Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miksi meikkaat? Mikä järki? Älä meikkaa, parempi ilman."

Vierailija
17.03.2022 |

Näin tokaisi veljeni, kun oltiin extempore lähdössä pubiin ja kerroin ehostautumisessa menevän noin 20 minuuttia.

Siinä hän sitten seisoi kalja kädessä kylppärin ovella ja taivasteli meikkaamisen ihmeellisyyttä. Koitin iskostaa hänen päähänsä ettei sano noin ainakaan kellekään tuntemattomalle naiselle ikinä. Varsinkaan jos tarkoitus on päästä tekemään lähempää tuttavuutta.

Mikä saa jotkut miehet luulemaan että meikkaaminen on jotain jonka nainen suorittaa miellyttääkseen miehiä/jotain tiettyä miestä, ja että mies voi sitten halutessaan olla se vapahtajajumala joka päästää naisen tästä hirvittävästä velvollisuuden ikeestä? Kuvittelikohan veljeni että meikkaan koska olen lähdössä juuri hänen kanssaan kaljalle?

Eikä veljeni siis ole ainut jolta olen samanlaisen aivopierun kuullut. Nyt miehet korvat hörölle ja keskittymisnappula pohjaan:

Olet nätimpi ilman meikkiä ei ole kohteliaisuus. Ehkä sen tarkoitus on olla kehu, mutta sitä ei halua kuulla yksikään nainen joka on käyttänyt määrän x aikaa meikkaamiseen ja muuhun ehostautumiseen. Nainen baarissa ei ole meikannut sinua varten, mutta hän on nähnyt enemmän tai vähemmän vaivaa ulkonäkönsä eteen lähtiessään ihmisten ilmoille. Jos aidosti haluat meikittömän naisen, mene sen naisen luokse joka ei meikkaa. Muuten kuulostat lähinnä kontrolloivalta törpöltä.

Tästä päästäänkin seuraavaan aihetta sivuavaan ilmiöön; kun tällainen mies sitten etsii baarista sen mielestään meikittömän naisen, naisella todennäköisesti kuitenkin on meikkiä kasvoissaan. Ehkä useampaakin sorttia. Olin itse kerran käyttänyt meikkaamiseen aikaa tunnin, ja jossain ravintolassa tuli random mies kertomaan miten mukavaa on nähdä nainen joka ei puunaa itseään ulos lähtiessään. Haista kuules risto huilu. :D

Muilla samanlaisia kokemuksia miehistä, jotka luulevat olevansa oikeutettuja kertomaan mitä naisen pitää/ei pidä omalle naamalleen tehdä?

Kommentit (297)

Vierailija
281/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena joka on meikannut aivan mitättömän vähän aikuiselämässään, ehkä viikon verran päiviä yhteensä, voisin sanoa oman näkemykseni eräästä asiaan liittyvästä.

En siis käytännössä ikinä meikkaa. Minulla on tummat ripset ja kulmakarvat luonnostaan, nuorempana oli vaalea, tasainen iho. En ollut sysiruma, joskaan en mikään kaunotarkaan. Sellainen perusnätti. Enemmän söpö kuin kaunis. Kaksikymppisenä ei ollut edes ylipainoa.

Olen nyt yli kolmekymmentä. Aikuiselämäni aikana yksikään mies ei ole ikinä lähestynyt minua livenä sillä mielellä että olisi kiinnostunut. Yksikään mies ei myöskään ole ikinä ahdistellut minua seksuaalisesti tai muutenkaan. Olen kokenut olevani täysin näkymätön miehille. (Huom, en myöskään käy baareissa yms, mikä saattaa selittää osaltaan asiaa)

Voin siis oman kokemukseni perusteella sanoa, että ei meikkaamattomuus ainakaan miehiä puoleensa vedä. Oon kuullut meikkaavilta ystäviltä ja tutuilta paljon tarinoita heidän kokemastaan ahdistelusta. Vaikuttaisi siltä, että mitä enemmän meikkiä (näkyvää sellaista) niin sitä enemmän miehet kokee sen signaalina että saa yrittää.

Nykyinen miesystävä pitää siitä etten meikkaa, hänestä olen kaunis tällaisenaan. Mutta tiedostan että hän on vähemmistöä. On paljon miehiä, joille ulkonäkö on tärkeää kumppanissa, tai jotka muuten vaan kokevat meikatut naiset puoleensavetävinä.

Mun mielestä ihan kuka vaan saa meikata ihan niin paljon kuin haluaa. Meikki tai meikittömyys ei ole sen parempi, kunhan tekee sitä omasta halustaan, ei muiden takia. Ja ei se muille kuulu, jos meikkaa tai ei meikkaa. Sama vaatetuksen kanssa. Jokainen tehkööt ihan omat päätöksensä asioiden suhteen ja kantakoot myös seuraukset. Ei se muille kuulu leikkiä poliisia.

Vierailija
282/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vetänyt nuorempana puoleeni miehiä, vaikka en meikannut ja pukeuduin juntisti. Nyt lähemmäs 40nä en meikkaa edelleenkään ja pukeudun yhtä juntisti. Miehet ei lähesty, mutta minä lähestyn ja lähtee kyllä "matkaan" jos haluan. En vaan halua enää heilastella, olen saanut tarpeekseni miehistä ja mua kiinnostaa muut asiat. Jos meikkaisin, saisin varmaan huomiota. Mutta en ole koskaan kaivannut sitä, ja jos olen ruma jonkun mielestä ilman meikkiä tms. niin se on toisen päänsärky. Ei mun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena minun kai pitäisi ymmärtää, mutta en vain ymmärrä. Jos todella naista ei kiinnosta tippaakaan miltä näyttää muiden silmissä, että näyttäisi viehättävältä, miksi meikkaa vain vaikka baariin lähtiessään? Jos meikkaa vain omaksi iloksi, miksi ei silloin meikkaa myös kotona? Pliis selittäkää nyt joku tämä, ihan aidosti ihmettelen enkä tarkoita v*ttuilla.

En usko koskaan tavanneeni ihmistä jota ei kiinnosta tippaakaan miltä näyttää muiden ihmisten silmissä.

Omaksi iloksi meikkaaminen ei tarkoita sitä, että vedetään meikki naamaan ja sitten ihastellaan omaa lärviä loppupäivä peilin edessä. Se tarkoittaa sitä, että oma meikattu naama antaa jotain positiivista lisää omaan itseen vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Meikkihän tosiaan vaikuttaa ulkonäköön. Jos ihminen saa siitä vaikka itsetuntobuustia tai muuten hyvää mieltä ollessaan muiden kanssa tekemisissä, se ei tarkoita että meikki on tehty pubin peraa ajatellen (ja hänen armahdustaan odottaen).

Ap

Meikäläinen kyllä meikkaa useammin yksin kotona kuin silloin kun lähden johonkin. Ja olen ymmärtänyt että myös moni ystäväni tekee tätä. Parasta taiteilla omaa naamaa ja sitten ihastella itseään ja luomustaan. Juhliin en välttämättä meikkaa, kun se vaatii aikaa ja sitten haluaisin myös kerätä ihastelemaan itse meikkiäni.

Se on kyllä kivaa jos on jotain meikannut ja saa kehuja tyyliin "ihanan värinen luomiväri" tai "onpas pirtsakka huulipuna". En siis tarvitse kehuja kauniina olemisesta (olen kaunis ilman meikkiä myös), vaan nimenomaan siitä meikillä tehdystä "taiteesta", joka on osa asuani.

Joo, totta. Omaksi iloksi voi tosiaan meikata myös ilman että kukaan näkee. Kommenttini oli vastaus niille muusinuijille, jotka ovat sitä mieltä että nainen ei meikkaa omaksi ilokseen jos meikin näkee joku toinenkin.

Tiedän ainakin yhden kaverin joka harrastaa samaa kuin sinä. Hän meikkaa itsensä taidokkaasti ja värejä käyttäen yksin kotona ja pesee sitten meikin pois poistuessaan kodistaan. Joskus nappaa pari kuvaa someen mutta käsittääkseni ei aina. On kuulemma terapeuttista.

Ap

Onko sinun vaikeaa hyväksyä eriäviä mielipiteitä, koska heti on alettava nimittelemään ihmisiä joilla on eriäviä mielipide siitä sinun mielipiteestäsi?

Vaikutat kyllä yliherkältä lapselta, kun reagoit kaikkeen vähänkin eriävään mielipiteisiin ja kysymyksiin noin rajusti.

Missä kohtaa reagoin rajusti? Mikä saa sinut tulkitsemaan kommentin niin?

Ap

Se, että ylipäätään teit aloituksen jostain veljesi heitosta ja selitit pitkät tarinat mikä siinä oli väärin ja kuinka väärin sinua kohtaan tehtiin ja se, että kutsut muita muusinuijiksi, ihan vaan koska he ilmaisevat mielipiteen ketjussa. Onko joku muu ketjussa nimitellyt sinua vastaavasti hassunhauskoilla nimillä niinkuin sinä teit?

En tiedä ymmärsitkö yhtään lukemaasi, mutta aloitus ei koskenut vain veljeäni vaan ilmiötä yleisemmin. Sitä josta tässä ketjussa ovat muutkin puhuneet, hyvänä esimerkkinä kommentti saunaillan jälkeen meikkaavista naisista, joille porukan miespuoliset kiekuvat kuorossa että älkää meikatko kun ei meitä varten tarvitse.

Muusinuijiksi kutsuin heitä, jotka muissakin ketjuissa lällättelevät että naiset meikkaavat miehiä varten kun muuten meikkaisivat vain ja ainoastaan yksin kotona ollessaan.

Oliko muita epäselvyyksiä? Selitän mielelläni.

Ap

Muut jotka ”lällättelevät” ovat muusinuijia?

Ei ole mitään epäselvyyttä. Kaikki on ihan selvää ja monelle muullekin. Nyt vaihteeksi kutsut ihmisiä, jotka kertovat eriävän mielipiteen meikeistä saunailloissa, lällätteleviksi ja minulle vihjaat kuinka minulla olisi ymmärtämisessä vikaa. Jatka vaan, koska jokainen viestisi vain vahvistaa kuvaa sinusta, jonka jo useampi on ketjussa ilmaissut. Joka ei ole kovin positiivinen, meikeillä tai ilman.

Ethän sinä ainakaan lukemaasi ymmärrä, kun luulit että puhun aloituksessa vain veljestäni. Joko siis et ymmärtänyt tai jätit lukematta ja tyydyit arvailuun.

Ja kyllä, edelleen olen sitä mieltä että ihminen joka luulee kaikkien meikkaavan miehiä varten on muusinuija. Pahoittelen jos se aiheuttaa sinussa mielipahaa. Saat itse olla asiasta juuri sitä mieltä kuin olet, loukkaannut syyttä suotta. Hengittele.

Ap

Ei se mitään, haukutte sitten vain puolin ja toisin toisianne. He nimittelevät sinunlaisia, joiden on heti saunan jälkeen saatava meikit naamaan, vaikka meikkipelleiksi ja sinä heitä muusinuijiksi.

Ja kyllä sinä aloitit koko tekstisi veljesi heitolla, jonka sitten laajensit käsittämään muita miehisiä ja sinun mielestä kovinkin yleistä ilmiötä, ihan jopa siteeraamalla häntä. Aloitus ei ollut pelkästään veljesi heitosta, mutta ilman sitä heittoa, et tätä aloitusta olisi tehnyt todennäköisesti.

Voit olla juuri sitä mieltä kuin haluat muista ja nimitellä heitä juuri niinkuin haluat. Mutta älä itke, kun muut tekevät ihan vastaavia asioita ja kohteena olet sinä. Sinä et suvaitse heidän kysymyksiään ja he eivät sinun meikkaamisia ja kaikki voittavat.

Heh, olen kuullut sanan meikkipelle viimeksi alakoulussa. :D Tuulahdus menneisyydestä.

Itse meikkaan tosiaan 2-4 kertaa kuukaudessa. Se ei vaikuta siihen että miehet jotka luulevat naisten kaikessa pyrkivän miellyttämään heitä ovat muusinuijia. Toki naiset harrastavat tätä myös.

En tiedä mitä suvaitsemista muiden meikkaamisessa tai meikkaamattomuudessa on, siitähän tässä ketjussa juuri on kyse.

Ap

Tuo on kysymys. ”Miksi meikkaat?”. Ei siinä osoiteta suvaitsevuutta, eikä suvaitsemattomuutta.

” Olisit parempi ilman meikkiä” on taas mielipide. Näistä kumpikaan ei viittaa suvaitsevaisuuteen.

Vaikka sellaiseksi ne väännät ja sellaiseksi ne väännät. Kuten viimeisessä lauseessa kirjoitat.

Sinua vain ärsyttää, koska otat sen kritiikkinä itseäsi kohtaan. Koska sinä tietenkin haluaisit, että muut jakavat mielipiteesi siitä, että näytät kauniimmalta sen ansiosta, että meikkaat. Mutta he eivät jaa ja sekös sinua ärsyttää. Nimität heitä muusinuijiksi, koska et kestä, että joku kyseenalaistaa sinua ja tekojasi. Nyt yrität saada minua vaikuttamaan, jotenkin vanhanaikaiselta, koska käytin jotain sellaista sanaa, joka ei sinulle sovi. Entä sitten, voin käyttää vaikka 1800- luvulta olevia sanoja, jos minusta siltä tuntuu.

Ihan kuten sinä meikkaat, jos sinusta siltä tuntuu. Mutta toisin kuin sinä, minä en tekisi aloitusta siitä, jos joku mainitsisi asiasta minulle. Että käyttämiä sanoja käytettiin esimerkiksi 40-luvulla.

Kiva, että sinäkin sait palautettua meikkipelle sanan takaisin sanavarastoosi. Emmehän me halua, että se kapenee? Mitä suurempi se on sen parempi.

Minulle on yksi ja sama meikkaatko vai et, mutta sinulle se todellakaan ole yksi ja sama, jos joku pitää sitä turhana ja varsinkaan, jos pitää sitä sinun meikkaamista turhana ja jopa saa sinut heidän mielestä näyttämään ehkä rumemmalta.

Sovitaanko että ollaan tästä asiasta eri mieltä nyt ja aina. :D Sun kanssa keskusteleminen on mahdotonta, koska selvästi aihe osuu sinuun jotenkin kipeän henkilökohtaisesti.

P.S. Ei, sana meikkipelle ei kuulu sanavarastooni nyt eikä tulevaisuudessa. :D

Ap

Onpa hämmentävää. Eli pidät minua nyt samana kaikkien vastaajien kanssa. En ole kirjoittanut mitään muuta viestiä kuin mihin viittasin. Selittää ehkä miksi kanssasi keskusteleminen tuntuu olevan niin mahdotonta. Mutten edelleenkään ymmärrä miksi tämäkin vastaus näytti taas osuvan sinuun jotenkin kipeän henkilökohtaisesti, että se sai aikaan tuollaisen vasteen.

Huono puoli keskustelupalstoilla on se että täällä saattaa olla muitakin (jos ei pidä siitä että muutkin osallistuvat tai ei osaa arvostaa heidän näkemyksiään/kokemuksiaan). Minulla ei edes ollut vastakkaista mielipidettä, josta näytät muiden kohdalla provosoituneen. Oma viestini koski ainoastaan empiiristä kokemusta 🤷

Ps. Jos niitä kanssasi vastakkaisia mielipiteitä kuitenkin joku esittää, voi niistä olla provosoitumatta olemalla tulematta lukemaan niitä. Keskustelupalstaa ei tarvita, jos vastakkaiset mielipiteet on epätoivottuja, vaan silloin kannattaa käydä keskustelu oman päänsä sisällä jolloin voi itse valita kaikki puheenvuorot.

Allekirjoitat viesti ap:nä. Joten tietenkin ajattelen, että ole sekä aloittaja, että jokaisen tämän ketjun ap kirjoituksen takana.

Kirjoitat ”mikä saa jotkut miehet” . Et mikä saa ”veljeni”. Siinä vaiheessa se ei enää ollut vain sinun kokemuksesi, vaan väite yleisestä ilmiöstä.

Vastaat minulle ja minä vastaan sinulle. Minä analysoin sinua lähinnä ja ihan vain huvikseni. Miksi ihmeessä minä provosoituisin siitä, että sinä olet niin herkkä, ettet kestä jotain pikkuviatonta kysymystä meikeistä ja niiden tarpeellisuudesta.

Ei mitään henkilökohtaista sinua kohtaan. Minäkin vain analysoin yleisellä tasolla miksi nykyisin toiset naiset ottavat kaiken niin henkilökohtaisesti ja ovat heti loukkaantumassa ja tekstisi sopi siihen tarkoitukseen täydellisesti.

Vierailija
284/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten olen uskomattoman ruma. Häpeän vain niin paljon kasvojani, enkä halua että kukaan saa tietää kuinka ruma olen.

Vierailija
285/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi näiden meikkaavia mollaavien mielipiteet mm hiusten värjäyksestä, pukeutumisesta ja sisustuksesta.

Annatteko tukan vaan kasvaa luonnontilassa, sen kummemmin sitä leikkaamatta ja laittamatta? Puette päälle vaikkapa turkoosit housut ja oranssin paidan koska ovathan nekin housut ja paita ja ajavat saman asian kuin tyylikkäämpikin värikombo.

Olohuoneessa on sinapinkeltainen sohva, myrkynvihreä matto ja paisleykuvioiset verhot….

Jos ette niin miksi ette?

Panostatteko hiuksiin/vaatteisiin/kotiin miesten/naisten tai ylipäätään muiden ihmisten takia?

Jos panostatte ylipäätään ulkoisiin seikkoihin yllämainituissa asioissa, niin miten ne eroaa meikkaamisesta?

Saatan olla väärässä, mutta luulen että meikkaamisen mollaus liittyy siihen että kyseessä on perinteisesti ja edelleen enimmäkseen naisten juttu. Turhamaiset ja itsekeskeiset akat vaan puunailee ja tuunailee naamaansa kun muutakaan sisältöä ei elämässä ole. Tässäkin ketjussa on kommentti, jossa yhdistetään suoraan meikkaaminen fysiikan tietämyksen puutteeseen.

Mies saa pukeutua tyylikkäästi, käydä parturissa, muotoilla partaansa ja ostaa vaikka tyylikkään kellon ranteeseensa. Mutta meikkaava nainen vain on oikein turhamaisuuden ilmentymä.

Ap

Nainenko ei saa pukeutua tyylikkäästi, käydä parturissa, nyppiä karvansa ja ostaa vaikka tyylikkään kellon ranteeseensa?

Voisin kokemuksesta sanoa:

Mies voi olla ehostautunut ja tyylikäs meikkaamatta. Mutta meikkaamaton nainen on jotain mitä pitää tulla kommentoimaan, etenkin muiden naisten.

Miksi nainen ei saa olla meikkaamatta? Tässäkin ketjussa on viesti, jossa henkilön kokemukset meikkaamattomista ihmisistä yritetään selittää ko. henkilöiden valehteluksi ja sitten sitä keksittyä kokemusta tulevat peukuttamaan ihmiset, joilla ei ole tuon taivaallista tietoa siitä mitä ollaan oikeasti puhuttu. Suomalaisten älykkyys on ollut laskussa 90-luvulta lähtien eli pitäisi kai olla normaalia nykyään, mutta olen silti huolissani näistä reaktioista.

Vierailija
286/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena minun kai pitäisi ymmärtää, mutta en vain ymmärrä. Jos todella naista ei kiinnosta tippaakaan miltä näyttää muiden silmissä, että näyttäisi viehättävältä, miksi meikkaa vain vaikka baariin lähtiessään? Jos meikkaa vain omaksi iloksi, miksi ei silloin meikkaa myös kotona? Pliis selittäkää nyt joku tämä, ihan aidosti ihmettelen enkä tarkoita v*ttuilla.

En usko koskaan tavanneeni ihmistä jota ei kiinnosta tippaakaan miltä näyttää muiden ihmisten silmissä.

Omaksi iloksi meikkaaminen ei tarkoita sitä, että vedetään meikki naamaan ja sitten ihastellaan omaa lärviä loppupäivä peilin edessä. Se tarkoittaa sitä, että oma meikattu naama antaa jotain positiivista lisää omaan itseen vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Meikkihän tosiaan vaikuttaa ulkonäköön. Jos ihminen saa siitä vaikka itsetuntobuustia tai muuten hyvää mieltä ollessaan muiden kanssa tekemisissä, se ei tarkoita että meikki on tehty pubin peraa ajatellen (ja hänen armahdustaan odottaen).

Ap

Meikäläinen kyllä meikkaa useammin yksin kotona kuin silloin kun lähden johonkin. Ja olen ymmärtänyt että myös moni ystäväni tekee tätä. Parasta taiteilla omaa naamaa ja sitten ihastella itseään ja luomustaan. Juhliin en välttämättä meikkaa, kun se vaatii aikaa ja sitten haluaisin myös kerätä ihastelemaan itse meikkiäni.

Se on kyllä kivaa jos on jotain meikannut ja saa kehuja tyyliin "ihanan värinen luomiväri" tai "onpas pirtsakka huulipuna". En siis tarvitse kehuja kauniina olemisesta (olen kaunis ilman meikkiä myös), vaan nimenomaan siitä meikillä tehdystä "taiteesta", joka on osa asuani.

Joo, totta. Omaksi iloksi voi tosiaan meikata myös ilman että kukaan näkee. Kommenttini oli vastaus niille muusinuijille, jotka ovat sitä mieltä että nainen ei meikkaa omaksi ilokseen jos meikin näkee joku toinenkin.

Tiedän ainakin yhden kaverin joka harrastaa samaa kuin sinä. Hän meikkaa itsensä taidokkaasti ja värejä käyttäen yksin kotona ja pesee sitten meikin pois poistuessaan kodistaan. Joskus nappaa pari kuvaa someen mutta käsittääkseni ei aina. On kuulemma terapeuttista.

Ap

Onko sinun vaikeaa hyväksyä eriäviä mielipiteitä, koska heti on alettava nimittelemään ihmisiä joilla on eriäviä mielipide siitä sinun mielipiteestäsi?

Vaikutat kyllä yliherkältä lapselta, kun reagoit kaikkeen vähänkin eriävään mielipiteisiin ja kysymyksiin noin rajusti.

Ap

Se, että ylipäätään teit aloituksen jostain veljesi heitosta ja selitit pitkät tarinat mikä siinä oli väärin ja kuinka väärin sinua kohtaan tehtiin ja se, että kutsut muita muusinuijiksi, ihan vaan koska he ilmaisevat mielipiteen ketjussa. Onko joku muu ketjussa nimitellyt sinua vastaavasti hassunhauskoilla nimillä niinkuin sinä teit?

En tiedä ymmärsitkö yhtään lukemaasi, mutta aloitus ei koskenut vain veljeäni vaan ilmiötä yleisemmin. Sitä josta tässä ketjussa ovat muutkin puhuneet, hyvänä esimerkkinä kommentti saunaillan jälkeen meikkaavista naisista, joille porukan miespuoliset kiekuvat kuorossa että älkää meikatko kun ei meitä varten tarvitse.

Muusinuijiksi kutsuin heitä, jotka muissakin ketjuissa lällättelevät että naiset meikkaavat miehiä varten kun muuten meikkaisivat vain ja ainoastaan yksin kotona ollessaan.

Ap

Ei ole mitään epäselvyyttä. Kaikki on ihan selvää ja monelle muullekin. Nyt vaihteeksi kutsut ihmisiä, jotka kertovat eriävän mielipiteen meikeistä saunailloissa, lällätteleviksi ja minulle vihjaat kuinka minulla olisi ymmärtämisessä vikaa. Jatka vaan, koska jokainen viestisi vain vahvistaa kuvaa sinusta, jonka jo useampi on ketjussa ilmaissut. Joka ei ole kovin positiivinen, meikeillä tai ilman.

Ethän sinä ainakaan lukemaasi ymmärrä, kun luulit että puhun aloituksessa vain veljestäni. Joko siis et ymmärtänyt tai jätit lukematta ja tyydyit arvailuun.

Ja kyllä, edelleen olen sitä mieltä että ihminen joka luulee kaikkien meikkaavan miehiä varten on muusinuija. Pahoittelen jos se aiheuttaa sinussa mielipahaa. Saat itse olla asiasta juuri sitä mieltä kuin olet, loukkaannut syyttä suotta. Hengittele.

Ap

Ei se mitään, haukutte sitten vain puolin ja toisin toisianne. He nimittelevät sinunlaisia, joiden on heti saunan jälkeen saatava meikit naamaan, vaikka meikkipelleiksi ja sinä heitä muusinuijiksi.

Ja kyllä sinä aloitit koko tekstisi veljesi heitolla, jonka sitten laajensit käsittämään muita miehisiä ja sinun mielestä kovinkin yleistä ilmiötä, ihan jopa siteeraamalla häntä. Aloitus ei ollut pelkästään veljesi heitosta, mutta ilman sitä heittoa, et tätä aloitusta olisi tehnyt todennäköisesti.

Voit olla juuri sitä mieltä kuin haluat muista ja nimitellä heitä juuri niinkuin haluat. Mutta älä itke, kun muut tekevät ihan vastaavia asioita ja kohteena olet sinä. Sinä et suvaitse heidän kysymyksiään ja he eivät sinun meikkaamisia ja kaikki voittavat.

Heh, olen kuullut sanan meikkipelle viimeksi alakoulussa. :D Tuulahdus menneisyydestä.

Itse meikkaan tosiaan 2-4 kertaa kuukaudessa. Se ei vaikuta siihen että miehet jotka luulevat naisten kaikessa pyrkivän miellyttämään heitä ovat muusinuijia. Toki naiset harrastavat tätä myös.

En tiedä mitä suvaitsemista muiden meikkaamisessa tai meikkaamattomuudessa on, siitähän tässä ketjussa juuri on kyse.

Ap

Tuo on kysymys. ”Miksi meikkaat?”. Ei siinä osoiteta suvaitsevuutta, eikä suvaitsemattomuutta.

” Olisit parempi ilman meikkiä” on taas mielipide. Näistä kumpikaan ei viittaa suvaitsevaisuuteen.

Vaikka sellaiseksi ne väännät ja sellaiseksi ne väännät. Kuten viimeisessä lauseessa kirjoitat.

Sinua vain ärsyttää, koska otat sen kritiikkinä itseäsi kohtaan. Koska sinä tietenkin haluaisit, että muut jakavat mielipiteesi siitä, että näytät kauniimmalta sen ansiosta, että meikkaat. Mutta he eivät jaa ja sekös sinua ärsyttää. Nimität heitä muusinuijiksi, koska et kestä, että joku kyseenalaistaa sinua ja tekojasi. Nyt yrität saada minua vaikuttamaan, jotenkin vanhanaikaiselta, koska käytin jotain sellaista sanaa, joka ei sinulle sovi. Entä sitten, voin käyttää vaikka 1800- luvulta olevia sanoja, jos minusta siltä tuntuu.

Ihan kuten sinä meikkaat, jos sinusta siltä tuntuu. Mutta toisin kuin sinä, minä en tekisi aloitusta siitä, jos joku mainitsisi asiasta minulle. Että käyttämiä sanoja käytettiin esimerkiksi 40-luvulla.

Kiva, että sinäkin sait palautettua meikkipelle sanan takaisin sanavarastoosi. Emmehän me halua, että se kapenee? Mitä suurempi se on sen parempi.

Minulle on yksi ja sama meikkaatko vai et, mutta sinulle se todellakaan ole yksi ja sama, jos joku pitää sitä turhana ja varsinkaan, jos pitää sitä sinun meikkaamista turhana ja jopa saa sinut heidän mielestä näyttämään ehkä rumemmalta.

Sovitaanko että ollaan tästä asiasta eri mieltä nyt ja aina. :D Sun kanssa keskusteleminen on mahdotonta, koska selvästi aihe osuu sinuun jotenkin kipeän henkilökohtaisesti.

Ap

No kyllä se vaan näyttää kuuluvan, kun jo kahdessa eri viestissä olet sen sanan kirjoittanut. Ehket käytä sitä kuvaaman asioita, mutta sanoja joita käytät, niin niihin se nyt vaan näyttää palanneen. Vaikka sitten vain kahden viestin tekstiin.

Minä en sovi mitään. Minusta sinä olet yliherkkä ja loukkaannut aivan mitättömistä ja harmittomasta kysymyksistä, enkä minä muuta mielipidettä asiasta nyt enkä tulevaisuudessa.

Ja juuri näiden tuulesta temmattujen tulkintojen vuoksi oletan että jostain syystä aihe tekee sinulle kipeää. Vai haluaisitko lainata jotain viestiä jossa kerron loukkaantuneeni?

Ap

Koko aloituksesi käsittelee sitä miten väärin asian kommentointi oli. Kuinka kyseessä oli veljesi aivopieru. Koitat iskostaa hänen päähänsä ettei tuollaista saa koskaan sanoa kenellekään naiselle jne. Minä en ole tätä aloitusta tehnyt. Sinä teit. Minä vain kommentoin sinua ja siitä kuinka tuollaisesta asiasta näin vahvasti reagoiminen on merkki määrätyistä asioista. Minulle on ihan yksi ja sama meikkaako ihmiset vai ei. Minä en välitä kysyykö ihmiset miksi värjäsit hiuksesi, miksi meikkaat tai miksi sinulla on aina hajuvettä. Ei tee yhtään kipeää, kysymykset, eikä edes vastaukset. Mitta sinulle tekee ja se tulee esille sekä siitä, että teit aloituksen ja mitä siihen kirjoitit. Nyt sinun on vain vaikeaa hyväksyä sekin tosiasia. Koska sekään ei anna sinusta kovin postiivista kuvaa,

Kerran vielä:

Aloitus ei käsittele sitä että veljeni kysyi minulta miksi meikkaan. Se käsittelee sitä, miten hän sanoi minulle että meikkaaminen on turhaa ylipäätään aina ja kaikkialla, ei vain minun toimestani. Ja sitä miten olen törmännyt samaan ilmiöön muuallakin kuin veljeni kanssa. Kuten myös monet muut ketjuun vastanneet ja aloituksen lukeneet ihmiset.

Ap

Vierailija
287/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Ap

Ap

Ap

Onpa hämmentävää. Eli pidät minua nyt samana kaikkien vastaajien kanssa. En ole kirjoittanut mitään muuta viestiä kuin mihin viittasin. Selittää ehkä miksi kanssasi keskusteleminen tuntuu olevan niin mahdotonta. Mutten edelleenkään ymmärrä miksi tämäkin vastaus näytti taas osuvan sinuun jotenkin kipeän henkilökohtaisesti, että se sai aikaan tuollaisen vasteen.

Huono puoli keskustelupalstoilla on se että täällä saattaa olla muitakin (jos ei pidä siitä että muutkin osallistuvat tai ei osaa arvostaa heidän näkemyksiään/kokemuksiaan). Minulla ei edes ollut vastakkaista mielipidettä, josta näytät muiden kohdalla provosoituneen. Oma viestini koski ainoastaan empiiristä kokemusta 🤷

Ps. Jos niitä kanssasi vastakkaisia mielipiteitä kuitenkin joku esittää, voi niistä olla provosoitumatta olemalla tulematta lukemaan niitä. Keskustelupalstaa ei tarvita, jos vastakkaiset mielipiteet on epätoivottuja, vaan silloin kannattaa käydä keskustelu oman päänsä sisällä jolloin voi itse valita kaikki puheenvuorot.

Allekirjoitat viesti ap:nä. Joten tietenkin ajattelen, että ole sekä aloittaja, että jokaisen tämän ketjun ap kirjoituksen takana.

Kirjoitat ”mikä saa jotkut miehet” . Et mikä saa ”veljeni”. Siinä vaiheessa se ei enää ollut vain sinun kokemuksesi, vaan väite yleisestä ilmiöstä.

Vastaat minulle ja minä vastaan sinulle. Minä analysoin sinua lähinnä ja ihan vain huvikseni. Miksi ihmeessä minä provosoituisin siitä, että sinä olet niin herkkä, ettet kestä jotain pikkuviatonta kysymystä meikeistä ja niiden tarpeellisuudesta.

Ei mitään henkilökohtaista sinua kohtaan. Minäkin vain analysoin yleisellä tasolla miksi nykyisin toiset naiset ottavat kaiken niin henkilökohtaisesti ja ovat heti loukkaantumassa ja tekstisi sopi siihen tarkoitukseen täydellisesti.

En ole allekirjoittanut viestiä ap:nä :)

Vierailija
288/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi näiden meikkaavia mollaavien mielipiteet mm hiusten värjäyksestä, pukeutumisesta ja sisustuksesta.

Annatteko tukan vaan kasvaa luonnontilassa, sen kummemmin sitä leikkaamatta ja laittamatta? Puette päälle vaikkapa turkoosit housut ja oranssin paidan koska ovathan nekin housut ja paita ja ajavat saman asian kuin tyylikkäämpikin värikombo.

Olohuoneessa on sinapinkeltainen sohva, myrkynvihreä matto ja paisleykuvioiset verhot….

Panostatteko hiuksiin/vaatteisiin/kotiin miesten/naisten tai ylipäätään muiden ihmisten takia?

Jos panostatte ylipäätään ulkoisiin seikkoihin yllämainituissa asioissa, niin miten ne eroaa meikkaamisesta?

Saatan olla väärässä, mutta luulen että meikkaamisen mollaus liittyy siihen että kyseessä on perinteisesti ja edelleen enimmäkseen naisten juttu. Turhamaiset ja itsekeskeiset akat vaan puunailee ja tuunailee naamaansa kun muutakaan sisältöä ei elämässä ole. Tässäkin ketjussa on kommentti, jossa yhdistetään suoraan meikkaaminen fysiikan tietämyksen puutteeseen.

Mies saa pukeutua tyylikkäästi, käydä parturissa, muotoilla partaansa ja ostaa vaikka tyylikkään kellon ranteeseensa. Mutta meikkaava nainen vain on oikein turhamaisuuden ilmentymä.

Ap

Nainenko ei saa pukeutua tyylikkäästi, käydä parturissa, nyppiä karvansa ja ostaa vaikka tyylikkään kellon ranteeseensa?

Mies voi olla ehostautunut ja tyylikäs meikkaamatta. Mutta meikkaamaton nainen on jotain mitä pitää tulla kommentoimaan, etenkin muiden naisten.

Miksi nainen ei saa olla meikkaamatta? Tässäkin ketjussa on viesti, jossa henkilön kokemukset meikkaamattomista ihmisistä yritetään selittää ko. henkilöiden valehteluksi ja sitten sitä keksittyä kokemusta tulevat peukuttamaan ihmiset, joilla ei ole tuon taivaallista tietoa siitä mitä ollaan oikeasti puhuttu. Suomalaisten älykkyys on ollut laskussa 90-luvulta lähtien eli pitäisi kai olla normaalia nykyään, mutta olen silti huolissani näistä reaktioista.

Nimenomaan myös nainen saa ostaa kellon ja pukeutua tyylikkäästi. Kuten mieskin. Tällainen ulkonäköön liittyvä petraus on yleisesti ihan hyväksyttyä. Miksi meikkaaminen ei ole sitä samoissa määrin?

Ap

Vierailija
289/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nimenomaan myös nainen saa ostaa kellon ja pukeutua tyylikkäästi. Kuten mieskin. Tällainen ulkonäköön liittyvä petraus on yleisesti ihan hyväksyttyä. Miksi meikkaaminen ei ole sitä samoissa määrin?

Ap

Kysymykseni koski sitä miksi meikkaamattomuuttani tullaan kommentoimaan sukupuolen perusteella. En ole koskaan kommentoinut muiden meikkaamista, mutta silti minulle tullaan siitä sanomaan.

Vierailija
290/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kysymykseni koski sitä miksi meikkaamattomuuttani tullaan kommentoimaan sukupuolen perusteella. En ole koskaan kommentoinut muiden meikkaamista, mutta silti minulle tullaan siitä sanomaan.

Ymmärsin. Sama kysymys minullakin, tosin sillä twistillä että omaa ehostautumistani on aina kommentoineet vain miehet, ei naiset.

Ap

Vierailija
291/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on hyviä pointteja ja olen monessa asiassa samaa mieltä. Vaikutat AP kuitenkin aika aggressiiviselta, miksi olet niin kovin hyökkäävä ja vihainen? 😁 Onko sinulla huono itsetunto vai onko joku mies joskus loukannut sinua erityisen syvästi vai mistä tuo vihaisuus kumpuaa?

Lainaisitko vaikka alkuun yhtä kommenttia jossa olen aggressiivinen?

Ap

Ylipäätään ulosantisi on melko hyökkäävää. Tulee fiilis, että jos asiasta keskustelisi kanssasi kasvotusten ja olisi eri mieltä, hermostuisit ja korottaisit ääntäsi. 😀

Eli ei löytynyt.

Ap

Ihan turha alkaa erittelemään kommentteja, kun se on tuo yleinen ulosantisi kuten jo mainittu. Ulosantisi on hyökkäävä. Pädet ja kommenteissasi on passiivisaggressiivinen sävy, ikään kuin olisit kauhean vihainen ja kaikki muut "muusinuijia" jotka kanssasi ovat yhtään eri mieltä.

Vierailija
292/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on hyviä pointteja ja olen monessa asiassa samaa mieltä. Vaikutat AP kuitenkin aika aggressiiviselta, miksi olet niin kovin hyökkäävä ja vihainen? 😁 Onko sinulla huono itsetunto vai onko joku mies joskus loukannut sinua erityisen syvästi vai mistä tuo vihaisuus kumpuaa?

Ap

Ylipäätään ulosantisi on melko hyökkäävää. Tulee fiilis, että jos asiasta keskustelisi kanssasi kasvotusten ja olisi eri mieltä, hermostuisit ja korottaisit ääntäsi. 😀

Eli ei löytynyt.

Ap

Ihan turha alkaa erittelemään kommentteja, kun se on tuo yleinen ulosantisi kuten jo mainittu. Ulosantisi on hyökkäävä. Pädet ja kommenteissasi on passiivisaggressiivinen sävy, ikään kuin olisit kauhean vihainen ja kaikki muut "muusinuijia" jotka kanssasi ovat yhtään eri mieltä.

Niin kauan kun et löydä yhtään kommenttia, mussutuksesi on täysin tyhjää.

En ole kutsunut muusinuijiksi kuin niitä, jotka kuvittelevat naisten meikkaavan miehiä varten.

Ap

Vierailija
293/297 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli ei löytynyt.

Ap

Niin kauan kun et löydä yhtään kommenttia, mussutuksesi on täysin tyhjää.

En ole kutsunut muusinuijiksi kuin niitä, jotka kuvittelevat naisten meikkaavan miehiä varten.

Ap

Koska minä en tuota ylläolevan vastausta kirjoittanut, niin ainakin meitä on kaksi, jotka koemme sinut ei niin mukavaksi tyypiksi ja vähintään piiloagressiviseksi.

Kutsut yhtä tai puolia tai kaikkia, niin nimittelet kuitenkin, eikä se muuksi muutu, vaikka selittelet ja keksit sille oikeutuksia. Mussutusta, lällyttelyä, muusinuijaa jne. Siinä sinulle suoria esimerkkejä kaiken sen epäsuoran vihjailua lisäksi.

Vierailija
294/297 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavani on kauneudenhoitoalalla, ja osaa tietysti meikata. Kerran näin kuvan hänestä ilman meikkiä ja tajusin, että hän on luonnonkaunis, hätkähdyttävä. Tavallisesti näyttää meikatulta "tavallisen" kauniilta, mutta meikittä hänestä näkee, että on geenit aivan kohdallaan ja ettei ulkonökö ollutkaan feikkiä, raikkaampi ilman meikkiä. Juorusin yhteiselle tuttavalle, joka on tuntunut hänet lapsesta asti. Hän vastasi, että kaveri on aina ollut valtavan kaunis ja kauniimpi ilman meikkiä ja on sitä turhaa mekkaamista muutkin ihmetelleet. Ei sitä kukaan hänelle voi sanoa, koska meikkaaminen on yksityisasia ja voi olla ihan tyylikysymys eikä kauneusasia, mutta jos olisin hänen veljensä, niin varmistaisin kyllä että onhan hän kuitenkin tietoinen että on kauniimpi ilman.

Ymmärrän kyllä aloittajan pointin siitä, että ei muiden asia ole arvostella. Mutta kun olet itsevarmuudessa sillä tasolla että todella merkkaat vain itseäsi varten, niin sitten ei enää kiinnosta. Minun sukulainen arvosteli eilen vaatteitani, mutta en pahastunut vaan nauroin että häpeätkö minua. Tiedän että makumme on erilainen, ja se on ok. Huvittaa vain.

Vierailija
295/297 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ehkä porukkaa harmittaa että sussa olisi potentiaalia megaluokan kaunottareksi mutta et käytä sitä hyväksi meikkaamalla.

Vierailija
296/297 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ehkä porukkaa harmittaa että sussa olisi potentiaalia megaluokan kaunottareksi mutta et käytä sitä hyväksi meikkaamalla.

Niin eli se mitä veljesi sanoi.

Vierailija
297/297 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruma nainen ilman meikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän