Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan tykännyt Espanjasta- Muita?

Vierailija
13.03.2022 |

Ruma luonto (subjektiivinen mielipide)
Huono ruoka
Ärsyttävää musaa
Tylsä kulttuuri

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen aina tykännyt epsanjasta, kielestä, taiteesta- ja kulttuurista, ruoasta, juomista jne. vaiks en ole edes käynytkään, ja aijon tulevaisuudessa muuttaa sinne mahdollisesti =)

Vierailija
62/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää espanjalaisesta asiakaspalvelusta. Paljon mukavampi käydä Kreikassa, parempaa ruokaa, paremmat rannat, mukavammat ihmiset. Monta kertaa olen ollut Espanjassakin, mutta en omasta aloitteestani.

Itse en voi sietää Kreikkaa. Suorastaan kehitysmaa monessa suhteessa ja eläinten (kulkukissojen) huono kohtelu vastenmielistä. Mieluummin menen Espanjaan tai Kanariansaarille.

Kreikassa kohdellaan hyvin eläimiä yleisesti. Toki poikkeuksia on kaikkialla. Ne vapaana kulkevat kissat tai -koirat ovat pääosin lemmikkejä. Ainakin eräällä saarella juttelin asiasta, niin ovat siinä rannan tuntumassa asuvien omistamia ja alueen ihmiset tuntevat ne eläimet. Ja ne eläimet näyttivät hyväkuntoisilta, terveiltä ja hoidetuilta.

Rhodoksella ainakin loputtomasti todella huonovointisia kissoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään emme miehen kanssa tykkää Espanjasta. Muutama vuosi sitten kävimme pari viikkoa; madrid, barcelona ja jossain rannalla barcelonan eteläpuolella. Ja tulimme tulokseen, että emme tykkää Espanjasta.

Lähdemme ensi kesänä jälleen Italiaan.

Vierailija
64/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on espanjalaisesta ruuasta sellainen käsitys, että se on melko yksinkertaista, ei erityisen maustettua eikä taidokkaasti tehtyä vaan hyvin simppeleistä aineksista koottua. Pitääkö tämä paikkansa?

Esimerkiksi paella on espanjalaista ruokaa.

Myös tapakset ovat maailmalla tunnettuja, Iberian kinkkua ja melonia, perunamunakasta, Manchego-juustoa ja oliiveja.

Tuhtia punaviiniä ja iloisesti kuplivaa cavaa. 

Vierailija
65/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas tykkäämme Espanjasta niin paljon, että ostimme sieltä hulppean talon.

Salsamusiikista en niin välitä, mutta eihän sitä ole pakko kuunnella.

Vierailija
66/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän Espanjasta ja Kanariansaarista ym. Mutta en pystyisi asumaan varmaan, koska muutamat asiat tekisivät hulluksi esim. jatkuva espanjan kuuleminen, kun haluan kuulla muitakin kieliä (suomi, englanti ym). Liika kuumuus tiettyinä aikoina, rikollisuus tietyissä osissa pelottaisi ja köyhien ihmisten tilanne. Ja isossa kaupungissa en viihdy.

Ei kai Espanjassa niin kovin paljon rikollisuutta tai köyhiä ole? Riippuu tietysti mihin vertaa, mutta esimerkiksi Turkki on paljon köyhempi, ja jos mennään Aasian tai Etelä-Amerikan suuntaan, niin siellä on paljon enemmän köyhyyttä, Afrikasta nyt puhumattakaan. Vuoristossa on viileämpää. 

Vierailija
67/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on espanjalaisesta ruuasta sellainen käsitys, että se on melko yksinkertaista, ei erityisen maustettua eikä taidokkaasti tehtyä vaan hyvin simppeleistä aineksista koottua. Pitääkö tämä paikkansa?

Esimerkiksi paella on espanjalaista ruokaa.

Myös tapakset ovat maailmalla tunnettuja, Iberian kinkkua ja melonia, perunamunakasta, Manchego-juustoa ja oliiveja.

Tuhtia punaviiniä ja iloisesti kuplivaa cavaa. 

Itse en kyllä aidosti pidä paellasta tai perunamunakkaasta. Syöhän sitä ennen kuin selkäänsä ottaa, mutta ei se nyt mitään herkkua ole. Italiassa, Kreikassa ja Ranskassa on paremmat perinneruoat.

Vierailija
68/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Välimeren maat Rankaa lukuunottamatta tuovat mieleen kehitysmaan.

Vierailija
69/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän Espanjasta ja Kanariansaarista ym. Mutta en pystyisi asumaan varmaan, koska muutamat asiat tekisivät hulluksi esim. jatkuva espanjan kuuleminen, kun haluan kuulla muitakin kieliä (suomi, englanti ym). Liika kuumuus tiettyinä aikoina, rikollisuus tietyissä osissa pelottaisi ja köyhien ihmisten tilanne. Ja isossa kaupungissa en viihdy.

Ei kai Espanjassa niin kovin paljon rikollisuutta tai köyhiä ole? Riippuu tietysti mihin vertaa, mutta esimerkiksi Turkki on paljon köyhempi, ja jos mennään Aasian tai Etelä-Amerikan suuntaan, niin siellä on paljon enemmän köyhyyttä, Afrikasta nyt puhumattakaan. Vuoristossa on viileämpää. 

Espanja on nykyään Suomen Meksiko. Sinne menee vilunkijengi. Toki paljon kunnon ihmisiä myös.

Vierailija
70/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Välimeren maat Rankaa lukuunottamatta tuovat mieleen kehitysmaan.

Et ole tainnut käydä koskaan kyseisissä maissa, jos tuollaista pökälettä jauhat. Tai sitten olet majoittunut maan halvimmassa hotellissa.

Vierailija
71/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin vasta myöhemmällä iällä Espanjaan, kun tapasin nykyisen mieheni ja saimme lapsen. 

Menetin myös Kanaria-neitsyyteni. Pitkään olin, että kuka hitto menee jonnekin Kanarialle. 

Nooh - monena vuotena olen siellä käynyt Barca, Madrid, Palma ja muutamia Kanariansaaria. Mies on matkustellut paljon ja Etelä-Espanjassahan on mielettömiä paikkoja kuten Ronda ja vaikka mitä.

En nyt ole fani, mutta ihan mukava matkailukohde.

Vierailija
72/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet Espanjassa käynyt kun noin väärät mielikuvat maasta.

Taidat olla näitä Viro ja Turkki ihmisiä etkä koskaan paremmasta tiennytkään?

Vierailija
73/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoakaan, mutta ei ole suosikkikohteitani seuraavista syistä:

- Luonto turhan karua ja kuivaa minun makuun. Toki hiekkarannat palmuineen on hienoja, mutta muuten pääosin kuivaa. sama ongelma kaikissa Välimeren maissa. Minun makuuni on enemmän vehreät maisemat kuten vaikka Irlannin ja Englannin. Vuorista en myös pidä, pehmeä kumpuilu miellyttää silmää enemmän.

- Inhoan kerta kaikkiaan kuumaa. Kesällä Espanjassa on kuuma. Madridissa ja muualla sisämaassa aivan tukahduttavan kuuma.

- Olen kasvissyöjä, ja kasvisruokaa vaikea löytää ainakaan lomakohteista, isoimmista kaupungeista löytyy.

Vierailija
74/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samat fiilikset. Espanja ei kiinnosta, vaan ärsyttää. En pidä kulttuurista, kielestä, tavasta kälättää nopeasti, ihmisten ulkonäöstä (vanhemman polven kuninkaalliset siellä ovat lähinnä todella rumia), musiikki on rasittavaa renkutusta ja ruoka maistuu savulle ja imelille mausteille. Historia on ankeaa diktatuuria ja köyhyyttäkin Francoineen jne. Haluaisin osata espanjan kieltä silti, lähinnä latinalaisen Amerikan maiden vuoksi.

Latinalainen-Amerikka on pelkkiä kehitysmaita.

Vierailija
75/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosikymmeniä boikotoinut Espanjaa ja kaikkia espanjalaisia tuotteita.

Sivistynyt valtio se ei ole. Koska ei vieläkään kielletä härkätaisteluita eikä gringokoirien hirttäjäisiä.

Joka syksy hirtetään tuskallisen hitaasti satoja tuhansia koiria metsiin.

Jo kymmenvuotiaille lapsille on härkätaistelukouluja.

Lapset opetetaan hyväksymään äärimmäisen julmuus eläimiä kohtaan.

Vierailija
76/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut niin keski- kuin etelä- Euroopassakin, 75% elämästäni. Myöskin Kreikassa, Italiassa ja Espanjassa. Espanjassa asun tällä hetkelläkin, aivan Portugalin rajalla... Kaikkialla on ollut/on... niin "hyvää kuin huonoakin"- sopeudutko vai et ...riippuu ihan sinusta itsestäsi! Minulla on perhe ja koti täällä; elämäni on ollut ja on tällä hetkelläkin tasapainoista ja onnellista!

Vierailija
77/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on vilunkimaa. Lieroutta ja kieroutta. Italiassa kotitaloudet ovat huomattavasti varakkaampia kuin suomalaisperheet. Valtio elää täysin holtittomasti ja me siitä maksamme. Espanja on vähän eri maata.

Vierailija
78/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana miten ollaan erilaisia. Mä koluan netflixin espanjalaissarjoja kuten Rahapaja, Costa Del Sol, Mar de Plastico, etc. Parempaa ja originellimpaa .kuin amerikkalainen viihde johon täysin kyllästynyt.

Nytkin on omalla kotiparvekkeella Suomessa lasissa espanjalaista punkkua ja Manchego juustoa.

Vierailija
79/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää minäkään.

Vierailija
80/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 % Espanjasta on asumatonta