Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhy-päivän ohjelmassa sauna. En todellakaan halua.

Vierailija
13.03.2022 |

Aivan hullu idea. En halua nähdä työkavereideni niitä ruumiinosia tai näyttää omiani heille. Siis miten jollain tulee edes mieleen, että toi on nyt kivaa tiimiytymistä?? Muutenkin kaikkein parasta tyhyilyä olisi vapaapäivä, eikä jotkut väkisin väännetyt ohjelmat ja ryhmäytymisleikit. Järkkyä.

Kommentit (268)

Vierailija
81/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan halunnut nähdä pomoani tai työkaveriani alasti suihkussa/saunassa. Meillä oli ihan hyvä pieni työporukka, mutta alastomuus ei kuulu siihen. Mun mielestä suihku/sauna/peseytyminen on yksityisiä juttuja, eikä niihin pidä pakottaa tai velvoittaa. Niin kuin joku mainitsi esim. kehon leikkaushaavat, kuinka niitä udellaan. Itsellänikin on kehossa asioita, joita en halua näyttää muille ja säpsähtäisin tahattomasti myös jonkun toisen leikkausarpeja. Jotain yksityisyyttä pitää olla ja sen määrittelee jokainen itse.

Noniin, tämä on ihan ymmärrettävää eikä sinne saunaan ole kenenkään pakko mennä, mutta edelleen kaipaisin kyllä jonkun oikeasti järjellisen perustelun miksi jotkut vastarannankiiskit on ylipäätään kaikkea tyhy hommia vastaan?

Perustele itse mitä hauskaa noissa muka on ja ennenkaikkea mitä hyötyä niistä muka on?

Vierailija
82/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisestakin asiasta on tullut monelle sisäänpäin kääntyneelle mörököllille näin vaikeita? :D

Tyhy päivät on ihan mukavia ja sauna on normaalia ajanvietettä vaikka jonkun liikunnallisen touhuilun jälkeen. Te varmaan sitten ette mene ikinä missään julkisissakaan paikoissa, kuten vaikka uimahallissa saunaan :D

Ei jeesus mitä porukkaa.

Ihmiset ovat erilaisia. Sinulle ne ovat hauskoja. Toisille vihoviimeisiä tilaisuuksia.

Sauna on inhottavaa,siellä tulee paha olo. Saatikka että duunipaikan roikkotissien ja lerppakikkeleitten kanssa pitäs istuu,fyyfaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan halunnut nähdä pomoani tai työkaveriani alasti suihkussa/saunassa. Meillä oli ihan hyvä pieni työporukka, mutta alastomuus ei kuulu siihen. Mun mielestä suihku/sauna/peseytyminen on yksityisiä juttuja, eikä niihin pidä pakottaa tai velvoittaa. Niin kuin joku mainitsi esim. kehon leikkaushaavat, kuinka niitä udellaan. Itsellänikin on kehossa asioita, joita en halua näyttää muille ja säpsähtäisin tahattomasti myös jonkun toisen leikkausarpeja. Jotain yksityisyyttä pitää olla ja sen määrittelee jokainen itse.

On hyvä muistaa ettei sauna ole paikka jossa toljottelet "tahattomasti säpsähdellen" toisten kehoja.  On osa sitä peräänkuuluttamaasi yksityisyyttä osata saunaetiketti. Siihen ei kuulu toisten kehojen kommentointi eikä niiden vahtaaminen. Kaikille ei saunominen yhdessä sovi, eikä siihen pidä itseään eikä muita pakottaa.

No kuka sanoi että toljottelen toisten kehoja? Pakko siellä on silmät pitää auki. Aika hassua olisi pitää silmät kiinni tai katsella pitkin kattoa ja seiniä. Siitä vasta oudon tyypin leiman saa.

Vierailija
84/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele itse mitä hauskaa noissa muka on ja ennenkaikkea mitä hyötyä niistä muka on?

Jos tehdään olettama, että työkaverit on ihan ok tyyppejä ja ryhmähenki työpaikalla kunnossa niin mun mielestä nuo on ihan kivaa vaihtelua varsinaiseen työympäristöön verrattuna.

Firma kustantaa ruuat ja tekemisen päiväksi ja sosiaalinen ihminen kun olen niin on virkistävää viettää harvakseltaan aikaa myös sen työporukan kanssa jota ei sitten muuten vapaa-ajalla tapahdu.

En mä ainakaan näe noissa mitään pahaakaan, tai en ainakaan sellaista punaista vaatetta mitä jotkut tuntuvat näkevän kun edes sivutaan aihetta "tyhy".

Vierailija
85/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 Jatkaa vielä ->

Kertokaa mulle, joku teistä jotka näitä ketjuja aina välillä tänne tekee ja voivottelee kun pitäisi työkavereiden kanssa viettää yksi ylimääräinen päivä työpaikan ulkopuolella, että mikä siinä ahdistaa näin valtavan paljon?

Siis oikeesti...

Nämä aloitukset saa aina vähintään toista sataa yläpeukkua ja liudan muita komppaajia jotka on ihan yhtä mörköjä "työkaverit ei oo kavereita, niiden kaa tehdään vaan töitä ja that's it". :D

Ei tyhy päivä meinaa, että pitäisi olla kaikkien työkaverien kaveri siellä työpaikan ulkopuolellakin, mutta voiko olla muka tilanne, että järkiään valtaosa työyhteisöistä on niin paskoja ja myrkyllisiä, ettei voi sietää työkavereita työajan ulkopuolella? :D

Vai olisko nyt vaan nämä yläpeukuttajat niitä sisäänpäin kasvaneita karvatuppoja jotka on naama nurinpäin aina kun jotain edes etäisesti työpaikkaan liittyvää asiaa käsitellään tai pitäisi olla sosiaalinen? :D

T -Aidosti kiinnostaa

Työni on kaikin puolin luonteeltaan hyvin sosiaalista ja kivaa, ei siinä mitään.

Omaa työhyvinvointiani lisäisi yhteinen päivä kirjastossa rauhassa lukemassa kirjaa tai lehtiä. Voidaan käydä yhdessä kahvilla siinä välillä. En halua uida tai saunoa enkä pelata mitään.

Vierailija
86/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 Jatkaa vielä ->

Kertokaa mulle, joku teistä jotka näitä ketjuja aina välillä tänne tekee ja voivottelee kun pitäisi työkavereiden kanssa viettää yksi ylimääräinen päivä työpaikan ulkopuolella, että mikä siinä ahdistaa näin valtavan paljon?

Siis oikeesti...

Nämä aloitukset saa aina vähintään toista sataa yläpeukkua ja liudan muita komppaajia jotka on ihan yhtä mörköjä "työkaverit ei oo kavereita, niiden kaa tehdään vaan töitä ja that's it". :D

Ei tyhy päivä meinaa, että pitäisi olla kaikkien työkaverien kaveri siellä työpaikan ulkopuolellakin, mutta voiko olla muka tilanne, että järkiään valtaosa työyhteisöistä on niin paskoja ja myrkyllisiä, ettei voi sietää työkavereita työajan ulkopuolella? :D

Vai olisko nyt vaan nämä yläpeukuttajat niitä sisäänpäin kasvaneita karvatuppoja jotka on naama nurinpäin aina kun jotain edes etäisesti työpaikkaan liittyvää asiaa käsitellään tai pitäisi olla sosiaalinen? :D

T -Aidosti kiinnostaa

Mieheni on tässä vieressä. Kysyin häneltä miksi hän ei osallistu työpaikan toimintaan vapaa-ajallaan, eli lähtee tyhypäivistäkin pois aina kun virallinen osuus on hoidettu.

Hän vastasi että ei halua työyhteitön ulottuvaan siviilielämään, eikä olla tekemisissä työkavereiden kanssa kuin töissä. Tämä kuulemma siksi että on tapana että juorut lähtevät helposti liikkeelle eikä hän kaipaa sellaista draamaan. Töissä kukaan työkaveri ei tule enää hänelle kertomaan mitä se ja se teki pikkujouluissa, tai kuka pani ketäkin. Hänellä on kuulemma omassa elämässään ihan tarpeeksi ihmisiä ja läheisiä, joihin voi luottaa, eikä kaipaa ketään ulkopuolista kurkkimaan omaan siviilielämänsä.

No tässä oli nyt mun mielestä ihan hyväksyttävä perustelu välttää ylimääräistä tyhy toimintaa.

Silti, miehesi ilmeisesti menee ihan mielellään tai ainakin neutraalisti suhtautuen niihin virallisiin osuuksiin mukaan?

Tässä ketjussa (ja muissa kaltaisissaan) on nimittäin myös ihmisiä jotka joko jättävät kokonaan menemättä tai ovat sopivasti ripulissa kun tyhy päivä koittaa.

Kai mua vaan kummastuttaa, että miten antisosiaalisia mörköjä voi olla olemassa jos pitää lenkuttaa lääkärin pakeilla hakemaan lupalappu, ettei tarvitse tavata ihmisiä.

Silti, miehesi ilmeisesti menee ihan mielellään tai ainakin neutraalisti suhtautuen niihin virallisiin osuuksiin mukaan?

No ne on ihan palkallisia juttuja. Hän on täissä siellä, ja saa korvausta siltä ajalta kun uhraa vapaa-aikaansa työnantajalle. Jos ta haluaa että joku päivä mennään kuuntelemaan työhyvinvointiluentoa, ja syödään hyvin päälle, niin sama se.

Vierailija
87/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä muistaa ettei sauna ole paikka jossa toljottelet "tahattomasti säpsähdellen" toisten kehoja.  On osa sitä peräänkuuluttamaasi yksityisyyttä osata saunaetiketti. Siihen ei kuulu toisten kehojen kommentointi eikä niiden vahtaaminen. Kaikille ei saunominen yhdessä sovi, eikä siihen pidä itseään eikä muita pakottaa.

No kuka sanoi että toljottelen toisten kehoja? Pakko siellä on silmät pitää auki. Aika hassua olisi pitää silmät kiinni tai katsella pitkin kattoa ja seiniä. Siitä vasta oudon tyypin leiman saa.

Kuten sanoin, kaikille ei yhteissaunominen sovi. Se on ihan ok.

Vierailija
88/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tehdään olettama, että työkaverit on ihan ok tyyppejä ja ryhmähenki työpaikalla kunnossa niin mun mielestä nuo on ihan kivaa vaihtelua varsinaiseen työympäristöön verrattuna.

Firma kustantaa ruuat ja tekemisen päiväksi ja sosiaalinen ihminen kun olen niin on virkistävää viettää harvakseltaan aikaa myös sen työporukan kanssa jota ei sitten muuten vapaa-ajalla tapahdu.

En mä ainakaan näe noissa mitään pahaakaan, tai en ainakaan sellaista punaista vaatetta mitä jotkut tuntuvat näkevän kun edes sivutaan aihetta "tyhy".

Sosiaalinen olen minäkin ja työkaverini ovat ihan mukavaa porukkaa, mutta en silti pidä noista tapahtumista. Onneksi ei pidä moni muukaan.

Vierailija
89/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin edellisessä työpaikassani ainoa nainen. Lisäkseni oli noin 40 miestä. Tykypäivänä oli ensin urheilua, sen jälkeen sekasauna, johon KAIKKI olivat tervetulleita, uikkareilla tai ilman. Menin saunaan bikineissäni. Osa äijistä oli aivan ällikällä lyöty, että mitä minä siellä teen (koska eivät olleet varautuneet uimahousuin). Osa oli aivan hämillään. No, mitäs järkkäsivät ja olettivat. Nautin tilanteesta. Hah HAH. Siellä muuten juteltiin avautuvista uusista rooleista, roolien vaatimuksista ja ylennyksistä. Oli ihan mielenkiintoista.

Vierailija
90/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60 Jatkaa vielä ->

Siis oikeesti...

T -Aidosti kiinnostaa

Työni on kaikin puolin luonteeltaan hyvin sosiaalista ja kivaa, ei siinä mitään.

Omaa työhyvinvointiani lisäisi yhteinen päivä kirjastossa rauhassa lukemassa kirjaa tai lehtiä. Voidaan käydä yhdessä kahvilla siinä välillä. En halua uida tai saunoa enkä pelata mitään.

Itsekin kaipaisin sosiaalisen ja meteliä sisältävän työn päälle omaa rauhaa ja hiljaisuutta. Meillä myös tyhyilyt on pitänyt itse maksaa. Työnantaja tarjoaa vain työaikahyvityksen. Joten ei kiitos, teen mieluummin töitä ja vietän vapaa-aikani ystävieni ja perheen kanssa. Työkavereita nään jo sen 8h/pv joka arkipäivä.

Vierailija
91/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen on just kivaa.

Vierailija
92/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin edellisessä työpaikassani ainoa nainen. Lisäkseni oli noin 40 miestä. Tykypäivänä oli ensin urheilua, sen jälkeen sekasauna, johon KAIKKI olivat tervetulleita, uikkareilla tai ilman. Menin saunaan bikineissäni. Osa äijistä oli aivan ällikällä lyöty, että mitä minä siellä teen (koska eivät olleet varautuneet uimahousuin). Osa oli aivan hämillään. No, mitäs järkkäsivät ja olettivat. Nautin tilanteesta. Hah HAH. Siellä muuten juteltiin avautuvista uusista rooleista, roolien vaatimuksista ja ylennyksistä. Oli ihan mielenkiintoista.

Saitko lopulta haluamasi ylennyksen pikkupikku bikineissäsi? Reittä pitkin ylöspäin, naisen tie urahuipulle.

Vierailija
93/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava mennä sekasaunaan hyvärintaisten naisten sekaan ja saattaa siellä posliinin vilahtaa.

Vierailija
94/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisestakin asiasta on tullut monelle sisäänpäin kääntyneelle mörököllille näin vaikeita? :D

Tyhy päivät on ihan mukavia ja sauna on normaalia ajanvietettä vaikka jonkun liikunnallisen touhuilun jälkeen. Te varmaan sitten ette mene ikinä missään julkisissakaan paikoissa, kuten vaikka uimahallissa saunaan :D

Ei jeesus mitä porukkaa.

Kaikki eivät käy uimahalleissa ja kylpylöissä. Ei jeesus mitä porukkaa, kun luulee kaikkien pitävän samoista asioista

Vierailija
95/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihminen, joka ei voi saunoa tai esiintyä muiden edessä meikittä, kärsii heikosta itsetunnosta tai on psyykkisesti rajoittunut. Terveisin ruma nainen, joka ei silti pelkää jotain noin simppeliä

Vierailija
96/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko lopulta haluamasi ylennyksen pikkupikku bikineissäsi? Reittä pitkin ylöspäin, naisen tie urahuipulle.

En tarvinnut ylennystä, menin saunaan ihan vaan saunomaan ja höpisemään työkavereiden kanssa :D 

Sain työtarjouksen muualta, joten en tiedä, mikä on siellä meninki nykyään. Mutta kyllä, bikinit oli pienet ja minulla on hyvä vartalo. Se on voi voi. :)

Vierailija
97/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 90-luvulla oli tyhy-päivän tapainen ja naisia oli firmassa neljä. Kaksi laittoi saunaan pyyhkeen ympärilleen, yksi tuli ilman. Minäkin sitten aloin ujostella, ja kääriydyin pyyhkeeseen.

Vierailija
98/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jeesus mitä porukkaa.

Kaikki eivät käy uimahalleissa ja kylpylöissä. Ei jeesus mitä porukkaa, kun luulee kaikkien pitävän samoista asioista

Kyllä muuten saa olla aikamoinen kotihiiri jos ei koskaan ole käynyt yhdessäkään yleisessä saunassa vaikka kuntokeskuksessa tai kuntosalin yhteydessä saati uimahallissa tai kylpylässä. :D

Ei jeesus mitä porukkaa tosiaan :D

Vierailija
99/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jeesus mitä porukkaa.

Kyllä muuten saa olla aikamoinen kotihiiri jos ei koskaan ole käynyt yhdessäkään yleisessä saunassa vaikka kuntokeskuksessa tai kuntosalin yhteydessä saati uimahallissa tai kylpylässä. :D

Ei jeesus mitä porukkaa tosiaan :D

Kaikki ei hingu niin kovasti jalkasienen perään kuin sinä :D

Vierailija
100/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvinnut ylennystä, menin saunaan ihan vaan saunomaan ja höpisemään työkavereiden kanssa :D 

Sain työtarjouksen muualta, joten en tiedä, mikä on siellä meninki nykyään. Mutta kyllä, bikinit oli pienet ja minulla on hyvä vartalo. Se on voi voi. :)

Ei kait siinä mitään voivottelemista ole :D

Oli epäilemättä monenlaista reaktiota siellä saunassa kun lompsit pikkubiksuissa lauteille. Värähtikö monta viisaria lämpömittarin lisäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi