Miksi vauvoille pitää laittaa korvikset?
Näin kaupassa vaucan/taaperon, ikää ehkä 1,5v. Korvissa jo lävistykset. Miksi tieten tahtoen aiheuttaa kipua ja infektioriskin jonkun täysin turhan asian takia? Ottaen huomioon miten vauvat hosuu käsillään niin en laittaisi mitään ylimääräistä lapseen minkä voi vahingossa repäistä irti.
Eihän vauvoille meikkiä sun muutakaan "kaunistusta" laiteta, mutta korvalehden lävistäminen on ok? Ja turha vedota kulttuuriin. Järkeä vanhempi kieltäytyy kun kyseessä on oma lapsi vs kulttuuri. N27
Kommentit (27)
Voi liittyä kulttuuriin. Töissä nepalilainen ja hänen lapselleen laitettiin 1 vuotiaana korvikset.
Vanhemmat tarkkailuun ja korvikset pois.
Missä on määrätty, että vauvoille pitää laittaa korvikset?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Aivan typerää.
Ei kuulu sulle. Pidä näppisi erossa muiden asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan niin ole sanonut että PITÄÄ. Joka perheessä päätetetään laitetaanko vai ei. 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan niin ole sanonut että PITÄÄ. Joka perheessä päätetetään laitetaanko vai ei. 🤣🤣🤣🤣
Et sitten lukenut otsikkoa
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat tarkkailuun ja korvikset pois.
Ei ainakaan sinunlaisen käskytä. Jos perheessä päätetään niin , ne vaan laitetaan, Ei ole rikoslaissa kiellettyä. 🥳🥳🥳
Espanjassa tyttövauvoille laitetaan korvikset. Se on heidän tapansa, ei meidän tarvitse ihmetellä.
Ne sopii yhteen tatskojen kanssa.
Kuuluu mm. katolilaisten kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Voi liittyä kulttuuriin. Töissä nepalilainen ja hänen lapselleen laitettiin 1 vuotiaana korvikset.
Ja 6-vuotiaana sulhanen on jo katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Aivan typerää.
Sinun mielipide... toisilla toisenlaisia mielipiteitä. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa tyttövauvoille laitetaan korvikset. Se on heidän tapansa, ei meidän tarvitse ihmetellä.
Yleistä myös Latinalaisen Amerikan maissa.
Se on mm. afrikkalainen ja lähi-itäläinen perinne.
Ystäväni sanoi kerran, että mitä nuorempana laittaa sen parempi vain. Silloin niitä ei ehdi stressata ja edes huomata. Kysyin mitä jos lapsi ei olisi koskaan halunnut niitä itse, jolloin vastauksena oli vain tuhahdus.
En väitä olevani mikään yli-ihminen ja vuoden kasvattaja, mutta aivan itsestään selvää oli, että lapset päättävät itse milloin reikiä kehoonsa haluavat, jos haluavat. Toinen ei ole halunnut koskaan ja toinen halusi 16-vuotiaana useita lävistyksiä. Sekin oli ok, kun harkintaa oli alla. Heidän kehonsa on heidän, ei minun.
Joo, mulle laitettiin myös ampumalla kun olin lapsi, ja tottakai ne tulehtu. Ihan turhaa ja inhottavaa lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 6-vuotiaana sulhanen on jo katsottuna.
Ja 11-vuotiaana häät pidetty.
Minusta tuo on lapsen pahoinpitely
En tiedä. Aivan typerää.