Kerro mitkä ovat teidän parisuhteen TOP3 ongelmaa - riidan aihetta?
Meillä:
1) Ajankäyttö
2) Seksin määrä
3) Miehen alkoholin käyttö
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:24"]
Meillä:
1) Ajankäyttö
2) Seksin määrä
3) Miehen alkoholin käyttö
[/quote]
Ovatko kumpikin teistä tuota mieltä vai vainko sinä?
Ei me koskaan riidellä, mutta pidemmät keskustelut käydään:
1. Miehen ylipitkistä työpäivistä (maanviljelijä)
2. Rasittava naapuri
3. Anoppi
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:35"]1. Mikä siisteystaso on ok 2. Kuinka paljon vaimon on tehtävä kauneutensa eteen 3. muut riidanaiheet satunnaisia [/quote] Miten te vaimon kauneudenhoidosta riitelette? Että vaimo tekisi enemmän vai vähemmän? Vai siihen liittyvä rahanmeno? Kiinnostaa vaan:)
[/quote]
Mies toivoisi, että vaimo tekisi enemmän ja vaimo kokee, ettei koskaan riitä (mies siis tosi esteetikko ja vaimolla ihan eri prioriteetit)
1.) Ajankäyttö (minä haluan tehdä yhdessä ja perheenä, mies kaipaa enemmän omaa aikaa)
2.) Itsenäisyys (liittyy edelliseen, mies haluaisi lisää itsenäisyyttä ja toivoisi sitä minullekin, minusta taas tuntuu, että hän haluaa rusinat pullasta, eikä ihmisiä voi laittaa hyllylle ja ottaa niitä sieltä taas käyttöön kun tekee mieli)
3.) Arjen organisointi ja lomien ideointi (nämä ovat aina minun vastuullani ja olen väsynyt siihen, että minä keksin, junailen, organisoin ja mietin kaiken yksin)
1) Miehen holtiton alkoholinkäyttö
2) Miehen lupaukset lopettaa edellä mainittu, sekä lupausten jatkuva rikkominen
3) Mies ei edes tiedä, missä siivoustarvikkeita säilytetään
Eipä muuta. Jos hän lopettaisi juomisen, olisin valmis vaikka siivoamaan lopun elämääni talon yksin. Nyt siivottomuuskin häiritsee enemmän, kun olen juomisen vuoksi aina väsynyt ja turhautunut.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:48"]Me taas olemme suurista asioista yhtä mieltä ja pienistä ei viitsitä riidellä.
Kun lapset olivat pieniä, kiire aiheutti joskus keskustelua kotitöistä. No, me päätimme silloin istua alas ja jakaa työt nahdollisimman oikeudenmukaisesti. Siitä lähtien mies on hoitanut aamiaisen, lasten tarhaan, kouluun viennit ja kodin laittamisen kuntoon aamulla. Minä taas arkena kaupassakäynnin ja päivällisen teon. Yhdessä siivotaan torstaina ja lauantaina käydään koko perhe aamiaisella/brunssilla ja sen jälkeen ostoksilla hallissa ja torilla. Toimii hyvin.
Rahasta ei ole koskaan riidelty. Meillä on yksi tili, jonne tulee kaikki tulot ja josta maksetaan kaikki menot. Loput rahat siirretään rahastoihin. Kummallekin sama summa joka kuukausi.
Ja edelleen sunnuntain päivällispäydässä keskustellaan tulevan viikon ohjelmasta ja lapset ovat tietenkin mukana. Heillä on omat vastuualueensa tässä perheessä.
[/quote]
Hohhoijaa :D
1. Miehen alistuvaisuus / kypsymättömyys / vastuunpakoilu (Mies ei oikein ole aikuinen siinä mielessä, että ottaisi ohjat elämästään, vaan odottaa multa tukea ja neuvoa ihan pienessäkin asiassa. Tuntuu, että olen ennemmin elämäntaidonvalmentaja kuin tasavertainen puoliso).
2. Raha (Lähinnä se, että mies valittaa rahan puutteesta jatkuvasti, muttei tee elettäkään hankkiakseen sitä lisää. Mun mielestä tulemme toimeen oikein hyvin, vaikka pienituloisia opiskelijoita olemmekin)
1 epäluotettavuus
2 raha
3 itsekkyys
1) appivanhempani
2) kotityöt (miehen mielestä minä en tee tarpeeksi/eri käsitys vaadittavasta siisteyden tasosta)
3) lastenkasvatuksesta eriävät käsitykset
Puhumattomuus! Nainen ei osaa puhua M34
I Eri siisteyssykli/siivoustapakäsitykset, kotitöiden hoitamisen nopeus/millä kiivaudella niitä tehdään ja miten tärkeä osa elämää arjen priorisointi kaikessa on.
IIA Syynä ja seurauksena em. kohdasta eri tarpeet läheisyyteen ja seksiin
IIB Pyhä väsymys, jota on nyt kestänyt yli vuosikymmenen
IB lasten osallistuminen kotitöihin ja arjen pyörittämiseen ja kuka siitä saa hermostua
III rahan riittävyys
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:47"]
1) seksin määrän vähyys - vaimoa ei kiinnosta
2) kotityöt - vaimon mielestä teen liian vähän, ja tämä johtaa kohtaan yksi
3) muista asioista ei tule riitaa/kiistoja, vaan ne keskustellaan ja ratkaistaan yhdessä. 1 ja 2 kohdistakin keskustellaan usein.
[/quote] no - eikö ongelmasi olisi melko helposti ratkottavissa? :D
eli dude nyt vaan hihat heilumaan ja ottamaan kotitöistä vastuuta (mielummin pysyvästi), niin saat pildeäkin sitten.
Me emme riitele. Ongelmanaihe on lähinnä se, että joudumme käymään töissä, eikä yhteistä aikaa ole kunnolla kuin kesälomilla.
1. Kotityöt; minä huomattavasti siistimpi, mies ei muka ehdi tehdä kotitöitä, kun on lasten kanssa kotona. Itse ehdin, olinpa lasten kanssa kotona tai en.
2. Miehen rahankäyttö; tienaa hyvin mutta eipä tuo missään näy, kun ei osaa käyttää rahaa viisaasti; ostelee lapsille turhia muovikrääsä-leluja, kalliita eineksiä jne. Sitten kun pitäisi ostaa lapselle vaikkapa haalari, huoltaa autoa tmv. niin on muka niin kallista..
3. Yhteisen ajan puute; lasten jälkeen ei ole minuuttiakaan saatu arjessa yhteistä aikaa. Kerran vuodessa esim.häihin tai muualle päästään kahdestaan jos hyvä tuuri käy, mutta muuten se on tauotonta työ-perhe-kotielämää 24/7
1. Näkemyserot lasten kasvatuksessa.
2. Taloushuolet.
3. Ajanpuute monella eri osa-alueella. Esim. miehellä omia hoidettavia asioita paljon yrityksen vuoksi ja kallis ja aikaavievä harrastus - meillä kaksi urheilevaa lasta, jotka ovat pääosin minun kuljetusvastuulla. Siinä liikutaan kolmesta viiteen päivään viikossa harjoitusten ja kilpailuiden mukaan. Meinaan väsyä välillä tähän päähuoltajan rooliin. Lisäksi haluaisin harrastaa itsekin jotain, mutta se aika... Ärryn suunnattomasti, kun mies lipeää harrustuksensa pariin. Tästä aina keskustellaan ja saavutetaan hetkellinen tasapaino.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 12:47"]
1) seksin määrän vähyys - vaimoa ei kiinnosta
2) kotityöt - vaimon mielestä teen liian vähän, ja tämä johtaa kohtaan yksi
3) muista asioista ei tule riitaa/kiistoja, vaan ne keskustellaan ja ratkaistaan yhdessä. 1 ja 2 kohdistakin keskustellaan usein.
[/quote]
Tästä tekisi mieli piirtää vuokaavio.
1) eri käsitykset ajankäytöstä parisuhteessa (haluaisin hengata enemmän yhdessä, miehen "oman ajan kaipuu")
2) eri käsitys siisteydestä
3) miehen ajattelemattomuus tietyissä asioissa (saattaa esim. soittaa kitaraa keskellä yötä, mulla aamulla töihin meno :D)
Olis muuten mielenkiintosta kysyä mieheltä tää sama kysymys!
1. raha
2. kotityöt
3. seksi
aika tylsää, mut toisaalta jollai tapaa lohdullista, että muillakin on ihan samat ongelmat :D
1. Aamuheräämiset lapsen kanssa + vetovastuu lapsen huollossa minulla
2. Pleikkaripelaaminen
3. Väsymyksestä asiheutuva randomvittuilu toiselle
1. Kotityöt ja siisteystaso - minun kaaos on miehen mielestä "no ihan siistiähän täällä on"
Satunnaisesti sitten rahasta ja miehen alkoholin sekä tupakan käytöstä.. joskus on sanomista vauvan hoidosta/tavoista