Lomakohteesi,jos rahalla
Kommentit (25)
Haluaisin Huippuvuorille ja risteilemään sellaisella entisellä tutkimusaluksella, joka on muutettu matkustajakäyttöön. Etelänapamantereen risteily kävisi myös, mutta en ole varma jaksaisinko lähteä niin kauas. 2019 olisi auringonpimennys Chilessä, se on harkinnassa.
Voi, paikkoja on niin paljon. Periaatteessa meillä ei ole edes raha esteenä ja paljon tuleekin reissattua. Käytännössä suurin este on lomien vähyys.
Hawajille haluaisin mennä. Ja Afrikkaan safarille. Myös Mauritius on käyntilistalla. Eli aika perinteistä.
Las Vegas on kyllä käymisen arvoinen paikka, mutta ei siellä montaa päivää jaksa. Olen ollut pari kertaa.
Suomessa jokin saari,(puolison kanssa) jossa ei muita asukkaita noin 1kk. Ja kun rahalla ei olisi väliä, niin sinne tuotas tarvittavat ruuat ym. kerran viikossa. Ja sinne ei voisi kukaan muu tulla sinä aikana.
Mua kiinnostaisi päästä pohjoiskoreaan, mutta toi ISS ois kanssa kova!
Minä haluaisin myös erakoksi jollekin saarelle mutta ainakin vuodeksi.
Mä haluaisin kierrellä ajan kanssa ja ilman (työ)velvollisuuksia Eurooppaa. Viipyisi aina tietyssä kohteessa niin kauan kuin haluaisi ja lentäisi sitten seuraavaan kohteeseen. Yhtä lailla kiinnostaa Euroopan suurkaupungit kuin myös vaikkapa joku pieni kylä Italiassa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 10:56"]
Haluaisin Huippuvuorille ja risteilemään sellaisella entisellä tutkimusaluksella, joka on muutettu matkustajakäyttöön. Etelänapamantereen risteily kävisi myös, mutta en ole varma jaksaisinko lähteä niin kauas. 2019 olisi auringonpimennys Chilessä, se on harkinnassa.
[/quote]
Been there, done that. Ei sinne etelämantereelle ole oikeasti pitkä matka jos menee esim. Argentiinan kautta. Lennot Ushuaiaan ja kolmen päivän Draken salmen ylitys laivalla. Kolme viikkoa mulla meni koko reissuun. Chile on periaatteessa yhtä kaukana / lähellä. Auringonpimennystä kannattaa tuolla mennä katsomaan johonkin observatorioon, aika moneen siellä päästetään myös turisteja. Itse olen käynyt kahdessa tähtiä tiiraamassa.
En kaipais minnekkään. Olisin mielelläni kotona jos voisin. Eli unelma olisi vuosi vuorotteluvapaata.
Haluaisin lähteä lämpimään joten valitsen Italian tai aina aurinko varman californian.
Muutaman päivän safari plus löhöloma Sansibarilla. Raha tosin voisi järjestyäkin, mutta enemmän huolettaa kaikki tarvittavat rokotukset ja rokotuksista huolimatta jylläävät sairaudet.
Miami, Hawaji, Thaimaa, Dubai, Jamaika. Monet paikat maksaa ihan liikaa, kun on 2 aikuista ja 14, 15 ja 18 vuotiaat lapset.
Viidakkovaellus Amazonilla. Pitkä purjehdusmatka koko perheellä, esim vuoden kestävä.
Lähtisin vuodeksi reppureissaamaan maailman ympäri. Balkanin valtiot, Nepal, Mongolia, Kiina, Myanmar, Laos, Indonesia, Australia, Venezuela, Nicaragua, Meksiko, USA, Kanada...
8: Tuo voisi olla aika kiva. Tykkäisin kierrellä historiallisia kohteita Euroopassa.
Kaksi vikkoa safarilla koko perhe
Mahdollisimman kauas, eli Uusi-Seelanti (+ Australia). Ikävä kyllä, minulla olisi tuohon matkaan varaa, mutta rohkeutta ei.
Vuokraisin jonkun villan henkilökuntineen Caprilta ja vain löhöäisin puutarhassa lukemassa kirjaa, tuntemassa auringon ja tuulen iholla ja haistelemassa niitä ihania tuoksuja.
Karibia, New York, Uusi-Seelanti, Englannin maaseutu, Euroopan kaupungit...
Pitkä viikonloppu kansainvälisellä avaruusasemalla ISS:llä.