Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mitkä ovat teidän parisuhteen TOP3 ongelmaa - riidan aihetta?

Vierailija
19.08.2015 |

Meillä:

1) Ajankäyttö

2) Seksin määrä

3) Miehen alkoholin käyttö

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Siisteys / Siivous (Haluaisin, että tavarat laitetaan paikalleen, eikä tiputeta mihin sattuu. Haluaisin myös että meillä siivoittaisiin viikottain eikä kuukausittain ja että se tehtäisiin yhdessä.)

2. Seksi ja läheisyys (Vaimoa ei kiinnosta kumpikaan)

3A. Ajankäyttö (Itse haluaisin, että kaikki miettisivät harrastuksiaan, jotta voisimme viettää myös perheen yhteistä aikaa.

3B. Rahankäyttö (Jos kauppaan mennään yksin katselemaan, niin sieltä ei tulla tonnin lampun kanssa!)

Vierailija
102/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitoja meillä ei ole koskaan ollut, mutta mielestäni kolme eniten roolissa olevaa ongelmaa on:

1. Mustasukkaisuus
2. Humalakäyttäytyminen
3. Minun kiukuttelu stressaavan työpäivän tai huonosti nukutun yön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kotityöt

2. Mitä tehdä yhteisellä ajalla (minä haluan kotoa pois, mies jumii sohvalle)

3. Muutokset elämässä (minä haluan kasvaa ja kehittyä, mies pysyy paikoillaan)

Vierailija
104/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:34"]1. Kommunikaatio-ongelmat (mies ei puhu, minä liikaa)

2. Tempperamenttierot (minä kilahdan, mies väistää)

3. Tulevaisuudensuunnitelmat (haluamme eri asioita)
[/quote]
Tämä

Vierailija
105/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Siivoaminen/kodinhoito. Miten usein, miten hyvin, kumpi tekee.

2. Toisen huomioonottaminen tai pikemminkin huomioonottamattomuus. Sovitaan menoja kysymättä toiselta, ei ymmärretä toisen kaipuuta rauhaan ja yksinoloon yms.

3. Puolison perheen dissaus.

Vierailija
106/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minun (eli avovaimon) pakkomielteinen siivous
2. Miehen alkoholinkäyttö
3. Tulevaisuuden suunnitelmat

Vierailija
107/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vastuun epätasainen jakautuminen.

2. Miehen haluttomuus seksiin.

3. Siivoaminen.

Vierailija
108/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:48"]Me taas olemme suurista asioista yhtä mieltä ja pienistä ei viitsitä riidellä.

Kun lapset olivat pieniä, kiire aiheutti joskus keskustelua kotitöistä. No, me päätimme silloin istua alas ja jakaa työt nahdollisimman oikeudenmukaisesti. Siitä lähtien mies on hoitanut aamiaisen, lasten tarhaan, kouluun viennit ja kodin laittamisen kuntoon aamulla. Minä taas arkena kaupassakäynnin ja päivällisen teon. Yhdessä siivotaan torstaina ja lauantaina käydään koko perhe aamiaisella/brunssilla ja sen jälkeen ostoksilla hallissa ja torilla. Toimii hyvin.

Rahasta ei ole koskaan riidelty. Meillä on yksi tili, jonne tulee kaikki tulot ja josta maksetaan kaikki menot. Loput rahat siirretään rahastoihin. Kummallekin sama summa joka kuukausi.

Ja edelleen sunnuntain päivällispäydässä keskustellaan tulevan viikon ohjelmasta ja lapset ovat tietenkin mukana. Heillä on omat vastuualueensa tässä perheessä.
[/quote]
Hohhoijaa :D
[/quote]

En ole tuo alkuperäinen vastaaja, mutta tuohan on ihan loistava käytäntö! Aion taatusti poimia tuosta jotain käytäntöjä meille. Elämme tällä hetkellä ruuhkavuosia kolmen lapsen kanssa. Käymme töissä, kaupassa ja juoksemme omissa tai lasten harrastuksissa. Kotona ehditään lähinnä syödä, sotkea ja nukkua. Välillä tässä härdellissä tulee tiuskittua pienistäkin asioista väsymyksen takia ja joskus homma tuntuu täydeltä kaaokselta. Tästä otan varmasti vinkkejä vauhdikkaaseen arkeemme, kiitos!

Vierailija
109/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) raha

2) ajankäyttö tai yhteisen ajan puute

3) tulevaisuus

Vierailija
110/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Avomiehen puhumattomuus - mies heittää jatkuvasti läppää ja puhua voi vain mukavista aiheista sekä miehen ongelmista. Vaikeista ja vakavista asioista puhumista mies välttelee ja minun kertomukseni ohitetaan olankohautuksella.

2. Luonne-erot - minä olen huomattavasti aktiivisempi, haluaisin tehdä asioita yhdessä, matkustella, harrastaa, käydä vaikka lenkillä ja juhlimassa. Mies sen sijaan nauttii rutiineista ja siitä, että aina työpäivän jälkeen tullaan vain kaupan kautta kotiin ja katsotaan telkkaria. Pidän myös itsestäni huomattavasti enemmän huolta, mies sen sijaan on lihonut kymmenisen kiloa vuoden sisällä.

3. Seksin puute - ollaan vasta vähän päälle parikymppinen pariskunta eikä miestä oikein seksi enää kiinnosta. Viimeksi pantiin toukokuussa.

Ero taitaa olla edessä aika väistämättä.

Vierailija
111/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. miehen käytös (pelaaminen, typerät vitsit muista naisista jne)
2. seksin määrä
3. mun mökötys joka johtuu näistä kahdesta ekasta syystä

Vierailija
112/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miehen istuminen koneella; on sokea ja kuuro kaikelle muulle silloin.

2. Rahahuolet ja niihin liittyvä stressi.

3. ?

Vierailija
113/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:54"]1. Siisteys / Siivous (Haluaisin, että tavarat laitetaan paikalleen, eikä tiputeta mihin sattuu. Haluaisin myös että meillä siivoittaisiin viikottain eikä kuukausittain ja että se tehtäisiin yhdessä.)

2. Seksi ja läheisyys (Vaimoa ei kiinnosta kumpikaan)

3A. Ajankäyttö (Itse haluaisin, että kaikki miettisivät harrastuksiaan, jotta voisimme viettää myös perheen yhteistä aikaa.

3B. Rahankäyttö (Jos kauppaan mennään yksin katselemaan, niin sieltä ei tulla tonnin lampun kanssa!)
[/quote]
Olet ihan takuulla koulutukseltasi insinööri. Ihan samanlainen kun minun mieheni!

Vierailija
114/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mies on rasisti. Minäkin olen aika maahanmuuttokriittinen, mut en niin pahasti kuin mies.

2. En halua lähteä toiselle puolelle Suomea miehen äidin luo kovin usein. Pienessä yksiössä lämmitetään vielä sauna aina! Ilman tuota saunaakin siellä on aina tosi kuuma, en pysty nukkumaan.

3. Rahankäyttö.

Mun piti oikeasti kyllä ihan miettiä, me riidellään tosi harvoin, onneksi. Ollaan jo "vanha" pariskunta. 47v ja 42v, 20v yhdessä:).

Vierailija
115/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Puhumattomuus

2. Alkoholi 

3. Miehen saamattomuus, pyydettyjen asioiden tekemisessä menee niin kauan.

Vierailija
116/116 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miehen eksä

eipä muita oikeastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi