Ällöttääkö teitä tämä selfie-kulttuuri?
Jopa tv-ohjelmissa kaikkien pitää ottaa selfieitä. Ihmisten narsistisuus on päässyt ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Miksi ihmisiä kiinnostaa kaikkien nobodyjen elämä? Siis nuo tubettajatkin ovat tavallisia tallaajia joilla ei ole mitään taitoja, he vain hakevat huomiota ja sitä myös saavat. Ei voi siis kysyä että kuvittelevatko he olevansa mielenkiintoisia ihmisiä, sillä hehän ovat, kun heidän videoitaan niin paljon katsotaan. Kysymys kuuluukin miksi ihmiset ovat kiinnostuneita jonkun mattimeikäläisen päättömistä videoista ja jaksavat katsella niitä? Eikö nämä ihmiset saisi paljon enemmän nautintoa siitä, että tekisivät itse asioita ja kasvaisivat henkisesti sen sijaan että mahdollistaisivat narsistien kuvitelmat omasta olemattomasta suuruudestaan?
Kommentit (93)
Kyllä ! Näiden tyyppien pitäisi ottaa vastuu tästä maasta ja maapallosta kohtapuoliin....
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:36"]Suurin osa ei ymmärtänyt ketjun ideaa. Tarkoituksena ei ollut miettä, miksi ihmiset kuvaavat itseään. Tarkoituksena oli miettiä, miksi seurataan toisten, usein tuntemattomien, tavallisten ihmisten, arkielämää.
[/quote]
Täällä kai nyt kuitenkin saa keskustella aiheeseen liittyvästä vai onko se säännöissä kiellettyä? Ei ole. Monessako keskustelussa vastataan vain siihen mitä kysytään eikä puhuta myös muista aiheeseen liittyvistä asioista? Sori mutta et ole mikään palstapoliisi.
Naurattaa ennemminkin. En kyllä missään youtubessa käykään, mutta facessa nämä parikymppiset bimbot on mun mielestä vaan hauskoja. Kaikki on kuin jostain kloonitehtaalta, musta liimaletti ja huulet töröllään, päivityksissä ei mitään asiaa, kunhan pitää saada oma lätty näkyviin. Muutaman olen laittanut niin ettei päivitykset näy, meni heillä vähän överiksi. Muille vain naureskelen.
Onko k ellekkään tässä ketjussa käynyt niin, että olette alkamassa kommentoimaan jonkun kuvaan jotain levotonta ja jotain suoraan, että taas sitä ollaan niin siellä esillä, taas sitä ollaan niin...siis veemäistä ja sitten tajuutte, että ei juoma ollaan täällä fbssä ;DEihän tämmöstä nyt mattimeikäläinen voi kirjoittaa ja että taas menin lankaan ;D Ja sit laitatte sen en kaverin kaikki päivitykset pois näkyvistä! :D Tää on oikeesti mennyt tähän nykypäivänä!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:06"]Onko k ellekkään tässä ketjussa käynyt niin, että olette alkamassa kommentoimaan jonkun kuvaan jotain levotonta ja jotain suoraan, että taas sitä ollaan niin siellä esillä, taas sitä ollaan niin...siis veemäistä ja sitten tajuutte, että ei juoma ollaan täällä fbssä ;DEihän tämmöstä nyt mattimeikäläinen voi kirjoittaa ja että taas menin lankaan ;D Ja sit laitatte sen en kaverin kaikki päivitykset pois näkyvistä! :D Tää on oikeesti mennyt tähän nykypäivänä!!!!
[/quote] Tähän lisäyksenä, ajattelette sen kommentin jälkeen, että oonko nyt negatiivinen, miks tämä ärsyttää mua, no sehän on ihan kiva, ei se oo semmonen, ja sitte se sama kommentti ku aikasemmin => tosi nätti :D Miettikää mitä ilmiöitä ja varmaan jo jonkun asteisia mielenhäiriöitä tuo koko ilmiö aiheuttaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:06"]Onko k ellekkään tässä ketjussa käynyt niin, että olette alkamassa kommentoimaan jonkun kuvaan jotain levotonta ja jotain suoraan, että taas sitä ollaan niin siellä esillä, taas sitä ollaan niin...siis veemäistä ja sitten tajuutte, että ei juoma ollaan täällä fbssä ;DEihän tämmöstä nyt mattimeikäläinen voi kirjoittaa ja että taas menin lankaan ;D Ja sit laitatte sen en kaverin kaikki päivitykset pois näkyvistä! :D Tää on oikeesti mennyt tähän nykypäivänä!!!!
[/quote] Tähän lisäyksenä, ajattelette sen kommentin jälkeen, että oonko nyt negatiivinen, miks tämä ärsyttää mua, no sehän on ihan kiva, ei se oo semmonen, ja sitte se sama kommentti ku aikasemmin => tosi nätti :D Miettikää mitä ilmiöitä ja varmaan jo jonkun asteisia mielenhäiriöitä tuo koko ilmiö aiheuttaa.
[/quote] Fb seinä "Kiitos Matti, kiitos Linda, kiitos Erkki, kuka tuo pervo on ja mikä tuo sen kommentti on? => otan kohteliaisuutena, Mirkku kommentoi tuohon kuvaan, mutta ei muihin, oonko ruma sen mielestä ja mikä se just pitää vaan tästä kuvasta, kiitos äiti..oot paras....Siis tätähän se on :D!
Ei ällötä selfie kulttuuri. Minua ällöttää kun jotkut satsaa mielettömiä rahoja vain selfie kuvan ottamiseen.
Ei ällötä, kaveripiiriini ei kuulu niitä jotka napsivat ihan koko ajan selfieitä enkä itsekään sitä usein tee. lauantaina olin tubeconissa niin kyllähän se ihmetytti kun niiiin esiintyjä moni ottaa selfien yleisön edessä
Ärsyttää kun vaimo haluaa, että otan siitä vähän väliä kuvia ja haluaa ottaa yhteisselfieitä.
Säälittävyydessään omiin sfääreihin nousevat +40 kymppisten naisten selfiet. Että ihan yksikseen ja itsekseen keikistellään omalle kameralle ja vielä levitetään muka onnistunein otos maailman nähtäväksi. Karseeta!
Mielestäni on jollain tapaa surullista että tavalliset ihmiset ottavat tavallisen kuvan mutta muokkaavat, flitteröivät ja ties mitä muuta ennenkuin pistävät sen nettiin.
Oma kuvani facebookissa on aika halju lun sitä ei ole muokattu :D
Mielestäni selfiekulttuuri (ainakin tiettyyn pisteeseen asti) on oikeastaan melko hienoa. Ulkonäköpaineet ovat kovat ja on ihanaa, että ihmiset laittavat instagramiin kuvia joissa omasta mielestään näyttävät hyvältä.
Itse ainakin tykkään instaa selatessani nähdä kuvia ihan tavallisista ystävistäni, jotka kuvissa näyttävät kauniilta ja itsevarmoilta ja tietää että he itsekin ajattelevat niin.
On ihanaa, että varsinkin nuoret, joilla on monenlaisia ulkonäköpaineita saavat näistä kuvista lisää itsevarmuutta. En siis tietenkään tarkoita mitään puolialastomia keikistelykuvia vaan sellaisia ihan tavallisia kuvia, ei niiden pitäisi kai ketään haitata.
Suurin osa ei ymmärtänyt ketjun ideaa. Tarkoituksena ei ollut miettä, miksi ihmiset kuvaavat itseään. Tarkoituksena oli miettiä, miksi seurataan toisten, usein tuntemattomien, tavallisten ihmisten, arkielämää.