekisi noin. Enkä myös kysyisi tiukkaan sävyyn, kuten joku ehdotti.
Aina on mahdollisuus, ettei todellakaan ole mitään salasuhteita. Jos noin sitten lähestyy "hyökkäämällä", "syyllistämällä turhasta" tai jopa totaalisesti "nolaamalla"" mukaan menemisellä, niin silloin todellakin ihan itse suorastaan työntää ukkoaan toisen syliin.
Jos ukko ei ole himobodari eikä treeni näy missään, niin on se tietysti kumma, että noin kauan menee salilla.
Syy voi olla ihan sama kuin usein noihin sivusuhteisiinkin, eli siellä on parempaa ajankulua kuin kotona.
Aloittaisin ihan itse miettimällä, mitä kotona tapahtuu. Onko teillä koskaan perheenä hauskaa ? Teettekö koskaan mitään mukavaa yhdessä? Onko mies kotona ulkopuolinen, kuten saattaa käydä (kaikki eivät löydä - tai vaimo "dominoi" hommaa - omaa roolia perheessä).
Oletan, että olet jo tivaamista kysynyt ihan normaalisti miten hän jaksaa treenata 4 tuntia. Siis ilman syyttelyä. Yritä muistella mitä sanoi. Ehkä avoimin mielin vastausta tarkastellen huomaatkin siellä ihan järkeenkäyvän syyn.
Ja turha kenenkään pillastua ja lähettää sitä vakiokommenttia "miksi naisen pitää aina miettiä ...miksi naisen pitää aina keksiä yhteistä tekemistä" ym typerää. Ei todellakaan tarvitse aina. Mutta joskus se vaan ihan hyödyllistä, jos aikoo saada parisuhteen tai minkä muun suhteen tahansa toimimaan. Harvempi haluaa tulla epillyksi syyttä tai että häntä vastaan hyökätään ilman syytä, ja sen voi välttää etukäteen mietiskelemällä.
Ei, naisen ei tarvitse siis keksiä, mitä perhe voisi tehdä yhdessä. Sen voi teitysti keksiä vaikka yhdessä, jos se on hauskaa ja hyödyllistä.
Kuka viihtyy salilla neljä tuntia ja matkat siihen vielä päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdota, että lähdet ensi kerralla mukaan ja katso mikä miehen reaktio on. Se kertoo aika paljon.
En tekisi noin. Enkä myös kysyisi tiukkaan sävyyn, kuten joku ehdotti.
Aina on mahdollisuus, ettei todellakaan ole mitään salasuhteita. Jos noin sitten lähestyy "hyökkäämällä", "syyllistämällä turhasta" tai jopa totaalisesti "nolaamalla"" mukaan menemisellä, niin silloin todellakin ihan itse suorastaan työntää ukkoaan toisen syliin.
Jos ukko ei ole himobodari eikä treeni näy missään, niin on se tietysti kumma, että noin kauan menee salilla.
Syy voi olla ihan sama kuin usein noihin sivusuhteisiinkin, eli siellä on parempaa ajankulua kuin kotona.
Aloittaisin ihan itse miettimällä, mitä kotona tapahtuu. Onko teillä koskaan perheenä hauskaa ? Teettekö koskaan mitään mukavaa yhdessä? Onko mies kotona ulkopuolinen, kuten saattaa käydä (kaikki eivät löydä - tai vaimo "dominoi" hommaa - omaa roolia perheessä).
Oletan, että olet jo tivaamista kysynyt ihan normaalisti miten hän jaksaa treenata 4 tuntia. Siis ilman syyttelyä. Yritä muistella mitä sanoi. Ehkä avoimin mielin vastausta tarkastellen huomaatkin siellä ihan järkeenkäyvän syyn.
Ja turha kenenkään pillastua ja lähettää sitä vakiokommenttia "miksi naisen pitää aina miettiä ...miksi naisen pitää aina keksiä yhteistä tekemistä" ym typerää. Ei todellakaan tarvitse aina. Mutta joskus se vaan ihan hyödyllistä, jos aikoo saada parisuhteen tai minkä muun suhteen tahansa toimimaan. Harvempi haluaa tulla epillyksi syyttä tai että häntä vastaan hyökätään ilman syytä, ja sen voi välttää etukäteen mietiskelemällä.
Ei, naisen ei tarvitse siis keksiä, mitä perhe voisi tehdä yhdessä. Sen voi teitysti keksiä vaikka yhdessä, jos se on hauskaa ja hyödyllistä.
Sinulla näyttää olevan tosi työläs parisuhde. Tietämäni naiset pitkissä parisuhteissa saavat pidetty miehensä ihan vain olemalla omina itsenänsä, tukka vinossa ja paidat rypyssä.
Yksi kaveri on vähän samanlainen kuin sinä, pelkää että haurasmies menee rikki kun pyytää tekemään jotain. Silti, vaikka hän on hoivannut ja hellinyt parisuhteessa miehiä, ovat miehet aina jättäneet hänet.
Ehkä kaikkiin parisuhteisiin ei ole olemassa yhtä resptiä.
Siellä köyritään nyt jotain muuta kuin omaa vaimoa ihan urakalla,
Tunnen miehen, joka lähti uimahallille pariksi tunniksi, mutta tapailikin toista naista, jolle puolestaan kertoi, että vaimon kanssa ei enää mitään läheisyyttä. Ja tälle toiselle sanoi, ett eihän me ikinä valehdella eikä petetä toisiamme. Jösses!
Onko kukaan ehdottanut. Oletko haistanut vaatteita? Haiseeko hiki tai nainen? Onko mahdollista vakoilla?
Vierailija kirjoitti:
öh... monikin jos on rapakunnossa ja ottanut itselleen liian rankan kunto-ohjelman, kuten moni alussa tekee.
Sitä rehkii minuutin ja lepää ja huohottaa 10min. Sitten vitkuttelee puoli tuntia viimeisen sarjan tekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne aavistukset yleensä pitää 20v tuntemisen jälkeen paikkansa.
Jep, tämä. Nimim: kokemusta on
Neljä vuotta sitten kyselin täällä vähän samoin. Sain enimmäkseen vastauksia, että taitaa olla pettämässä. En uskonut heti. Kevään aikana kaikki sitten pikkuhiljaa selvisi, vaikkei mies mitään mylntänytkään. Loppukesästä vasta selvisi ja kuukauden päästä oli ero selvä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluaisi erota ikinä mun kumppanista.
Vaikka paneskelisi puoli kaupunkia (mut hyvä kun ei sentään). But who knows?
Ihminen sekin vain on.
Hyvä elää arkea yhdessä kyllä , en minä ainakaan ekansa eroa ehdottaisi tai nostelisi kissaa pöydälle, seuraisin tilannetta kaikessa rauhassa, että mikä meininki jos alkaisi toisen touhut epäilyttää tai okein rankasti risomaan. Ei munkaan kanssa ole kenenkään pakko olla jos ei kiinnosta kerran.
Et vaikka se tulis kotiin kortsu munassa? Vielä katsoisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne aavistukset yleensä pitää 20v tuntemisen jälkeen paikkansa.
Jep, tämä. Nimim: kokemusta on
Neljä vuotta sitten kyselin täällä vähän samoin. Sain enimmäkseen vastauksia, että taitaa olla pettämässä. En uskonut heti. Kevään aikana kaikki sitten pikkuhiljaa selvisi, vaikkei mies mitään mylntänytkään. Loppukesästä vasta selvisi ja kuukauden päästä oli ero selvä.
..Ja minä kyselin 10 vuotta sitten, Ja petettiin minua ja urakalla! Ero siitä tuli. Luottakaa vaistoihinne.
Ei hyvää päivää. Jos mies on 4 tuntia poissa kotoa, niin jo on epäilykset niskassa ja eroa suunnitellaan.
Ja tuota vielä ihan innolla peukutellaan???
Itse olen usein jäänyt puulaakihöntsyjen jälkeen yhdelle oluelle tai ihan vaan vichylle kavereiden kassa turisemaan ja paskaa jauhamaan, eikä ole koskaan kotona mitään kyselty. Toki jos tuollalailla alettaisiin palloa jalkaan asettelemaan, niin se olisin kyllä minä, joka alkaisin eropapereita kirjoittelemaan.
Älkää nyt hyvät naiset tukehduttako kumppaneitanne. Kyllä jokaisella pitää oikeus myös omaan elämään ja kavereiden kanssa jutusteluun, ilman että tarvii kokoajan vilkuilla kelloa, ettei saa pirttihirmulta kotona sapiskaa, kun on treenireissulla varttitunnin liian pitkään jutellut kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öh... monikin jos on rapakunnossa ja ottanut itselleen liian rankan kunto-ohjelman, kuten moni alussa tekee.
Sitä rehkii minuutin ja lepää ja huohottaa 10min. Sitten vitkuttelee puoli tuntia viimeisen sarjan tekemisessä.
Ja tuohon menee aikaa neljä tuntia?
Kukaan rapakuntoinen tuskin jaksaa hillua tuntikausia salilla.
Ap.n mies ei edes rehki siellä rapakuntoisena, vaan omien puheidensa mukaan juttelee tuttujen kanssa ja siksi aikaa menee.
Vierailija kirjoitti:
Paikannin autoon, sillähän se selviää käykö salilla vai panemassa.
Eikö tuo ole laitonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin omituista että parisuhteessa saa petkuttaa ja valehdella mutta puhelimen tai läppärin tsekkaaminen on monen mielestä väärin. Jos mies ei halua keskustella niin ihan oma vika, silloin kyllä ap ei tarvitse olla mikään marttyyri ja kunnioittaa miehen yksityisyyttä kun mies selkeästi harjoittaa henkistä väkivaltaa ja kenties pettää. Se että vaikenee ja ei suostu puhumaan on täysin epäkunnioittavaa käytöstä. Miten voi jatkaa suhdetta jos toinen osapuoli ei suostu puhumaan? Luottamus luo turvallisuutta ja miehen tehtävä on juuri luoda naiselle turvallisuuden tunteen.
Mustasukkaisten hullujen oikeutus laittomuuksille. EI! Toisen omaan ei kajota ilman lupaa. Piste.
Ainahan vainoharhainen halutessaan syyn keksii
Jos sinulla ei ole mitään salattavaa ei ole mitään syytä suojella puhelinta kun PUOLISO haluaa sen tsekata. Tästä ei pitäisi kenenkään taipua. Nämä puhelimen piilottelijat ja "mun puhelin,minun ikioma älä koske!"-tyypit ovat melkein aina hämäriä tapauksia.
Ja syy on usein, että puhelimessa on jotain erittäin "salaisia työasioita". Mitä agentteja nämä tyypit ovat?. Puhelin otetaan veskiin ja suihkuun mukaan, kun pitää salata. Ei se kumppani niitä vakoile, vaan haluaa tietää onko suhteessa ruuhkaa.
Ehkä se vaimo vaan tietää ettei penetraatio satiaisen kanssa kiinnosta. Joutuu luopumaan miehestä, koska seksi on tärkeää naiselle.
Ei se rakkaus kuole, mutta ei sitä sen takia tarvitse huonoon suhteeseen jäädä. Kaikkea ei tarvitse omistaa vaan voi olla mukana etäämmältä.
Hölmöläisiltä noi miehet kuullostaa, siksi itkevät.