Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Maaret Kallio on sosionomi (AMK)

Vierailija
16.08.2015 |

Eilinen asiallinen keskustelu Maartin pohjakoulutuksesta on poistettu, en tiedä miksi. Ilmeisesti asiaa halutaan edelleen salailla.

Eli siis toisin kuin vaikkapa hesari tai pari muuta media on uutisoinut hänet virheellsiesti psykologiksi, sitä hän ei ole, vaan pohjakoulutukseltaan sosionomi (AMK). Toki sen lisäksi käynyt noita terapiakoulutuksia.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarit on tosi symppis ja voin kuvitella että on hyvä terapeutti.
Silti on pakko mainita oma kokemukseni tuon alan ihmisistä kun lapseni sairastui vakavasti.Sain puhua sosiaalityöntekijälle joka hoki itsestäänselvyyksiä ja psykiatrille joka oli tosi fiksu ja nokkela nainen.Jos menisin pitkään terapiaan,haluaisin viimeksimainitun kaltaisen auttajan jolta saa jotain uutta ajateltavaa.Terapeutti on vaikea löytää,toiset tykkää empaattisesta,toiset kaipaa näkökulmaa.Monenlaisilla on tarvetta ja paikkansa!

Vierailija
102/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:27"]

Autosta lähti kilvet,verokuitti kotona. Rajan yli ei tartte papereita olla...

jos vaikka tulet Afrikasta tai Lähi-Idästä, mutta jos käyt kaupasta maitopurkin.. vittu mitä touhua!

Meillä suomalaisilla on pakko olla autoillakinhenkkarit ja leimat ja paperit, sen sijaan maahamme voi tulla terroristeja, raiskaajia, murhaajia, peofiileja, väkivaltaisia, mitä vaan ilman papereita ja me vielä annamme OMAT asuntomme niille.

Tämä tulee johtamaan ennennäkemättömään kaaokseen SUomessa. Pelkäänpä, että sotaan mennään seur 10v aikana.

ps Sipilän hallituksen kanta: Suomalaiset tehtävänä on elättää muslimeja ja palvella heitä, jättäen omat lapset kouluttamatta ja vanhukset hoitamatta. Allahin tahtoon alistumme ja kaavut päälle puemme!Allah akbar!

ps Kemijärvelläkin Vokkilaiset seksuaalista ahdistelua. Nyt jo yli puolessa Vokkeja ahdistelua, koulutyttöjen seurailua ja raiskauksia.

[/quote]

Ja Suomen vesivarat myyty kohta ellei jo arabeille. Kansan omaisuus kansan selän takana. Miksei Stubbia ole tuomittu maanpetoksesta? Eikös se jättänyt tahalleen tekemättä Irakin palautussopimukset? Vai oliko syynä joku samalle päivälle osunut triathlon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:55"]Eihän täysijärkinen raitis psykologi lähtisi viihdeohjelmaan, jossa viihdettä on tavallisten ihmisten elämien sörkkiminen. Mä ihmettelinkin mitä tuo Kallio tuossa tekee. Haluaa ilmeisesti joksikin julkkis"psykologiksi". [/quote] Eli olet myös sitä mieltä, että ekan kauden psykologi Kari Kiianmaa ei ole a) täysjärkinen b) raitis? Huh huh. Jotenkin tuntuu että täällä kirjoittelee joukko katkeria psykologeja. Ei ehkä katkeria Maaretin viihdeohjelmaan osallistumisesta, mutta menestyneestä urasta kuitenkin. Sillä katkeruudelta (eikä miltään muulta) se kuulostaa, jos toinen on menestynyt työssään ja sitten pitää alkaa vääntämään onko hän riittävän pätevä työhönsä.. Öö eiköhän ole jos kerran menestynyt (10v Väestöliitossa, kolumneita lukee kymmenet tuhannet, tv:stä tuttu, avasi juuri yksityisen praktiikan..) Mitäs jos psykologit katsoisitte peiliin ja analysoisitte omaa tunne-elämäänne hetken :D

[/quote]

Kiianmaa älysikin jäädä pois ekan kauden jälkeen.  Enkä ole psykologi, en lähellekään.  :)))))))))

Vierailija
104/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:38"]

Myös Hesarin sivuilla lukee, että "psykologi vastaa lukijoiden kysymyksiin". Vaikuttaisi siltä, ettei Kallio ainakaan kovin aktiivisesti ole tätä ilmeisen yleistä virhettä korjaillut.

[/quote]

Huijari se sitten on, jos ei ole psykologi.

Vierailija
105/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua oli ihan antoisaa lukea. Hyvin tuli selville psykologin, psykoterapeutin, psykiatrin ja sosionomin erot. Itse kyllä arvostan sosionomeja ja todellakin, koulutukseen on vaikea päästä. Kannattaa myös muistaa, että koulutuksen lisäksi myös työ ja työnkuva ohjaa sitä, miten ihminen työskentelee ja millaisen kuvan hänestä saa. Maaret Kallio on hyvin terapeuttinen persoona ja vastaa näin hyvin koulutustaan. Sosionomin työnkuvana on taas usein toimia ohjaajana, joten häneltä edellytetään myös muutakin kuin terapeuttista lähestymistapaa. Psykologi on taas saanut osittain melko tieteellisen koulutuksen, eikä se välttämättä takaa hyvää ihmistuntemusta, mutta toisaalta työ opettaa psykologiakin. Psykiatri siis on ainoa näistä, joka saa diagnosoida ihmisiä ja määrätä lääkkeitä, mutta näiden lisäksi psykiatri voi olla myös erinomainen terapeutti.  Jos esim. tehdään tiimityötä, henkilöltä odotetaan yleensä ammattinsa mukaista näkökulmaa, vaikka muutakin annettavaa voisi olla. 

Vierailija
106/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"CV:ssä tulisi myös olla maininta, että on terapeuttikoulutuksessa, ei ole vielä valmis YET psykoterapeutti."

eikö hän ole laillisesti vielä valmistunut? Aika törkeetä huijausta jos ei olekaan, vaikka annetaan kuva että oisi???

Vierailija
107/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mielikuva että Maaretin psykoterapeuttikoulutus on hankittu jostain muualta kuin yliopistosta (ulkomailta tai joku yksityinen koulutuksen tarjoaja)..eikö nykyään ole siis niin että Helsingin yliopisto saa ainoastaan kouluttaa eli nykyään psykoterapeutiksi kouluttautuminen on paljon säädellympää kuin ennen.

Vierailija
108/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:06"]

Ei sillä olekaan väliä, mikä on pohjakoulutus, mutta asian salailu kiinnittää huomion. Ihmettelen suuresti, miksi Maaretin omassa CV:ssä ei mainita asiaa? http://maaretkallio.com/cv/

[/quote]

en mäkään välttämättä mainostais sosionomin koulutustani, jos olisin siihen päälle hommannut psykoterapeutin tutkinnon. Sosionomeja on pilvin pimein eikä ole tunnetusti mikään ruudinkeksijöiden ala...

[/quote]

Äläpä yleistä. 

Kyllä meidän opiskeluporukasta huomaa, että hyvin erilaisia ihmisiä on tänne hakeutunut. Osa ei ole ihan sieltä terävimmästä päästä, osa taas fiksuja perusihmisiä.

[/quote]

Sosionomiksi on kyllä vaikeampi päästä kuin lähes mihinkään yliopiston alalle. Tämä siksi, että esim. viime keväänä pääsykokeisiin (!!!!) ei päässyt ilman L:n papereita. Hakijoita on niin tajuttoman paljon, että huonoilla tai keskiverroilla yo-papereilla ei ole edes pääsyä amk:n pääsykokeisiin. Psykoterapeutin pohjakoulutuksella ei ole muuta merkitystä kuin se, että hän on ollut käytännön asiakastyössä ja hänellä on siitä vakuuttavaa kokemusta.

T. en ole itse sosionomi, vaan sosiaalityöntekijä 

[/quote]

Näinhän se on, ala on nykyään todella suosittu. Itse pääsin aika nipinnapin, haastatteluosuudesta tuli eniten pisteitä mikä tietty on tärkeää, koska sillä persoonallahan tätä työtä tehdään. 

Mutta kuten sanottu, hyvin erilaisia ihmisiä mahtuu tähän meidänkin opiskeluryhmään. En sitten tiedä mistä lähtee tämä käsitys, että sosionomit ovat tyhmiä ja koko tutkinto pilipalitutkinto. Missähän näiden kommentien laukojat ovat tavanneet sosionomeja, siis työkentällä?

[/quote]

Mä oon tavannut kunnan sosiaalijohtajana. Eikä siis osannut edes oman alansa lainsäädäntöä tai sitten oli tarkoituksella rikollinen. Siis oma ikävä henk.koht. kokemus takana. Mutta en kyllä siis laukonut näitä yleistäviä Sosionomit ovat tyhmiä -kommentteja.

Vierailija
109/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin kerran pääsykokeita psyklogiasta yliopistoihin,. Loppui haaveilut siitä alasta, nimittäin psykologiaa on aivan mielettömän   vaikeaa päästä opiskelemaa suomen yliopistooon pääsykokeitten kautta. ja sen takia ne jotka sitä alaa päätyy opiekelemaan onkin aika lailla eritavalla motivoituneita tai suhtautuvia.

Tää terapiakolutus on ihen eri asia, maksetaan vaan ulkomaisen "yliopiston" jotain kursseja vähän työn ohessa.

itte en antais kenenkään esim. sairaanhoitajan/sosionomin alkaa mua ohjaamaan missään asiassa. Toki voisin kuunnella, mutta en ottaisi mitään neuvoja vastaan.

Vierailija
110/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:59"]Psykologi tai psykoterapeutti, onko sen niin väliä. [/quote] No onhan sillä. [/quote][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:59"]Psykologi tai psykoterapeutti, onko sen niin väliä. [/quote] No onhan sillä. [/quote] Ainakin monelle pers.häiriöiselle tämä tutkintoasia on tärkeä, millä tahansa pohjakoulutksella ei voi MINUN ongelmiani ymmärtää.

[/quote]

No en mä lääkärissäkään haluu mitään puoskaria tai poppamiestä...

Vierailija
111/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:46"]

Meneeköhän tämäkin keskustelu poistoon.

[/quote]

Eikös Maaret oo HS:llä töissä? Vähän niinku "oma lehmä ojassa" Hesarilla siis.

Vierailija
112/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:46"]

Meneeköhän tämäkin keskustelu poistoon.

[/quote]

Eikös Maaret oo HS:llä töissä? Vähän niinku "oma lehmä ojassa" Hesarilla siis.

[/quote]

Joutuuko Hesari muuttamaan palstansa nimeä? Maaret jutustelee kivoja tms.

Vierailija
113/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sosionomiksi on kyllä vaikeampi päästä kuin lähes mihinkään yliopiston alalle. Tämä siksi, että esim. viime keväänä pääsykokeisiin (!!!!) ei päässyt ilman L:n papereita. Hakijoita on niin tajuttoman paljon, että huonoilla tai keskiverroilla yo-papereilla ei ole edes pääsyä amk:n pääsykokeisiin. "

joo, elä vaan harhoissasi. HAHAHAHAH

Vierailija
114/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 13:43"]

"Sosionomiksi on kyllä vaikeampi päästä kuin lähes mihinkään yliopiston alalle. Tämä siksi, että esim. viime keväänä pääsykokeisiin (!!!!) ei päässyt ilman L:n papereita. Hakijoita on niin tajuttoman paljon, että huonoilla tai keskiverroilla yo-papereilla ei ole edes pääsyä amk:n pääsykokeisiin. "

joo, elä vaan harhoissasi. HAHAHAHAH

[/quote]

En ole ylempi, mutta huvikseni googlasin nuo sosionomian pisterajat. Kyllä erottuvat ihan omana piikkinään tuolta muista.

https://opintopolku.fi/wp/wp-content/uploads/2014/08/Alimmat-pisterajat-s2014-AMK.pdf

Vierailija
115/150 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:22"]

Mitä Maaretin asiantuntijuuteen tulee, sosionomin tutkinto pohjakoulutuksena ei ole luottamusta herättävä, mutta varmasti psykoterapiaopintojen myötä asiansa osaa. Näin psykologin silmin Maaretin ulosanti ei ole kovin tieteellistä eikä hänellä näytä olevan kovin syvällistä tietämystä ihmisyydestä. Esimerkiksi Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa hänen kommenttinsa ovat hyvin mitäänsanomattomia itsestäänselvyyksiä. Lisäksi henkilökohtaisesti minua ärsyttää hänen tapansa puhua lempeästä suhtautumisesta itseensä ja "tärkeisiin" asioihin keskittymisestä pinnan sijaan, samalla kun hän itse näyttää miss Täydelliseltä laihtuneena olemuksenaan ja aina niin laittautuneena. Viimeisen päälle laittautuminen, kalliit muotivaatteet ja hyvin hoikka (ellei jopa anorektinen) kroppa ei kerro lempeästä suhtautumisesta itseä kohtaan. En tietenkään tarkoita, että epäterveelliset elämäntavat tarkoittaisivat lempeyttä itseä kohtaan, mutta Maaretin olemus on rajoittavan syömishäiriöinen. On helppoa kritisoida muiden vaativuutta itseä kohtaan, mutta on vaikeaa itse toteuttaa omat sanansa. Koko Maaretin fyysinen olemus huutaa kuria ja pinnallisuutta.

[/quote]

Et ole tainnut tavata häntä livenä. 

Vierailija
116/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että itse et olisi "viimeisen päälle laittautunut" ja merkkivaatteissa, jos esiintyisit televisiossa? :D ja tuosta hoikkuudesta, vaikeaa arvioida onko ihminen vaan luonnostaan hoikka, rakastaako liikuntaa vai onko anorektinen tuntematta häntä oikeasti. Tiedän monia aikuisia naisia, jotka eivät vaan liho vaikka söisivät "mitä tahansa".

Vierailija
117/150 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Annassa ulostulo tästä asiasta. Oikein laveasti selitetty koulutusvalinnat.

http://anna.fi/suhteet/parisuhteessa/maaret-kallio-miehen-kylmyys-on-pahinta-mita-voisin-kuvitella/

Vierailija
118/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:46"]

Niin? Ohjelmassa hän tietääkseni on psykoterapeutin nimikkeellä. Psykoterapeuteilla on erilaisia pohjakoulutuksia.

[/quote]

Niin

et tainnut ymmärtää että muista asiantuntijoista on esittelyssä mainittu pohjakoulutus (psykologi, psykoterapeutti ja tutkimusasiantuntija Mikael Saarinen ja pastori ja kasvatuksen teologi Kari Kanala) Terapiapiireissä on varsin tavanomaista mainita myös pohjakoulutus, jotta henkilön tausta ja viitekehys käy esille, onhan sillä väliä terpaiankin kannalta onko henkilö lääkärin psykologian vai vaikkapa hoitoalan ammattilainen.
[/quote]

Ei tämä ohjelma ole terapiaistunto? Vaikka osallistujat pöljiä ovatkin, niin eivät he silti ole terapiaan menneet:D

Vierailija
119/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 23:01"]Myös minua ärsytti välillä Maaretin kolumnit ja se, kuinka facebookini tahtoi aina täyttyä Maaretin ihmeellisistä, vapauttavista ja "tää on juuri kuin minä!" tekstipätkistä. Omaan silmääni ne eivät olleet kovin hyvällä suomella kirjoitettuja eivätkä minulle tuoneet mitään uutta tai erityistä, eivätkä herättäneet sellaista luottamusta, jotta voisin missään käyttää lähteenä Kallion sanomisia (uskokaa tai älkää, monet viittaavat jopa hieman virallisemmissa teksteissä niihin). Lopetinkin niiden lukemisen itse, saan psykologian yliopisto-opinnoista tutkittua tietoa, ja riittää, että suhtaudun siihen kriittisesti. 

Myös minä olen pohtinut välillä tuota, miksi Maaret ei esiinny missään pohjakoulutuksellaan. Sosionomi on monipuolinen ammattinimike -  vaikka tekisikin julkisuudessa eniten terapeuttihommia niin todella moni muu asiantuntijatehtävä jossa toiminee, odottaisi sitä että hän hoitaisi hommansa SOSIONOMINA eikä seksuaaliterapeuttina.

Se on kuitenkin sanottava Maaretin puolustukseksi, että ymmärrättehän Ensitreffien ja Hesarin luonteen? Ne on molemmat tehty laajalle yleisölle. Silloin tarvitaan popularisointia, asioista täytyy tehdä itsestäänselviä ja helppotajuisia. Täytyy puhua kansankielellä ja puhua yleisluontaisesti "tutkimuksista" sen sijaan, että esittelisi eri tutkijoiden tutkimuksia ja tuloksia SPSS-taulukossa. Tavanomaistaminen myy. Tietysti siinä on se vaara, että se karsii kriittiset lukijat ja katsojat ja saa heidät vain ärtyneiksi. Kuten vaikkapa minut, mutta siltikin jää jäljelle iso joukko ihmisiä joihin Maaretin höttöunelmakolumnit ja "asiantuntijalausunnot" uppoavat kuin kuuma veitsi voihin.
[/quote]

Voihan hänellä olla seksuaaliterapeutin koulutus. Aika monella on ja se ei kummonen koulutus ole.

Vierailija
120/150 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 21:22"]

Mitä Maaretin asiantuntijuuteen tulee, sosionomin tutkinto pohjakoulutuksena ei ole luottamusta herättävä, mutta varmasti psykoterapiaopintojen myötä asiansa osaa. Näin psykologin silmin Maaretin ulosanti ei ole kovin tieteellistä eikä hänellä näytä olevan kovin syvällistä tietämystä ihmisyydestä. Esimerkiksi Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa hänen kommenttinsa ovat hyvin mitäänsanomattomia itsestäänselvyyksiä. Lisäksi henkilökohtaisesti minua ärsyttää hänen tapansa puhua lempeästä suhtautumisesta itseensä ja "tärkeisiin" asioihin keskittymisestä pinnan sijaan, samalla kun hän itse näyttää miss Täydelliseltä laihtuneena olemuksenaan ja aina niin laittautuneena. Viimeisen päälle laittautuminen, kalliit muotivaatteet ja hyvin hoikka (ellei jopa anorektinen) kroppa ei kerro lempeästä suhtautumisesta itseä kohtaan. En tietenkään tarkoita, että epäterveelliset elämäntavat tarkoittaisivat lempeyttä itseä kohtaan, mutta Maaretin olemus on rajoittavan syömishäiriöinen. On helppoa kritisoida muiden vaativuutta itseä kohtaan, mutta on vaikeaa itse toteuttaa omat sanansa. Koko Maaretin fyysinen olemus huutaa kuria ja pinnallisuutta.

[/quote]

Ootkohan sinä psykologi sattunut huomaamaan, että Ensitreffit alttarilla on pitkälti käsikirjoitettu VIIHDEOHJELMA. Ohjelman perusteella ei kannata tehdä johtopäätöksiä kenenkään ammattiosaamisesta. Ja jos asinantuntijat lausuvat kommenttejaan toisten intiimeistä parisuhdeasioista kaikelle kansalla, niin ihan ymmärrettävästi ovat aika yleispätevää ja ympäripyöreää kommentointia. Vaikka parit ovatkin lähteneet mukaan ohjelmaa, niin ei kai sitä silti kaikkein henkilökohtaisimpia asioitaan silti tarvitse kaikille jakaa. Kuulostat oikeasti aika kateelliselta :D Otan osaa kun sinua ei valittu ohjelman asiantuntijaksi ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi