Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miksi meikkaat? Mikä järki? Älä meikkaa, parempi ilman."

Vierailija
17.03.2022 |

Näin tokaisi veljeni, kun oltiin extempore lähdössä pubiin ja kerroin ehostautumisessa menevän noin 20 minuuttia.

Siinä hän sitten seisoi kalja kädessä kylppärin ovella ja taivasteli meikkaamisen ihmeellisyyttä. Koitin iskostaa hänen päähänsä ettei sano noin ainakaan kellekään tuntemattomalle naiselle ikinä. Varsinkaan jos tarkoitus on päästä tekemään lähempää tuttavuutta.

Mikä saa jotkut miehet luulemaan että meikkaaminen on jotain jonka nainen suorittaa miellyttääkseen miehiä/jotain tiettyä miestä, ja että mies voi sitten halutessaan olla se vapahtajajumala joka päästää naisen tästä hirvittävästä velvollisuuden ikeestä? Kuvittelikohan veljeni että meikkaan koska olen lähdössä juuri hänen kanssaan kaljalle?

Eikä veljeni siis ole ainut jolta olen samanlaisen aivopierun kuullut. Nyt miehet korvat hörölle ja keskittymisnappula pohjaan:

Olet nätimpi ilman meikkiä ei ole kohteliaisuus. Ehkä sen tarkoitus on olla kehu, mutta sitä ei halua kuulla yksikään nainen joka on käyttänyt määrän x aikaa meikkaamiseen ja muuhun ehostautumiseen. Nainen baarissa ei ole meikannut sinua varten, mutta hän on nähnyt enemmän tai vähemmän vaivaa ulkonäkönsä eteen lähtiessään ihmisten ilmoille. Jos aidosti haluat meikittömän naisen, mene sen naisen luokse joka ei meikkaa. Muuten kuulostat lähinnä kontrolloivalta törpöltä.

Tästä päästäänkin seuraavaan aihetta sivuavaan ilmiöön; kun tällainen mies sitten etsii baarista sen mielestään meikittömän naisen, naisella todennäköisesti kuitenkin on meikkiä kasvoissaan. Ehkä useampaakin sorttia. Olin itse kerran käyttänyt meikkaamiseen aikaa tunnin, ja jossain ravintolassa tuli random mies kertomaan miten mukavaa on nähdä nainen joka ei puunaa itseään ulos lähtiessään. Haista kuules risto huilu. :D

Muilla samanlaisia kokemuksia miehistä, jotka luulevat olevansa oikeutettuja kertomaan mitä naisen pitää/ei pidä omalle naamalleen tehdä?

Kommentit (297)

Vierailija
121/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli taas sama juttu. Totuutta ei saa kertoa naiselle. 

Ei ole kyse totuudesta, vaan sinun mielipiteestäsi, ja se taas ei kiinnosta naisia.

Miksi he sitten kyselevät sitä?

Ja mikä on oikea vastaus, jos nainen kysyy: "näytänkö minä tässä paidassa lihavalta?". Rehellinen vastaus olisi kyllä, mutta mikä on oikea vastaus tuohon?

Jos kysyy, saa vastata. Mutta älä nyt helkkarissa mene sanomaan pyytämättä että "näytät lihavalta tulossa paidassa". pyytämättä kommentoinnistahan tämä ketju alkoi.

Vierailija
122/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikitön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on, että kalliiden kemikaalien levittäminen kasvoille useassa kerroksessa on vähintäänkin ajan ja rahan haaskausta, jopa haitallista. Eikä ympäristökään kiitä niistä tuubeista ja purkeista.

Tämän vuoksi itse en ole meikannut 3 vuoteen, ja ihoni on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Mineraalisaippualla pesen kasvot miltei päivittäin, muuta ei tarvitse. Olen todella vaalea, mutta minua itseäni se ei häiritse (joskus oli toisin), olen millainen olen. Itselleni oikeasti meikittömänä eläminen on tuonut ihanan vapauden tunteen ja nostanut itsetuntoa. Ja onhan siinä jokusen euronkin säästänyt :D :)

Sama täällä. Aloin tutustuun kosmetiikan ainesosiin ja siihen miten niitä ei testata ennen myyntiin tuontia, vaan sitten ku tulee tarpeeks valituksia ne poistetaan myynnistä. Aineet iholta imeytyy verenkiertoon 30 sekunnissa, joten sinne ei kannata laittaa mitään sellasta mitä ei laittas suuhunkaan. Ennen tykkäsin meikata, lakata kynsiä, värjätä hiuksia ja tatuoida itteeni, mutta se into automaattisesti loppu ku aloin perehtyyn aiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä usein miettinyt että mistä se oikein kumpuaa että miehet ovat niin itseriittoisia että kuvittelevat naisten meikkaavan vain ja ainoastaan heidän takiaan.. Ja otantaa riittää, minulla on 4 veljeä ja heistä jokainen kuvitteli näin sekä kaveri piirissä näitä riittää myös.. Muistan kun joskus oltiin juhannuksen vietossa mökillä ja meitä oli 3 naista, meidän kumppanit ja veidän jotain kavereitaan.. No saunan jälkeen alettiin sitten meikkaamaan ihan omaksi iloksemme niin tämä mies lauma on kuorossa että ei meidän takia tarttee!! Aaargh, kiitos tästä vapautuksesta.. Siinä sitten hetki aiheesta keskusteltiin.. Meikkaan omaksi iloksi, se on kivaa ja rakastan kokeilla eri kosmetiikkaa ja tyylejä, voisi sanoa että harrastus..

Se on sitä male entitlement-shittiä, johon nämä luomakuntamme kruunut ovat kasvaneet. Liian moni mies katsoo maailmaa omistajan elkein, ja tästä typerästä katsantokannastaan käsin luulee oikeasti tekevänsä naiselle palveluksen kommentoimalla tämän meikkaamista/meikkaamattomuutta (tai hiusten tai muiden karvojen pituutta, tai kehon kokoa). Näille miehille naiset kehoineen ja kasvoineen ovat olemassa heitä ja heidän tarpeitaan varten, joten he luulevat että nainen itse tekee kaikki ulkonäköönsä liittyvät ratkaisut miestä miellyttääkseen. Aloittaja kirjoitti nasevasti sen, että nainen meikkaa/ei meikkaa ihan omaksi huvikseen, ei miesten miellytys mielessä.

Uskomattoman narsistinen näkökulma, mutta tällaisessa maailmassa elämme. Kun nainen ei tungekaan itseään tähän miehen miellytysmuottiin, saa hän kokea halveksuntaa, vihaa ja jopa väkivaltaa. Katsokaa vaikka niiden naisten somea, jotka ovat esim. lihavia tai eivät ajele karvojaan. Täynnä miesten vihaa ja raivoa ja ällöämistä. Miehet eivät kestä sitä että joku on vain olemassa omana itsenään eikä heitä varten.

Tämäkin ketju on täynnä miesten kyyneleitä, kun ei saa enää mitään sanoa. Tiedoksenne: teidän sanomisianne naisen ulkonäköön ei kaivattu aiemminkaan.

Vierailija
124/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikitön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on, että kalliiden kemikaalien levittäminen kasvoille useassa kerroksessa on vähintäänkin ajan ja rahan haaskausta, jopa haitallista. Eikä ympäristökään kiitä niistä tuubeista ja purkeista.

