Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli äsken tämän tilanteen vuoksi

Vierailija
17.03.2022 |

Yrittänyt olla reipas ja tsempata itseään koko päivän, mutta alkoi ahdistaa niin, että itku tuli. Miksi elämän ennen turvallisessa suomessa piti muuttua tällaiseksi painajaiseksi?

Kommentit (322)

Vierailija
201/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään

Olettakaamme että käy hyvin."

Mauno Koivisto

Vierailija
202/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ahdista yhtään mikään vaan jäisin tänne puolustamaan kotiani viimeiseen asti enkä pakenisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ohje tuo asioiden seuraamatta jättäminen. Itse haluan olla kartalla, mitä tapahtuu. Sittepä voin edes hieman ennakoida. Olis pelottavampaa olla umpiossa ja vaan seilata. Kiitos kaikille asiantuntijoille, tutkijoille, armeijan väelle ja toimittajille, jotka tilannetta meille avaa ja taustoittaa. Iltapvälehdet on ollu aina roskalehtien maineessa, mutta nyt näyttää toista puolta: arvostan ja kiitän heitä toimituksen ketteryydestä ja paneutumisesta, tutkivasta journalismista tiedottamisen osalta. Kertovat sellaistakin tärkeää tietoa ja tarttuvat seikkoihin, minkä yle ohittaa!

Vierailija
204/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ahdista yhtään mikään vaan jäisin tänne puolustamaan kotiani viimeiseen asti enkä pakenisi. 

Minä en kanssa tajua yhtään mikä edes voisi pelottaa tai ahdistaa. Ei ole hoitoalan koulutusta, mutta muonittaisin tai tekisin jotakin järkevää tilanteen mukaan. Ei pelota kipu eikä kuolema, en myöskään ole erityisemmin isänmaallinen. Enkä uskonnollinen. Silti en ymmärrä mitä helvetin pelättävää/ahdistavaa tässä on. Elämä nyt vaan on tällaista - jatkuvaa muutosta.

Vierailija
205/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on huono neuvo kehottaa oleen seuraamatta uutisointia. Livekuvaa rintamalta ei tietenkään pidä katsoa.

Uutisointi ja asuantuntijoiden haastattelut ja analysoinnit auttaa pysyyn tavista kärryillä ja tieto auttaa jonkinlaisessa hallinnan tunteessa.

Minuakin pelottaa ja ahdistaa, mutta vielä enemmän pelkäisin jos olisin olematta ajantasalla.

Minullakin on juuri tuo tunne, että sitten pelkäisin jos en pysyisi ajan tasalla, enkä tietäisi mitä tapahtuu. Mutta kieltämättä voisin vähän harventaa uutisten luku kertoja, ettei selaisi niitä jatkuvasti, koska sekin sitten ahdistaa, kun liikaa niitä lukee ja analysoi joka sanan. Jonkinlainen keskitie on löydettävä nyt kaikessa, että jaksaa jatkaa tästä ilman, että pää hajoaa. Kun on muukin elämä hoidettavana.

-Ap

Minä katsoin pari viikkoa  yhtämittaa sotauutisia kaikilta ulkomaan kanavilta (BBC näyttää vähän vähemmän julmuuksia kuin vaikka France24) ja kuulustelin niistä näkemistäni aseista ja strategioista mieheltäni,  joka on reservin upseeri, ja joutuisi vielä sotaan, jos sellainen tulisi, vaikka on jo 55-vuotias. Ei toki rintamalle sentään.

Haluan olla perillä tapahtumista, mutta nyt on ollut pakko vähentää, kun alkoi ahdistaa.

Katson välillä Afganistanista pelastettujen kissojen  elämää livenä uudessa kotimaassa. Ne ovat matkustaneet enemmän kuin minä koko elinaikanani ja ovat aika hauskoja tyttöjä. Tosin vasta syntyi sinne toiseen streamiin pieniä kissanpoikasia, ne ovat kanssa lohduttavaa  katsomista Ukrainan vaihtoehtona.

Vierailija
206/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma ohje tuo asioiden seuraamatta jättäminen. Itse haluan olla kartalla, mitä tapahtuu. Sittepä voin edes hieman ennakoida. Olis pelottavampaa olla umpiossa ja vaan seilata. Kiitos kaikille asiantuntijoille, tutkijoille, armeijan väelle ja toimittajille, jotka tilannetta meille avaa ja taustoittaa. Iltapvälehdet on ollu aina roskalehtien maineessa, mutta nyt näyttää toista puolta: arvostan ja kiitän heitä toimituksen ketteryydestä ja paneutumisesta, tutkivasta journalismista tiedottamisen osalta. Kertovat sellaistakin tärkeää tietoa ja tarttuvat seikkoihin, minkä yle ohittaa!

Ehkäpä näillä ohjeilla on tarjoituksena kannustaa välttämään doomsdayscrollingia, eli loputonta uutissivustolta toiselle pomppimista ja ahdistumista jokaisesta luetusta uutisesta. Rajaaminen on enemmän kuin suotavaa, jos kokee että aihe ahdistaa.

Onhan tää nykyaikanen uutisten määrä ja jatkuva tulva tutkitusti aivoille kuormittavaa, silloinkin kun uutiset ei edes ole tätä luokkaa mitä ne nyt on.

Vierailija
207/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itket asioita etukäteen, itke sitten, kun oikeasti on  tarvetta itkeä. Muutama itku vähemmän sitten. 

Vierailija
208/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele tätä kun ahdistaa. Opettele myös meditoimaan, YouTubesta löytyy opastusvideoita.

Ei meditointia , vaan rukoilua! ❤🙏

Lisäisin vielä että tämä rauhoittava video on hieno, mutta ei kannata sekautua meditointiin eikä taikauskoon y.m.

Olemme meditoineet mielenrauhaa nyt ap:lle. 🙏☯️

Vierailija
209/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoillaan me kaikki halukkaat tänä iltana tämän asian puolesta yhdessä ❤ ja kiitetään elämästä ja jatketaan ❤

Yhdyn teidän kanssanne meditointiin.❤

Vierailija
210/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele tätä kun ahdistaa. Opettele myös meditoimaan, YouTubesta löytyy opastusvideoita.

Ei meditointia , vaan rukoilua! ❤🙏

Lisäisin vielä että tämä rauhoittava video on hieno, mutta ei kannata sekautua meditointiin eikä taikauskoon y.m.

Olemme meditoineet mielenrauhaa nyt ap:lle. 🙏☯️

Olen syvästi kiitollinen 🙏🏻♥️

Kiitos avusta!

-Ap

Vierailija
211/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo viinaa se helpottaa sinunkin ahdistustasi. T Djpate246

Vierailija
212/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä typerää, mutta alkoi itkettää, kun luki, että muutama julkkis jo muuttaneet Espanjaan toistaiseksi.. joillakin on mahdollisuus lähteä turvaan.

Pettureita ja pelkureita.

Vierailija
213/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset olette tuollaisia lässyttäjälälläreitä?Kaikesta tulee itku ja pelottaa.Jos sota tulee niin sitten soditaan ja jos kuollaan niin sitten kuollaan.

Samaa mieltä. Olen fatalisti.

T nainen

Vierailija
214/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa sotahysterian lietsontaa.

Vierailija
215/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelännyt koronaa, mutta sotaa pelkään.

Vierailija
216/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ap on puolison kanssa jos ei pysty edes juttelemaan asioista?

On sen verran heikkoa ainesta, että ei näköjään pärjää yksin. Joku on oltava, kun itku tulee jo siitä ettei saa suolakurkkupurkkia auki.

Vierailija
217/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu kirjoitti:

Täällä on nainen joka ei lälläröi eikä vetistele.

Ikää on jo paljon mutta jos joku antaa aseen niin tiedän mitä sillä tehdään.

Sama juttu. 

Vierailija
218/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihme jengiä pelottaa? Sota vai? Ei Suomeen tule sotaa. Ja vaikka tulisikin niin ei silti pelota. Miksi pelottaisi? Jos kuolen sodassa niin sitten se on niin, ei sille mitään voi. Voin vaikka vielä tänään illalla jäädä auton alle ja kuolla siihen. Ihan turhaa stressata. Ja jos sota tulee niin minä olen taatusti ensimmäisenä rintamalla, ja SILTIKÄÄN ei pelota.

T. 26-vuotias reserviläismies

Uskoisin että ihmisiä pelottaa mahdollinen ydinsota. Monesti on taottu ideaa että kun yksi ydinpommi lentää, niin sitten lentää kaikki ja maailma tuhoutuu, joka minun mielestä aineskin on vähän liian dramaattinen idea.

Been there, done that jo 80 -luvulla. Nyt on ikää ja kokemusta jo sen verran, ettei enää pelota mikään.

Vierailija
219/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistä aloittaja höpisee? 

Maailmassa on aina sodittu jossain.

Vierailija
220/322 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olette tommosia kovapäitä ja pelottomia, älkää piiskatko heitä joita pelottaa, se ei auta yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi