Kerro mitkä ovat teidän parisuhteen TOP3 ongelmaa - riidan aihetta?
Meillä:
1) Ajankäyttö
2) Seksin määrä
3) Miehen alkoholin käyttö
Kommentit (116)
Nro. 1 akka ei pidä kotia siistinä ja sekös siistiä miestä ahdistaa. Nro.2 akka antaa liian harvoin. Nro.3 aak ei aina puhu asioista,en ole ajatuksien lukija. Mikä lie sitten rouvan lista. M83
1. Mustasukkaisuus
2. Puhumattomuus
3. Vanhojen juttujen esiintuominen
1. pettäminen
2. taloushuolet
3. mies patalaiska
1. Seksin määrä
2. Mykkäkoulu / mököttäminen (minä, lähinnä syystä nro. 1)
3. En ihan tosi keksi muuta. Toivoisimme että olisi enemmän aikaa vain olla, ilman kiirettä mihinkään.
1) Miehen hullun eksän temput
Siinäpä se. Ilman sitä akkaa meidän elämä olisi mahtavaa.
1. Kommunikaatio-ongelmat (mies ei puhu, minä liikaa)
2. Tempperamenttierot (minä kilahdan, mies väistää)
3. Tulevaisuudensuunnitelmat (haluamme eri asioita)
1) liian vähäinen seksi
2) raha
3) kotityöt
Eli ne perinteiset aiheet.
1. Mikä siisteystaso on ok
2. Kuinka paljon vaimon on tehtävä kauneutensa eteen
3. muut riidanaiheet satunnaisia
Ja miksihän en miestä halua? :D Mun ongelmat: 1. välillä kaverit ei ehdi näkemään. that's it.
1. Miehen alkon käyttö. 2. Siivous , 3. Kasvatuserot
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:35"]1. Mikä siisteystaso on ok
2. Kuinka paljon vaimon on tehtävä kauneutensa eteen
3. muut riidanaiheet satunnaisia
[/quote]
Miten te vaimon kauneudenhoidosta riitelette? Että vaimo tekisi enemmän vai vähemmän? Vai siihen liittyvä rahanmeno? Kiinnostaa vaan:)
1) Kotityöt - mies kun ei juuri tee mitään kotitöitä, ainakaan oma-aloitteisesti.
2) Seksi - saan liian harvoin.
3) Väärinkäsityksistä nousee joskus ihan uskomattomia riitoja.
Alkoholi, vanhat jutut ja kotityöt
1. Laskut
2. Kotityöt
3. Aina peruuntuvat suunnitelmat
1. Kotityöt
2. Kotityöt
3. Kotityöt
+ bonuksena kolmijalkaisen ystäväni liiallinen tietokonepelien pelaaminen.
1. Huomautan siitä, että mielestäni mies tekee jotain mielestäni aivan käsittämätöntä tilanteeseen nähden.
2. Minun vääränlaiset äänensävyni ja ilmeeni joissain tilanteissa
3. Vanhojen ongelmien tuominen uudestaan esiin
1) seksin määrän vähyys - vaimoa ei kiinnosta
2) kotityöt - vaimon mielestä teen liian vähän, ja tämä johtaa kohtaan yksi
3) muista asioista ei tule riitaa/kiistoja, vaan ne keskustellaan ja ratkaistaan yhdessä. 1 ja 2 kohdistakin keskustellaan usein.
Me taas olemme suurista asioista yhtä mieltä ja pienistä ei viitsitä riidellä.
Kun lapset olivat pieniä, kiire aiheutti joskus keskustelua kotitöistä. No, me päätimme silloin istua alas ja jakaa työt nahdollisimman oikeudenmukaisesti. Siitä lähtien mies on hoitanut aamiaisen, lasten tarhaan, kouluun viennit ja kodin laittamisen kuntoon aamulla. Minä taas arkena kaupassakäynnin ja päivällisen teon. Yhdessä siivotaan torstaina ja lauantaina käydään koko perhe aamiaisella/brunssilla ja sen jälkeen ostoksilla hallissa ja torilla. Toimii hyvin.
Rahasta ei ole koskaan riidelty. Meillä on yksi tili, jonne tulee kaikki tulot ja josta maksetaan kaikki menot. Loput rahat siirretään rahastoihin. Kummallekin sama summa joka kuukausi.
Ja edelleen sunnuntain päivällispäydässä keskustellaan tulevan viikon ohjelmasta ja lapset ovat tietenkin mukana. Heillä on omat vastuualueensa tässä perheessä.
Miehen viinan käyttö
Kotityöt (koska joudun kaikki yksin tekemään kun mies on kännissä)
Lasten hoito (syy sama kuin edellinen)
Oi olisipa minulla ollut 10 vuotta sitten kristallipallo, niin olisin voinut tietää että viina vie...
1. Minun oman ajan suurempi tarve
2. Seksiä hänen mielestä liian vähän, itse en jaksaisi yhtään runsaampaa tahtia (2-3krt/vk)
3. Miestä ei kiinnosta kehittää itseään -> on jämähtänyt tylsään duuniin -> väsynyt ja kiukkuinen -> parisuhde kärsii