Moikkaatko sinä BUSSIKUSKIA?
Millaista kulttuuria sinä ylläpidät? Mä moikkaan aina tietty, jos kuski moikkaa ja myös joskus oma-aloitteisesti. Usein kumpikaan meistä ei moikkaa toisiaan. Mietin, että pitäis varmaan aina moikata oma-aloitteisesti, vaikka kuski katselisikin muualle. Piristää varmaan kuskin päivää?
Tuli vaan tästä artikkelista mieleen, jossa kerrotaan erään bussikuskin tylsistä työpäivistä:
http://www.iltalehti.fi/terveys/2015081420115270_tr.shtml
Kommentit (94)
Kyllä aina moikkaan. Kiitoskin sanon joka kerta, vähintään kädellä teen jonkun viittoma liikkeen sinne kuskille päin, en sitten tiä näkeekö :D
Mä moikkaan aina. Yleensä kuskikin moikkaa sitten takaisin, vaikka alun perin olisikin katsellut muualle.
Moikkaan aina joko oma-aloitteisesti tai vastaan kuskille, ja kiitän, kun poistun bussista. Tapa kiittää kyydistä on tarttunut nuorisolta.
Moikkaan joo, poistuessa kiitän kyydistä ja/tai heilautan kättä.
Kyllä, aina. Hyvät tavat, you know.
Moikkaan kylla ja kiitan myos, jos vaan ei ole kauhea tungos bussissa. Jos olisin bussikuski, niin luulisin, etta olisi ihan kivaa jos ihmiset moikkailisivat.
Tietysti tervehdin kuljettajaa ja kiitoksen huikkaan, kun poistun bussista. Harmi vain, että kaikki kuljettajat eivät hallitse käytöstapoja...
En moikkaa. Sanon "päivää", "huomenta" tai " iltaa".
tämä ei riipu siitä, tervehtiikö kuski minua vai ei.
Moikkaan aina omatoimisesti. Läheskään aina kuski ei hymyile takaisin :/
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:24"]Moikkaan aina omatoimisesti. Läheskään aina kuski ei hymyile takaisin :/
[/quote]
Siis moikkaa takaisin! :D toki hymykin ois piristävä :D
Kyllä moikkaan ja jos on myrtsi kuski niin väläytän vielä päälle oikein ison hymyn.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:23"]En moikkaa. Sanon "päivää", "huomenta" tai " iltaa".
tämä ei riipu siitä, tervehtiikö kuski minua vai ei.
[/quote]
Ihana vanhan ajan tyyli! Eikä tämä pahalla sanottu :)
Joskus moikkaan, joskus en. Harvemmin kuski itsekään moikkaa. Poistuessa bussista en kiitä tms. heilauta kättä.
Moikkaan aina ja myös kiitän kyydistä pois jäädessäni. Olenhan espoolainen.
Kyllä moikkaan mutta kuulumiset vaihdan jossain muualla kuin siinä bussiin noustessa. - tosin en kyllä taida tuntea ketään bussikuskia, jonka kanssa vaihtaa kuulumiset. - Ylipäätään yritän huomioida tai noteerata ne kanssa ihmiset, jotka "vaikuttavat" omaan päivääni oli sitten kyseessä kaupan kassa tai työpaikan siivooja tai naapuri ja tai ketä nyt päivän aikana kohtaankin. Usein pieniä "eleitä" tyyliin Hei, kiitos ja moi..
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:28"]En enää eilisen jälkeen.
[/quote]
Mitä tapahtui? :0 Vai tarkoitatko muistokulkueen kahnausta? Se on kyllä häpeä sille kuskille, muttei kaikille!
Sanon "hei", "moi", tai "huomenta" ja pääsääntöisesti hymyilen.