Annatteko lasten syödä kaupassa ennen kassaa?
Mä enole ikinä ymmärtänyt niitä vanhempia, jotka paistopisteellä lykkäävät mukulan suuhun karjalanpiirakan, joka maksetaan myöhemmin kassalla. Jo nyt pelkästään kävellen syöminen on huono tapa. Miten pitkiä kauppareissuja ihmiset tekee, jos kersat ei kykene odottamaan että ostokset on maksettu ja syödään istuen.
Kommentit (78)
Minua ei haittaa, jos joku noin tekee.
Itse kyllä ensin maksan ja syön vasta sitten.
Meillä syödään, mutta en ei koskaan ole tullut pahaa silmää. Meistä näkee päälle vaatteista yms että ei ole pikkurahasta pulaa.
En ole koskaan törmännyt. En antaisi kyllä itsekään. Yhden kerran oli ns. pakko avata nessupaketti kassajonossa, kun alkoi siskolla nenästä vuotamaan verta, kun olimme muksuja. Ei ollut paperia mukana.
Jos vartija näkee niin siitä tulee näpistys. Ei muttia. Olkoon kuinka pieni ja viaton lapsi tai kiljuva nälkäinen aikuinen niin jos et ole maksanut tuotetta on kyseessä näpistys
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:20"]Meillä syödään, mutta en ei koskaan ole tullut pahaa silmää. Meistä näkee päälle vaatteista yms että ei ole pikkurahasta pulaa.
[/quote]
Harmi ettei pikkuraha korvaa moukkamaisuutta
En, ei tosin koskaan ole tullut tarvetta edes kieltää. Lapset on oppineet pienestä pitäen siihen, että kaupassa ei syödä vaan vasta kotona. Ikinä ei kukaan ole vaatinut ruokaa kaupassa.
Jos oikeasti verensokerin kanssa on noin pahoja ongelmia, pitää kantaa taskussa niitä glukoositabletteja.
Kaupassa ei saa syödä ja se on varastamista, jos et ole maksanut. Aivan sama aiotko maksaa..
Mitä, jos vaikka pankkikortti ei toimi, käteinen ei kelpaa. Tulee palohälytys, sähkökatko jne. Jonka vuoksi kauppa tyhjennetään. Olet varas!!
Mun äiti tekee tuota pikkusiskolle (5v, itse olen 16v) enkä tosiaan ymmärrä ite.. En käy kaupoissa enää äitini kanssa juurikaan, sillä raahaa pikkusiskon mukaan, joka kiljuu kaupassa, ellei saa haluamaansa ja jos yrittää hyssytellä, niin huutaa vaan lisää..
Mun puolesta saa tulla ärähtämään tälle kauhukakaralle suorat sanat, mikäli näkee hänet kaupassa kiljumassa kurkku suorana.
Mä sanon lapselle joka kerta kauppaan mennessä, että tuote pitää maksaa ensin ja sitten vasta saa avata. Nyt 1v 10kk ikäisenä huutelee itse aina "maksaa", jos saa jotain pientä kaupasta. Kiltisti sitten vain ihailee aarrettaan kunnes päästään kassalta pois. Hyvä alku ainakin.
En anna 1v4kk lapsen syödä ennen maksua enkä syö itsekään. Lapsi saattaa joskus kärttää vaativasti vaikkapa sitä riisipiirakkaa, jonka ostan bussimatkaa varten välipalaksi, mutta aina selitän että äidin pitää maksaa se ensin. Huutakoot (jos siis huutaisi), kyllä sitä kärsivällisyyttä elämässä tulee tarvitsemaan joten miksei opettelisi jo nyt.
Olen itsekin joskus syönyt jo kaupassa jotain. Mitä sitten? Punnittu on ja kassalle laitetaan pussi, jossa hinta on.
Huvittaa nämä poliisilla uhkailut. Ihan on vartijakin nähnyt ja mitään sanomista ole tullut. Mikä ihmeen Pyhä Kirkko joku kauppa on? Miksi kaupassa ei saisi syödä? Entä jos on laukussa jo muusta paikasta ostettua kamaa ja antaa sen lapselle?
Ehdotonta kolme vuotta?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:15"]Minä olen aina antanut lapsen syödä just jonku tyyliin riisi piirakan pasteian tai pillimehun. Aina kuitenkin maksan että onko sillä nyt kauheasti väliä loppujen lopuks että syökö sen ennen kassaa vai just sen jälkeen. Minua ei haittaa jos joku paheksuu tätä koska rehellisesti maksan kuitenkin. Ja kai se parempi on että sille lapselle jonkun syötävän ankkaa kun että huutaa sitten koko reissun ajan
[/quote]
Joo, onhan se paras "ankkaa" lapsille lahjuksia sen sijaan että kasvattaisi lapsensa käyttäytymään esim. siellä kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:24"]
Jos oikeasti verensokerin kanssa on noin pahoja ongelmia, pitää kantaa taskussa niitä glukoositabletteja. Kaupassa ei saa syödä ja se on varastamista, jos et ole maksanut. Aivan sama aiotko maksaa.. Mitä, jos vaikka pankkikortti ei toimi, käteinen ei kelpaa. Tulee palohälytys, sähkökatko jne. Jonka vuoksi kauppa tyhjennetään. Olet varas!!
[/quote]
Uhuuu.... kauhea pelote! Jos vaikka PANKKIKORTTI ei toimi! :D
Mulla on aina laukussa mukana lapselle naksuja/pussipilttejä ja vettä. Jos lapsi alkaa vaikuttamaan ylinälkäiseltä niin saa syödä vähän niitä, että jaksaa kotiin asti. Vettä saa myös aina, kun haluaa.
Kaupasta en ole antanut mitään ennen maksamista.
En anna. Jos menemme kauppaan niin, että lapsi mahdollisesti tulee nälkäiseksi reissun aikana, minulla on käsilaukussa välipalaa lapselle, jotta jaksaa kotiin asti. Siis omenapaloja ja vesipullo tms. Kaupan tavaroita saa katsella ja kokeilla mutta ei avata tai maistella ennen kuin ne on maksettu.
Jos haluaa syödä ennen maksamista, voi mennä ravintolaan.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:15"]Minä olen aina antanut lapsen syödä just jonku tyyliin riisi piirakan pasteian tai pillimehun. Aina kuitenkin maksan että onko sillä nyt kauheasti väliä loppujen lopuks että syökö sen ennen kassaa vai just sen jälkeen. Minua ei haittaa jos joku paheksuu tätä koska rehellisesti maksan kuitenkin. Ja kai se parempi on että sille lapselle jonkun syötävän ankkaa kun että huutaa sitten koko reissun ajan
[/quote]
WT? Pasteia?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:15"]Minä olen aina antanut lapsen syödä just jonku tyyliin riisi piirakan pasteian tai pillimehun. Aina kuitenkin maksan että onko sillä nyt kauheasti väliä loppujen lopuks että syökö sen ennen kassaa vai just sen jälkeen. Minua ei haittaa jos joku paheksuu tätä koska rehellisesti maksan kuitenkin. Ja kai se parempi on että sille lapselle jonkun syötävän ankkaa kun että huutaa sitten koko reissun ajan
[/quote]
Joo, onhan se paras "ankkaa" lapsille lahjuksia sen sijaan että kasvattaisi lapsensa käyttäytymään esim. siellä kaupassa.
[/quote]
Hohhoijjaa, kyllä sosiaaliluokka paistaa kilo-metrien päähän..
No en. Saattaapihan olla että vaikkapa tekniikka pettää ja kortit ei toimi. Varkaushan se sitten olisi.
Oon itse kaupassa töissä ja mietin aina että kuinka monta kertaa "unohtuu" maksaa kassalle kaupassa syödyt riisipiirakat, banaanit ja pillimehut. En hyväksy. Hyllyistä löytyy aina silloin tällöin suklaapatukoiden kääreitä yms. Hups. Usein myös lapset tuhoavat maksamattomia tavaroita, esim tiputtelevat pilttipurkkeja lattialle tai kuolaavat pahvisia paketteja, ja nämäkin jätetään hyllyyn.
En todellakaan ja ihmettelen kyllä, jos joku antaa. Ei tullut mieleeni itselläkään, kun raskaana ollessani laski verensokeri tosi alas (just nälkä on, että näköä haittaa) ja tähdet pyori jo silmissä. Olin just karkkihyllyn kohdalla ja nappasin suklaapatukan jonka söin sitten kassan jälkeen.