Miehellä ei ajokorttia ja tuskin enää saisikaan. Olen väsynyt hoitamaan kaikki autoon liittyvät jutut..
Joudun käyttää katsastukset, huollot, jatkuvasti olemaan kuski milloin missäkin. Tätä jatkunut jo vuosia. Sitten jos en lähde jonnekin hakemaan vaikka jotain tavaraa tms niin hapanta naamaa näyttää. Mitä teen?
Kommentit (36)
Anna näyttää sitä hapanta naamaa, mitä se haittaa? On sullakin oma elämä ja tahto.
Mä en jaksanut kortitonta puolisoa. Patistin autokouluun.
Hanki sille hitaasti kulkeva sähkömopo jos ei korttia saa.
Pienellä piakkakunnalla ei ole kaikkia tarvittavia kauppoja. Tällähetkellä ei ole mahdollista muuttaa minnekään. Ymmärrän tavallaan tilanteen kyllä mutta olen joutunut siihen rooliin että hoidan kaikki edellämainitut asiat ja tuntuu välillä että olen taksikuski joka joutuu päivystämään milloin tarvitaan kyytiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pienellä piakkakunnalla ei ole kaikkia tarvittavia kauppoja. Tällähetkellä ei ole mahdollista muuttaa minnekään. Ymmärrän tavallaan tilanteen kyllä mutta olen joutunut siihen rooliin että hoidan kaikki edellämainitut asiat ja tuntuu välillä että olen taksikuski joka joutuu päivystämään milloin tarvitaan kyytiä. Ap
Itse auton huoltamiset sun muut vaan kuuluu asiaan, nehän sinä hoitaisit yksin sinkkunakin. Mutta kenenkään taksikuskiksi ei tarvii alkaa. Sanot vaan että en lähde tänään viemään koska en halua. Eipä se ukko sille mitään mahda joten sulla ei ole mitään syytä taipua toisen pompoteltavaksi.
Eu sääntöjen mukaan päihderiippuvaiselle ei voi myöntää ajokorttilupaa ja siihenhän riittää 2 rattijuopumusta 3 vuoden sisällä tai ihan normi juoppoputkareissuja, jotta vaaditaan päihdeseuranta. Jos päihdeseuranta ei onnistu niin 6kk karenssin jälkeen voi yrittää uudestaan selviääkö seurannasta.
Ps. Jätä se sika !
On jo sen verran ikää ja on erityiskoulun aikoinaan käynyt että ei nuorena uskonut mahdollisuuksiin saada ajokorttia. Ja vanhemmat ei kannustaneet tai auttaneet taloudellisesti autokoulun suhteen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eu sääntöjen mukaan päihderiippuvaiselle ei voi myöntää ajokorttilupaa ja siihenhän riittää 2 rattijuopumusta 3 vuoden sisällä tai ihan normi juoppoputkareissuja, jotta vaaditaan päihdeseuranta. Jos päihdeseuranta ei onnistu niin 6kk karenssin jälkeen voi yrittää uudestaan selviääkö seurannasta.
Ps. Jätä se sika !
Tästä ei ole kyse. Ei ole koskaan hankkinut ajokorttia koska piti itseään tyhmänä. Ap
Jätä se sika. Kyllä miehellä pitää auto ja kortti olla. Vähintään siis c kortti. Tosi miehillä on myös lentolupa. Jenkkiautot nousee vielä.
Sanot että otit just lasillisen viiniä, joten et voi ajaa.
Sanot ei.Taksi ja polkupyörä on joskus ihan hyvä vaihtoehto.
Mutta naisethan aina sanoo tälläkin palstalla että auton ylläpitäminen ja asioiden hoitaminen on pikku juttu kun miehet ottaa asian esille, naiset yleensä vähättelee asiaa kun miehet huolehtii autosta.
Vierailija kirjoitti:
Posti tuo kyllä kaiken kotiovelle lähes ilmaiseksi.
Sopikaa viikolle yksi päivä, jolloin hoidatte kerralla kaikki tärkeät hoidettavat asiat kyseiseltä viikolta, jotka vaatii autokyydin kauemmas. Siis esim. virastoissa käynnit, kauppareissut, parturi jne.
Päivä voi vaihdella viikosta riippuen (jos varattavia aikoja ei ole tarjolla tms), mutta on kuitenkin ennalta sovittu. Ja jos on jotain tuollaista "ei niin tärkeää" tavaran hakua tms, niin ne sitten tietää sopia myös tuolle samalle päivälle.
Muutoin puolisosi pitää sitten opetella pärjäämään niillä palveluilla, mitä teidän paikkakunnalta saa. Toki taksin ja linja-auton käyttäminen kannattaa ottaa harkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta naisethan aina sanoo tälläkin palstalla että auton ylläpitäminen ja asioiden hoitaminen on pikku juttu kun miehet ottaa asian esille, naiset yleensä vähättelee asiaa kun miehet huolehtii autosta.
Realy? Tämä porvoon mamma saadut siitä oikein oivallisen idean trolliinsa?
Minulla on sama juttu. Nainen ei aja. Joudun käyttää katsastukset, huollot, pesut, tankkaukset ja kaiken autoon liittyvän itse. Häntä sitten on kyydittävä milloin minnekin tai minun käytävä asioilla, joihin autolla pääsee parhaiten. Kilometrimääräisesti ajan tosin enemmän omilla asioillani, ne kun suuntautuvat kauemmaksi. Mutta jos reissuja lasketaan, niin 70...75 % on naisen tarpeita täyttävää ajoa.
En kuitenkaan valita asiasta, niin kuin jotkut naiset täällä tekevät. Parisuhteessa muodostuu työnjakoa ja sitten on asioita, joista nainen huolehtii minua suuremmalla osuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti tuo kyllä kaiken kotiovelle lähes ilmaiseksi.
Tämä unohtui omasta viestistä!
Me asutaan tosi syrjässä eli lähimpään ruokakauppaan on matkaa n. 30 km ja isommalle paikkakunnalle (mistä voisi ostaa vaatteita tms) n. 50 km. Eli tosiaankaan ajella minkään yksittäisen tavaran takia kaupoille, vaan Posti tuo kotiovelle! Kun tekee isomman tilauksen kerrallaan, niin eipä postimaksuja tarvi jatkuvasti olla makselemassakaan :)
/18
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama juttu. Nainen ei aja. Joudun käyttää katsastukset, huollot, pesut, tankkaukset ja kaiken autoon liittyvän itse. Häntä sitten on kyydittävä milloin minnekin tai minun käytävä asioilla, joihin autolla pääsee parhaiten. Kilometrimääräisesti ajan tosin enemmän omilla asioillani, ne kun suuntautuvat kauemmaksi. Mutta jos reissuja lasketaan, niin 70...75 % on naisen tarpeita täyttävää ajoa.
En kuitenkaan valita asiasta, niin kuin jotkut naiset täällä tekevät. Parisuhteessa muodostuu työnjakoa ja sitten on asioita, joista nainen huolehtii minua suuremmalla osuudella.
Näin päin se usein on, että naisella ei ole ajokorttia, eikä miehet yleensä valita.
Muuttakaa sellaiseen paikkaan, jossa palvelut ovat kävelyetäisyydellä. Autoon menevällä rahalla tekee monta taksimatkaa ja käyttää kotiinkuljetuspalveluita.