Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lasten syödä kaupassa ennen kassaa?

Vierailija
22.08.2015 |

Mä enole ikinä ymmärtänyt niitä vanhempia, jotka paistopisteellä lykkäävät mukulan suuhun karjalanpiirakan, joka maksetaan myöhemmin kassalla. Jo nyt pelkästään kävellen syöminen on huono tapa. Miten pitkiä kauppareissuja ihmiset tekee, jos kersat ei kykene odottamaan että ostokset on maksettu ja syödään istuen.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:04"]

Wt tekee noin.

[/quote]

Äh, usein on päinvastoin. Omanarvontuntoiset, korkeakoulutuksen saaneet ja boheemeista kulttuuripiireistä tulevat ihmiset pikemminkin rikkovat pikkusääntöjä kuin noudattavat orjallisesti. 

Pikemminkin tiettyä henkistä alaluokkaisuutta osoittaa kytätä ihmisten tekemisiä jossain lähimarketissa. 

Vierailija
62/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:26"]Olen itsekin joskus syönyt jo kaupassa jotain. Mitä sitten? Punnittu on ja kassalle laitetaan pussi, jossa hinta on. 

Huvittaa nämä poliisilla uhkailut. Ihan on vartijakin nähnyt ja mitään sanomista ole tullut. Mikä ihmeen Pyhä Kirkko joku kauppa on? Miksi kaupassa ei saisi syödä? Entä jos on laukussa jo muusta paikasta ostettua kamaa ja antaa sen lapselle? 

Ehdotonta kolme vuotta?
[/quote]

Se mikä siellä sun laukussa on ei ole kauppiaan omaisuutta.

Miksi kaupassa saisi syödä? Mikä Pyhä Birgitta sinä olet että sinulla on oikeus olla moukkamainen ja olla kasvattamatta lapsiasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:24"]

Jos oikeasti verensokerin kanssa on noin pahoja ongelmia, pitää kantaa taskussa niitä glukoositabletteja. Kaupassa ei saa syödä ja se on varastamista, jos et ole maksanut. Aivan sama aiotko maksaa.. Mitä, jos vaikka pankkikortti ei toimi, käteinen ei kelpaa. Tulee palohälytys, sähkökatko jne. Jonka vuoksi kauppa tyhjennetään. Olet varas!!

[/quote]

Uhuuu.... kauhea pelote! Jos vaikka PANKKIKORTTI  ei toimi! :D
[/quote]

Se on aika yleistä että pankkikorttikoneet menee rikki yms.. että en sinuna naureskelisi.

Vierailija
64/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan paheksujien on ehkä syytä välttää tiettyä kaupparyhmää sitten kokonaan:

http://www.k-ruoka.fi/k-kaupassa/havikkiviikko/havikki-haviaa-banaaneilla/

Vierailija
65/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:04"]

Wt tekee noin.

[/quote]

Äh, usein on päinvastoin. Omanarvontuntoiset, korkeakoulutuksen saaneet ja boheemeista kulttuuripiireistä tulevat ihmiset pikemminkin rikkovat pikkusääntöjä kuin noudattavat orjallisesti. 

Pikemminkin tiettyä henkistä alaluokkaisuutta osoittaa kytätä ihmisten tekemisiä jossain lähimarketissa. 
[/quote]

Ahahahaaa oletko pikemminkin nyt varma tästä asiasta

Vierailija
66/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:24"]

Jos oikeasti verensokerin kanssa on noin pahoja ongelmia, pitää kantaa taskussa niitä glukoositabletteja. Kaupassa ei saa syödä ja se on varastamista, jos et ole maksanut. Aivan sama aiotko maksaa.. Mitä, jos vaikka pankkikortti ei toimi, käteinen ei kelpaa. Tulee palohälytys, sähkökatko jne. Jonka vuoksi kauppa tyhjennetään. Olet varas!!

[/quote]

Oletko joskus käynyt oikeassa ravintolassa? Nyt en tarkoita Heseä... 

Maksetaan sen jälkeen, kun on syönyt. MITÄ JOS TULEEKIN PALOHÄLYTYS? 

Mutta kiitos päivän hauskimmasta tähän mennessä :D

(ehkä nyt ei ole suotavaa ahmia kaupan sisäpuolella tulevia ostoksiaan, mut hei.. relatkaa vähän. Kukaan ei kuole eikä loukkaannu)

Vierailija
67/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:34"]Oon itse kaupassa töissä ja mietin aina että kuinka monta kertaa "unohtuu" maksaa kassalle kaupassa syödyt riisipiirakat, banaanit ja pillimehut. En hyväksy. Hyllyistä löytyy aina silloin tällöin suklaapatukoiden kääreitä yms. Hups. Usein myös lapset tuhoavat maksamattomia tavaroita, esim tiputtelevat pilttipurkkeja lattialle tai kuolaavat pahvisia paketteja, ja nämäkin jätetään hyllyyn. 
[/quote]

Tiedän tunteen. Saa komentaa kakaroita ketkä juoksee kärryjen kanssa "rallia" sitten vanhemmat noloina. Mä sanoin kerran eräälle erittäin ärsyttävälle perhe tutulle (olin13v) että jo on kumma kun ei 60v ole nälkää kestänyt 2min. Oltiin jo jonossa kun rupesi syömään lakua. Jos katse vois tappaa niin en olisi nyt tässä. Ja tosissaan ei ollut rouva 60v

Vierailija
68/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:38"]

Palstan paheksujien on ehkä syytä välttää tiettyä kaupparyhmää sitten kokonaan:

http://www.k-ruoka.fi/k-kaupassa/havikkiviikko/havikki-haviaa-banaaneilla/

[/quote]

eiköhän tästäkin olla valitettu tyyliin: minun eric-nicolas on allerginen banaanille, mitä hänelle on tarjolla :D

Vierailija
69/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:26"]Olen itsekin joskus syönyt jo kaupassa jotain. Mitä sitten? Punnittu on ja kassalle laitetaan pussi, jossa hinta on.  Huvittaa nämä poliisilla uhkailut. Ihan on vartijakin nähnyt ja mitään sanomista ole tullut. Mikä ihmeen Pyhä Kirkko joku kauppa on? Miksi kaupassa ei saisi syödä? Entä jos on laukussa jo muusta paikasta ostettua kamaa ja antaa sen lapselle?  Ehdotonta kolme vuotta? [/quote] Se mikä siellä sun laukussa on ei ole kauppiaan omaisuutta. Miksi kaupassa saisi syödä? Mikä Pyhä Birgitta sinä olet että sinulla on oikeus olla moukkamainen ja olla kasvattamatta lapsiasi?

[/quote]

Vastaisin, jos tajuisin alkeellisen vuodatuksesi. Ei siis ole kauppiaan omaisuutta? 

Seuraavaan kysymykseen, miksi kaupassa saisi syödä? Miksi ei? Jos ei erikseen ole kielletty, niin sallittua. 

Etkö koskaa laita pastillia suuhusi kaupassa? 

Vierailija
70/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:15"]Ja kai se parempi on että sille lapselle jonkun syötävän ankkaa kun että huutaa sitten koko reissun ajan
[/quote]
Minun lapseni saa välillä raivareita milloin mistäkin; hän on siinä iässä, että osaa jo eleillään vaatia ja omaa kyllä ihan oman tahdon, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään tehdä jotain siksi, ettei se vain huutaisi. Saa huutaa, kyllä maailmaan huutoa mahtuu - sitten vaan itse pysyn kärsivällisenä ja selitän, miksi äiti sanoo nyt näin.

Toki joskus itselläkin on hermo kireällä eikä yhtään jaksaisi uhmaamista ja pysyä itse rauhallisena, mutta silloin ennakoin tilanteita parhaani mukaan ja pyrin jo valmiiksi välttämään niitä asioita, joista lähes varmasti tulee kiukkukohtaus.

Vierailija
71/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:04"] Wt tekee noin. [/quote] Äh, usein on päinvastoin. Omanarvontuntoiset, korkeakoulutuksen saaneet ja boheemeista kulttuuripiireistä tulevat ihmiset pikemminkin rikkovat pikkusääntöjä kuin noudattavat orjallisesti.  Pikemminkin tiettyä henkistä alaluokkaisuutta osoittaa kytätä ihmisten tekemisiä jossain lähimarketissa.  [/quote] Ahahahaaa oletko pikemminkin nyt varma tästä asiasta

[/quote]

Itse asiassa olen!

Keskiluokkaista on sääntöorjuus. Ulkopuolella olevat vähemmistöt esim. romanit rikkovat aika reippaasti, tietänet tämän. Myös toisessa ääripäässä rikotaan, tosin yleensä toisin eli laillisuuden puitteissa kuitenkin. 

Ymmärrän kyllä piikkisi, kun tuli sama sana kahteen kertaan. En koskaan tänne kirjoittaessani edes katso läpi tekstiä. Tietysti pitäisi, se on lukijoiden kunniottamista. 

Vierailija
72/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:34"]Oon itse kaupassa töissä ja mietin aina että kuinka monta kertaa "unohtuu" maksaa kassalle kaupassa syödyt riisipiirakat, banaanit ja pillimehut. En hyväksy. Hyllyistä löytyy aina silloin tällöin suklaapatukoiden kääreitä yms. Hups. Usein myös lapset tuhoavat maksamattomia tavaroita, esim tiputtelevat pilttipurkkeja lattialle tai kuolaavat pahvisia paketteja, ja nämäkin jätetään hyllyyn.  [/quote] Tiedän tunteen. Saa komentaa kakaroita ketkä juoksee kärryjen kanssa "rallia" sitten vanhemmat noloina. Mä sanoin kerran eräälle erittäin ärsyttävälle perhe tutulle (olin13v) että jo on kumma kun ei 60v ole nälkää kestänyt 2min. Oltiin jo jonossa kun rupesi syömään lakua. Jos katse vois tappaa niin en olisi nyt tässä. Ja tosissaan ei ollut rouva 60v

[/quote]

Kouluttautuisit sinäkin, niin yhdyssanat sujuisivat ja ehkä jopa relatiivipronominit. 

Pitkällä aikavälillä voisit ehkä irrottautua kaupan kassalta ja muiden tekemisten kyttäämisetkin jäisivät vähemmälle. 

Voi tietysti olla, että ei resursseja moiseen.. 

Vierailija
73/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on vaikea ymmärtää ettei ruoka ole sinun ennen kuin olet sen maksanut? Et sä Gigantissakaan kaiva laitetta pakkauksesta ja aloita räpläämistä kassajonossa ennen kuin olet sen maksanut.

Vierailija
74/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, diabeetikko, verensokerit laskivat yllättäen kaupassa joten lykkäsin hätäpäissäni hänelle jätskin suuhun. Oli kyllä omatkin varavälipalat repussa mutta en siinä tilanteessa niitä alkanut kaivamaan esille. Maksettin sitten käärepaperi kassalla.

Vierailija
75/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen kestää olla päiviä nälässä. Lapsi puolestaan kasvatetaan paremmissa piireissä siten, ettei lapsen tahto mene joka asiassa edelle. Kun lapsi saa KOTONAAN ravitsevan aamiaisen, välipalat yms. lapsi jaksaa olla nätisti kauppareissun ajan. Mutta eihän nämä uusavuttomat vapaakasvattajat osaa edes ravita lastaan oikein, saatika pystyisi vaatimaan lapseltaan käytöstapoja erilaisissa tilanteissa. Edes kaupan työntekijät eivät saa ottaa hyllystä ja maksaa myöhemmin. Miksi asiakas saisi? Varastamistahan se on. Joskus kesätöissä kaupassa ollessani eräitä kertoja jäi asiakkaan ostokset kauppaan, kun kortit eivät toimineet eikä käteistä ollut. Tämä oli siis melkeinpä päivittäistä. Ties kuinka monta ahmattia varasta siinäkin pääsi kassan läpi maksamatta....

Vierailija
76/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:39"]

(ehkä nyt ei ole suotavaa ahmia kaupan sisäpuolella tulevia ostoksiaan, mut hei.. relatkaa vähän. Kukaan ei kuole eikä loukkaannu)

[/quote]

Oletko kysynyt kauppiaalta, miltä tuntuu?

Vierailija
77/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin vähän aikaa sitten kassalla keksin, paketti oli jo luettu muttei vielä maksettu. 1v oli nukahtamassa ihan ilman ruokaa, tietää sekaista unirytmiä ja ihan hirveää huutoa myöhemmin niin ajattelin että menkööt. yhtään aiemmin en olisi viitsinyt, eikä tuotakaan ole tarkoitus ottaa tavaksi, lapsi pääsi yllättään uneliaisuudellaan.

Vierailija
78/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi