Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhy-päivän ohjelmassa sauna. En todellakaan halua.

Vierailija
13.03.2022 |

Aivan hullu idea. En halua nähdä työkavereideni niitä ruumiinosia tai näyttää omiani heille. Siis miten jollain tulee edes mieleen, että toi on nyt kivaa tiimiytymistä?? Muutenkin kaikkein parasta tyhyilyä olisi vapaapäivä, eikä jotkut väkisin väännetyt ohjelmat ja ryhmäytymisleikit. Järkkyä.

Kommentit (268)

Vierailija
121/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa kotihiireydessä ja siinä, että haluaa viettää vapaa-aikansa oman perheen, läheisten ja ystävien kanssa. Ei, en käy kuntokeskuksissa tai kylpylöissä. Etkö itse viihdy kotonasi?

Tämä ajautuu nyt tuhatta ja sataa sivuraiteille, mutta koska olen itsekin tällä hetkellä krapulainen kotihiiri eikä mulla ole parempaa tekemistä niin ajautukoot.

Ei ole mitään vikaa siinä jos haluaa viettää aikaa itse valitsemieen ihmisten kanssa. Se on jokaisen ihan itse päätettävissä.

Mun pointit oli seuraavat:

a) On todella erikoinen ihminen kyseessä jos ei ole koskaan käynyt yleisessä saunassa

b) Miksi ihmiset karsastaa tyhy päiviä ja kaikkea siihen liittyvää niin jumalattoman paljon, että on jopa valmiita valehtelemaan sairauslomansa, ettei tarvitse mennä

c) En edes muista enää mitä kaikkea muuta kirjoitin tänne... Ihan sama

a) Jos on joskus käyny yleisessä saunassa, ei tarjoita että sinne haluaa uudestaan. Miksi et millään suostu hyväksymään, että moni välttelee yleisiä saunoja ja ei ole niissä vuosiin käynyt?

b) Ehkä tyhypäivät ei kiinnosta ihmisiä, kun ohjelman suunnittelee "kaikki suomalaiset rakastaa saunoa"-harhassa elävät tyypit. Saunominen työporukalla ei todellakaan miellytä kaikkia, on ehkä juuri niitä vihonviimeisiä vaihtoehtoja tyhypäivälle

Vierailija
122/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille yksityisyys on tärkeämpää kuin toisille ja se on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) Jos on joskus käyny yleisessä saunassa, ei tarjoita että sinne haluaa uudestaan. Miksi et millään suostu hyväksymään, että moni välttelee yleisiä saunoja ja ei ole niissä vuosiin käynyt?

b) Ehkä tyhypäivät ei kiinnosta ihmisiä, kun ohjelman suunnittelee "kaikki suomalaiset rakastaa saunoa"-harhassa elävät tyypit. Saunominen työporukalla ei todellakaan miellytä kaikkia, on ehkä juuri niitä vihonviimeisiä vaihtoehtoja tyhypäivälle

En siis itsekkään väitä tai väittänyt, että saunominen olisi se tyhypäviän kohokohta ja se pitäisi sisällyttää jokaiseen tyhypäivään. Itse en näe siinä mitään ongelmaa, mutten myöskään koe tarpeelliseksi saunoa työporukalla. Aiemminkin tuossa todettiin, että ohjelma lienee ratkaiseva tekijä monelle jättää osallistumatta.

Mitä tulee tuohon yleisessä saunassa saunomiseen niin ymmärrän toki, etteivät kaikki halua. Sellaiset ihmiset vaan ovat poikkeus ja saunominen vaikka nyt siellä uimahallissa on ihan normaalia toimintaa suurimmalle osalle normaaleista aikuisista.

Vierailija
124/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa kotihiireydessä ja siinä, että haluaa viettää vapaa-aikansa oman perheen, läheisten ja ystävien kanssa. Ei, en käy kuntokeskuksissa tai kylpylöissä. Etkö itse viihdy kotonasi?

Tämä ajautuu nyt tuhatta ja sataa sivuraiteille, mutta koska olen itsekin tällä hetkellä krapulainen kotihiiri eikä mulla ole parempaa tekemistä niin ajautukoot.

Ei ole mitään vikaa siinä jos haluaa viettää aikaa itse valitsemieen ihmisten kanssa. Se on jokaisen ihan itse päätettävissä.

Mun pointit oli seuraavat:

a) On todella erikoinen ihminen kyseessä jos ei ole koskaan käynyt yleisessä saunassa

b) Miksi ihmiset karsastaa tyhy päiviä ja kaikkea siihen liittyvää niin jumalattoman paljon, että on jopa valmiita valehtelemaan sairauslomansa, ettei tarvitse mennä

c) En edes muista enää mitä kaikkea muuta kirjoitin tänne... Ihan sama

Miksi saunahullut eivät millään pysty hyväksymään,ettei kaikki pidä saunomisesta?

Vierailija
125/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi saunahullut eivät millään pysty hyväksymään,ettei kaikki pidä saunomisesta?

Luulisi olevan selvää tässä vaiheessa keskustelua, ettei mulla ole ongelmaa hyväksyä tätä asiaa.

Sen sijaan totesin, että nämä ihmiset on poikkeuksia ja valtaosa suomalaisista kuitenkin käy normaalisti saunassa vaikka nyt sitten siellä kylpylässä tai kuntokeskuksessa ja tuo kommentti outoudesta koski lähinnä ihmisiä jotka eivät ole koskaan käyneet julkisessa saunassa.

Vierailija
126/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tule saunaan, en tykkää niin kuumasta".

Onpa tosi vaikeaa. Paitsi että onhan se, oman mielipiteen ilmaiseminen selkeästi ja suoraan. Ei siihen kaikki pysty.

Vierailija
127/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin tyhy-päivänä kipeänä, mutta näin jälkikäteen kuvia. Kollegat jonossa perätysten nelinkontin takapuolet pystyssä. Akrobatia-aamupäivän antia. Kyllä helpotuin suunnattomasti, etten ollut paikalla. Niin kiusallista.

Vierailija
128/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunaan ei voi mennä, kun joku näkee alastomuutta hämärässä, mutta somen voi täyttää kaikilla perseenheilutuskuvilla

Vierailija
129/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 ihmistä, joiden kanssa suostun menemään (alasti) saunaan: äiti, sisarukset ja mies. Minkään työporukan kanssa en menisi edes uikkari tai pyyhe päällä. Kavereiden (naisten) kanssa voin mennä uikkarissa, niin hyviä miespuolisia kavereita ei ole, että menisin ollenkaan heidän kanssa saunaan.

En tykkää edes saunomista sisältävistä kyläilykutsuista, vaikkei mentäisi porukalla saunaan, vaan perhekunnittain. Yleensä kyse mökkiolosuhteista ja pukuhuoneet on pieniä ja kosteita, pesumahdollisuus on vati ja nappo, föönille ei ole pistoketta eli saunan jälkeen jäät hikiseksi ja nahkeaksi ja tukkakin on loppuillan märkä. Silti, kun Suomessa ollaan, saunasta kieltäytymistä pidetään outona ja epäkohteliaana. Yleensä kieltäydyn tällaisista kutsuista kokonaan, pääsee vähemmällä ihmettelyllä.

Vierailija
130/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni saunominen muiden kanssa on sellainen 50-50 tilanne. Eli joskus ihan ok ja joskus ei voisi vähempää kiinnostaa. Olen ollut muutaman kerran työpaikan virkistyspäivilläkin, joissa on saunottu, mutta tällä hetkellä täytyy sanoa, etten enää ehkä menisi. Miksi ihmisen pitäisi lähtökohtaisesti haluta kylpeä tai peseytyä vieraiden ihmisten kanssa? Se on yksityinen asia, jota voi toki tehdä yhdessä, mutta minkään maailman velvollisuutta siihen ei ole. Lisäksi, jos henkilö ei erityisesti nauti virkistyspäivistä, eikä tunne muuta porukkaa kovin läheiseksi tai kiinnostavaksi, niin kaikin mokomin voi jäädä pois ilman sen kummempaa syytä. Ihmiset on erilaisia, ja se on kaikkien hyväksyttävä.

Vierailija
131/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olin tyhy-päivänä kipeänä, mutta näin jälkikäteen kuvia. Kollegat jonossa perätysten nelinkontin takapuolet pystyssä. Akrobatia-aamupäivän antia. Kyllä helpotuin suunnattomasti, etten ollut paikalla. Niin kiusallista.

En enää koskaan osallistu noihin. Jotain jonninjoutavia leikkejä, joissa rääväsuisimmat ilopillerit ottavat roolia.

Vierailija
132/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiasta ylipäätään pitää tehdä niin iso numero?

Okei, on järjestetty saunomista, so what. Älä mene sinne saunaan, jos ei itseäsi nappaa, ja annan muiden mennä, jos niin haluavat.

Tuntuu, että kaikki vinkuvat nykyään jatkuvasti MINUN haluistani ja MINUN ei-haluamisestani oli aiheena mikä tahansa.. Nähdään ainoastaan ongelmia, ja etenkin siellä missä niitä ei edes ole ja ollaan valmiita vääntämään aiheesta vaikka väkisin. Koska minä, minä, minä.. Ärsyttävää..

Ratkaisukeskeinen suhtautuminen ei olisi lainkaan pahitteeksi! "Hmm.. Saunominen ei itseäni tällaisessa tilanteessa kiinnosta, joten mitähän mukavaa tekemsitä voisimme keksiä yhdessä muiden ei-saunojien kanssa sillä välin!"

Hoplaa!

Vierailija
133/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saunaan ei voi mennä, kun joku näkee alastomuutta hämärässä, mutta somen voi täyttää kaikilla perseenheilutuskuvilla

Jep koska kaikki naisethan on aktiivisia somessa ja laittavat persuskuvia tiukoissa trikoissa koko kansan nähtäville.

Vierailija
134/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemänkahdeksanseitsemän kirjoitti:

Miksi asiasta ylipäätään pitää tehdä niin iso numero?

Okei, on järjestetty saunomista, so what. Älä mene sinne saunaan, jos ei itseäsi nappaa, ja annan muiden mennä, jos niin haluavat.

Tuntuu, että kaikki vinkuvat nykyään jatkuvasti MINUN haluistani ja MINUN ei-haluamisestani oli aiheena mikä tahansa.. Nähdään ainoastaan ongelmia, ja etenkin siellä missä niitä ei edes ole ja ollaan valmiita vääntämään aiheesta vaikka väkisin. Koska minä, minä, minä.. Ärsyttävää..

Ratkaisukeskeinen suhtautuminen ei olisi lainkaan pahitteeksi! "Hmm.. Saunominen ei itseäni tällaisessa tilanteessa kiinnosta, joten mitähän mukavaa tekemsitä voisimme keksiä yhdessä muiden ei-saunojien kanssa sillä välin!"

Hoplaa!

Tämä! +1

Vierailija
135/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis itsekkään väitä tai väittänyt, että saunominen olisi se tyhypäviän kohokohta ja se pitäisi sisällyttää jokaiseen tyhypäivään. Itse en näe siinä mitään ongelmaa, mutten myöskään koe tarpeelliseksi saunoa työporukalla. Aiemminkin tuossa todettiin, että ohjelma lienee ratkaiseva tekijä monelle jättää osallistumatta.

Mitä tulee tuohon yleisessä saunassa saunomiseen niin ymmärrän toki, etteivät kaikki halua. Sellaiset ihmiset vaan ovat poikkeus ja saunominen vaikka nyt siellä uimahallissa on ihan normaalia toimintaa suurimmalle osalle normaaleista aikuisista.

Ei näin. On täysin normaalia kieltäytyä yhteissaunomisesta. On myös normaalia käydä saunassa jos niin haluaa. Mikä tässä on niin vaikeaa myöntää - sinä ehkä tunnet enemmän saunojia, minä taas kieltäytyjiä. Kumpikin on normaalia.

(Ja ainakin kun itse olin koulussa - kun viimeksi yritettiin yhteissaunaan pakottaa - suurin osa EI sinne saunaan halunnut. Eli vaikka ollaan Suomen pakkoalastomuuskulttuurissa, pitäisi jokaisella olla oikeus päättää missä ja milloin haluaa alasti olla.)

Vierailija
136/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pakkosaunomiskulttuuri vituttaa niin paljon. Että sitä saunomista pitää työntää kaikkiin juhliin tai työpaikan kekkereihin ja kuvitellaan, että kaikki ovat innoissaan. Ja joku jeesustelija tulee sanomaan, että mitä väliä meikeistä ja mitä sitten, jos joku sun vartalosi näkee. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että se on jokaisen oma asia eikä kuulu tippaakaan muille??

Vierailija
137/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

n33_Hm kirjoitti:

Ajan itseni posliiniksi, jos meillä tyky-päivänä ohjelmassa sekasaunaa ;)

Minä myös. Nähdään lauteilla. M 62

Vierailija
138/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään saunomisesta kyllä, omassa saunassani, itse valitsemieni ihmisten kanssa. Kollegat ja pomo eivät kuulu heihin.

Vierailija
139/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisessa harhassa elät jos kuvittelet että tavalliset työssäkäyvät keski-ikäiset suomalaiset naiset heiluttelee ahteriaan somessa. 

Vierailija
140/268 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sauno näissä tilaisuuksissa siitä yksinkertaisesta syystä etten jaksa koko tukanlaittoepisodia peseytymisen jälkeen. Paksu, pitkä luonnonkihara pörrötukka vaatii kastelun jälkeen työtä ja aineita että siitä saa sen näköisen että kehtaa lähteä ovesta ulos ja haluan tehdä noissa tilaisuuksissa muuta kuin väkertää tukkani kanssa.