Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla Maaret Kallio on sosionomi (AMK)

Vierailija
16.08.2015 |

Eilinen asiallinen keskustelu Maartin pohjakoulutuksesta on poistettu, en tiedä miksi. Ilmeisesti asiaa halutaan edelleen salailla.

Eli siis toisin kuin vaikkapa hesari tai pari muuta media on uutisoinut hänet virheellsiesti psykologiksi, sitä hän ei ole, vaan pohjakoulutukseltaan sosionomi (AMK). Toki sen lisäksi käynyt noita terapiakoulutuksia.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:06"]

Ei sillä olekaan väliä, mikä on pohjakoulutus, mutta asian salailu kiinnittää huomion. Ihmettelen suuresti, miksi Maaretin omassa CV:ssä ei mainita asiaa? http://maaretkallio.com/cv/

[/quote]

Mutta siellähän aivan selvästi lukee näin: sosionomi (AMK)
[/quote]

Joku jolla on pakkomielle sosionomien vastustamiseen, todennäköisesti lähäri joka on omasta mielestään sairaanhoitaja.

Vierailija
122/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on ongelma?

CV

Koulutus

•Psykoterapeutti, kognitiivis-analyyttinen (YET, ylempi erityistaso), Valvira
•Seksuaaliterapeutti (erityistaso, NACS)
•Tunnekeskeisen pariterapian perusteet ja syventävät opinnot
•Työnohjaaja
•Sosionomi (amk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:22"]

Mitä Maaretin asiantuntijuuteen tulee, sosionomin tutkinto pohjakoulutuksena ei ole luottamusta herättävä, mutta varmasti psykoterapiaopintojen myötä asiansa osaa. Näin psykologin silmin Maaretin ulosanti ei ole kovin tieteellistä eikä hänellä näytä olevan kovin syvällistä tietämystä ihmisyydestä. Esimerkiksi Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa hänen kommenttinsa ovat hyvin mitäänsanomattomia itsestäänselvyyksiä. Lisäksi henkilökohtaisesti minua ärsyttää hänen tapansa puhua lempeästä suhtautumisesta itseensä ja "tärkeisiin" asioihin keskittymisestä pinnan sijaan, samalla kun hän itse näyttää miss Täydelliseltä laihtuneena olemuksenaan ja aina niin laittautuneena. Viimeisen päälle laittautuminen, kalliit muotivaatteet ja hyvin hoikka (ellei jopa anorektinen) kroppa ei kerro lempeästä suhtautumisesta itseä kohtaan. En tietenkään tarkoita, että epäterveelliset elämäntavat tarkoittaisivat lempeyttä itseä kohtaan, mutta Maaretin olemus on rajoittavan syömishäiriöinen. On helppoa kritisoida muiden vaativuutta itseä kohtaan, mutta on vaikeaa itse toteuttaa omat sanansa. Koko Maaretin fyysinen olemus huutaa kuria ja pinnallisuutta.

[/quote]

Ootkohan sinä psykologi sattunut huomaamaan, että Ensitreffit alttarilla on pitkälti käsikirjoitettu VIIHDEOHJELMA. Ohjelman perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä kenenkään ammattiosaamisesta. Ja jos asinantuntijat lausuvat kommenttejaan toisten intiimeistä parisuhdeasioista kaikelle kansalla, niin ihan ymmärrettävästi ovat aika yleispätevää ja ympäripyöreää kommentointia. Vaikka parit ovatkin lähteneet mukaan ohjelmaa, niin ei kai sitä silti kaikkein henkilökohtaisimpia asioitaan silti tarvitse kaikille jakaa. Kuulostat oikeasti aika kateelliselta :D Otan osaa kun sinua ei valittu ohjelman asiantuntijaksi ;)

Vierailija
124/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:30"]Mikä tässä nyt on ongelma?

CV

Koulutus

•Psykoterapeutti, kognitiivis-analyyttinen (YET, ylempi erityistaso), Valvira
•Seksuaaliterapeutti (erityistaso, NACS)
•Tunnekeskeisen pariterapian perusteet ja syventävät opinnot
•Työnohjaaja
•Sosionomi (amk)

[/quote]

Ei kun jos putkimiehen tutkinto niin eihän voi olla pätevä mihinkään muuhun vaikka olisit väitellyt tohtoriksi muulta alalta:D

Vierailija
125/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret ei vissiin päässyt yliopistoon ja siksi on "vaan" sosionomi. Itsekin olen aikoinani joutunut hakemaan apua ja minulle oli tärkeää, että terapeuttini oli pohjakoulutukseltaan psykologi.

Vierailija
126/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:34"]

Maaret ei vissiin päässyt yliopistoon ja siksi on "vaan" sosionomi. Itsekin olen aikoinani joutunut hakemaan apua ja minulle oli tärkeää, että terapeuttini oli pohjakoulutukseltaan psykologi.

[/quote]

Ihmeellistä tämä ammattitutkintojen sokea arvostaminen. Psykologejakin on vaikka kuinka montaa erilaista, ja sinne yliopistoon pääsee kyllä sisään jos vaan jaksaa opetella ulkoa tarpeeksi asioita ja ajatella vähän. Pienintäkään kiinnostusta toisten auttamiseen tai edes ihmismielen toimimiseen ei välttämättä tarvita.

Vierailija
127/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret lisäsi tuon sosionomin CV:een tämän keskustelun alkamisen jälkeen :)

Vierailija
128/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:34"]Maaret ei vissiin päässyt yliopistoon ja siksi on "vaan" sosionomi. Itsekin olen aikoinani joutunut hakemaan apua ja minulle oli tärkeää, että terapeuttini oli pohjakoulutukseltaan psykologi.
[/quote]

Voisitko avata nyt kuitenkin linkin? Siellä on sulle vastaus, miksi ei ole yliopistotutkintoa.

Saitko diagnoosiksi vaativa persoonallisuus? Tosin ei psykologi tee diagnooseja. Lääkäri tekee.

Vierailija
129/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki psykologit eivät opiskele psykoterapeuteiksi (eli varmaan juurikin ne, joita ei varsinaisesta kuitenkaan kiinnosta ihmisten auttaminen). Sen sijaan kaikilla psykologeilla on kattava teitämys ihmismielestä ja sen häiriöistä. Arvostan koulutusta - se tarkoitaa minulle sitä, että joku on todellakin paneutunut asiaan, nähnyt paljon vaivaa oppiaakseen ja omaksuakseen tietoa. 

Vierailija
130/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän yllätyin hänen iästään, onko siis 38v? Kuvittelin että olisi 44-45v. En tiedä miksi.

Vierailija
131/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, onhan se epäammattimaista jättää korjaamatta, jos esim hs nimeää hänet psykologiksi..

Tästä ketjusta on poistettu viestejä t. 100/97

Vierailija
132/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:53"]

Onhan tuo kieltämättä vähän harhaanjohtamista, että on annettu ymmärtää olevan psykologi, eikä ole.

[/quote]

Maaret itse tuskin näin on sanonut, vaan toimittajat tehneet sen johtopäätöksen. Psykologi ja psykoterapeutti menee helposti sekaisin.

[/quote]

Aika moni vaatii korjauksen toimittajien vääriin väittämiin. Jos ei älyä etukäteen niin ainakin jälkikäteen.

Vierailija
133/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin :)

Maaret ei minua ammattilaisena muutenkaan vakuuta. Blogit ovat ihmeellisiä itsestäänselvyyksiä luetteloina (ei edes hyvin kirjoitettu). Ensitreffit alttarilla -ohjelmaa en ole katsonut, koska tosiaan henkilön puhetyylikin riepoo. Mutta siis näen tämän ihan omana vikanani, Maaret on varmasti ihan huippuammattilainen ;)

Vierailija
134/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:41"]

Kaikki psykologit eivät opiskele psykoterapeuteiksi (eli varmaan juurikin ne, joita ei varsinaisesta kuitenkaan kiinnosta ihmisten auttaminen). Sen sijaan kaikilla psykologeilla on kattava teitämys ihmismielestä ja sen häiriöistä. Arvostan koulutusta - se tarkoitaa minulle sitä, että joku on todellakin paneutunut asiaan, nähnyt paljon vaivaa oppiaakseen ja omaksuakseen tietoa. 

[/quote]

Höpöhöpö. Opinnot mahdollistavat tuon, että opiskelija voi saavuttaa sen kattavan tietämyksen ihmismielestä ja sen häiriöistä. Mutta yliopistossa ei tosiaan kukaan kädestä pitäen huolehti opiskelijasta tai siitä miten tämä rääpii opintonsa kasaan. Paljon on niitäkin jotka rääpii niitä noppia kasaan viimeisen illan lukemisella ja paskan jauhamisella tenttipaperiin. Ja sitten valmistuvat maistereiksi. Todella ihmeellistä, että yliopiston käynyttä ihmistä pidetään jotenkin automaattisesti älyttömän viisaana ja kaiken tietävänä...

Vierailija
135/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täysijärkinen raitis psykologi lähtisi viihdeohjelmaan, jossa viihdettä on tavallisten ihmisten elämien sörkkiminen.

Mä ihmettelinkin mitä tuo Kallio tuossa tekee. Haluaa ilmeisesti joksikin julkkis"psykologiksi".

Vierailija
136/150 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia on täyttä ihmisten huijausta ja jos tuolla akalla on sosionomi peruskoulutus se on täys huijari joka ei osaa yhtään mitään ihmisen psyykkeestä.

Psykoterapia on kuin pyramidi huijaus jossa joutuu ensin itse käydä se läpi ja maksaa tuhansia omalle terapeutilleen.

Vierailija
137/150 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua oli ihan antoisaa lukea. Hyvin tuli selville psykologin, psykoterapeutin, psykiatrin ja sosionomin erot. Itse kyllä arvostan sosionomeja ja todellakin, koulutukseen on vaikea päästä. Kannattaa myös muistaa, että koulutuksen lisäksi myös työ ja työnkuva ohjaa sitä, miten ihminen työskentelee ja millaisen kuvan hänestä saa. Maaret Kallio on hyvin terapeuttinen persoona ja vastaa näin hyvin koulutustaan. Sosionomin työnkuvana on taas usein toimia ohjaajana, joten häneltä edellytetään myös muutakin kuin terapeuttista lähestymistapaa. Psykologi on taas saanut osittain melko tieteellisen koulutuksen, eikä se välttämättä takaa hyvää ihmistuntemusta, mutta toisaalta työ opettaa psykologiakin. Psykiatri siis on ainoa näistä, joka saa diagnosoida ihmisiä ja määrätä lääkkeitä, mutta näiden lisäksi psykiatri voi olla myös erinomainen terapeutti.  Jos esim. tehdään tiimityötä, henkilöltä odotetaan yleensä ammattinsa mukaista näkökulmaa, vaikka muutakin annettavaa voisi olla. 

Höpöhöpö sosionomiksi on kaikkein helpoin päästä jos vertailuna ovat lääkärit ja psykologit. Sosionomin koulutus on juuri sellainen että sinne menevät ne jotka eivät parempiin koulutuksiin pääse. Kuten psykologiksi tai lääkäriksi!

Vierailija
138/150 |
16.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi esiintyä psykoterapeuttina tai seksiterapeuttina lue tästä 

onpas ihmeellisiä ammatteja?

Pelkkä ko terapeutti tai sosionomi ei koskaan ole oikea lääkäri kuka ottaa vastuun jos henkilö mokaa potilaan hoitosuhteessa tai saa aikaan muuta järjestelmällistä vahinkoa?

Elävä esimerkki Maaret Kallio joka ei ole virallinen lääkäri ja jonka liiketoimia vielä kuihtuva roskalehti Helsingin sanomat ja muut valheeseen ja petoksiin erikoistuneet roskajournalistit edistävät mutta miksi?

http://maaretkallio.com

Jo rivienkin välistä on luettavissa että Kallion motiiveja ylläpitää ainoastaan mainos ja raha ja näin harhaanjohtamisen riski on suuri.

Kallion toimia ei ylläpidä terveydenhuollon realistinen etiikka.

Silloin kun leikitään ihmisten terveydellä taloudellisen hyödyn tavoittelemiseksi kysymys kuuluukin onko tässä oman alansa Pirkko Jalovaara?

Bloggarit herätys "tohtori Nieminen" on päässyt mainoksen makuun annetaan sitä hänelle lue lisää tästä!!!

http://www.kalliomaaret.blogspot.fi

Vierailija
139/150 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksen makuun päässyt valetohtorin kaltainen huijari sitäpä tämä Maaret Kallio samanlaisia huiputtajia on maailman sivu täynnä

Vierailija
140/150 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:43"]

Eilinen asiallinen keskustelu Maartin pohjakoulutuksesta on poistettu, en tiedä miksi. Ilmeisesti asiaa halutaan edelleen salailla.

Eli siis toisin kuin vaikkapa hesari tai pari muuta media on uutisoinut hänet virheellsiesti psykologiksi, sitä hän ei ole, vaan pohjakoulutukseltaan sosionomi (AMK). Toki sen lisäksi käynyt noita terapiakoulutuksia.

On voinut lisäkouluttautua niin, että sillä on psykologin tai terapeutin pätevyys. Kannattaa muistaa, että tositv-asiantuntijat toimii aina ohjelman ja tuotannon ehdoilla. Saattavat ihan käsikirjoittaa ja pohtia tuotannon kanssa etukäteen, miten asioista puhutaan. Tuosta ohjelmaformaatista puuttuu tarpeellisin asiantuntija, nimittäin joku, joka on perehtynyt parinvalinnan biologiseen puoleen ja evoluutioon.

On todellakin väliä. Esimerkiksi lääkemääräysten oikeuden puolesta tai KELA-korvausten.

Tuota biologista puolta olen itsekin ihmetellyt. Parit, jotka muistuttavat ulkonäöltään toisiaan,  ovat tilastollisesti todennäköisemmin yhdessä. Välillä tuolla on paperilla match, mutta muuten ihan eri paria. Kyllä ulkonäöllä vaan on suuri merkitys kiintymysprosessissa arvojen ohella.