Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan tykännyt Espanjasta- Muita?

Vierailija
13.03.2022 |

Ruma luonto (subjektiivinen mielipide)
Huono ruoka
Ärsyttävää musaa
Tylsä kulttuuri

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko on aina kiva ja muutama nätti vanhempi kaupunki. Madridissa en ole käynyt, mutta Barcelona, Malaga ja Aurinkorannikko ovat aika hirveitä paikkoja. Ei iske. 

Vierailija
42/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas meillä erilaiset näkemykset. Minä taas rakastan Espanjan luontoa ja ilmastoa. Palmuja, merimaisemaa ja lämpöä.

Huonoa ruokaa en muista saaneeni siellä koskaan enkä kuulleeni tylsää musiikkia.

Jos väität kulttuuria tylsäksi en usko että olet edes koskaan käynyt Espanjassa. :)

Tämähän on makuasioita joista on turha kiistellä.

Minä en tykkää espanjalaisesta ruoasta ja teenkin siellä ollessani ruokani useimmiten itse, enkä käy ravintoloissa kuin ehkä salaatilla.

Luontokaan ei ole minun makuuni erityisen kiva, eikä espanjalaiset ihmisetkään ole vaikutusta tehneet.

Ihan ok kyllä, mutta ei mitään ihmeellistä mistä sen suuremmin tykkäisin.

Lämpö ja meri on tietysti aina ihanaa, mutta niitä on paljon muuallakin kuin Espanjassa. Voi siellä silti välillä käydä ja joka maassa on helmensä :)

Kultaa sieltä saa halvalla.

Mistä sinä sitten tykkäät?

Minä tykkään Espanjassa upeista vuoristomaisemista, historian havinasta (Ronda, Alhambra esim. vaikka ovatkin turistikohteita). Rantamaisemat palmuineen ovat myös upeita, vaikken mikään rannoilla makoilija olekaan. Tykkään myös hyvin hoidetuista golfkentistä, joita siellä on runsaasti etenkin Andaluciassa,

Rakastan kalaa ja äyriäisiä, joita siellä saa aina tuoreena, samoin kuin runsaasta vihannes- ja hedelmävalikoimasta.

Ja tykkään myös espanjalaisten iloisuudesta ja elämänilosta sekä sukurakkaudesta.

Espanja on muutakin, kuin pelkät saaret ja aurinkorannat.

Espanjassa on myös sisämaata ja elämä ja vuoristoja ja muuta, noiden turistikohteiden ulkopuolella.

Niin? Olen reissannut bussilla ympäri Espanjaa.

Kaikki ei tykkää kaikesta ja ihmisillä on eri mieltymyksiä, ei voi tulla yllätyksenä aikuiselle ihmiselle.

Kummallisia tässä ketjussa nuo ”et voi olla käyny siellä ja täällä jos et muka tykkää”-pakotukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas meillä erilaiset näkemykset. Minä taas rakastan Espanjan luontoa ja ilmastoa. Palmuja, merimaisemaa ja lämpöä.

Huonoa ruokaa en muista saaneeni siellä koskaan enkä kuulleeni tylsää musiikkia.

Jos väität kulttuuria tylsäksi en usko että olet edes koskaan käynyt Espanjassa. :)

Tämähän on makuasioita joista on turha kiistellä.

Minä en tykkää espanjalaisesta ruoasta ja teenkin siellä ollessani ruokani useimmiten itse, enkä käy ravintoloissa kuin ehkä salaatilla.

Luontokaan ei ole minun makuuni erityisen kiva, eikä espanjalaiset ihmisetkään ole vaikutusta tehneet.

Ihan ok kyllä, mutta ei mitään ihmeellistä mistä sen suuremmin tykkäisin.

Lämpö ja meri on tietysti aina ihanaa, mutta niitä on paljon muuallakin kuin Espanjassa. Voi siellä silti välillä käydä ja joka maassa on helmensä :)

Kultaa sieltä saa halvalla.

Espanja on muutakin, kuin pelkät saaret ja aurinkorannat.

Espanjassa on myös sisämaata ja elämä ja vuoristoja ja muuta, noiden turistikohteiden ulkopuolella.

Niin? Olen reissannut bussilla ympäri Espanjaa.

Kaikki ei tykkää kaikesta ja ihmisillä on eri mieltymyksiä, ei voi tulla yllätyksenä aikuiselle ihmiselle.

Kummallisia tässä ketjussa nuo ”et voi olla käyny siellä ja täällä jos et muka tykkää”-pakotukset.

Vierailija
44/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä sitten tykkäät?

Minä tykkään Espanjassa upeista vuoristomaisemista, historian havinasta (Ronda, Alhambra esim. vaikka ovatkin turistikohteita). Rantamaisemat palmuineen ovat myös upeita, vaikken mikään rannoilla makoilija olekaan. Tykkään myös hyvin hoidetuista golfkentistä, joita siellä on runsaasti etenkin Andaluciassa,

Rakastan kalaa ja äyriäisiä, joita siellä saa aina tuoreena, samoin kuin runsaasta vihannes- ja hedelmävalikoimasta.

Ja tykkään myös espanjalaisten iloisuudesta ja elämänilosta sekä sukurakkaudesta.

Vierailija
45/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset mörisevät matalalla miesäänellä ja miehet kiekuvat korkealla naisäänellä.

Vierailija
46/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En tykkää espanjan kielestä. Se on samaan aikaan karkea ja imelä, jotenkin inhottavan kuuloinen.

Vierailija
47/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset mörisevät matalall noa miesäänellä ja miehet kiekuvat korkealla naisäänellä.

Heh.heh. Sinä taidat möristä tälläkin hetkellä sillä toisella päällä eli alapäällä!

Vierailija
48/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti Espanjasta. Miellyttävä ilmasto, luonto ja ihmiset.

Vierailija
49/94 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes matkustaisi Espanjaan. Eläinrääkkäys vaikuttaa olevan yleisesti hyväksyttyä.

Vierailija
50/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Espanja on kaunis maa kunhan ei mene vain jonnekkin turistikohteeseen aurinkoon löhoilemään viikoksi. Kaunista luontoa kannattaa hieman etsiä Espanjasta, eikä valittaa turistikohteeksi rakennettua kylää. Myös paikallista ruokaa ja oikeaa espanjan kulttuuria löytyy enemmän paikoista, jossa suomalaiset ei usein satu käymään. Samt asiat pätee myös Kreikassa ja monessa muussa "turistimaassa".

Vierailija
51/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Espanjasta ja Kanariansaarista ym. Mutta en pystyisi asumaan varmaan, koska muutamat asiat tekisivät hulluksi esim. jatkuva espanjan kuuleminen, kun haluan kuulla muitakin kieliä (suomi, englanti ym). Liika kuumuus tiettyinä aikoina, rikollisuus tietyissä osissa pelottaisi ja köyhien ihmisten tilanne. Ja isossa kaupungissa en viihdy.

Vierailija
52/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat fiilikset. Espanja ei kiinnosta, vaan ärsyttää. En pidä kulttuurista, kielestä, tavasta kälättää nopeasti, ihmisten ulkonäöstä (vanhemman polven kuninkaalliset siellä ovat lähinnä todella rumia), musiikki on rasittavaa renkutusta ja ruoka maistuu savulle ja imelille mausteille. Historia on ankeaa diktatuuria ja köyhyyttäkin Francoineen jne. Haluaisin osata espanjan kieltä silti, lähinnä latinalaisen Amerikan maiden vuoksi.

Vierailija
53/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oileasti tämäntyyppinen ketju on jonkun itätrollin aloitus. Yrittävät kangeta kiilaa suomalaisten ja muiden Euroopan kansojen välille. Totuuden nimissä Venäjällä kaikki on vielä paaaaaljon paskempaa, vaikka en Espanjaa fanitakaan. Muuttaisin Espanjaan about miljardi kertaa mieluummin kuin Venäjälle, vaikken Espanjasta pidäkään. Olisi aivan h*lvettiä joutua asumaan Venäjällä.

T. Espanjasta aiemmin ketjussa nipottanut

Vierailija
54/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne ajattelin perheen kanssa jos tilanne vaatii:(

Sopiva lapsiperheille. Hyvin lapsiystävällisiä.

Vierailija
55/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massaturismi on tuhonnut Euroopan ehkä jotain Albaniaa lukuunottamatta. Kaikkialla on samat turistit, samat kahvilat ja pizzeriat, samat aasialiset halpiskrääsät. Kaikkialla on samat britti ja saksalaisturistit ölisemässä ja kiinalaisjoukkiot juoksemassa ja jenkit tukkimassa kulkuväyliä.

Väärää puuta haukut. Pahimmat jonossa etuilijat, buffethamstraajat ja öykkärit tulevat sieltä itätrollin omasta kotimaasta.

Vierailija
56/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa ja Portugalissa ihmiset on ikäviä. Hymyilevät tekohymyä, vaikka eivät pidä turisteista. Silmät kertoo, että toivovat meidät huitsin nevadaan.

En pidä kuumuudestakaan. Mieluummin matkailen muualla.

Ei päde ainakaan Portugaliin pätkän vertaa. Siellä ihmiset ovat luonnollisia ja rauhallisen ystävällisiä.

Vierailija
57/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Espanjassa. Ehkäpä se kertoo, että maa ei kiinnosta. Olen kyllä käynyt Italiassa, Ranskassa ja Portugalissa.

Vierailija
58/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää espanjalaisesta asiakaspalvelusta. Paljon mukavampi käydä Kreikassa, parempaa ruokaa, paremmat rannat, mukavammat ihmiset. Monta kertaa olen ollut Espanjassakin, mutta en omasta aloitteestani.

Itse en voi sietää Kreikkaa. Suorastaan kehitysmaa monessa suhteessa ja eläinten (kulkukissojen) huono kohtelu vastenmielistä. Mieluummin menen Espanjaan tai Kanariansaarille.

Kreikassa kohdellaan hyvin eläimiä yleisesti. Toki poikkeuksia on kaikkialla. Ne vapaana kulkevat kissat tai -koirat ovat pääosin lemmikkejä. Ainakin eräällä saarella juttelin asiasta, niin ovat siinä rannan tuntumassa asuvien omistamia ja alueen ihmiset tuntevat ne eläimet. Ja ne eläimet näyttivät hyväkuntoisilta, terveiltä ja hoidetuilta.

Vierailija
59/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvatan takia sinne pitää ängetä jos ei tykkää.

Vierailija
60/94 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Italia on kaunein ja parhain paikka asua ja lomailla!

- hyvää ruokaa ja itse valmistamalla saa herkulliset raaka-aineet edullisesti

- viinitilat

- superkaunis luonto

- paljon nähtävää, kulttuuria loputtomasti

- lyhyt matka eri kaupunkeihin

- Alpeille pääsee nopeasti mäkeen

- Italian kieli

- ilmasto just hyvä

En ymmärrä miksi ihmiset haluavat Espanjaan 😳