Kerro mitkä ovat teidän parisuhteen TOP3 ongelmaa - riidan aihetta?
Meillä:
1) Ajankäyttö
2) Seksin määrä
3) Miehen alkoholin käyttö
Kommentit (116)
1. Miehen pihtaaminen
2. Miehen lihavuus
3. Mun vauvakuume
Ihme, ettei kukaan ole maininnut vielä tupakkaa. Se on iso riidanaihe meillä. Mies on luvannut lopettaa jo muutaman vuoden ajan, minä olen savuton. Mies polttaa sisällä ja jopa ennen nukkumaanmenoa. Pitkällisen taistelun tuloksena olen saanut sen vähentämään tupakointia ennen sänkyynmenoa, mutta välillä lipsutaan siitäkin ja silloin ärräpäät lentää.
1) kuvataide
2) talouspolitiikka
3) tomaattien kasvatus
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 20:13"]Ihme, ettei kukaan ole maininnut vielä tupakkaa. Se on iso riidanaihe meillä. Mies on luvannut lopettaa jo muutaman vuoden ajan, minä olen savuton. Mies polttaa sisällä ja jopa ennen nukkumaanmenoa. Pitkällisen taistelun tuloksena olen saanut sen vähentämään tupakointia ennen sänkyynmenoa, mutta välillä lipsutaan siitäkin ja silloin ärräpäät lentää.
[/quote]
Riippuvuudet, sairaudet jne... Kaikesta mikä ärsyttää ei kannata tai ole fiksua riidellä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:56"]Jotenkin ei yllättänyt, että kaikki ketjussa mainitut ongelmat ovat miesten aiheuttamia. Palstan naisissa ei ilmeisesti ole mitään vikaa.
[/quote]
Jos naiset vastaa, niin listaan tulee naisen kokemat ongelmat. Onhan täällä muutama mieskin vastannut.
Olisikin hyvä tietää mitä oma mies vastaisi. Varmaan erilainen lista tulisi.
rahat
kotityöt
kommunikaatio-ongelmat
1. Kotityöt 2. Raha 3. Lasten kasvatus
1. Miehen haluttomuus osallistua perheen kanssa juhliin, kyläilyihin. Menen aina lasten kanssa, mies jää kotiin.
Ei muuta. Tuossa tarpeeksi ja johtaa eroon pikku hiljaa. Kasvamme ns. erillemme.
Toisen harrastukset, seksi, läheisyyden määrän sopivuus
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:24"]Meillä:
1) Ajankäyttö
2) Seksin määrä
3) Miehen alkoholin käyttö
[/quote]
Samat!!! N20
1) miehen puhumattomuus
2) seksin määrä
3) kotityöt
1. Kommunikaatio- ongelmat
Minä kiskon hohtimilla esiin miehen ajatuksia ja suunnitelmia tulevasta ihan käytännön asioistakin. Jos en jaksa sitä tehdä, tulee joka kerta sekaannuksia tyyliin molemmat kävi kaupassa eli tupla ostokset ja joku muu homma hoitamatta.
2. Ajankäyttö
Mies ohjelmoi elämänsä niin täyteen kaikkea ettei yhteistä aikaa ole paljon.
Tosin tämä on muuttunut parempaan suuntaan kun lapset ovat jo pois kotoa ja itse olen alkanut mennä paljon omia menojani.
Mies on ikään kuin havahtunut että en olekaan aina siinä.
3. Ei muuta
1) Kasvatus
2)Anoppi
3) Tulevaisuus/rahan käyttö
1) Ajankäyttö ja tekemättömät työt
2) Hankinnat
3) Miehen alkoholinkäyttö oli riidan aiheena ennen mutta nyt mies on onneksi vähentänyt juomista radikaalisti.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:54"]1. Siisteys / Siivous (Haluaisin, että tavarat laitetaan paikalleen, eikä tiputeta mihin sattuu. Haluaisin myös että meillä siivoittaisiin viikottain eikä kuukausittain ja että se tehtäisiin yhdessä.) 2. Seksi ja läheisyys (Vaimoa ei kiinnosta kumpikaan) 3A. Ajankäyttö (Itse haluaisin, että kaikki miettisivät harrastuksiaan, jotta voisimme viettää myös perheen yhteistä aikaa. 3B. Rahankäyttö (Jos kauppaan mennään yksin katselemaan, niin sieltä ei tulla tonnin lampun kanssa!) [/quote] Olet ihan takuulla koulutukseltasi insinööri. Ihan samanlainen kun minun mieheni!
[/quote]
Itseasiassa vaimoni on DI.
Emme riitele. Mitään erityisiä ongelmiakaan ei ole.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:31"]1. Seksin määrä 2. Mykkäkoulu / mököttäminen (minä, lähinnä syystä nro. 1) 3. En ihan tosi keksi muuta. Toivoisimme että olisi enemmän aikaa vain olla, ilman kiirettä mihinkään. [/quote] Täysin sama juttu meilläkin. Mistään muusta ei koskaan ole riitaa paitsi seksistä. Seksin laatu on taivaallista, mutta mies pihtaa. Suhteen alussa mies oli kimpussa kuin takiainen. Muutama vuosi kului ja mies ei koske pitkällä tikullakaan. Joudun vinkumaan ja vonkumaan seksiä kunnes lopulta saan sitä kerran kahden kuukauden aikana. Riitelemme seksistä todella useasti ja miehen sanomisten myötä ja välinpitämättömyys seksin suhteen loukkaa minua ja sitten mökötän. Kaikki muu täydellistä, mutta mies ei halua minua ja se satuttaa.
[/quote]
Olen ollut vastaavassa tilanteessa joten tiedän miten pahalta tuo tuntuu. Minä olen kuitenkin mies, joten ongelmaa pidetään automaattisesti minun aiheuttamana. En tee tarpeeksi sitä ja tätä ja teen liikaa tota. Se loukkaa vielä lisää.
1. Kotityöt
2. Seksin määrä
3. Miehen saamattomuus/vastuun pakoilu
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:54"]1. Siisteys / Siivous (Haluaisin, että tavarat laitetaan paikalleen, eikä tiputeta mihin sattuu. Haluaisin myös että meillä siivoittaisiin viikottain eikä kuukausittain ja että se tehtäisiin yhdessä.) 2. Seksi ja läheisyys (Vaimoa ei kiinnosta kumpikaan) 3A. Ajankäyttö (Itse haluaisin, että kaikki miettisivät harrastuksiaan, jotta voisimme viettää myös perheen yhteistä aikaa. 3B. Rahankäyttö (Jos kauppaan mennään yksin katselemaan, niin sieltä ei tulla tonnin lampun kanssa!) [/quote] Olet ihan takuulla koulutukseltasi insinööri. Ihan samanlainen kun minun mieheni! [/quote] Olisit niin mun mies. Ps. En ostaisi sitä tonnin lamppua
[/quote]
Kiinnostuin heti. Mutta palataan asiaan vuoden päästä. Sen verran olen antanut meille ja suhteellemme aikaa muuttua paremmaksi. Parisuhdeterapiaan on jo aika varattuna. Vuoden päästä olen joko onnellisemmin suhteessa tai rustaamassa eropapereita.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:45"]
1) Miehen alkoholin käyttö
Mies juo harvoin, osaksi siksi ettei edes "uskalla" kysyä voisiko lähteä ulos. Tämä taas johtuu siitä, että oli kyse mistä kissanristiäisistä tai illanistujaisista tahansa, miehellä menee _aina_ yli. Joka kerta. Kyse ei ole siitä että olisi pilkkuun asti ja menisi milloin minnekin, vaan mies juo itsensä niin kovaan humalaan, ettei muista missä asuu, kenen kanssa on naimisissa, näkee näkyjä ja jne. Juo itsensä siis aivan todella vaaralliseen tilaan (änkyröi, puhuu mitä sattuu, ei aina pysty kävelemään, ei löydä kotiin, tavarat missä sattuu..). Pari kertaa on mua humalassa jopa pettänytkin, ihme koska en itse naisena huolisi sellaista örveltäjää- toinen oli todella katkera eksänsä ja toinen vähän yksinkertainen sekä lahjaton työkaveri.. Että silleen.
[/quote]Minunkin mies menee tuollaiseksi juotuaan liikaa, onneksi tapahtuu aika harvoin. Pettänyt ei kuitenkaan ole, ellei sitä lasketa, kun se ei humalaltaan tunnistanut pokaamaansa daamia minuksi. "Petti" siis minua itseni kanssa! Kaikessa hupaisuudessaan asia rassasi pitkään. Nyt tiedän, että mies kykenisi pettämään. Ihmettelen kyllä, millainen nainen viitsii edes tuollaiseen kännikalaan koskea.