Yö meni vähillä unilla. Pitääkö tässä oikeasti erota vain omien aavistusten takia?!
En jaksaisi enää tätä miettimistä ja epäilyjä. Mies on ollut erilainen monellakin tapaa jo pidemmän aikaa. Eilen oli taas sellainen päivä kun viihtyi salilla neljä tuntia ja siihen matkat päälle. Tuli kotiin kun muut olivat jo nukkumaan menneet. Väittää että jää tuttujen kanssa juttelemaan sinne ja siksi reissut venyy. Ei myönnä tietenkään mitään pettämisiä tms. Kun olen olen yrittänyt asioista keskustella niin ei ole kiinnostusta, olen vähän kuin ilmaa. Olemme olleet yhdessä reilusti yli 20 vuotta enkä ole joutunut ennen näin inhottavia ajatuksia pyörittelemääm päässäni. Että en luota enää toisen sanaan, oikein missään asioissa. Tunne on outo ja vieras enkä pärjää enää kauaa näin. Eroavatko ihmiset vain omien aavistusten vuoksi, tuskin nyt sentäs? Miten luottamuksen saisi takaisin ja miksi sen olen menettänyt?
Kommentit (827)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se vaan kokee sut ahdistavana ja istuu vaikka kirjastossa tai kavereillaan, salin lisäksi
Tämähän se olisi. Perhe-elämä tökkii jollain tasolla ja haluaa viettää aikaansa muualla... "poissa silmistä, poissa mielestä"
Mä kans luulen näin. Tämä on nimittäin aika yleistä. Yleensä molemmat tarvitsee etäisyyttä ja hengähdystaukoa, eli kunhan sitä on sitten molemmille tarjolla, jos molemmat sitä kaipaavat.
Silloin kun tarvitaan etäisyyttä ja hengähdystaukoa, se on merkki siitä, että halutaan erota. Jompi kumpi. Aika monta eroa jo sivusta seuranneena näin lähes kuusikymppisenä tullut huomattua. Epämääräiset menot ja keskusteluhaluttomuus toinen varma tuntomerkki.
En oo samaa mieltä. Etkö tosiaan ole kuullut oman ajan tarpeesta? Joskus ruuhkavuodet ovat vaan uuvuttavia. Se vaihe voi mennä ohi, jos molemmat niin ovat asennoituneet ja haluavat.
Montako kertaa olet itse parisuhteesta eronnut?
No minkä helkkarin takia tästä oman ajan tarpeesta ei voi avoimesti keskustella, vaan sitä pitää ottaa tunti tällöin, neljä tuntia tuolloin asiasta puhumatta??
Jotta toinen voisi asennoitua ja haluta oman ajan ottoa, siitä pitää keskustella. Eikö tämä nyt ole itsestään selvää?
Miten te asiat hoidatte? Kaivatte jonkun kalenterin joka puna- ja sinilaputatte et "tuolla sulle tunti ja mulle täällä"? Helkkarin rasittavaa ja kontrolloivaa. Minä voin ainakin spontaanisti lähteä lenkille ja siellä menee pari tuntia, voin kotimatkalla käydä kaupoillakin... Ei haittaa miestä enkä tee mitään tiliä ajankäytöstäni, tilanteet voivat muuttua. Jos mies haluaa, et tulen nopeammin kotiin, voi laittaa viestiä ja tulen. Mutta harvemmin niin tekee.
Mies voi mennä ihan vastaavasti kaverin kans harrastamaan omia menojaan. Ei ole multa pois.
Miksi toisen ei voi antaa mennä? Miksi pitää aina rajoittaa ja hönkiä niskaan?
Lapsiperheessä todellakin usein merkataan kalenteriin harrastusajat, koska ei niitä lapsia voi jättää yksinkään pitkiksi ajoiksi. Vaikka olisivat jo hiukan vanhempiakin, niin kyllä se turvattomuutta tuo, jos eivät yhtään tiedä, että missä vanhemmat on ja koska tulevat kotiin. Kahden aikuisen suhteessa tuo voi toki toimia.
Näin juuri. Jotkut eivät vaan ymmärrä, joko siksi, ettei ole lapsia tai sitten siksi, ettei itse tarvitse ottaa vastuuta mistään, vaan toinen hoitaa kaiken. Meillä on 3 lasta 4-, 7- ja 10-vuotiaat ja voin kertoa, että on menoa ja meininkiä ja lasten asioita hoidettava päivittäin; koulujutut, harrastusjutut, lääkärit. Ei tosiaan ole vaan sitä, että toinen antaa lapselle iltapalan ja pistää nukkumaan, kuten joku tuossa mainitsi, että ei siihen kahta vanhempaa tarvita 😂 me molemmat käydään myös töissä, joten aika paljon arkena töiden jälkeen mennään lasten ehdoilla ja hoidetaan kauppa-asiat, ruuanlaitot jne. Ja kyllä minä pyrin käymään omissa harrastuksissani pari kertaa viikossa ja samoin mieheni, mutta joskus on vaan viikkoja, ettei kerta kaikkiaan ehdi. Ei olisi mitenkään reilua, että mitään ennalta sopimatta toinen vaan olisi tuntikausia jossain! Toinen sanoo lähtevänsä vaikka salille, niin ei tulisi edes mieleenkään, että toinen viettäisi siellä yllättäen 4 tuntia! Viikonloppuisin sitten puuhataan perheenä ja joskus on luksusta, jos vaikka mummu haluaa lapset hoitoon, niin me päästään miehen kanssa kahdestaan jonnekin.
Lisään vielä, että monesti hoidetaan omia harrastuksia silloin, kun lapset harrastaa. Esimerkiksi vien 10-vuotiaan harrastukseensa ja siellä ei tarvita äitiä mukana, niin sen ajan olen vaikka kuntosalilla tai sovin lapsen harrastuskaverin äidin kanssa, että mennään lenkille siksi aikaa. Välillä se ei käy, jos pitää käydä sillä välillä hakemassa 7-vuotias kaveriltaan, kun isä on vaikka kipeänä olevan 4-vuotiaan kanssa kotona. Paljon siis kaikenlaisia muuttujia.
Kerron nyt vain omista kokemuksistani.
Parisuhteessa kun on sellainen tunne tullut että nyt ei ole kyllä kaikki okei ja toinen salaa jotakin ja pelleilee selän takana toisen ihmisen kanssa, tuo tunne ensin jopa hävettää ja nolottaa, kuinka minä voin noin ajatella eihän se millään voi olla mahdollista?
Asiaa ei vielä ota puheeksi se vaivaa mieltä kuitenkin enemmän ja enemmän ja sitten kun asiasta kehtaa kysyä on toisen vastaus että kaikki on hyvin mitä sä tollasii mietit tms. ja taas tuntee itsensä aivan pelleksi, mutta asia vaivaa silti ja voimistuu koko aika.
Uskon että ihminen aistii tietämättään pieniä mitälie mikroilmeitä ja muita mitättömiä muutoksia toisen käytöksessä, ei sen tarvitse aina olla huulipunatahra paidan kauluksessa tai vieraat rintaliivit sohvan takana, kun toisen oppii tuntemaan niin häntä oppii myös lukemaan.
No tuo ikävä pettämisestä ei katoa mihinkään vaan voimistuu ja siitä tulee yhä useammin puhetta ja toinen koko aika kieltää asian, parisuhde jatkuu mutta ei enään samanlaisena ja sitten eräänä kauniina päivänä pettäjä jää kiinni, tai kertoo asiasta, tai lähtee yllättäen suhteesta tms. ja itse saa lopultakin vahvistuksen aavistuksilleen ja huomaa että kyllä se niin on että omaan vaistoonsa kannattaa luottaa.
Ihmisellä ei ole vaistoa huvin vuoksi…
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi esimerkki meidän keskustelusta, päivän tapahtumista. Miltä kuulostaa? Mies valmistelee salireppuaan, sanoo ovella että menee kauemman aikaa. No, ei menekään kuin vajaa tunti ja tuleekin takaisin. Ihmettelen, sanon että: sä tulitkin jo takaisin? Mies vastaa kiukkuisena tähän että eikö hän saa kotona olla?!!! Pitääkö lähteä pois, kyllä hän voi olla salilla treenaamassa vaikka koko yön niin ei tartte joka ikisestä asiasta vittuilla ja valittaa. Painelee työhuoneeseen ja laittaa oven kiinni. Siinä vaiheessa mulla nousee pala kurkkuun enkä tiedä mitä tein väärin? ap
Miehen ja misukan treffit peruuntuivat ja äijä joutui kuluttamaan aikaansa jossain. Turhautuminen purkautui kuvaamallasi tavalla. Ota äijäs jutuille. Jos ei suostu puhumaan, hae eropaprut ja laita esille. Et -todellakaan- menetä mitään.
Pyydä jotain miehelle tuntematonta kaveriasi varjostamaan. Esim. menemään salille. Jos siellä on joku muija niin mies ei osaa piilotella asiaa mitenkään, kun silloin jos ap pölähtää paikalle/tulee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi esimerkki meidän keskustelusta, päivän tapahtumista. Miltä kuulostaa? Mies valmistelee salireppuaan, sanoo ovella että menee kauemman aikaa. No, ei menekään kuin vajaa tunti ja tuleekin takaisin. Ihmettelen, sanon että: sä tulitkin jo takaisin? Mies vastaa kiukkuisena tähän että eikö hän saa kotona olla?!!! Pitääkö lähteä pois, kyllä hän voi olla salilla treenaamassa vaikka koko yön niin ei tartte joka ikisestä asiasta vittuilla ja valittaa. Painelee työhuoneeseen ja laittaa oven kiinni. Siinä vaiheessa mulla nousee pala kurkkuun enkä tiedä mitä tein väärin? ap
Deitti perui ja nyt miestäsi harmittaa.
Kyse saattaa olla myös siitä, että mies välttelee lapsiperhe-elämää ja vastuita. Sekään ei ole kivaa, yhtä paha juttu kuin pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Hyökkäys on paras puolustus.
Tuttavilla tällaista jo joka asiasta jo vieraidenkin kuullen loppuaikoina. On todella raskasta lapsille, mutta eihän tämä tilanne sinun vikasi ole. Kuulostaa kuitenkin siltä, että keskustelut on keskusteltu kahden kesken ainakin. Jos mies ei lähde terapiaan, niin mene yksin. Lasten takia muutos on tultava.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä jotain miehelle tuntematonta kaveriasi varjostamaan. Esim. menemään salille. Jos siellä on joku muija niin mies ei osaa piilotella asiaa mitenkään, kun silloin jos ap pölähtää paikalle/tulee mukaan.
Tuskin koskaan mies on näissä tilanteissa siellä missä sanoo olevansa, vaan on tapailemassa sitä uutta ihastustaan esim hänen kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Sori, olen sen verran kokenut, että noi nyt on klassiset pieleen menneet treffit, se toinen ei päässytkään. Lisäksi on aivan NORMAALIA ihmetellä, jos toinen tulee aikaisemmin/myöhemmin kuin sanoo tulevansa. Esimerkiksi jos minä sanon kaverin kanssa lähtiessä, että älä odottele, menee varmaan myöhään, kun ei ole pitkään aikaan nähty ja tulenkin kotiin parin tunnin päästä, totta kai kyselemättä kerron, että harmitus, Xllä olikin vielä muuta menoa, niin jäi tapaaminen lyhyeksi. Ihan samoin, jos menenkin salille ja huomaan vaikka, että kengät on jäänyt kotiin ja tulenkin heti takaisin, niin tietysti naureskelen ja harmittelen, että se oli sellainen salireissu se.
Toisekseen, lähes aina kun suututaan siitä, mitä toisen on ihan NORMAALIA sanoa ihmisten välisessä kanssakäymisessä, asiat on huonosti.
Ihan oikein tuolla joku sanoi, että nämä pettäjät on just noin tyhmiä, mutta onneksi niin. Pahimpia onkin he, jotka tossakin tilanteessa just selittävät pusutellen ja hymyillen jonkun selityksen. Tää kertoo siitä, että ei sun mies mikään psykopaatti ole, onpahan vain yksi perheellinen, joka on sekaantunut tod, näk. toiseen perheelliseen. Tai sitten toinen nainen kouluttaa pihtaamalla sovittuja tapaamisia miehen eroa vauhdittaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin koskaan mies on näissä tilanteissa siellä missä sanoo olevansa, vaan on tapailemassa sitä uutta ihastustaan esim hänen kotonaan.
No jos oikein HC meininkiä haluaa, niin kaverin voi palkata lähtemään jostain kotitalon lähiristeyksestä miehen auton perään. :D
Tuo on aina hirveä hetki, kun kupla puhkeaa. Oli se sitten parisuhteessa tai jossain muussa suhteessa.
Silmien aukeaminen aiheuttaa hirvittävän tuskan ja ei voi millään uskoa sitä todeksi. Ihminen on siitä ihmeellinen otus, että osaa sulkea silmänsä asioilta. Eläimet vaistoavat asiat heti ja luottavat vaistoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin olet vain mennyt iloisesti hymyillen halaamaan miestäsi? Ilman minkäänlaisia tenttailuja.
Miehesi vaikuttaa pettyneeltä.
Mies onkin pettynyt, niin kiihkeät sessiot meni sivu suun.
Itse yritin vielä tuota, että olen tosi pirtsakka, en syyttele kun eihän mitään ole menossa, mä olen vainoharhainen ja mun pitäisi työstää läheisriippuvuuttani.
Kun menet vastaan iloisesti hymyillen, sut sysätään pois ja ärähdetään, että mene siitä, harmittaa zyx tarpeeksi. Kun yrität jutella ihan normaalisti ja kevyesti, kaikista sanoistasi haetaan vittuiluja ja valitusta.
Voi että kaiveli jäljestä päin ne kaikki omat yritykset olla hymyilevä halailija ja lopettaa tenttailu. Sen kun saisi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehellä piti olla treffit, mutta ei sitten ollutkaan. Laiskana ei jaksanut mennä yksin ostoskeskukseen pyörimään tai varmaankaan edes sinne salille, niin palasi kotiin kiukkuisena ja pettyneenä. Ihan selvää pettämistä tuo on. Ei ole edes mitään perhe-elämän välttelyä, koska, jos olisi, niin ei olisi kotiin tullut ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, olen sen verran kokenut, että noi nyt on klassiset pieleen menneet treffit, se toinen ei päässytkään. Lisäksi on aivan NORMAALIA ihmetellä, jos toinen tulee aikaisemmin/myöhemmin kuin sanoo tulevansa. Esimerkiksi jos minä sanon kaverin kanssa lähtiessä, että älä odottele, menee varmaan myöhään, kun ei ole pitkään aikaan nähty ja tulenkin kotiin parin tunnin päästä, totta kai kyselemättä kerron, että harmitus, Xllä olikin vielä muuta menoa, niin jäi tapaaminen lyhyeksi. Ihan samoin, jos menenkin salille ja huomaan vaikka, että kengät on jäänyt kotiin ja tulenkin heti takaisin, niin tietysti naureskelen ja harmittelen, että se oli sellainen salireissu se.
Toisekseen, lähes aina kun suututaan siitä, mitä toisen on ihan NORMAALIA sanoa ihmisten välisessä kanssakäymisessä, asiat on huonosti.
Ihan oikein tuolla joku sanoi, että nämä pettäjät on just noin tyhmiä, mutta onneksi niin. Pahimpia onkin he, jotka tossakin tilanteessa just selittävät pusutellen ja hymyillen jonkun selityksen. Tää kertoo siitä, että ei sun mies mikään psykopaatti ole, onpahan vain yksi perheellinen, joka on sekaantunut tod, näk. toiseen perheelliseen. Tai sitten toinen nainen kouluttaa pihtaamalla sovittuja tapaamisia miehen eroa vauhdittaakseen.
Hyi saakeli kun tuli flash backit vielä 10 v jälkeen!
Meillä oli ihan sama, nyttemmin tiedän, erittäin tavallinen juttu, miehen epämääräiset menot, etääntyminen, puhumattomuus, mä olin hullu akka, jne jne jne jne.
Mutta todella asiat olivat loppusuorallaan, ymmärrän jälkeen päin, siinä vaiheessa kun mies alkoi tulla kotiin, vaikka oli väittänyt menevänsä epämääräisille menoilleen.
Meillä toimi, mies kertoi jonkun ajan päästä että toisen mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että liitossanne on jotakin muutakin pielessä, jos miehesi käyttäytyy noin ylipäänsä.
Itse olen myös ollut reilu parikymmentä vuotta yhdessä mieheni kanssa, eikä hän koskaan ole puhunut tai käyttäytynyt noin ilkeästi.
Miehesi vaikuttaa olevan vittuuntunut ja pahantuulinen kaikkinensa, oli syy sitten pettäminen tai mikä tahansa.
Nyt nostat kissan pöydälle tai lähdet itse nostelemaan, jos mies ei suostu kommunikoimaan tai käyttäytymään muulla tavalla.
Itse jo ikäni puolesta en haluaisi kuluttaa loppuelämääni ihmisen rinnalla, joka ei näytä seuraani kaipaavan, mieluummin vaikka yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin omituista että parisuhteessa saa petkuttaa ja valehdella mutta puhelimen tai läppärin tsekkaaminen on monen mielestä väärin. Jos mies ei halua keskustella niin ihan oma vika, silloin kyllä ap ei tarvitse olla mikään marttyyri ja kunnioittaa miehen yksityisyyttä kun mies selkeästi harjoittaa henkistä väkivaltaa ja kenties pettää. Se että vaikenee ja ei suostu puhumaan on täysin epäkunnioittavaa käytöstä. Miten voi jatkaa suhdetta jos toinen osapuoli ei suostu puhumaan? Luottamus luo turvallisuutta ja miehen tehtävä on juuri luoda naiselle turvallisuuden tunteen.
Ei pelkästään väärin vaan rikos. Luulisi, että jokainen osaa jo nykyaikana pitää laitteensa suojattuna vahvalla salasanalla tai sormi- tai kasvotunnistuksella.
Niin. Tämä meidän lainsäädäntö on kyllä jännä. Tutustuin aiheeseen, kun tulin seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. On siis rikollista tutkia toisen laitteita, huijata rahaa, vongata seksiä vieraalta, mutta on laillista lähestyä vierasta ihmistä ja alkaa esittää tälle täysin valhepohjaisesti rakastunutta ja parisuhdetta ja ihmistä, jota ei ole olemassakaan ja näin saada kohteelta lopulta suostumuksellista seksiä. Valehtelu ja manipulointi on rikos vain kun saatu hyöty on taloudellinen, ei silloin kun sillä huijataan aviopuolisoa tai hyväksikäytetään toista ihmistä seksuaalisesti.
Nyt löytyi ainakin yksi asia jota mies on peitellyt. Sitäkin olen ehkä jossain aivojen sopukoissa aavistellut mutta en uskonut. En ole penkojatyyppiä ja nyt aloin tutkia kaappeja ja mitäs sieltä löytyikään! Mies on käyttänyt alkoa aika reippaasti. On käynyt usein nukkumaan hyvinkin myöhään, ollut työhuoneessaan ja juonut näköjään. Joinakin aamuina olen haistanut jotain mutta en ole uskonut enää omaa hajuaistiakaan. Kyse ei ole siitä etteikö mies saisi juoda. Tämmöinen yksin juominen yöllä kyllä herättää huolta. Ja kun on piilotellut tyhjiä tölkkejä, pulloja niin etten niistä ole tiennyt mitään niin aika kummalta tuntuu. Samaan aikaan treenaa sikana, huolehtii kunnostaan mutta juokin "salaa" huoneesaan öisin. Mitähän tässä vielä selviäkään. Sain sen verran voimia ja rohkeutta teidän jutuista että alan asioita selvittää nyt urakalla!
ap
Narsistit kyllä ainakin suuttuvat juuri tuolla tavalla, kun tikkari vietiin lapsen nenän edestä. Ja pettäjät toki myös. Ja nyt sitten voidaan miettiä, onko pettäjä aina myös jonkin sortin narsisti.
AP, vaikka miehesi ei olisi täysin narsisti, ketju Narsistin keskustelutyyli saattaisi antaa sinulle jotain. Siellä on juuri tuosta perheen luota pakoilusta, isistä, jotka eivät kanna vastuutaan, pettäjistä, tyhjästä suuttumisesta, siitä miten miettii mitä ihmettä on tehnyt itse väärin ja miten tämä korjataan, olenko hullu epäillessäni jne. Ketju on tolkuttoman pitkä, mutta jos jaksat kahlata sitä, saatat jostain kohtaa löytää vertaistukea ja selkeyttä ajatuksillesi ja tunteillesi. Jo sekin, että ihmettelee kovasti mitä ihmettä tapahtuu, on yksi merkki siitä että saatttaa olla tekemisissä narsistin kanssa. He luovat ympärilleen hämmennystä ja pahaa oloa ja osaavat sekoittaa kaikki asiat sekavaksi puuroksi.
Veikkaan, ettei se mies välttämättä ole edes siellä salilla.
Tosi ikävä tilanne, ikävää kohtelua.
Älä silti rupea varomaan keskusteluja se ei pidemmän päälle auta.