Tämän vuoksi itse en ole meikannut 3 vuoteen, ja ihoni on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Mineraalisaippualla pesen kasvot miltei päivittäin, muuta ei tarvitse. Olen todella vaalea, mutta minua itseäni se ei häiritse (joskus oli toisin), olen millainen olen. Itselleni oikeasti meikittömänä eläminen on tuonut ihanan vapauden tunteen ja nostanut itsetuntoa. Ja onhan siinä jokusen euronkin säästänyt :D :)

Sama täällä. Aloin tutustuun kosmetiikan ainesosiin ja siihen miten niitä ei testata ennen myyntiin tuontia, vaan sitten ku tulee tarpeeks valituksia ne poistetaan myynnistä. Aineet iholta imeytyy verenkiertoon 30 sekunnissa, joten sinne ei kannata laittaa mitään sellasta mitä ei laittas suuhunkaan. Ennen tykkäsin meikata, lakata kynsiä, värjätä hiuksia ja tatuoida itteeni, mutta se into automaattisesti loppu ku aloin perehtyyn aiheeseen.

Ohis, mutta kosmetiikka ei määritelmällisesti saa imeytyä verenkiertoon. Lääkkeet saavat, ja niitä säädelläänkin paljon tarkemmin. Tuo testaamattomuus on myös täyttä puppua.

Vierailija
125/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minun meikkini käsittää siis meikkivoiteen, värittömän puuterin ja ripsivärin. En niillä saa itseäni huonommaksi vaikka yrittäisin.

Ap

Ja noiden meikkien laittamiseen meni aloitusviestisi mukaan 20 min? Kuinka monta kymmentä kerrosta laitoit kutakin? Ei ihme, että veljesi mielestä näytät paremmalta ilman meikkiä... :D

Olen eri mutta helposti menee 20 minuuttia jo meikkivoiteeseen. Eikä sitä laiteta montaa kymmentä kerrosta vaan se aika menee huolelliseen levityksen että saadaan huomaamaton ja kestävä lopputulos.

Ihan tosi? Mulla menee meikkivoiteen levittämiseen korkeintaan minuutti enkä usko, että enempää aikaa edes jaksaisin siihen käyttää.

No minulla menee.

Jos minuutissa sutaisen niin se on kohta pestävä pois koska se muuttuu vartissa jo ihan hirveäksi mössöksi mikä oikein korostaa huonoa ihoa.

Vierailija
126/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaamalla nainen vaan yrittää olla jotain muuta, kuin on.

Sama, kuin plastiikkakirurgia, mutta alkeellisempi tapa.

Rumat joutuu meikkaamaan ja korjaamaan luonnon "virheitä",

Juu näinhän se on. On helppo huudella jos ei ole koskaan ollut mitään iho ongelmia. Todellakin laitan meikkivoidetta ja ihon sävyn tasoittavaa puuteria itseni ja kanssaolijoiden vuoksi.

Vierailija
127/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan tuhlannut aikaa meikkaamiseen.

Vierailija
128/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikitön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kyselen, tullaanko sinulle päin naamaa sanomaan ikäviä asioita, koska et ole meikannut?

Olen lähes aina ilman meikkiä, minne sitten menenkään, mutta meikkaamattomana saan kuulla ikäviä kommentteja ulkonäöstäni ilman, että sitä pyydän. Esimerkiksi minulla on hyvin tummat silmänaluset (olleet lapsesta saakka) niin ihmiset huomauttelevat niistä välillä aika tahdittomastikin tyyliin "näytät narkkarilta", "hyi hele, tee noille jotain" tai klassikko "oletko nukkunut huonosti".

Olen onneksi säästynyt hyvin kommenteilta, vain vaaleista kulmakarvoistani olen muutamia kertoja kuullut, mutta ovat olleet lähinnä neutraaleja toteamuksia. Ainoa inhottava kommentti oli joskus, että näytän vauvalta meikittömänä, ja sen ihmisen kanssa ei tarvinnut sitten enää tekemisissä olla. :D Onneksi ei ollut iso menetys.

Vierailija
129/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikitön kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kosmetiikka ei määritelmällisesti saa imeytyä verenkiertoon. Lääkkeet saavat, ja niitä säädelläänkin paljon tarkemmin. Tuo testaamattomuus on myös täyttä puppua.

No aineet iholta imeytyy sinne kuitenkin niin outo määritelmä :D ja joo, testataan niitä, mutta jokaista ainesosaa ei.

Vierailija
130/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on syynä erilaisten iho-ongelmien yleistymiseen.

Vierailija
131/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkähän paljon paremmalta mahtaa mies näyttää täysin luonnontilassa? Hiukset pesemättä ja leikkaamatta, parta reuhottaa, hampaat pesemättä ja suihkussa käymättä.

Varmaan on naisia jonossa kertomassa kuinka paljon paremmalta mies näyttää luonnollisena.

Vierailija
132/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli taas sama juttu. Totuutta ei saa kertoa naiselle. 

Ei ole kyse totuudesta, vaan sinun mielipiteestäsi, ja se taas ei kiinnosta naisia.

Miksi he sitten kyselevät sitä?

Ja mikä on oikea vastaus, jos nainen kysyy: "näytänkö minä tässä paidassa lihavalta?". Rehellinen vastaus olisi kyllä, mutta mikä on oikea vastaus tuohon?

Kysyykö joku nainen muka oikeasti tuollaista, vai onko kyseessä vain urbaanilegenda?

Amerikkalaista höpötystä.

En itse kyse koskaan keneltäkään toiselta miltä näytän tai en. Koska eihän asia kenellekään muulle kuulu.

Miten tuolta kysymykseltä on voinut välttyä? Teini-iästä lähtien kysytään, milloin pukukopissa milloin baarin vessassa, milloin juhliin lähtiessä, että miltä näytän ja näytänkö lihavalta tai onko joku vaate hyvännäköinen päällä. Joko ei ole ollut kavereita tai niiden kanssa ei ole tehnyt mitään vaatteisiin liittyvää.

Minä en kyllä ole koskaan kysynyt mutta muilla on silti ollut äänekkäitä mielipiteitä ulkonäöstäni. Myös ilkeitä sellaisia enkä ole heiltä niitä pyytänyt.

Vierailija
133/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olet dumbass kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuoruudessa erehdyin tuo saman sanomaa. Erittäin kaunis nuori nainen laittoi oikein kunnon sotamaalauksen päälle ja tokaisin, että hän on paljon kauniimpi ilman meikkiä. No opin kerrasta ja siitä eteenpäin olen vain kehunut naisten ulkonäköä myös tilanteissa, joissa joutuu valehtelemaan.

Erittäin hyvä että opit typeryydestäsi. Minkä ikäinen olit kun tämä oivallus saavutti sinut? Veljeni on pian 40 joten en pidättele hengitystäni.

Ap

Nyt sitten liputat sen puolesta, että "joutuu valehtelemaan" eli ei kerro totuutta.

Aiemmin tuolla haastoit riitaa tyypin kanssa, joka sanoi aivan saman, mutta eri sanoilla. Että koitapa nyt Sirpa päättää, että onko se miehen näkemys totuus. 

Missä ihmeessä liputan valehtelun puolesta? Missä olen haastanut riitaa ja kenen kanssa? Onko sulla kaikki hyvin?

Ap

Herranjumala, yksinkertainen nainen: yksi mies sanoo: naiselle ei siis saa kertoa totuutta, ja vedät herneet nenukkiin.

Toinen mies sanoo: kehun aina naisia, vaikka joutuisin valehtelemaan.

Sinä olet mielissäsi ja liputat tätä viisautta. 

Pitääkö piirtää ne pisteet vielä lähemmäksi toisiaan?? :D 

-sivusta- 

Liputin sitä että mies oppi olemaan kertomatta naiselle miten tämän ei tarvitse meikata. Valehtelu on hänen oma valintansa jos hän sellaiselle näkee tarvetta.

Pointtina se että jaskan mielipide mirkun ulkonäöstä ei ole totuus.

Ap

Mutta se kelpaa kuitenkin, että mies valehtelee sitä mitä haluat kuulla.

Tämä selvä.

Tämä on oma ajatuksesi. Ei minun.

Ap

Vierailija
134/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa agressiiviselta tyypiltä joka juuri itse haluaa määritellä mikä kenellekin pitää olla totuus tms.. Ja miten jotakuta aikuista ihmistä voi noin paljon häiritä tuollainen kommentti ja vielä omalta veljeltä?? Kyllä minulle saa veli ihan vapaasti puhua tyhmiäkin juttuja. Taitaa ap oikeasti olla hyväksyntää/huomiota, ja vaan itselle sopivan laatuista hyväksyntää/huomiota vailla..

Vierailija
135/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka meikkivoide levitetään hyvin että siihen menee niin pitkään? Ihan mielenkiinnosta kysyn, voisin kokeilla jos saisi paremman lopputuloksen.

Vierailija
136/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetunto kuntoon, siitä se lähtee. Yksikään nainen jonka tunnen ja kenellä on itsetunto kunnossa. Ei meikkaa. Ja kyllä on parempi. Meikki saa jopa hyvänäköisen naisen vastenmielisen näköiseksi.

👍. Sillä peitetään. Muokataan itsestä eri näköinen.

Vierailija
137/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastainen kokemus. Naiset tulleet pällistelemään että miksen meikkaa, minusta saisi meikillä kauniimman.

Vierailija
138/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maailma on säästänyt minut tuollaisilta ap:n kuvaamilta miehiltä. Olen valinnut tietoisesti aina miehiä, joille naisen itsestään ja ulkonäöstään huolehtiminen on vain plussaa. Tällaisilla miehillä on selvästi parempi itsetunto. Ei ole heiltä pois jos nainen näyttää hyvältä, myös muiden silmien alla. 

Vierailija
139/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa agressiiviselta tyypiltä joka juuri itse haluaa määritellä mikä kenellekin pitää olla totuus tms.. Ja miten jotakuta aikuista ihmistä voi noin paljon häiritä tuollainen kommentti ja vielä omalta veljeltä?? Kyllä minulle saa veli ihan vapaasti puhua tyhmiäkin juttuja. Taitaa ap oikeasti olla hyväksyntää/huomiota, ja vaan itselle sopivan laatuista hyväksyntää/huomiota vailla..

Joo. Lähdetään siitä että minun ei tarvitse määritellä mitään faktaa. Tässä ketjussa on monet (miehet?) yrittäneet määritellä naisten ulkonäköön liittyviä mielipiteitään faktoiksi.

Toisena asiana voisin mainita, että ei minua suuremmin häirinnyt veljeni kommentointi. Se itseasiassa sai aikaan mielenkiintoisen keskustelun, ja veljenikin tajusi ettei ole kohteliaisuus yrittää sanella toiselle miltä pitäisi näyttää.

Itseasiassa olen syyllistynyt itsekin samaan törppöyteen, kun asiaa mietiskelin. Mieheni hiusraja alkoi vetäytyä vähän yli parikymppisenä. Hän tuskaili asian kanssa pitkään ja lopulta päätti vetäistä päänsä kaljuksi. Kiirehdin sanomaan ettei olisi tarvinnut ja että pidin hänen hiuksistaan, antaisi vaan tukan olla päässä.

Mieheni vastasi ykskantaan että kyse ei ole siitä mitä minä tai muut ajattelevat, vaan mitä hän itse ajattelee katsoessaan itseään peilistä.

Word. Totta. Ei ole minun tai kenenkään muunkaan bisnes kertoa hänelle mitä sen tukan kanssa pitää tai ei pidä tehdä.

Ap

Vierailija
140/297 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ymmärtää jostain laajemmasta kulttuurisesta perspektiivistä mikä arvo suominaisille on meikkaamattomuus, sillä se on niin yleistä. 

Mikä arvo suomimiehille on meikkaamattomuus, sillä se on niin yleistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän