Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan tykännyt Espanjasta- Muita?

Vierailija
13.03.2022 |

Ruma luonto (subjektiivinen mielipide)
Huono ruoka
Ärsyttävää musaa
Tylsä kulttuuri

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Espanjasta sekä espanjalaisista ja olen opiskellut hieman kieltäkin. Sen sijaan en erityisemmin pidä Ranskasta, Italiasta enkä Kreikasta, Turkista nyt puhumattakaan.

Vierailija
22/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo eläinten rääkkäys on maassa pahinta. Kituvaa koiraa nimitetään pianonsoittajaksi kun tuskissaan vetää viimeisiä henkäyksiä ja keho kouristelee....hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanja on aika valtavan iso maa, jossa on monenlaista aluetta, kulttuuria ja luontoa. Myös saaret kuuluvat Espanjalle (Kanaria ja Baleaarit). Että vähän yksioikoinen näkemys on ap:lla.

Olen asunut niin Italiassa kuin Kreikassakin; molemmissa viihdyin hyvin! Nyt asun Espanjassa, esp.. mieheni ja lasteni kanssa ja viihdy enemmän kuin hyvin.

Vierailija
24/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ja Portugalissa ihmiset on ikäviä. Hymyilevät tekohymyä, vaikka eivät pidä turisteista. Silmät kertoo, että toivovat meidät huitsin nevadaan.

En pidä kuumuudestakaan. Mieluummin matkailen muualla.

Vierailija
25/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latinorytmit

tonnnk-ka tonkka, tonnnnnk-ka tonkka

Ärsyttävyys: yli 9000

Vierailija
26/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas meillä erilaiset näkemykset. Minä taas rakastan Espanjan luontoa ja ilmastoa. Palmuja, merimaisemaa ja lämpöä.

Huonoa ruokaa en muista saaneeni siellä koskaan enkä kuulleeni tylsää musiikkia.

Jos väität kulttuuria tylsäksi en usko että olet edes koskaan käynyt Espanjassa. :)

Tämähän on makuasioita joista on turha kiistellä.

Minä en tykkää espanjalaisesta ruoasta ja teenkin siellä ollessani ruokani useimmiten itse, enkä käy ravintoloissa kuin ehkä salaatilla.

Luontokaan ei ole minun makuuni erityisen kiva, eikä espanjalaiset ihmisetkään ole vaikutusta tehneet.

Ihan ok kyllä, mutta ei mitään ihmeellistä mistä sen suuremmin tykkäisin.

Lämpö ja meri on tietysti aina ihanaa, mutta niitä on paljon muuallakin kuin Espanjassa. Voi siellä silti välillä käydä ja joka maassa on helmensä :)

Kultaa sieltä saa halvalla.

Espanja on muutakin, kuin pelkät saaret ja aurinkorannat.

Espanjassa on myös sisämaata ja elämä ja vuoristoja ja muuta, noiden turistikohteiden ulkopuolella.

Vierailija
27/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiset ainakin mukavempia kuin espanjalaiset, jotka voi olla töykeitä.

Vierailija
28/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä !

En ole ikinä tykännyt Espanjasta !

Sen sijaan Italia on minun sydämeni 💞 maa 🥰.

Toki jokaiselle on omat mieltymyksensä. Niin pitääkin.

Minulle Espanja on sekundaa...

Ja ITALIA on PRIIMAA 🌟

Vierailija
29/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pidän kovasti Espanjasta ymmärrän hyvin ap:tä.

Itselle kolahtaa koska pidän muutenkin karunkauniista maisemasta, naiivista elämäniloisuudesta, hedonismista, ja rehevästä suhtautumisesta ruokaan ja kulttuuriin. Espanja on sellaista.

Itseä ei viehätä mikään sievä, söpö, kovin hieno eikä kiiltokuvamaisen kaunis, ja niinpä rouhean rosoinen rumankaunis Espanja on mulle sopiva maa.

Vierailija
30/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Massaturismi on tuhonnut Euroopan ehkä jotain Albaniaa lukuunottamatta. Kaikkialla on samat turistit, samat kahvilat ja pizzeriat, samat aasialiset halpiskrääsät. Kaikkialla on samat britti ja saksalaisturistit ölisemässä ja kiinalaisjoukkiot juoksemassa ja jenkit tukkimassa kulkuväyliä.

Jaaha, vai koko Eurooppa? Euroopassa ei sitten ole yhtään mitään muuta kuin turistikohteita?

On toki, mutta et sä mene sinne. Eikä kukaan muukaan.

Vierailija
31/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on monen maan kohdalla. Haluaisi rauhassa vain olla ja katsella, mutta se kulttuuri vain tunkeutuu joka paikasta sisään ja ei kiinnosta pas​kan vertaa.

Vierailija
32/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas meillä erilaiset näkemykset. Minä taas rakastan Espanjan luontoa ja ilmastoa. Palmuja, merimaisemaa ja lämpöä.

Huonoa ruokaa en muista saaneeni siellä koskaan enkä kuulleeni tylsää musiikkia.

Jos väität kulttuuria tylsäksi en usko että olet edes koskaan käynyt Espanjassa. :)

Tämähän on makuasioita joista on turha kiistellä.

Minä en tykkää espanjalaisesta ruoasta ja teenkin siellä ollessani ruokani useimmiten itse, enkä käy ravintoloissa kuin ehkä salaatilla.

Luontokaan ei ole minun makuuni erityisen kiva, eikä espanjalaiset ihmisetkään ole vaikutusta tehneet.

Ihan ok kyllä, mutta ei mitään ihmeellistä mistä sen suuremmin tykkäisin.

Lämpö ja meri on tietysti aina ihanaa, mutta niitä on paljon muuallakin kuin Espanjassa. Voi siellä silti välillä käydä ja joka maassa on helmensä :)

Kultaa sieltä saa halvalla.

Espanja on muutakin, kuin pelkät saaret ja aurinkorannat.

Espanjassa on myös sisämaata ja elämä ja vuoristoja ja muuta, noiden turistikohteiden ulkopuolella.

Niin? Olen reissannut bussilla ympäri Espanjaa.

Kaikki ei tykkää kaikesta ja ihmisillä on eri mieltymyksiä, ei voi tulla yllätyksenä aikuiselle ihmiselle.

Kummallisia tässä ketjussa nuo ”et voi olla käyny siellä ja täällä jos et muka tykkää”-pakotukset.

Vierailija
33/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa ja Portugalissa ihmiset on ikäviä. Hymyilevät tekohymyä, vaikka eivät pidä turisteista. Silmät kertoo, että toivovat meidät huitsin nevadaan.

En pidä kuumuudestakaan. Mieluummin matkailen muualla.

¡Hola! Söimme tänään lounasta omalla terassilla. Aamulla siivosin ja laittelin terassin viihtyisäksi. Ei ollut/ ole kuumaa; lähes pilvistä ja vain + 22-23 astetta näytti terassin mittari. Kyllä täällä viihtyy!

Vierailija
34/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää espanjalaisesta asiakaspalvelusta. Paljon mukavampi käydä Kreikassa, parempaa ruokaa, paremmat rannat, mukavammat ihmiset. Monta kertaa olen ollut Espanjassakin, mutta en omasta aloitteestani.

Itse en voi sietää Kreikkaa. Suorastaan kehitysmaa monessa suhteessa ja eläinten (kulkukissojen) huono kohtelu vastenmielistä. Mieluummin menen Espanjaan tai Kanariansaarille.

35/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ketjuun nyt on muodostunut Espanja vs. Italia -asetelma, niin otan siihen kantaa, vaikkei Espanja mitään tunteikasta suhtautumista minussa herätä.

Pidän espanjalaisesta kulttuurista enemmän kuin italialaisesta. Espanjalainen kulttuuri, esim. elokuvat ja kirjallisuus, on mielestäni syvällisempää, romanttisempaa ja lämpimämpää kuin italialainen, josta minulle on muodostunut mahtailevampi ja pikkumaisempi vaikutelma. 

Espanja on myös kauniimpi kieli kuin italia.

Espanjassa ei ymmärtääkseni ole yhtä pahaa korruptio-ongelmaa kuin Italiassa.

Luonnonmaisemat näyttävät mielestäni aika samalta molemmissa, ihan kaunista, mutta itse olen enemmän pohjoismaisen luonnon ystävä.

Vierailija
36/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammoihin näyttää uppoavan täysillä turistibisneksessä mukana olevien kreikkalaisten feikkiystävällisyys. Rahaa ne susta haluaa, ei muuta. Espanjalaisista tekee "tylyjä" usein se, etteivät osaa hyvin englantia. Jos osaat kielen, niin ihan eri kokemus. Sama se on toki muuallakin.

Vierailija
37/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massaturismi on tuhonnut Euroopan ehkä jotain Albaniaa lukuunottamatta. Kaikkialla on samat turistit, samat kahvilat ja pizzeriat, samat aasialiset halpiskrääsät. Kaikkialla on samat britti ja saksalaisturistit ölisemässä ja kiinalaisjoukkiot juoksemassa ja jenkit tukkimassa kulkuväyliä.

Pakkoko niihin massaturismikohteisiin on ängetä? Paljon upeita kohteita löytyy myös niiden ulkopuolelta.

Vierailija
38/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Kun ketjuun nyt on muodostunut Espanja vs. Italia -asetelma, niin otan siihen kantaa, vaikkei Espanja mitään tunteikasta suhtautumista minussa herätä.

Pidän espanjalaisesta kulttuurista enemmän kuin italialaisesta. Espanjalainen kulttuuri, esim. elokuvat ja kirjallisuus, on mielestäni syvällisempää, romanttisempaa ja lämpimämpää kuin italialainen, josta minulle on muodostunut mahtailevampi ja pikkumaisempi vaikutelma. 

Espanja on myös kauniimpi kieli kuin italia.

Espanjassa ei ymmärtääkseni ole yhtä pahaa korruptio-ongelmaa kuin Italiassa.

Luonnonmaisemat näyttävät mielestäni aika samalta molemmissa, ihan kaunista, mutta itse olen enemmän pohjoismaisen luonnon ystävä.

Espanjassa on rakenteellista korruptiota enemmän kuin Italiassa. Kuningas pimittänyt miljardeja, puolueet samoin, yritykset, paikallishallinnot.

Vierailija
39/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammoihin näyttää uppoavan täysillä turistibisneksessä mukana olevien kreikkalaisten feikkiystävällisyys. Rahaa ne susta haluaa, ei muuta. Espanjalaisista tekee "tylyjä" usein se, etteivät osaa hyvin englantia. Jos osaat kielen, niin ihan eri kokemus. Sama se on toki muuallakin.

Kun opettelet espanjan kielen, suhtautuminen sinuun muuttuu täysin. Itse opettelin nopeasti espanjan kielen sekä sen lisäksi vieläpä paikallisen murteen; kylläpä "pisteitä" siitä itselleni ropisi.

Vierailija
40/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt muualla kuin turistikohteissa?