Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa
Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3
Kommentit (5804)
Pitkäaikaisköyhä. kirjoitti:
Tuo oli jonkun hyväosaisen trollin provo-ketju, jonka syöttiin yllättävän moni on tarttunut. Ei linssien syönnillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko köyhä vaiko ei.
Minulle linssit tulivat tietoisuuteen jo lapsena Aku Ankka-lehdestä 70-luvulla. Kun löysin Aku Akuankasta jonkin minulle tuntemattoman käsitteen, niin menin kirjastoon tutkimaan mitä se tarkoittaa, kun mitään nettejä ei tuoloin tietenkään vielä ollut.
Muutoinkin kirjasto oli lapsuudessani toinen kotini, koska muihin harrastuksiin ei ollut varaa. Viidennellä luokalla tiesin jo monesta asiasta enemmän, kuin opettajani ja sain siksi vaikean oppilaan roolin, kun korjailin opettajan opetuksia tunneilla. Silti minusta tuli vain tyhmä ja saamaton köyhä, osittain, koska ei ollut varaa opiskella lukiota pidemmälle ja 90-luvun lama katkaisi loputkin haaveet "paremmasta" elämästä. Lukuharrastukseni on onneksi jatkunut koko elämän.
Tuo oli vuodatukseni vain esimerkkinä miten tyhmiä me köyhät tosiaan ollaan, kun ei osata itseämme edes ruokkia oikein.
Typo: Oli tietenkin Aku Ankka-lehti eikä Aku Akuankka-lehti, kuten jokaienn tietää muutenkin. Se taisi toimia aika monen 70-lukulaisen "kasvattajana".
Mä näemmä vain pahennan tilannettani noilla kirjoitusvirheiden korjausyrityksilläni.
Katsokaa hei, nyt tällähetkellä, jos voitte ykköskavalta nyt Pejantaidekkadia, jossa keskustellaan mm. siitä, että ruoka on kuulemma liian halpaa tällä hetkellä ja sen hintaa pitäisi kuulemma nostaa entisestään. Karseaa tulevaisuuden dystopiaa.
Katsokaa hei, nyt tällähetkellä, jos voitte ykköskavalta nyt Pejantaidekkadia, jossa keskustellaan mm. siitä, että ruoka on kuulemma liian halpaa tällä hetkellä ja sen hintaa pitäisi kuulemma nostaa entisestään. Karseaa tulevaisuuden dystopiaa.
En ollut tuota kirjoittaessani kännissä, vaan järkyttynyt ohjelman vihervasemmistolaiseukon kommenteista.
Sugar Beth kirjoitti:
Linssejä?
No niistä muuten tulee hyvää muhennosta, sipulin kanssa. Minä söin linssejä Wienissä, sri-lankalainen ystäväni teki. En mieltänyt tuota ruokaa köyhäilyksi. Karuna loihti meille kahdelle myös talouskyljyksistä hyvää. Ja paistoi pannulla vehnäleipääkin, nam!
Aivan järjettömän hyvää linssimuhennosta tulee kun lisää kookosmaitoa ja intialaisia mausteita. Sipulia ja jotain vaikka paprikapaloja.
En ollut tuota kirjoittaessani kännissä, vaan järkyttynyt ohjelman vihervasemmistolaiseukon kommenteista.
Mä lähettelen täällä yksikseni viestejä itselleni keittiön ja olkkarin välillä, heh heh....
Se ruuan kalleus on niin suhteellista. Kun tietää, että viidennes-puolet kaikesta tuotetusta ravinnosta menee hukkaan (roskiin) niin joillain ON käsissään liian halpaa ruokaa. Sitten kun tietää, että toiset jäävät ilman, niin heille se ruoka on liian kallista. Ongelma on, kuten kaikessa, että tasan ei käy onnen lahjat. Ja jos tilannetta yrittää tasoittaa, niin yleensä se kuitenkin tarkoittaa sitä, että ne parhaiten toimeentulevat hyötyvät ja heikoimmin toimeentulevat kärsivät.
Köyhän on kierrettävä ostoskeskuksissa maistiaistapahtumissa. Korona aikana sekin oli boikotissa. Tarjouksista ostettava vanhentunutta elintarviketta. Jne..
Minulle tulee halvemmaksi tilata ruoka verkkokaupasta kotiin. Kymppi kuljetuksesta on halvempi kuin bussimatkat. Eikä tarvitse raahata. Tilaan kerran, pari kuussa.
Maistiaisia en siis saa. En myöskään ole shoppailu-ihmisiä, en viihdy kaupoissa. APn tavoin voisin kyllä nauttia juustokakusta kivassa kahvilassa! 🍰🍰🍰
Tuo oli jonkun hyväosaisen trollin provo-ketju, jonka syöttiin yllättävän moni on tarttunut. Ei linssien syönnillä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko köyhä vaiko ei.
Minulle linssit tulivat tietoisuuteen jo lapsena Aku Ankka-lehdestä 70-luvulla. Kun löysin Aku Akuankasta jonkin minulle tuntemattoman käsitteen, niin menin kirjastoon tutkimaan mitä se tarkoittaa, kun mitään nettejä ei tuoloin tietenkään vielä ollut.
Muutoinkin kirjasto oli lapsuudessani toinen kotini, koska muihin harrastuksiin ei ollut varaa. Viidennellä luokalla tiesin jo monesta asiasta enemmän, kuin opettajani ja sain siksi vaikean oppilaan roolin, kun korjailin opettajan opetuksia tunneilla. Silti minusta tuli vain tyhmä ja saamaton köyhä, osittain, koska ei ollut varaa opiskella lukiota pidemmälle ja 90-luvun lama katkaisi loputkin haaveet "paremmasta" elämästä. Lukuharrastukseni on onneksi jatkunut koko elämän.
Tuo oli vuodatukseni vain esimerkkinä miten tyhmiä me köyhät tosiaan ollaan, kun ei osata itseämme edes ruokkia oikein.
Taidat innokkaasti myös huomautella kirjotusvirheistä.
Nyt muuten taitaa olla köyhyyskeskustelua päiväkotien aamupala-ketjussakin! Meikämandoliini totesi, että ruokkii aamulla lapsen. Puuroa ja mehukeittoa. En toimita pienokaista tyhjin masuin maailman kyytiin!
Samalla kuin oma välttämätön aamukaffe tekeytyy myös piltin puuro.
Eli juu. Tällä köyhällä on aamuisin kaffetta! Lapsille keitetään puuro. Ja on pakastemarjoja. Tai mehukeittoa. Päiväkodin aamiainen on heille enempi sosiaalinen tapahtuma... Ei, en vie lasta syömättä hoitoon. Nyt lapsi on jo iso skrode kaveri, ja muuten myös tykästynyt kokkailuun.💗 Ihana poika! 💗💗
Tämä yöllinen multavaras sai ostettua kaupasta pienen pussukan multaa. Mitäs nyt istuttaisin? Tomaatteja ja herneitä laitoin jo.
Vierailija kirjoitti:
Taidat innokkaasti myös huomautella kirjotusvirheistä.
Lyhyt vastaus: En huomauttele niistä muille lainkaan.
Jaaa siiitten....Pitkä vastaus, jonka voi hyvin omatunnoin kelata ohi jos ei jaksa lukea:
Kiitos kysymästä. Olen innoissani, että joku on vastannut minulle täällä. Itse itseäni tuossa aiemmin huomauttelin kirjoitusvirheistäni, minkä joku tarkka lukija varmaan huomasikin, jos siihen viittaat. Itsekritiikkini on välillä liian voimakasta, mutta en kohdista sitä muihin ihmisiin.Osallistun tänne tai ylensäkään millekään suomenkieliselle keskustelupalstalle ensimmäistä kertaa elämässäni ja ensimmäinen viestini tänne kirjoitin muutama päivä sitten tähän ketjuun tuolla Pitkäaikaisköyhä nimimerkin alle. En ole kirjoitellut muuten tai muihin ketjuihin vielä. Minulla ei ole tarvetta päteä tai huomautella kenelläkään mitään mistään, mutta joihinkin trollien kirjoittamiin köyhien kiusaamisketjuihin tai viesteihin, joita täällä näyttää riittävän tekisi mieli puuttua, mutta ei kirjoitusasun vuoksi. Ne on muunlaisia ihmisiä ne ärsyttävät pätemisen tarpeessa olevat grammarnatsit ne.
Olen viimeiset about 16 vuotta viihtynyt lähes pelkästään englanninkielisillä foorumeilla ja lukenut muutenkin vain englanninkielistä informaatiota ja kirjoitelmia kiinnostusteni aiheista, uutisia lukuunottamatta, joten nyt minulla on hieman vaikeuksia muokata ajatuksiani kirjoittaessani suomenkielelle ja muistaa suomenkielisiä sanamuotoja muutenkin, ja vielä kun on nämä nakkisormet ja läppärinä vanha romulavalöytö ilman näppäinvaloja, niin omat kirjoitustaitoni eivät ole aivan terässään tällä hetkellä ja kirjoitukseni tuntuu ajoittain vilisevän kielioppi-ja kirjoitusirheitä.
Neeeext qeston, pliiiis...!
Aku Akuankka kiipes langallee....
Vain oikeasti köyhä tajuaa miten halvat huvit ihmisellä voi olla :)
Vierailija kirjoitti:
Se ruuan kalleus on niin suhteellista. Kun tietää, että viidennes-puolet kaikesta tuotetusta ravinnosta menee hukkaan (roskiin) niin joillain ON käsissään liian halpaa ruokaa. Sitten kun tietää, että toiset jäävät ilman, niin heille se ruoka on liian kallista. Ongelma on, kuten kaikessa, että tasan ei käy onnen lahjat. Ja jos tilannetta yrittää tasoittaa, niin yleensä se kuitenkin tarkoittaa sitä, että ne parhaiten toimeentulevat hyötyvät ja heikoimmin toimeentulevat kärsivät.
a meille, kun liukuhihna likaantui. Kysyi tökerösti, että aionko hakea uuden pussin? Vastasi
KAIKKI on suhteellista! (Albert Einstein) Ei sitä ruuan hinnassa tarvise erikseen mainita, ellei takana ole jotain agendaa vähempiosaisia vastaan. Ruuan hinta nostaminen ei vaikuutaisi varakkaiden tuuan haaskaamisiin millään tavalla, mutta aiheuttasi entisestäänkin nälkkäkuoleman rajamailla kituvien ihmisten "lopullisen ratkaisun" ja sitä kautta toki jäisi enemmän resursseja varakkaammille. Lukekaa vaikka Pertti Linkolan kirjoituksia ihmisten joukkokuolemien fantasioimisista vaikka ajankuluksenne, niin huomaatte kunka vaarallinen aate äärimuodossaan vihervasemmisto on ja siloin alkaa huomaamaan paremmin mistä on kyse noiden köyhi "ymmärtävien" "asiantuntijoiden" selvityksissä. Kaikki eivät tosiaan ole syntyneet kultalusikka suussa, mutta miksi siitäkin pitäisi rangaista.
Sitäpaitsi pelkästään kaupasta menee paljon ruokaa haaskoon ja eilenkin oli ass-mafian pyramid.. eikun pris...(ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan) kaupasta oli vaikeaa löytää mädäntymätöntä porkkanasäkkiä tai nahistumattomia punajuuria ihan normaaliin hintaan. Pojan valikoimassa mandariiniverkkopussissakin oli niin mätä mandariini, että kassa alkoi valitta
n, että en aio.
Tästä riittäisi aihetta vaikka moneksi tunniksi, mutta riitäkööt tämä tällä kertaa tähän....
Arggh. Tässä korjattu versio edellisestä viestistäni , äskeisessä oli muutama virke hyppinyt väärään paikkaan:
KAIKKI on suhteellista! (Albert Einstein) Ei sitä ruuan hinnassa tarvise erikseen mainita, ellei takana ole jotain agendaa vähempiosaisia vastaan. Ruuan hinta nostaminen ei vaikuutaisi varakkaiden tuuan haaskaamisiin millään tavalla, mutta aiheuttasi entisestäänkin nälkkäkuoleman rajamailla kituvien ihmisten "lopullisen ratkaisun" ja sitä kautta toki jäisi enemmän resursseja varakkaammille. Lukekaa vaikka Pertti Linkolan kirjoituksia ihmisten joukkokuolemien fantasioimisista vaikka ajankuluksenne, niin huomaatte kunka vaarallinen aate äärimuodossaan vihervasemmisto on ja siloin alkaa huomaamaan paremmin mistä on kyse noiden köyhi "ymmärtävien" "asiantuntijoiden" selvityksissä. Kaikki eivät tosiaan ole syntyneet kultalusikka suussa, mutta miksi siitäkin pitäisi rangaista.
Sitäpaitsi pelkästään kaupasta menee paljon ruokaa haaskoon ja eilenkin oli ass-mafian pyramid.. eikun pris...(ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan) kaupasta oli vaikeaa löytää mädäntymätöntä porkkanasäkkiä tai nahistumattomia punajuuria ihan normaaliin hintaan. Pojan valikoimassa mandariiniverkkopussissakin oli niin mätä mandariini, että kassa alkoi valittaa meille, kun liukuhihna likaantui. Kysyi tökerösti, että aionko hakea uuden pussin? Vastasin, että en aio.
Tästä riittäisi aihetta vaikka moneksi tunniksi, mutta riitäkööt tämä tällä kertaa tähän....
Anteeski kirjoitusvirheeni aiemmassa viestissäni. Migreeni hävittää kirjaimia, kun yritän oikolukea. Voin kirjoittaa myöhemmin puhtaaksi tuon, jos joku haluaa.
Parempi pitää nyt vähän taukoa tässä.
Mua ärsyttää, kun lähikaupoistani ei saa enää vihanneksille tai hedelmille biopusseja. Aina pitää ottaa niitä muovisia.
Se taisi ollakin Galileo Galilei, joka tuon "Kaikki on syhteellista" alunperin esitti, Einstein sitten tutki aihetta lisää. Anteeksi... Ehkä voi olla jokin ehdottomasti absoluuttinenkin asia olemassa, mutta meidän elämässä täällä tosiaan asiat ovat suhteellisia, kuten "oikesti köyhä " keskusteluistakin täällä on ollut helppo huomata.
Moni muukin asia on siten hinnoiltaan liian halpaa, jos niikseen tulee, kuten esim. uudet katumaasturit tai ökyautot tai lentokoneiden liput ja etelänmatkat näin äkkiseltään tulee mieleen...
Miksei siihen puututa millään lailla vaan korostetaan mieluummin asiaa, joka on kirjaimellisesti elintärkeää ihmisille? Täh?
Typo: Oli tietenkin Aku Ankka-lehti eikä Aku Akuankka-lehti, kuten jokaienn tietää muutenkin. Se taisi toimia aika monen 70-lukulaisen "kasvattajana".