Kerro mitkä ovat teidän parisuhteen TOP3 ongelmaa - riidan aihetta?
Meillä:
1) Ajankäyttö
2) Seksin määrä
3) Miehen alkoholin käyttö
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:31"]1. Seksin määrä
2. Mykkäkoulu / mököttäminen (minä, lähinnä syystä nro. 1)
3. En ihan tosi keksi muuta. Toivoisimme että olisi enemmän aikaa vain olla, ilman kiirettä mihinkään.
[/quote]
Täysin sama juttu meilläkin. Mistään muusta ei koskaan ole riitaa paitsi seksistä. Seksin laatu on taivaallista, mutta mies pihtaa. Suhteen alussa mies oli kimpussa kuin takiainen. Muutama vuosi kului ja mies ei koske pitkällä tikullakaan. Joudun vinkumaan ja vonkumaan seksiä kunnes lopulta saan sitä kerran kahden kuukauden aikana.
Riitelemme seksistä todella useasti ja miehen sanomisten myötä ja välinpitämättömyys seksin suhteen loukkaa minua ja sitten mökötän.
Kaikki muu täydellistä, mutta mies ei halua minua ja se satuttaa.
1) Miehen alkoholin käyttö
Mies juo harvoin, osaksi siksi ettei edes "uskalla" kysyä voisiko lähteä ulos. Tämä taas johtuu siitä, että oli kyse mistä kissanristiäisistä tai illanistujaisista tahansa, miehellä menee _aina_ yli. Joka kerta. Kyse ei ole siitä että olisi pilkkuun asti ja menisi milloin minnekin, vaan mies juo itsensä niin kovaan humalaan, ettei muista missä asuu, kenen kanssa on naimisissa, näkee näkyjä ja jne. Juo itsensä siis aivan todella vaaralliseen tilaan (änkyröi, puhuu mitä sattuu, ei aina pysty kävelemään, ei löydä kotiin, tavarat missä sattuu..). Pari kertaa on mua humalassa jopa pettänytkin, ihme koska en itse naisena huolisi sellaista örveltäjää- toinen oli todella katkera eksänsä ja toinen vähän yksinkertainen sekä lahjaton työkaveri.. Että silleen.
2) Anopin elättäminen
Anoppi on ottanut mieheltäni lainan. Eikä tietenkään sovitusti sitä lyhennä, eikä se haittaa. Päin vastoin anopille syynätään lisää rahaa milloin mihinkin vessan mattoon ja puhelinlaskuun (omat rahansa ryyppää). Autokin on ok antaa anopille lainaan, siis todella kallis auto alkoholisoituneelle ajotaidottomalle törpölle joka on kerran hukannut automme avaimet.
3) Omaan maailmaan uppoutuminen
Jos mies pelaa tai katsoo tv:tä, vauva saisi pudota sohvalta ja mies havahtuu aikaisintaan itkuun. Saatan seisoa miehen vieressä ja puhua miehelle aidosti siten, ettei mies ole huomannut mua tai kuullut sanaakaan.
1. Mies valittaa, jos en laita tavaroita heti paikalleen + siivoan liian harvoin. Mielestäni kerran kuussa on ok ja mieheni mielestä kerran viikossa.
2. Jos juttelen mun exän kanssa tai jonkun muun jonka kanssa joskus ollut jotain, vaikka ei enää kenenkään muun kanssa ole ollut mitään suhteemme aikana.
3. Yhteisen ajan puute. Mies on aamut töissä ja minä yleensä illat.
1) raha
2) lastenkasvatuksen periaatteet ja käytännöt
3) miehen alkoholinkäyttö
1. Yhteisen ajan puute. (Meillä on hyvät pelisäännöt mutta välillä ärsyttää miehen harrastukset)
2. Rahan puute (silti oon ihan tyytyväinen elämään vaikka nyt köyhiä ollaankin)
3. (Seksi) viime aikoina oon tsempannut tämän kanssa ja ollaan molemmat aika tyytyväisiä eli oikeastaan tästä ei oo keskusteltu enää pitkään aikaan :)
Aika kamalia parisuhteita joillakin täällä. Se on tietty huono tuomita näin tietämättä enemmän mutta paperilla ainakin moni näyttää niin onnettomilta suhteita.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:27"]
1. Yhteisen ajan puute. (Meillä on hyvät pelisäännöt mutta välillä ärsyttää miehen harrastukset) 2. Rahan puute (silti oon ihan tyytyväinen elämään vaikka nyt köyhiä ollaankin) 3. (Seksi) viime aikoina oon tsempannut tämän kanssa ja ollaan molemmat aika tyytyväisiä eli oikeastaan tästä ei oo keskusteltu enää pitkään aikaan :) Aika kamalia parisuhteita joillakin täällä. Se on tietty huono tuomita näin tietämättä enemmän mutta paperilla ainakin moni näyttää niin onnettomilta suhteita.
[/quote]
Joo, ja joillakin pokka pitää. Listasit kolme ongelmaa top5 tässä ketjussa listatuista ongelmista ja jeesustelet, että onpa muilla huonot suhteet. Joo, seksin suhteen joudut oikein tsemppaamaan ja kuvittelet, ongelmaa ei olekaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:27"]
1. Yhteisen ajan puute. (Meillä on hyvät pelisäännöt mutta välillä ärsyttää miehen harrastukset) 2. Rahan puute (silti oon ihan tyytyväinen elämään vaikka nyt köyhiä ollaankin) 3. (Seksi) viime aikoina oon tsempannut tämän kanssa ja ollaan molemmat aika tyytyväisiä eli oikeastaan tästä ei oo keskusteltu enää pitkään aikaan :) Aika kamalia parisuhteita joillakin täällä. Se on tietty huono tuomita näin tietämättä enemmän mutta paperilla ainakin moni näyttää niin onnettomilta suhteita.
[/quote]
Joo, ja joillakin pokka pitää. Listasit kolme ongelmaa top5 tässä ketjussa listatuista ongelmista ja jeesustelet, että onpa muilla huonot suhteet. Joo, seksin suhteen joudut oikein tsemppaamaan ja kuvittelet, ongelmaa ei olekaan.
[/quote]
No meillä ongelma on seksin suhteen on todella poistunut, kun ollaan tsempattu yhdessä ja järjestetty niitä yhteisiä helliä hetkiä. Miksi tämä sinua niin kiusaa? Kyllä mä ihmettelen noita muiden vastauksia liiasta alkoholinkäytöstä. En minä ainakaan jaksaisi sellaista suhdetta, jossa mies ryyppää eikä osallistu kotitöihin.
Mä mietin näitä vaikka kuinka kauan, mutten keksinyt kuin yhden. Se on miehen ajattelemattomuus.
1. Miehen alkoholinkäyttö, joka johtaa miehen ärtyneisyyteen ja tiuskimiseen -> mulla menee kuppi nurin
2. Mies pakoilee vastuuta (esim. Auto menee rikki, mies ei voi viedä huoltoon jne.)
3. Erot tulevaisuudennäkynissä - tai oikeastaan tahdottaisiin samoja asioita mutta mies ei tee niiden eteen mitään
Ja bonuksena: asuinjärjestelyt! Mies nimittäin haluaisi alkaa pitää kahta kämppää!!!
1) Huomion antaminen minulle. Haluan enemmän yhteistä aikaa, hellittelyä ja keskustelua. Koen usein, että mies on liian pitkään omien harrastusten/töiden parissa ja ettei häntä kiinnosta mikään mitä puhun.
2) Raha. Ei ole yhteistä tiliä, joten vaikea pysyä kärryillä meneekö yhteiset menot tasan. Itse olen määräaikaisessa työssä, ei säästöjä, enkä omista käytännössä mitään, joten huoli rahasta on aina läsnä. En halua siis myöskään maksaa yhtään enempää yhteisistä asioista kuin mies maksaa. Loisiminenkaan ei tule kyseeseen, koska mies ei ole rikas.
3) Ei tule mieleen varsinaista riidan aihetta. Mutta miehen kaljanjuonti huolestuttaa ja ahdistaa välillä, kun juo joka ilta. Ei sitä mene kuin tölkki tai kaksi, mutta silti huomautan välillä että pystyisikö olemaan edes ilman.
Kinaksi voi muodostua
1) Kun mies ei osoita (juuri) koskaan tyytyväisyyttä, saati kiitollisuutta laittamistani syömisistä. Aina on jotain naputtamista niistä.
2) En tunne miehen kohtelevan minua naisena, vaan vain ystävänä.
3) Miehen aikataulukäsitys on ihan pielessä; myöhästyy aina ja kaikesta ellen minä ohjelmoi ja aikatauluta menemisiä ja tekemisiä.
Riidellään ihan kaikesta!! Just parhaillaan menossa riita sen vuoksi, että mieheni vähättelee tekemiäni kotitöitä. Ei ymmärrä, että koti ei voi olla tiptop 4 pienen vilkkaan lapsen kanssa(vanhin 5v.). Ero tulee, juuri täytän asuntohakemusta.
1. Lastenhoito. "Kumman vuoro?"
2. Raha-asiat
3. Siivoaminen
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:54"]1. Siisteys / Siivous (Haluaisin, että tavarat laitetaan paikalleen, eikä tiputeta mihin sattuu. Haluaisin myös että meillä siivoittaisiin viikottain eikä kuukausittain ja että se tehtäisiin yhdessä.)
2. Seksi ja läheisyys (Vaimoa ei kiinnosta kumpikaan)
3A. Ajankäyttö (Itse haluaisin, että kaikki miettisivät harrastuksiaan, jotta voisimme viettää myös perheen yhteistä aikaa.
3B. Rahankäyttö (Jos kauppaan mennään yksin katselemaan, niin sieltä ei tulla tonnin lampun kanssa!)
[/quote]
Olet ihan takuulla koulutukseltasi insinööri. Ihan samanlainen kun minun mieheni!
[/quote]
Olisit niin mun mies. Ps. En ostaisi sitä tonnin lamppua
1) Lapsettomuus
2) Seksi (haluan usein eikä miestä kiinnosta tarpeeksi usei)
3) Mies ei tule ajoissa nukkumaan, enkä saa nukuttua yksin... :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:01"]
1-3. Miehen tarkkaavaisuuden ongelmat, jotka näkyvät ihan kaikessa, esim. laskujen maksu, lapsen hoito, tavaroiden hukkaaminen, asioiden unohtelu, jne.
[/quote]
Turhaa siitä riitaa on ottaa, ei se tee sitä tahallaan ja jos lääkitys e tepsi, niin minkäs mahtaa. Omalla miehellä on sama, ottaahan se päähän kun saa koko ajan muistuttaa ja vahtia, mutta sellasta se vaan on.
1) Kotityöt
2) Muu vaivannäkö esim. lasten asioihin liittyen
3) Yleinen ärsyttävyys
Tietysti meillä on ongelmia myös seksin saralla, mutta siitä emme enää juuri koskaan riitele, koska tilanne on niin selvä eikä muutu mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:35"]1. Mikä siisteystaso on ok 2. Kuinka paljon vaimon on tehtävä kauneutensa eteen 3. muut riidanaiheet satunnaisia [/quote] Miten te vaimon kauneudenhoidosta riitelette? Että vaimo tekisi enemmän vai vähemmän? Vai siihen liittyvä rahanmeno? Kiinnostaa vaan:)
[/quote]
Mies toivoisi, että vaimo tekisi enemmän ja vaimo kokee, ettei koskaan riitä (mies siis tosi esteetikko ja vaimolla ihan eri prioriteetit)
[/quote]
Aika kamalaa
1) mies tekee pitkää työpäivää ja haluaa viikonloput viilettää omissa jutuissa (harrastukset, ryyppääminen).
2) seksin vähyys miehen jatkuvan väsymyksen ja stressin takia, joka johtuu tuosta työstä.
3) minä joudun tekemään kotona KAIKEN yksin johtuen juuri tuosta työstä ja miehen viikonloppuisista menoista...
Harmittaa... Aluksi miehellä kevyempi työ ja asiat oli niin eri tavalla. Näkee kuinka loppuun palanut alkaa olemaan. Mutta työtä on tehtävä.
A. Yhteisen ajan ja tekemisen vähyys
B. Toisen kulkemiset vituttaa molempia, katso kohta A.
C. Öööö? Ei oo muuta ongelmaa. Ehkä mun joka asiasta stressaaminen...