Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lasten syödä kaupassa ennen kassaa?

Vierailija
22.08.2015 |

Mä enole ikinä ymmärtänyt niitä vanhempia, jotka paistopisteellä lykkäävät mukulan suuhun karjalanpiirakan, joka maksetaan myöhemmin kassalla. Jo nyt pelkästään kävellen syöminen on huono tapa. Miten pitkiä kauppareissuja ihmiset tekee, jos kersat ei kykene odottamaan että ostokset on maksettu ja syödään istuen.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:21"]

Mun lapset on oppineet kysymään jo ihan pienestä että onko maksettu, saako syödä. Mulle tää on periaate kysymys, ei syödä ennenkun on maksettu. Piste. Ja joo ymmärrän ne tilanteet, jos on esim. Diabetes ja sokerit romahtaa, että on pakko saada jotain sokereita nostattavaa. Mutta terve aikuinen/lapsi kestää kyllä hetken. Voihan senpiirakan käydä maksamassa ja jatkaa ostoksia

[/quote]

Eikö ole hyvä vain, jos diabetes romahtaa :D

Tällaisissa ketjuissa valtavirtana on kyllä sivistymättömät ihmiset. Nämä poliisille unelmissaan raprtoijat ovat kirjoitusasustaan päätellen nippa nappa peruskoulun käyneitä. 

Eivät tietenkään mitään tee, kunhan fantasioivat... 

Vierailija
22/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:22"]

En haluaisi rohkaista ketään toimimaan näin, mutta en myöskään tuomitse, jos joku näin tekee. Jos jollakulla, aikuisella tai lapsella, on esim. diabetes ja sen vuoksi pitäisi saada nopeasti verensokeria, niin silloin en todellakaan pahastu, jos syödään jo ennen kassaa. "Mutta pitäisi osata varautua jos kerran tietää sairastavansa", ja niinhän jokainen varmaan yleensä osaakin varautua, mutta aina ei mene kuten suunnittelee. Jos syystä tai toisesta on verensokeri päässyt huonoksi ja omia glukoositabletteja ei satu olemaan mukana, niin kyllä se nyt on ehdottomasti parempi syödä jotain mahdollisimman nopeasti, kuin odottaa kassajonossa ja riskeerata oma terveys. Sama asia monissa muissakin jutuissa. Kyllähän aikuisen ihmisen tulisi osata ajoittaa vessakäymisensä oikein, mutta jos keskellä kaupunkia iskee armoton ripuli, niin mitäs teette? Tungetteko bussiin lahje valuen, sotkemaan penkin ja häiritsemään kanssamatkustajia ihan vain siksi, koska töissä kuuluu olla ajoissa ja aikuisen olisi pitänyt osata käydä vessassa ennen lähtöä? Vai käyttekö ensin aseman vessassa ja sen jälkeen otatte seuraavan bussin tai soitatte pomolle sairastumisesta?

On niitä varmasti monia muitakin syitä, joiden vuoksi ihmiset voivat kokea tarpeelliseksi syödä tai juoda ennen maksamista. Jokainen on erilainen ja jokaisella on erilainen lapsuus, ja useimmat vanhemmat tekevät kuitenkin niin, kuin näkevät parhaaksi. Jos jollakin lapsella on hyvä syy saada joskus ruokaa ennen, kuin se on maksettu, niin minä en sitä tuomitse, ja jos näen jonkun lapsen syövän kaupassa ennen maksamista, niin en kuvittele tietäväni kyseisen lapsen tilannetta paremmin, kuin hänen vanhempansa tietävät. Koskaan kun ei voi nähdä kaikkea päälle päin.

Mutta kuten sanoin, en haluaisi rohkaista ketään tekemään näin ihan vain koska miksi ei. Minä en ulkopuolisena voi tietää, ketkä ovat turhan vuoksi napostelijoita ja ketkä eivät, mutta uskon kyllä, että jotkut tekevät tätä ilman kunnollista syytä. Jos "on nyt pikkuisen jano" tai "tekee vähän mieli makeaa", niin se limppari ja suklaapatukka voivat kyllä odottaa siihen asti, kun tuote on maksettu. Ensinnäkin siksi, koska maksamaton tuote on kaupan omaisuutta. Toisekseen siksi, että kaupassa syöminen on huonotapaista ja näyttää huonoa esimerkkiä toisille. Kolmannekseen siksi, koska kaikille käy vahinkoja (kyllä, jopa sinulle, ja myös sinulle, ja aivan varmasti myös sinulle). Onpa sitten kiva huomata lompakon unohtuneen kotiin tai kadonneen laukusta siinä vaiheessa, kun seisoo kassalla puoliksi mässytetty jäätelötötterö kourassa. Se ei ole ikävää pelkästään sinulle, vaan myös kassahenkilölle ja kaupan omistajalle.

[/quote]

Hyvä vinkki. Jos nyt joku tästä huomauttaa (ei kyllä vielä koskaan ole), niin sanon vain että minulla on diabetes. 

Kuka nyt sairaalle tohtisi valittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä nähny tollasta kaupassa

Vierailija
24/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuumana päivänä on syöty jäätelö kaupassa ja viety käärepaperi kassalle maksettavaksi. Saat aivan vapaasti olla ymmärtämättä.

Vierailija
25/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään noin saa tehdä. Se ruoka/tavara ei ole sinun ennen kuin olet maksanut sen. Eihän kaupassa irtokarkkejakaan saa niistä laareista napsia. Mikä tässä on ongelma?
-13v

Vierailija
26/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt aikuisen syövän kaupassa ennen kassalle menoa. No, oli kai kiljuva nälkä.

Itse en niin tekisi missään tapuksessa.

Vierailija
27/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään koko perhe kaupassa karkkia ja limua.

Vierailija
28/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna enkä itsekään kyllä avaa mitään ennen kuin olen tavarat maksanut ensinäkin siksi, että kaupassa on tullyt jo koskettua niin moneen bakteeripesäkkeeseen etten haluaisi edes syödä niillä pöpökäsillä ja toiseksi ei ole kovin hyvä tapa. Sen ymmärrän kyllä, että on vaikka joku sairaus niinkuin se yksi nainen kerran oli jossain kirjoittanut, että kunto saattaa yhtäkkiä mennä niin huonoksi ja verensokeri alas, että on pakko avata se limupullo sielä hyllyllä, mutta kyllä aikuinen ihminen pystyy myös vähän ennakoimaan mihin kannattaa lähteä yksin ja milloin, jos on niin vakava sairaus, että yhtäkkiä vaan kunto pettää.

Vierailija
29/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tätä tehtiin kun olin itse lapsi kuumalla säällä jäätelön jne kanssa mutta kyseessä oli pieni kyläkauppa jossa kaikki tunsi toisensa ja kauppiaalta oli aamen sille kunhan ne maksoi kassalla. Itse en tätä tekisi missään kaupassa. Parempi lapsen oppia itsehillintää.

Vierailija
30/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:00"]En anna enkä itsekään kyllä avaa mitään ennen kuin olen tavarat maksanut ensinäkin siksi, että kaupassa on tullyt jo koskettua niin moneen bakteeripesäkkeeseen etten haluaisi edes syödä niillä pöpökäsillä ja toiseksi ei ole kovin hyvä tapa. Sen ymmärrän kyllä, että on vaikka joku sairaus niinkuin se yksi nainen kerran oli jossain kirjoittanut, että kunto saattaa yhtäkkiä mennä niin huonoksi ja verensokeri alas, että on pakko avata se limupullo sielä hyllyllä, mutta kyllä aikuinen ihminen pystyy myös vähän ennakoimaan mihin kannattaa lähteä yksin ja milloin, jos on niin vakava sairaus, että yhtäkkiä vaan kunto pettää.
[/quote]
Ja vanhemman pitäisi myös osata rytmittää ruokailut ja kaupassa käynnit niin ettei lapsi ole niin nälkäinen kaupassa, että on pakko syödä jotain.

Vierailija
31/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en anna lasten tehdä noin ja katson pahalla kalmansilmällä jos joku noin tekee.

Vierailija
32/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Periaate on se, että ekaksi maksetaan ja sitten vasta syödään. Maksamiseen asti se ruoka on kauppiaan omaisuutta.

Vierailija
33/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kassalle tuli kerran nainen leipäpussin kanssa, suu täynnä leipää. "Oli niin hirveä nälkä että oli pakko ottaa pala!" Siis aikuinen, ihan terveen oloinen nainen. Ei ymmärrystä herunut. Sen ymmärrän jos pienelle lapselle antaa maissinaksun tms. pussista jotta pysyy hiljaa.

Vierailija
34/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna.

kun lapset oli pieniä ja yhdellä vakava maitoallergia inhosin todella paljon niitä jotka antoivat lasten syödä. Laitappa lapsi ostoskärryihin ja toivo ettei siinä ole maitojäätelön ym Jämiä joita lapsi saa käsiinsä ja siitä suuhun. Pisara maitoa ja oli kiire antaa lääkkeitä ja toivoa että ne auttavat riittävästi ettei tarvi tilata ambulanssia.... Onneksi koskaan ei tullut reaktiota mutta pelotti kyllä välillä kun näki toisten lasten syövä ostoskärryissä kaupassa jätskiä ja huitoivat jäätelöllä ympäriinsä.

enkä kyllä vieläkään tykkää tuollatavalla tahallaan sotketuista kärryistä.

Vierailija
35/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt tekee noin.

Vierailija
36/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen opettanut lapselle, että kaupan tavarat ovat kauppiaan kunnes ne on maksettu. Ei edes yritä kun periaate on aina ollut selvä. Kaupan tavaroita ei myöskään klähmitä. Kaksivuotiaana söi yhden irtokarkin ja silloin punnittiin yksi ja pussi, palautettiin karkki laariin ja maksettiin tyhjä pussi.

Vierailija
37/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meilläkin on opetettu, että tavara tai tuote on oma vasta maksamisen jälkeen.

Kerran join itse vesipullosta kassajonossa viimeisillään raskaana kun meinasi taju lähteä, silmissä vain pyöri.

Vierailija
38/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi jos lapsia olisi, huonoa käytöstä

Vierailija
39/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta olen moista nähnyt.

Vierailija
40/78 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina antanut lapsen syödä just jonku tyyliin riisi piirakan pasteian tai pillimehun. Aina kuitenkin maksan että onko sillä nyt kauheasti väliä loppujen lopuks että syökö sen ennen kassaa vai just sen jälkeen. Minua ei haittaa jos joku paheksuu tätä koska rehellisesti maksan kuitenkin. Ja kai se parempi on että sille lapselle jonkun syötävän ankkaa kun että huutaa sitten koko reissun ajan