"Miksi meikkaat? Mikä järki? Älä meikkaa, parempi ilman."
Näin tokaisi veljeni, kun oltiin extempore lähdössä pubiin ja kerroin ehostautumisessa menevän noin 20 minuuttia.
Siinä hän sitten seisoi kalja kädessä kylppärin ovella ja taivasteli meikkaamisen ihmeellisyyttä. Koitin iskostaa hänen päähänsä ettei sano noin ainakaan kellekään tuntemattomalle naiselle ikinä. Varsinkaan jos tarkoitus on päästä tekemään lähempää tuttavuutta.
Mikä saa jotkut miehet luulemaan että meikkaaminen on jotain jonka nainen suorittaa miellyttääkseen miehiä/jotain tiettyä miestä, ja että mies voi sitten halutessaan olla se vapahtajajumala joka päästää naisen tästä hirvittävästä velvollisuuden ikeestä? Kuvittelikohan veljeni että meikkaan koska olen lähdössä juuri hänen kanssaan kaljalle?
Eikä veljeni siis ole ainut jolta olen samanlaisen aivopierun kuullut. Nyt miehet korvat hörölle ja keskittymisnappula pohjaan:
Olet nätimpi ilman meikkiä ei ole kohteliaisuus. Ehkä sen tarkoitus on olla kehu, mutta sitä ei halua kuulla yksikään nainen joka on käyttänyt määrän x aikaa meikkaamiseen ja muuhun ehostautumiseen. Nainen baarissa ei ole meikannut sinua varten, mutta hän on nähnyt enemmän tai vähemmän vaivaa ulkonäkönsä eteen lähtiessään ihmisten ilmoille. Jos aidosti haluat meikittömän naisen, mene sen naisen luokse joka ei meikkaa. Muuten kuulostat lähinnä kontrolloivalta törpöltä.
Tästä päästäänkin seuraavaan aihetta sivuavaan ilmiöön; kun tällainen mies sitten etsii baarista sen mielestään meikittömän naisen, naisella todennäköisesti kuitenkin on meikkiä kasvoissaan. Ehkä useampaakin sorttia. Olin itse kerran käyttänyt meikkaamiseen aikaa tunnin, ja jossain ravintolassa tuli random mies kertomaan miten mukavaa on nähdä nainen joka ei puunaa itseään ulos lähtiessään. Haista kuules risto huilu. :D
Muilla samanlaisia kokemuksia miehistä, jotka luulevat olevansa oikeutettuja kertomaan mitä naisen pitää/ei pidä omalle naamalleen tehdä?
Kommentit (297)
Katson joskus kuinka saunasta tulevat ihmiset menevät peilin eteen ja meikkaavat siinä 15min, kääntyvät ympäri ja näyttävät vieläkin ihan samalta, sitten ihmettelevät minulle että enkö meikkaa. En ymmärrä mikseivät kysy samaa miehiltä.
Jos kaiken tuon ajan käyttäisi vaikka fysiikan opiskeluun, 15minx365x80, niin voisi naisiltakin tulla keksintöjä. En kuitenkaan sano tätä ääneen ennen kuin joku muu alkaa kommentoida meikkaamattomuuttani.
Tää kyllä. Itse meikkaan vain kun olen masenutnut ja kipeenä kotona. Tulee jotenkin hehkeämpi olo. Ulos en juuri koskaan meikkaile.
Vierailija kirjoitti:
Katson joskus kuinka saunasta tulevat ihmiset menevät peilin eteen ja meikkaavat siinä 15min, kääntyvät ympäri ja näyttävät vieläkin ihan samalta, sitten ihmettelevät minulle että enkö meikkaa. En ymmärrä mikseivät kysy samaa miehiltä.
Jos kaiken tuon ajan käyttäisi vaikka fysiikan opiskeluun, 15minx365x80, niin voisi naisiltakin tulla keksintöjä. En kuitenkaan sano tätä ääneen ennen kuin joku muu alkaa kommentoida meikkaamattomuuttani.
No niin. Eli nyt siis meikkaaminen estää jo opiskelunkin. :D
Ehkä huomenna illalla ennen kekkereitä jätän meikkaamatta ja otan fysiikan kirjan kauniiseen käteen. Vapiskaa, miesfyysikot! Täältä tullaan.
Onnittelut ketjun typerimmästä kommentista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että jotkut vain ovat kauniimpia ilman meikkiä tai hyvin kevyesti ehostettuna. Etenkin jos meikkaa epäedustavasti, niin saattaa vanhentaa, tehdä kovan näköiseksi tai vääristää omia piirteitä irvokkaiksi. Sitä saattaa sokeutua omalle meikkaustyylille vain tottumuksesta, jos joskus sopinutkin ja ollut muodikasta. Vanhoilla naisilla saattaa hiilen mustat kajalit ja piirretyt kulmat olla jossain ohimoilla ja pinkki korostamassa röpelöistä ryppysuuta. Toimi ehkä 80-luvulla...
Tummasilmäiset, kuten latinot ovat usein kauniimpia naturelleinä. Heillä on ripset ja kulmatkin luonnostaan. Liika meikki tekee heistä helposti vähän tunkkaisen näköisiä. 90 päivää morsiamena Edin tyttöystävä Liz on meikittä kaunis ja nuoren näköinen, kun huulipunassa vanhenee heti tätimäiseksi.
Itse tarvitsen kevyttä meikkiä, ellen halua näyttää androgyyniltä tai sairaalta. Minulle on nuorempana huomautettu liiasta meikistä, jonka myöhemmin itsekin totesin mm. kuvista. Kevennettyäni meikin "huomaamattomaksi" (ihon tasoitus, maltilliset ripsivärit ja kevyt varjostusmainen silmien rajaus, lähellä huulten sävyä oleva huulituote) olen saanut kehuja.
Nämä kaikki ovat tietysti mielipideasioita, mutta kannattaa silti kuunnella, jos tulee palautetta. Värittömät suomalaiset hyötyvät usein kyllä ehostuksesta esim. korostamalla vaihtoehtoisesti joko silmät tai huulet.
Ehkä meikkaat nyt jotenkin väärin, jos veljesi näkee meikin muuttavan sinua huonommaksi. Jos meikki sopii, niin yleensä sitä ei -monet miehet ainakaan- erikseen huomaa kommentoitavaksi asti.
Niin, minun meikkini käsittää siis meikkivoiteen, värittömän puuterin ja ripsivärin. En niillä saa itseäni huonommaksi vaikka yrittäisin.
Veljen pointti oli veljellisesti kehua siskoaan luonnonkauniiksi. Ei se minua haitannut, mutta veljeni käsitys siitä että meikkaaminen suoritetaan jotain muuta varten toki ärsytti. En tarvitse miesten lupaa meikkaamiseen tai meikkaamatta jättämiseen.
Ap
20 min tohon? en oikein usko..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että jotkut vain ovat kauniimpia ilman meikkiä tai hyvin kevyesti ehostettuna. Etenkin jos meikkaa epäedustavasti, niin saattaa vanhentaa, tehdä kovan näköiseksi tai vääristää omia piirteitä irvokkaiksi. Sitä saattaa sokeutua omalle meikkaustyylille vain tottumuksesta, jos joskus sopinutkin ja ollut muodikasta. Vanhoilla naisilla saattaa hiilen mustat kajalit ja piirretyt kulmat olla jossain ohimoilla ja pinkki korostamassa röpelöistä ryppysuuta. Toimi ehkä 80-luvulla...
Tummasilmäiset, kuten latinot ovat usein kauniimpia naturelleinä. Heillä on ripset ja kulmatkin luonnostaan. Liika meikki tekee heistä helposti vähän tunkkaisen näköisiä. 90 päivää morsiamena Edin tyttöystävä Liz on meikittä kaunis ja nuoren näköinen, kun huulipunassa vanhenee heti tätimäiseksi.
Itse tarvitsen kevyttä meikkiä, ellen halua näyttää androgyyniltä tai sairaalta. Minulle on nuorempana huomautettu liiasta meikistä, jonka myöhemmin itsekin totesin mm. kuvista. Kevennettyäni meikin "huomaamattomaksi" (ihon tasoitus, maltilliset ripsivärit ja kevyt varjostusmainen silmien rajaus, lähellä huulten sävyä oleva huulituote) olen saanut kehuja.
Nämä kaikki ovat tietysti mielipideasioita, mutta kannattaa silti kuunnella, jos tulee palautetta. Värittömät suomalaiset hyötyvät usein kyllä ehostuksesta esim. korostamalla vaihtoehtoisesti joko silmät tai huulet.
Ehkä meikkaat nyt jotenkin väärin, jos veljesi näkee meikin muuttavan sinua huonommaksi. Jos meikki sopii, niin yleensä sitä ei -monet miehet ainakaan- erikseen huomaa kommentoitavaksi asti.
Niin, minun meikkini käsittää siis meikkivoiteen, värittömän puuterin ja ripsivärin. En niillä saa itseäni huonommaksi vaikka yrittäisin.
Veljen pointti oli veljellisesti kehua siskoaan luonnonkauniiksi. Ei se minua haitannut, mutta veljeni käsitys siitä että meikkaaminen suoritetaan jotain muuta varten toki ärsytti. En tarvitse miesten lupaa meikkaamiseen tai meikkaamatta jättämiseen.
Ap
Plus hiusten suoristaminen ja korut, eli ehostautuminen kokonaisuudessaan.
Jos teen huolellisen meikin, aikaa menee helposti enemmän kuin tuo 20 min. Pubireissulle riitti nopea perusmeikki noin 10 minuutissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Eli nyt siis meikkaaminen estää jo opiskelunkin. :D
Ehkä huomenna illalla ennen kekkereitä jätän meikkaamatta ja otan fysiikan kirjan kauniiseen käteen. Vapiskaa, miesfyysikot! Täältä tullaan.
Onnittelut ketjun typerimmästä kommentista.
Ap
Montaa mieltä voidaan toki olla siitä, että sinun mielipiteesi kommentin typeryydestä on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan trikotillomanian takia
Hei toinen ocd!🖐️ Minä taas dermatillomanian takia
Meikittömät ovat yleensä kotoisin karjatiloilta. Myös ne miehet ovat maalta kaukaa korvesta. Urbaani ihminen on hoidetun näköinen, myös hiuksiltaan.
Miksi sitä meikkiä on niin paksu kerros??
Vierailija kirjoitti:
Meikittömät ovat yleensä kotoisin karjatiloilta. Myös ne miehet ovat maalta kaukaa korvesta. Urbaani ihminen on hoidetun näköinen, myös hiuksiltaan.
Tämä. Olen koko ikäni asunut kaupungissa ja harvoin tapaa meikitöntä henkilöä.
Ensi vuodesta lukien meikin käytöstä kasvoilla saa diagnoosin vääristynyt kehonkuva ja pelkotiladiag.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen koko ikäni asunut kaupungissa ja harvoin tapaa meikitöntä henkilöä.
Olen asunut isossa kaupungissa koko ikäni ja tuttavissa on arviolta ollut noin 1% meikittömiä.
M68
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto kuntoon, siitä se lähtee. Yksikään nainen jonka tunnen ja kenellä on itsetunto kunnossa. Ei meikkaa. Ja kyllä on parempi. Meikki saa jopa hyvänäköisen naisen vastenmielisen näköiseksi.
Puppua.
T: hyväitsetuntoinen nainen ja sen hyväitsetuntoiset kaverit ja kaikki meikkaavat.
Ah niin tuttua. Kuulun just noihin jotka "ei puunaa" ja useamman kerran olen tirskunut huvittaville kommenteille. Kyllä puunaan. Lisäksi eri tyypeille puunaaminen meinaa eri asioita. Esim. mun perusmeikki on kevyt silmämeikki ja kunnon huulipuna. Joillekin se värikäs huulipuna täyttää puunaamisen merkit, toisille ei, eli samasta meikistä olen minäkin saanut monenlaista kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto kuntoon, siitä se lähtee. Yksikään nainen jonka tunnen ja kenellä on itsetunto kunnossa. Ei meikkaa. Ja kyllä on parempi. Meikki saa jopa hyvänäköisen naisen vastenmielisen näköiseksi.
Puppua.
T: hyväitsetuntoinen nainen ja sen hyväitsetuntoiset kaverit ja kaikki meikkaavat.
Kaikki kaverit meikkaavat? Olisi kiva nähdä tilastoa mutun ja empiirisen kokemuksen sijaan, sillä niissä tuntuu olevan niin suuria ristiriitoja. Omista kavereistani vain pari naispuolisista meikkaa ja miehistä en tiedä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla voi ihan hyvin mennä tuo sama aika, jos sille päälle satun. Meikkivoiteen levittäminen voi olla suorastaan meditatiivista, teenkin sen usein aamumeditoinnikseni (siihen opiskelukommenttiin liittyen muuten: itse ainakin opiskelen paremmin, kun voin välillä irrottautuakin asiasta jollain vähän tyhjänpäiväiselläkim tekemisellä. Aivot ratkovat niitä fysiikan ongelmia siellä takia-alalla!) ensin hyvä primer iholle, jonka jälkeen iho tuntuu silkinsileältä ja meikkivoide on helppo ja sulava levittää. Sitten ohuin ohuin kerroksin kerrostaen sen verran mitä ihon kunto sillä hetkellä vaatii ja kauniisti häivyttäen rajat kasvojen reunoja kohti. Pahempiin näppyläkohtiin sitten pikku pensselillä kohdistaen peitevoidetta. Ah flow, pensselin pehmeä kosketus iholla ja nähdä tuloksena kuulas hipiä. Vaatii myös laadukkaan meikkivoiteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puppua.
Kaikki kaverit meikkaavat? Olisi kiva nähdä tilastoa mutun ja empiirisen kokemuksen sijaan, sillä niissä tuntuu olevan niin suuria ristiriitoja. Omista kavereistani vain pari naispuolisista meikkaa ja miehistä en tiedä ketään.
Et luultavasti tajua että naturelleiksi luulemasi meikkaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puppua.
Et luultavasti tajua että naturelleiksi luulemasi meikkaavat.
Me keskustelemme.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tavannut urbaania henkilöä jolla ei olisi vähintään ripsaria tai huulipunaa.
M34
Naiset on niin turhamaisia. Miesten takia meikkaavat, vaikka muuta väittävät.