Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten törkeydestä

Vierailija
25.08.2015 |

Olen nainen joka haluan seksiä vasta parisuhteessa. Mutta tajuavatko miehet tämän? Eivät tajua. Täysin törkeästi tulee ehdotuksia sekssin, vaikka emme edes seurustele! Siis jo tutustumisvaiheessa. Enhän voi millään tietää, haluaako mies minusta mitään muuta. Sori vaan miehet, mutta minulta menee maku teihin kokonaan, jotka ehdotatte seksiä ennen kuin olette kunnolla sitoutuneessa parisuhteessa kanssani. Sellaisia miehiä, jotka haluavat ensin parisuhteen on ehkä 1/1000. Siis parisuhteen ennen edes ehdotustakaan seksistä. 

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi spammays, viestin lähetys jumitti ja tämä tuli toiseen kertaan..

-81--

Vierailija
82/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:33"]

Ja siis minusta seksi ennen parisuhdetta on sellaisille ok, jossa nainenkin selvästi osoittaa, että haluaa sitä (tai vaikka yhdnenyön juttua, ei muiden jutut ole minulta pois), mutta kun olen nainen, joka EI OSOITA, että haluaisin seksiä, niin silti sitä ehdotetaan. Miksi?

ap

[/quote]

Koska tuntuu edeleen olevan vallalla käsitys, että se on miehen tehtävä tehdä aloite seksiin. Jos jäät odottamaan naisen tekemää aloitetta, niin iso osa porukasta ei päädy koskaan vällyjen väliin peuhaamaan. Eikä varsinkaan niin useasti kuin aloitteita tekemätön mies haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:43"]

kyllä minusta olisi aika erikoista, jos seksi ei suuresti rakastamansa ihmisen kanssa sujuisi....et selvästikään ole kohdannu aitoa rakkautta, jonka tietää sillä sekunnilla tai ylipäänsä rakastunu? minä olen. sellasta rakkautta ei tarvitse eikä edes voi "testata". sinun "kokeilusi" ei ole rakkautta nähnytkää.

[/quote]

Huhuh, melko kovan vastuun otat itsellesi kun pystyt sanomaan pelkästään seksuaalisen yhteensopivuuden perusteella kenen rakkaus on aitoa ja kenen ei! Rakkaus voi kuule olla kuinka aitoa tahansa, ja SILTI pari ei sovi seksuaalisesti yhteen. Ei se rakastuminen ja rakastaminen ole mitenkään siihen sidoksissa, mitkä ovat kenenkin seksimieltymykset tai tavat. Ei toisesta näe/tunne automaattisesti hänen seksuaalisuuttaan, joten se "aidosti" rakastuminen voi tapahtua vaikka pari olisi seksuaalisesti täysin yhteensopimaton. 

Ei kai seksuaaliterapeutteja edes tarvittaisi, jos "aidoissa" suhteissa seksi aina toimisi automaattisesti, ja epäaitoja kukaan ei varmaan viitsisi lähteä terapiaan puimaankaan...

Vierailija
84/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:39"]Ei kukaan normaali mies halua "ostaa sikaa säkissä". Ei nyt eletä missään 50-luvulla... [/quote] Mitäs toi tarkoittaa? Silloinhan sitä on ostanut sian säkissä, jos menty heti panemaan, mutta naisen luonne onkin ihan hirveä. Toisinpäin tulee tuskin pettymyksiä. Siis että nainen onkin oikea kultakimpale, ja seksiäkin ehtii sitten harrastaa myöhemmin.

[/quote]

Joo, mutta se ihana kultakimpale joutaa vaihtoon, jos se makaa sängyssä kultakimpaleena eikä ole villi ja viriili peto.

Vierailija
85/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:06"]

Jos sä olisit ensin tutustunut mieheen puoli vuotta, tavannut hänen perheensä, ihastunut kunnolla, tehnyt ehkä tulevaisuuden suunnitelmiakin.. ja sitten menisit sänkyyn ja huomaisitte että ette ole ollenkaan seksuaalisesti yhteensopivia, niin sittenkö harmittaisi vähemmän :o? 

[/quote]

Minä olen sellainen ihminen joka tykkää avata suunsa ja puhua. Samoin pidän ihmisistä jotka myös tekee näin. Niistä seksuaalimieltymiksistä voi ihan puhuakin ilman että mennään heti sänkyyn kokeilemaan (ja pettymään mikä on ehkä ahdistavaa sitten kummallekin). 

[/quote]

Sori, mutta todella naiivi ajattelutapa. Joo voihan sitä puhua, mutta kun toinen sanoo "tykkään rajusta seksistä" niin hän voi tarkoittaa sitä että pitää hieman toisen ranteesta kiinni, kun taas kuulija olettaa että rajulla tarkoitetaan sänkyyn sitomista ja ruoskalla vetelyä. Kun toinen sanoo että tykkää monipuolisesta seksistä, hän voi tarkoittaa sitä että kerran kuussa otetaan suihin, kun taas toinen olettaa että monipuolisuus sisältää parinvaihtoa ja roolileikkejä. Siinäpä sitten huomataan vasta toteutusvaiheessa että kaikki puhe meni ihan hukkaan, kun oikeasti on puhuttu ihan eriluokan asioista.

Seksi on ylipäätään sellainen asia, että pelkällä puheella et saa kuin pienen vihjeen siitä mistä toinen oikeasti pitää ja mitä hän tekee. Muuten mennään siihen että piirrellään kaavakuvia ja näytetään nukeilla mitä toinen tarkoittaa, ja siinäpä se vasta romantiikka kukkiikin! Lisäksi moni puhuu ns. ihanneminänsä suulla, esim. voi ihan vilpittömästi sanoa että haluaa paljon seksiä ja rakastaa sitä, mutta käytönnössä ei sitten jaksakaan kuin kaksi kertaa kuussa ja sekin vonkauksen jälkeen. Ei tällaisia asioita ihan oikeasti voi tietää kuin kokeilemalla.

[/quote]

No jos ihmistuntemus ja kommunikointi kyky on noin huonoa niin silloin ymmärrän asian. Itse en ole koskaan erehtynyt ihmisestä kunhan vain olen puhunut tämän kanssa ja tarkkaillut samaan aikaan. Vaikka ihminen puhuisi jostain muustakin kuin seksistä, niin tämä oikeastaan paljastaa itsestään paljon pelkillä pienillä eleillä ja katseilla. Ihmisten signaaleille herkkanä olen tuttunut ottamaan paljon huomioon.

Vierailija
86/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:37"]

kyllä minusta olisi aika erikoista, jos seksi ei suuresti rakastamansa ihmisen kanssa sujuisi....et selvästikään ole kohdannu aitoa rakkautta, jonka tietää sillä sekunnilla tai ylipäänsä rakastunu? minä olen. sellasta rakkautta ei tarvitse eikä edes voi "testata". sinun "kokeilusi" ei ole rakkautta nähnytkää.

[/quote]

Huhuh, melko kovan vastuun otat itsellesi kun pystyt sanomaan pelkästään seksuaalisen yhteensopivuuden perusteella kenen rakkaus on aitoa ja kenen ei! Rakkaus voi kuule olla kuinka aitoa tahansa, ja SILTI pari ei sovi seksuaalisesti yhteen. Ei se rakastuminen ja rakastaminen ole mitenkään siihen sidoksissa, mitkä ovat kenenkin seksimieltymykset tai tavat. Ei toisesta näe/tunne automaattisesti hänen seksuaalisuuttaan, joten se "aidosti" rakastuminen voi tapahtua vaikka pari olisi seksuaalisesti täysin yhteensopimaton. 

Ei kai seksuaaliterapeutteja edes tarvittaisi, jos "aidoissa" suhteissa seksi aina toimisi automaattisesti, ja epäaitoja kukaan ei varmaan viitsisi lähteä terapiaan puimaankaan...

[/quote]

Seksuaaliterapeutit on sitä varten että puretaan seksiin liittyviä estoja ja tunteita jotka saattavat vaikuttaa omaan seksuaalikäytökseen ja identiteettiin negatiivisesti. Sillä ei siis yritetä muuttaa seksuaalimieltymyksiä. Minusta seksi on rakkausen jatke eikä mikään erillinen osa, joten en sinällänsä ymmärrä näkemystäsi. Ei niin että siinä olisi mitään väärää, vaan minä en näe asioita samalla tavalla.

Vierailija
87/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä naisia moneen junaan. Itse en ainakaan jaksa edes miettiä mitään parisuhdetta, jos ei ole useita seksikertoja kyseisen miehen kanssa alla. Toiset ilmeisesti etenee seksiin parisuhteen kautta, toiset parisuhteeseen seksin kautta. Olen itse ehdottomasti jälkimmäistä porukkaa.

Vierailija
88/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:39"]

Jos sä olisit ensin tutustunut mieheen puoli vuotta, tavannut hänen perheensä, ihastunut kunnolla, tehnyt ehkä tulevaisuuden suunnitelmiakin.. ja sitten menisit sänkyyn ja huomaisitte että ette ole ollenkaan seksuaalisesti yhteensopivia, niin sittenkö harmittaisi vähemmän :o? 

[/quote]

Minä olen sellainen ihminen joka tykkää avata suunsa ja puhua. Samoin pidän ihmisistä jotka myös tekee näin. Niistä seksuaalimieltymiksistä voi ihan puhuakin ilman että mennään heti sänkyyn kokeilemaan (ja pettymään mikä on ehkä ahdistavaa sitten kummallekin). 

[/quote]

Sori, mutta todella naiivi ajattelutapa. Joo voihan sitä puhua, mutta kun toinen sanoo "tykkään rajusta seksistä" niin hän voi tarkoittaa sitä että pitää hieman toisen ranteesta kiinni, kun taas kuulija olettaa että rajulla tarkoitetaan sänkyyn sitomista ja ruoskalla vetelyä. Kun toinen sanoo että tykkää monipuolisesta seksistä, hän voi tarkoittaa sitä että kerran kuussa otetaan suihin, kun taas toinen olettaa että monipuolisuus sisältää parinvaihtoa ja roolileikkejä. Siinäpä sitten huomataan vasta toteutusvaiheessa että kaikki puhe meni ihan hukkaan, kun oikeasti on puhuttu ihan eriluokan asioista.

Seksi on ylipäätään sellainen asia, että pelkällä puheella et saa kuin pienen vihjeen siitä mistä toinen oikeasti pitää ja mitä hän tekee. Muuten mennään siihen että piirrellään kaavakuvia ja näytetään nukeilla mitä toinen tarkoittaa, ja siinäpä se vasta romantiikka kukkiikin! Lisäksi moni puhuu ns. ihanneminänsä suulla, esim. voi ihan vilpittömästi sanoa että haluaa paljon seksiä ja rakastaa sitä, mutta käytönnössä ei sitten jaksakaan kuin kaksi kertaa kuussa ja sekin vonkauksen jälkeen. Ei tällaisia asioita ihan oikeasti voi tietää kuin kokeilemalla.

[/quote]

No jos ihmistuntemus ja kommunikointi kyky on noin huonoa niin silloin ymmärrän asian. Itse en ole koskaan erehtynyt ihmisestä kunhan vain olen puhunut tämän kanssa ja tarkkaillut samaan aikaan. Vaikka ihminen puhuisi jostain muustakin kuin seksistä, niin tämä oikeastaan paljastaa itsestään paljon pelkillä pienillä eleillä ja katseilla. Ihmisten signaaleille herkkanä olen tuttunut ottamaan paljon huomioon.

[/quote]

LOL! Olet kyllä melkoinen signaalin tunnistaja, jos jo muun keskustelun perusteella osaat kertoa vaikkapa kuinka usein toinen haluaa seksiä, millaisia mieltymyksiä hänellä on ja millaisista otteista hän tykkää sekä kuinka itse käyttäytyy sängyssä. Ehkä osaat jopa lukea muiden ajatuksia ja tunnet kuinka sinua kuunnellaan pistorasioiden kautta? Toisinsanoen, kuvitelma että osaa "lukea" ihmistä täydellisesti on usein oire alkavasta skitsofreniasta. 

Vierailija
89/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:50"]

kyllä minusta olisi aika erikoista, jos seksi ei suuresti rakastamansa ihmisen kanssa sujuisi

[/quote]Käsittämätön kommentti. Valtaosa seksiongelmista koskee nimenomaan pariskuntia, jonka osapuolet rakastavat toisiaan. -60

[/quote]

Ja ehdotuksesi on, että he ovat vääriä toisilleen ja joutaisivat hankkia uudet puolisot? Niinhän sä käytännössä sanot, tässä ketjussa ja tässä keskustelussa, jos tuo on argumenttisi. Miten se nyt noin on jos kaikki ovat seksiä harrastaneet ennen parisuhteeseen menemistään?

ap

Vierailija
90/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:20"]

Ensin kysymys: Ap, mitä käytännössä tarkoittaa, ettet halua seksiä kuin vasta parisuhteessa. Mistä se parisuhde alkaa? Kolmansilta treffeiltä? Kun on oltu pari kuukautta yhdessä? Kun muutetaan yhteen?

Sitten huomautus: Suomalaisessa kulttuurissa on tavallista tehdä seksiin aloite jo tapailuvaiheessa, jos toinen vaikuttaa kivalta. Jos ei halua seksiehdotuksia kuulla, kannattaa asiasta mainita ensimmäisillä treffeillä. Muuten ei ehkä kannata loukkaantua asiasta, joka on täysin normaalia käyttäytymistä.

[/quote]

Riippuu aivan jenkilöstä. Varmaan siinä vaiheessa, kun ymmärrän toisen haluavan minulta muutakin kuin seksiä ja hän vaikuttaa tarpeeksi mukavalta kunnon kumppanilta. Siinä samassa vaiheessa varmaan, jossa itse koet seurustelevasi? Tosin täytyy myöntää, että mulla voi mennä luottamuksen rakentamiseen parisuhdettakin ajatellen useampi kuukausi. 

Ei tuohon pysty antamaan täsmällistä vastausta, mutta tuossa jotain osviittaa. Oon nyt myös töissä, eli joudun kirjoittamaan pikavauhdilla.

ap

Vierailija
91/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:25"]

... mutta kun olen nainen, joka EI OSOITA, että haluaisin seksiä, niin silti sitä ehdotetaan. Miksi?

ap

[/quote]

Aika harva mitenkään suoraan osoittaa, että haluaa seksiä, joten miksei ehdottaa?

[/quote]

Miksei osoita? Jos kerran haluaa? 

ap

Vierailija
92/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

LOL! Olet kyllä melkoinen signaalin tunnistaja, jos jo muun keskustelun perusteella osaat kertoa vaikkapa kuinka usein toinen haluaa seksiä, millaisia mieltymyksiä hänellä on ja millaisista otteista hän tykkää sekä kuinka itse käyttäytyy sängyssä. Ehkä osaat jopa lukea muiden ajatuksia ja tunnet kuinka sinua kuunnellaan pistorasioiden kautta? Toisinsanoen, kuvitelma että osaa "lukea" ihmistä täydellisesti on usein oire alkavasta skitsofreniasta. 

[/quote]

Kuten sanoin, seksuaalisuus ei ole mikään erilllinen osa ihmistä joka on kätketty johokin yllätysmunaan päänsisälle(ja joka tulee esille vain seksin aikana), vaan ihmisistä heijastuu kyllä jotain ulospäinkin. Vai muuttuko ihminen joksikin toiseksi seksitilanteessa? Minusta ei. Ainakaan niin paljon kuin luulet. Muutenkin sellainen asia kuten *kuinka monta kertaa viikossa* ja vastaavat ovat aika kompromissin varaisia juttuja, jota tehdään aikuisten parisuhteissa. Eiköhän sekin kerro jo jotain jos toinen haluaa seksiä heti ja toinen ei. Siis tapailuvaiheessa. Se on jo yksi signaali.

Vierailija
93/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:25"]

... mutta kun olen nainen, joka EI OSOITA, että haluaisin seksiä, niin silti sitä ehdotetaan. Miksi?

ap

[/quote]

Aika harva mitenkään suoraan osoittaa, että haluaa seksiä, joten miksei ehdottaa?

[/quote]

Ja AP:n nillityksestä voisi miettiä käänteisesti, että miksi ihmeessä monet naiset ovat niin tärkeitä että osoittavat, että voisivat haluta seksiä vaikkei mies ole mitään ehtinyt ehdottelemaan? Vai onko nyt niin, että pahoista miehistä tehdään väkisin sikoja?

[/quote]

Mitä ihmeen tärkeitä, en mä ainakaan toimi noin. Ja silti miehet jotka ehdottelee mulle heti ennen parisuhdetta tunnen sioiksi. Kai mä saan tuntea niin? 

ap

Vierailija
94/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:36"]

Ja siis minusta seksi ennen parisuhdetta on sellaisille ok, jossa nainenkin selvästi osoittaa, että haluaa sitä (tai vaikka yhdnenyön juttua, ei muiden jutut ole minulta pois), mutta kun olen nainen, joka EI OSOITA, että haluaisin seksiä, niin silti sitä ehdotetaan. Miksi?

ap

[/quote]

Koska tuntuu edeleen olevan vallalla käsitys, että se on miehen tehtävä tehdä aloite seksiin. Jos jäät odottamaan naisen tekemää aloitetta, niin iso osa porukasta ei päädy koskaan vällyjen väliin peuhaamaan. Eikä varsinkaan niin useasti kuin aloitteita tekemätön mies haluaisi.

[/quote]

Niin, eli sinäkin näet sen siten, ettei parisuhdetta tartte odottaa ennen seksiä. Koska seksiä on ok ehdottaa vakiintuneessa suhteessa minun mielestäni. Sitten kun tietää, että kumpikin on edes hieman sitoutunut.

ap

Vierailija
95/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:37"]

[/quote]

[/quote]

Minista tuntuu ainakin pahemmalle se, etten kelpaa parisuhteeseen, kuin se, etten sovi jonkun kanssa seksuaalisesti yhteen. Ensimmäisessä on kuitenkin kysymys paljon isommasta osasta parisuhdetta, vaikka seksi on tärkeää myös. Mutta sitä nyt voi harrastaa monien kanssa, mutta olepa parisuhteessa kenen kanssa vaan, ei onnistu.

ap

Vierailija
96/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:46"]

Hienoa yleistystä taas. Mulla se on mennyt päinvastoin, jos ei suoraa ehdotusta niin peitottuna kaksimielisiin juttuihin. Varsinkin netissä naisten kanssa jutellessa tulee hyvin ilmi naisten kiimaisuus ja lutkuus.

[/quote]Tästä kommentista tulee jotenkin mieleen sarjamurhaaja. Nehän näkevät naisen seksuaalisuuden juuri noin. 

Vierailija
97/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuten sanoin, seksuaalisuus ei ole mikään erilllinen osa ihmistä joka on kätketty johokin yllätysmunaan päänsisälle(ja joka tulee esille vain seksin aikana), vaan ihmisistä heijastuu kyllä jotain ulospäinkin. Vai muuttuko ihminen joksikin toiseksi seksitilanteessa? Minusta ei. Ainakaan niin paljon kuin luulet. Muutenkin sellainen asia kuten *kuinka monta kertaa viikossa* ja vastaavat ovat aika kompromissin varaisia juttuja, jota tehdään aikuisten parisuhteissa. Eiköhän sekin kerro jo jotain jos toinen haluaa seksiä heti ja toinen ei. Siis tapailuvaiheessa. Se on jo yksi signaali.

[/quote]

Minäkin olen täältä lukenut monen alkuun seksipedon halujen hiipuneen täysin. Kummallista... Mitähän ne alun halut sitten kertoivat?

ap

Vierailija
98/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja itse olen yllättynyt monia kertoja, kun kiltistä tytöstä kuoriutuu kunnon syöjätär joka vaatii anaalia ja tukistusta kun on päästy sänkyhommiin. Tai soisaalta siitä keimailevasta viettelijättärestä on kuoriutunut lahna joka ei edes osaa ottaa suihin.

Vierailija
99/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:16"]

Olen nainen joka haluan seksiä vasta parisuhteessa. Mutta tajuavatko miehet tämän? Eivät tajua. Täysin törkeästi tulee ehdotuksia sekssin, vaikka emme edes seurustele! Siis jo tutustumisvaiheessa. Enhän voi millään tietää, haluaako mies minusta mitään muuta. Sori vaan miehet, mutta minulta menee maku teihin kokonaan, jotka ehdotatte seksiä ennen kuin olette kunnolla sitoutuneessa parisuhteessa kanssani. Sellaisia miehiä, jotka haluavat ensin parisuhteen on ehkä 1/1000. Siis parisuhteen ennen edes ehdotustakaan seksistä. 

[/quote]On olemassa paljon naisia joilta ei haluta muuta kuin seksiä, sentakia sitä ehdotetaan. Ei ole mitään kiinnostusta ruvetaan seurustelemaan kyseisen naisen kanssa. Moni kelpaa seksiin, koska seksi ei ole kovin iso juttu miehille ja sitä voi harrastaa oikeastaan melkein kenen kanssa tahansa, paljon pienempi on se naisten joukko joka kelpaa vakavaan seurustelusuhteeseen.

Vierailija
100/160 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:50"]

kyllä minusta olisi aika erikoista, jos seksi ei suuresti rakastamansa ihmisen kanssa sujuisi

[/quote]Käsittämätön kommentti. Valtaosa seksiongelmista koskee nimenomaan pariskuntia, jonka osapuolet rakastavat toisiaan. -60

[/quote]

Ja ehdotuksesi on, että he ovat vääriä toisilleen ja joutaisivat hankkia uudet puolisot? Niinhän sä käytännössä sanot, tässä ketjussa ja tässä keskustelussa, jos tuo on argumenttisi. Miten se nyt noin on jos kaikki ovat seksiä harrastaneet ennen parisuhteeseen menemistään?

ap

[/quote]

Kaikki ei ole harrastaneet seksiä ennen parisuhdetta, osa kuvitelee sen seksin muuttuvan ja osa ettei se muutu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän