Miehellä ei ajokorttia ja tuskin enää saisikaan. Olen väsynyt hoitamaan kaikki autoon liittyvät jutut..
Joudun käyttää katsastukset, huollot, jatkuvasti olemaan kuski milloin missäkin. Tätä jatkunut jo vuosia. Sitten jos en lähde jonnekin hakemaan vaikka jotain tavaraa tms niin hapanta naamaa näyttää. Mitä teen?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mutta naisethan aina sanoo tälläkin palstalla että auton ylläpitäminen ja asioiden hoitaminen on pikku juttu kun miehet ottaa asian esille, naiset yleensä vähättelee asiaa kun miehet huolehtii autosta.
Kyllä minä oman autoni hoidan, mutta en rupeaisi jatkuvasti päivystäväksi taksikuskiksi, joka lähtee heti ties minne, mitä toisen päähän pälkähtää. Auton hoidolla en myöskään saa vapautusta kaikista kotitöistä kuten miehet tuntuvat kuvittelevan.
Käytännön syistä sä olet teillä se joka vastaa autosta. Hyväksy ihan ekana se, sen muuttaminen on toiveajattelua.
Sitten voit miettiä, mitä pitää tapahtua että se on sulle ok. Mitä muuta miehen pitää alkaa hoitaa enemmän, että koet että homma on balanssissa. Sulla on autosta vastuu ja hoidat sen, ja mies nauttii palvelusta ilman tarvetta neuvotella että kenen vuoro. Pitää olla jotain, mistä sun ei vastaavasti tarvitse stressata, mies hoitaa ja sä nautit palvelusta ilman tarvetta neuvotella että kenen vuoro.
Ja homman ei tartte olla 1:1 kyttäämistä, vaan sillai että molemmat voi olla tyytyväisiä jos ei ala nipottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama juttu. Nainen ei aja. Joudun käyttää katsastukset, huollot, pesut, tankkaukset ja kaiken autoon liittyvän itse. Häntä sitten on kyydittävä milloin minnekin tai minun käytävä asioilla, joihin autolla pääsee parhaiten. Kilometrimääräisesti ajan tosin enemmän omilla asioillani, ne kun suuntautuvat kauemmaksi. Mutta jos reissuja lasketaan, niin 70...75 % on naisen tarpeita täyttävää ajoa.
En kuitenkaan valita asiasta, niin kuin jotkut naiset täällä tekevät. Parisuhteessa muodostuu työnjakoa ja sitten on asioita, joista nainen huolehtii minua suuremmalla osuudella.Näin päin se usein on, että naisella ei ole ajokorttia, eikä miehet yleensä valita.
Kyllä mulle valitetaan ajokortittomuudesta, vaikka asutaan ison kaupungin keskustassa eikä mulla olisi opiskelijana varaa edes kulkea autolla minnekään. Miten joka ainut asia väännetään täällä joksikin sukupuolikysymykseksi, en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama juttu. Nainen ei aja. Joudun käyttää katsastukset, huollot, pesut, tankkaukset ja kaiken autoon liittyvän itse. Häntä sitten on kyydittävä milloin minnekin tai minun käytävä asioilla, joihin autolla pääsee parhaiten. Kilometrimääräisesti ajan tosin enemmän omilla asioillani, ne kun suuntautuvat kauemmaksi. Mutta jos reissuja lasketaan, niin 70...75 % on naisen tarpeita täyttävää ajoa.
En kuitenkaan valita asiasta, niin kuin jotkut naiset täällä tekevät. Parisuhteessa muodostuu työnjakoa ja sitten on asioita, joista nainen huolehtii minua suuremmalla osuudella.Näin päin se usein on, että naisella ei ole ajokorttia, eikä miehet yleensä valita.
Naisella on usein isompi rooli lasten ja kodin kanssa.
Tapa se ukko tai eroa siitä, eipä tuossa muu auta kun provoa ylläpitääksesi kaikki ratkaisut kiellät.
Olet apukoululaisen mieheksesi ottanut, eli olet itsekin apukoulutasoa, eipä siitä liitosta, kun kaksi ääliötä on yhdessä, tuon kummempaa voikaan tulla.
Aika moni mies on ihan samassa tilanteessa auton kanssa. Mun mies on ainakin. Ehkäpä puolisosi voisi ottaa sitten täyden vastuun vaikkapa pyykinpesusta ja siivouksesta niin menee puntit tasan.
Siis mitä kuljetuspalvelua se mies tarvitsee? Itsekin olen meillä se, jolla on auto ja ajokortti, mutta asutaan kaupungissa ja muut perheenjäsenet eivät pääsääntöisesti tarvitse kovin usein mitään taksikuskipalvelua. Välillä mennään yhdessä jonnekin, mutta harvemmin niin, että kuljettelisin perheenjäseniä ja tavaroita 'palvelijana'. Auton ylläpito tietysti on minun hommani, koska se on minun autoni. Mutta siis onko jonkun miehen mielestä niin, että autosta huolehtiminen on muista kotitöistä vapauttava seikka?
Kun on huolto , vie huoltoon. Ei sitä jatkuvasti ole ja jos on , kannattaa auto vaihtaa. Näin me tehdään . Renkaat vaihtaa huoltamo , hakevat auton ja palauttavat.
Vierailija kirjoitti:
Pienellä piakkakunnalla ei ole kaikkia tarvittavia kauppoja. Tällähetkellä ei ole mahdollista muuttaa minnekään. Ymmärrän tavallaan tilanteen kyllä mutta olen joutunut siihen rooliin että hoidan kaikki edellämainitut asiat ja tuntuu välillä että olen taksikuski joka joutuu päivystämään milloin tarvitaan kyytiä. Ap
Joko katselet hapannaamaa tai et
Aina naisten kanssa tuo sama ongelma kun miehen eteen jotain pitäisi tehdä. Eihän naiset miesten eteen haluaisi tehdä mitään mutta kyllä miesten täytyy naisen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Aina naisten kanssa tuo sama ongelma kun miehen eteen jotain pitäisi tehdä. Eihän naiset miesten eteen haluaisi tehdä mitään mutta kyllä miesten täytyy naisen eteen.
Mietipä vähän keskimääräistä kotitöiden jakautumista perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta naisethan aina sanoo tälläkin palstalla että auton ylläpitäminen ja asioiden hoitaminen on pikku juttu kun miehet ottaa asian esille, naiset yleensä vähättelee asiaa kun miehet huolehtii autosta.
Ylläpitäminen ja hoitaminen on eri juttu kuin toimia aikuiselle yksityisenä taksikuskina ja varmaan joutuu itse maksamaan kulutkin. Jaksaisitkos itse jos olet ajatellut töiden jälkeen tehdä ruokaa ja huilata, niin toinen päivittäin mankuu kyytiä jonnekin hevonpeppuun?
Kompromissina lupaisin kyyditä kerran viikossa, samalla kertaa kun itsekin käyn kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan valita asiasta, niin kuin jotkut naiset täällä tekevät. Parisuhteessa muodostuu työnjakoa ja sitten on asioita, joista nainen huolehtii minua suuremmalla osuudella.
Kerrankin fiksusti ajatteleva mies.
Onko auto siis sinun? Jos on, totta kai huolehdit oman autosi kaikki asiat. Jos se on miehen, hänen kannattaisi ehkä myydä se jos ei pysty hoitamaan ko asioita.
Vierailija kirjoitti:
Onko auto siis sinun? Jos on, totta kai huolehdit oman autosi kaikki asiat. Jos se on miehen, hänen kannattaisi ehkä myydä se jos ei pysty hoitamaan ko asioita.
Näinpä, kunhan molemmat osallistuvat kuluihin jos on yhteistä ajoa esim. kauppareissut. Aika vaikea sen miehen on kortittomana viedä autoa huoltoon tai katsastukseen, toki kuskiksi sinun ei tarvitse tietenkään ryhtyä.
Onhan se verrattuna päivittäisten kotitöiden hoitamiseen. Älä viitsi olla tuollainen pikkulapsi.
t. nainen, omistan meidän perheen molemmat autot ja pidän niistä huolta