Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta, mitä sinulle on sanottu neuvolassa?

Vierailija
18.08.2015 |

Nyt siis äitiys- tai lastenneuvolassa kuultua. 

Kommentit (224)

Vierailija
221/224 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa. Pakko kertoa.

Olimme muuttaneet uudelle paikkakunnalle, kun koitti pojan 5-vuotistarkastuksen aika neuvolassa. Tovin odoteltuamme siellä neuvolan aulassa sukunimemme karjaistiin. Oven sulkeuduttua alkaa möykkä: "Miten maailmassa et ole aiemmin lastasi tuonut neuvolaan!!! Kaikki rokotukset jätetty väliin yms. yms." Tuijotin tätä neuvolan tätiä hetken ja totesin, että olemme asuneet paikkakunnalla pari kuukautta ja että edellisen asuinkuntamme neuvola oli luvannut toimittaa asiakirjat tänne suoraan. Sitten ojensin hänelle lapsen neuvolakortin. Vähän tuo nikotteli, mutta anteeksi ei pyytänyt. Jösses sentään.

Mutta älkääpä mitä. Saman paikkakunnan sosiaalitoimiston täti puolestaan tuijotti päätettä, kun jätin päivähoitopaikkahakemuksen. Hänen mukaansa kone kertoi, että minulla ei ole lasta, mutta ei myöskään miestäkään. "Miehestä viis, mutta lapsi seisoo kyllä vieressäni", totesin. Muuttoilmoitus oli tallennettu niin, että vain minun tietoni olivat vrek:ssä muuttuneet.

Sen verran 5-vuotias ymmärsi asioista, että kysyi kummallakin kerralla, että oliko se nainen joku sekopää...

Nyt tämä olematon ja laiminlyöty lapsi opiskelee yliopistossa. Yhden kerran elämässään on vesirokon lisäksi sairastanut nielutulehduksen.

Vierailija
222/224 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisääääääää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/224 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 23:29"]

On eri asia kysyä, onko raskaus toivottu kuin onko se vahinko. Ensimmäisestä en osaa loukkaantua jälkimmäisestä kyllä, koska kysymysten oletusarvo on erilainen.

Ite nyt vahingossa raskaana, ehkäisy petti ja sterilointiin vielä vuosi jonoa. Ja neuvola on kerrassaan kykenemätön käsittelemään tilannetta. Jokainen th tai lekuri katsoo asiakseen ensimmäiseksi onnitella. Mä haluaisin onnittelujen sijaan tilaa purkaa ristiriitaisia fiiliksiä odotusaikana, jotta ne olisi sitten käsitelty ja voisin rakastua tähän tulevaan samoin kuin kaikkiin edellisiin. Kummasti tyrehtyy keskustelut, kun onnittelijoille tuumaa, että mä oon kyllä sterijonossa, ollut koko ajan...

Näitä neuvolantyhmyyksiä mulla riittää neljäntoistavuoden varasto, kuudelta lapselta useammalta paikkakunnalta ja yli kahdeltakymmeneltä terkkarilta. Yksi syy sterille on just siinä. Ei neuvolaa mulle enää ikinä koskaan.

[/quote]

Kyllä se vahinkoraskaus on ihan oma vahinkosi ei neuvolan... ja ellet kerro itse, niin tietenkin sinua onnitellaan... pitäisikö olla ajatustenlukija? 

Vierailija
224/224 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:15"]

Kyllä suurin osa on suutahtanut ihan aiheesta. Osa näistä terveydenhoitajista on selvästi sitä laatua, että pitävät vittuilemisesta. Ovat niitä väsähtäneita kurppanoita. Osa sanomisista taas tietenkin on ihan puhdasta ajattelemattomuutta ja/tai tietämättömyyttä. En tajua kuka näitä viestejä alapeukuttaa, joku neuvolan terveydenhoitaja vissiin? Ei ihmisen vaan tarvitse sulattaa huonoa käytöstä, vaikka sattuukin olemaan siinä tilassa, että häntä saa tutkia ja arvostella ja tulkita miten sattuu sen varjolla, että lapsen parhaaksi tässä vaan...

[/quote]

Oletko itse mielestäsi kiva asiakas? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Kumma juttu, että noilla ilkeilevästi kirjoittavilla on aina niin ikävät terkkaritkin. Nimimerkki yhteensä 12v neuvolaa, vain mukavia terkkareita. Itse asiakaspalvelutyössä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän