Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moikkaatko sinä BUSSIKUSKIA?

Vierailija
17.08.2015 |

Millaista kulttuuria sinä ylläpidät? Mä moikkaan aina tietty, jos kuski moikkaa ja myös joskus oma-aloitteisesti. Usein kumpikaan meistä ei moikkaa toisiaan. Mietin, että pitäis varmaan aina moikata oma-aloitteisesti, vaikka kuski katselisikin muualle. Piristää varmaan kuskin päivää?

Tuli vaan tästä artikkelista mieleen, jossa kerrotaan erään bussikuskin tylsistä työpäivistä:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2015081420115270_tr.shtml

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai moikkaan.

Vierailija
82/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:38"]Tervehdin tullessa ja kiitän poistuessa jos poistun etuovesta, katson silmiin. En vedä hernettä nenään jos kuski ei vastaa. Samat kassalla yms asiakaspalvelijan kohdatessani.
[/quote]

Etuovesta ei poistuta.
[/quote]
En ole se kenelle kirjoitit, mutta mä poistun usein etuovesta pääteasemalla Helsingissä, jos istun siis etuosassa ja silloin kiitän kuskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan, paitsi ehkä silloin jos kuski katselee ihan toiseen suuntaan. Sillä ei ole oikeastaan niin väliä vastaako kuski tervehdykseen, sillä huolehdin enemmän omista tavoistani kuin toisten. En yleensä kiitä, sillä olen vähän arka korottamaan ääntäni julkisella paikalla.

Vierailija
84/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:38"]Tervehdin tullessa ja kiitän poistuessa jos poistun etuovesta, katson silmiin. En vedä hernettä nenään jos kuski ei vastaa. Samat kassalla yms asiakaspalvelijan kohdatessani.
[/quote]

Etuovesta ei poistuta.
[/quote]
En ole se kenelle kirjoitit, mutta mä poistun usein etuovesta pääteasemalla Helsingissä, jos istun siis etuosassa ja silloin kiitän kuskia.
[/quote]

No päättärillä ehkä.

Vierailija
85/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan ja kiitän aina. Täällä kehä kolmosen ulkopuolella myös kuskit vastaavat aina tervehdykseen ja kiitokseen.

Vierailija
86/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ihan kuin tervedin kaupan kassankin kun asioin siellä. Kuuluu yleis sivistykseen.

Vierailija
87/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu kyllä kannustaa nyt muakin ryhtymään tervehtimään aina :) Upeeta, että jotkut moikkaavat aina olosuhteista riippumatta! Näin Suomi on hitusen valoisampi paikka elää :)

Vierailija
88/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tervehdin kun bussiin sisään astun. Se, että vastataanko minulle onkin sitten eri asia. Mutta en tosiaankaan heilutttele kättäni ohi ajavalle bussille :D Yhelle mukavalle turkkilaiselle pizzakuskille sen sijaan morjestan.

Vierailija
89/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moikkaan ja kiitän aina, yleisesti ottaen kuski on aina vastannut.

Vierailija
90/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan aina. Piippaan matkakortilta arvoa ja katson kuskia silmiin ja sanon hei tai moi. Lähtiessä heilautan kättä tai jos olen rattaiden kanssa liikkeellä, huikkaan kiitokset ovelta.

Vierailija
91/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa typerältä, kun maalta tullut kiekaisee ruuhkabussissa keskiovesta poistuessaan täysillä "KIITTI"!

Kyllä se katsekontakti kuljettajaan ja vaikka kevyt nyökkäys kiitollisuuden merkiksi riittää.

Vierailija
92/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:14"]Kuulostaa typerältä, kun maalta tullut kiekaisee ruuhkabussissa keskiovesta poistuessaan täysillä "KIITTI"!

Kyllä se katsekontakti kuljettajaan ja vaikka kevyt nyökkäys kiitollisuuden merkiksi riittää.

[/quote]
Onpas pidättyväistä! :D Eikä minua ainakaan haittaa, vaikka joku huikkaisee kiitokset keskiovelta. t.yks Stadista

Vierailija
93/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein tulee vaan nyökättyä tervehdykseksi kun astun bussiin ja samalla tavalla yritän yleensä bussista poistuessani nyökätä kuskille kiitokseksi ja aika usein sieltä kuskin peilin kautta saan vastanyökkäyksen jopa takaovesta poistuessa jos poistujia ei ole kovin monta.

Vierailija
94/94 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:02"]Tietysti. Ihan kuin tervedin kaupan kassankin kun asioin siellä. Kuuluu yleis sivistykseen.
[/quote]

Ei se yleis_________sivistykseen kuulu miltään osin mutta yleisiin hyviin käytöstapoihin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä