Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttääkö teitä tämä selfie-kulttuuri?

Vierailija
15.08.2015 |

Jopa tv-ohjelmissa kaikkien pitää ottaa selfieitä. Ihmisten narsistisuus on päässyt ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Miksi ihmisiä kiinnostaa kaikkien nobodyjen elämä? Siis nuo tubettajatkin ovat tavallisia tallaajia joilla ei ole mitään taitoja, he vain hakevat huomiota ja sitä myös saavat. Ei voi siis kysyä että kuvittelevatko he olevansa mielenkiintoisia ihmisiä, sillä hehän ovat, kun heidän videoitaan niin paljon katsotaan. Kysymys kuuluukin miksi ihmiset ovat kiinnostuneita jonkun mattimeikäläisen päättömistä videoista ja jaksavat katsella niitä? Eikö nämä ihmiset saisi paljon enemmän nautintoa siitä, että tekisivät itse asioita ja kasvaisivat henkisesti sen sijaan että mahdollistaisivat narsistien kuvitelmat omasta olemattomasta suuruudestaan?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oman naaman kuvaaminen on edelleen todella noloa. En ikinä kehtaisi julkaista itsestäni selfietä, vaikka tiedänkin kaikkien muiden tekevän niin.

Vierailija
42/93 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa omista kavereistakin on hurahtanut tähän selfiehullutukseen ja suoraan sanottuna ne yhteiset illanvietot on alkaneet ärsyttää enemmän ja enemmän kun aina tulee se hetki että, "hei nonii kaikki kuvaan!!" ja sitte pitäisi siinä muikistella muiden mukana. Itse haluan pysyä mahdollisimman kaukana kaikenmaailman instagrameista ja facebookissakin minulla on vain pari profiilikuvaa, että tietää kumminkin kuka on kyseessä. Ja aina noiden illanviettojen jälkeen ne kuvat on pakko saada esille sinne instaan tms. Musta ois ok jos ne kuvat otettais vaan itelle, mutta ei mua kiinnosta että omia kuviani on muiden sivuilla ja vielä niin ettei edes kysytä lupaa voiko laittaa. Nykyään yleensä kieltäydyn kokonaan noihin kuviin osallistumisesta ja siitähän kaverit sitten välillä kiukuttelee "miks pitää olla noin tylsä"? Ok tylsän määritelmä on se, ettei halua kuviaan ympäri nettiä.. sseelvä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antero Eerola likes this thread.

Vierailija
44/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:17"]Mä oon niin tukevasti noiden asioiden ulkopuolella, ettei mua oikeastaan häiritse!
[/quote] Mulla on kaks eri kantaa tähän, osa on ärsyttävän narsistista, ja yks nainen jolla on fb profiili, niin ihan uskomaton määrä mies puolisoa kavereita, kuvat on puolityrkkyjä; pyyhkeisillään puolialastonkuvia ja vähän rintaa esille, ja huvittavinta tämä;jos mies erehtyy edes mainitsemaan mitään seksuaalista kuvasta, niin nainen on verisesti loukkaantunut...;D Jos ihminen esittelee itseään puolialastomana julkisesti fbssä, ja oma profiili täynnä kiviä missä on se oma naama ja missä tuodaan koko ajan itseä jotenkin fyysisesti esille, mutta korostetaan koko ajan itsessä olevaa sisäistä kauneutta, ja tällä samalla naisella on joka kuvassa oma naama esitettynä kaikille ja ihan selvästi hakee kovasti huomiota...niin kyllä siinä tulee vähön sellanen narsistinen kuva ihmisestä, sitte ollaan siihen samaan syssyyn vielä new age henkisiä, on luomuruokaa ja on marjoja...jne. Jokaisella oikeus laittaa mitä haluaa omaan profiiliin,mutta kyllä silti överiksi on mennyt! Ja tulee korvista ulos, kun kuinka suuri osa on sitä realismia. Selkeesti monilla on oman itsen oman vartalon kotostamista ja yletöntä itsensä esille tuomista koko hommma. Otetaan myös huomioon nämä yksityiselämien kaikkien asioiden esille tuonnit.

Vierailija
45/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 02:12"]'Oli pakko pysähtyä työmatkalla kun oli niin kaunis auringonnousu'

->

Kuva omasta naamasta auringon edessä.
[/quote] Nimenomaan!!

Vierailija
46/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:41"]Selfie-kepit on persiestä.
[/quote] Mikä vittu on ees joku Selfie keppi?

Vierailija
47/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa ottaa itsestään niin paljon kuvia kuin haluttaa. Mutta onko pakko tuoda aina kuvansa muiden katsottavaksi? Sitten odotetaan kehuja: oot ihana, kaunis...

Asia erikseen on nämä isommat ja pienemmät julkkikset. Ajatelkaapa vielä muutama vuosi sitten, olisi tuntunut aivan hullulle, että lehdessä on päivittäin kuvia jonkin ihmisen itsestään ottamia kuvia. Miksi ihminen haluaa esitellä omaa takamustaan ja rintojaan julkisesti? Mitä se kertoo ihmisestä ja tästä ajasta?

Vierailija
48/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

high tech, low life

Vierailija
49/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan, koska en seuraa mediaa orjallisesti. 

Jos kerran pari vuodessa tulee vastaan joku hyvä / hauska omakuva, niin se on oikein mukavaa.

Vierailija
50/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 06:27"]

Jos kerran pari vuodessa tulee vastaan joku hyvä / hauska omakuva, niin se on oikein mukavaa.

[/quote]

Lisäksi ei tämä nyt kauhean uusi ilmiö ole, kun jo 80 luvulla oli kameroita joissa pystyi määrittämään kameraan ajan jolloin se ottaa itsestään kuvan ..

Vierailija
51/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Olen lukiossa, ja kerran meille sattui matikan sijaiseksi mukava mies. Ruokatunnin jälkeen oppitunti keskeytyi 15 minuutiksi koska 10 ryhmämme 15 oppilaasta halusi ottaa selfien (sijaisen kanssa) muistoksi tästä sijaisesta jonka ne oli tunteneet noin 2 tuntia. 

Vierailija
52/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ!!!

Vierailija
53/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:09"]

Jopa tv-ohjelmissa kaikkien pitää ottaa selfieitä. Ihmisten narsistisuus on päässyt ihan uusiin ulottuvuuksiin. Miksi ihmisiä kiinnostaa kaikkien nobodyjen elämä? Siis nuo tubettajatkin ovat tavallisia tallaajia joilla ei ole mitään taitoja, he vain hakevat huomiota ja sitä myös saavat. Ei voi siis kysyä että kuvittelevatko he olevansa mielenkiintoisia ihmisiä, sillä hehän ovat, kun heidän videoitaan niin paljon katsotaan. Kysymys kuuluukin miksi ihmiset ovat kiinnostuneita jonkun mattimeikäläisen päättömistä videoista ja jaksavat katsella niitä? Eikö nämä ihmiset saisi paljon enemmän nautintoa siitä, että tekisivät itse asioita ja kasvaisivat henkisesti sen sijaan että mahdollistaisivat narsistien kuvitelmat omasta olemattomasta suuruudestaan?

[/quote] Mitä, jos opettelisit ihan ensimmäisenä, mitä sana narsisti tarkoittaa. :D

Vierailija
54/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:26"]

Kyllä! Varsinkin jotkut hiton selfie kepit. Mit vit...

[/quote]

Tuo selfie-keppi on ihan kiva jos matkustaa yksin ja haluaa ottaa jonkun nähtävyyden edessä kuvan. Itse otan matkoilla pääasiassa nähtävyyksistä kuvia niin, että en itse ole kuvassa, mutta joistakin haluaa ottaa kuitenkin kuvan, jossa on itse mukana ja nähtävyys/maisema näkyy taustalla.

Vierailija
55/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan välillä kyrpieitä ja lähetän niitä sähköpostilla edellisen työpaikan naisille päivää piristämään. Välillä on kiva näin eläkemiehenäkin pitää yhteyttä.

Vierailija
56/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:09"]

Jopa tv-ohjelmissa kaikkien pitää ottaa selfieitä. Ihmisten narsistisuus on päässyt ihan uusiin ulottuvuuksiin. Miksi ihmisiä kiinnostaa kaikkien nobodyjen elämä? Siis nuo tubettajatkin ovat tavallisia tallaajia joilla ei ole mitään taitoja, he vain hakevat huomiota ja sitä myös saavat. Ei voi siis kysyä että kuvittelevatko he olevansa mielenkiintoisia ihmisiä, sillä hehän ovat, kun heidän videoitaan niin paljon katsotaan. Kysymys kuuluukin miksi ihmiset ovat kiinnostuneita jonkun mattimeikäläisen päättömistä videoista ja jaksavat katsella niitä? Eikö nämä ihmiset saisi paljon enemmän nautintoa siitä, että tekisivät itse asioita ja kasvaisivat henkisesti sen sijaan että mahdollistaisivat narsistien kuvitelmat omasta olemattomasta suuruudestaan?

[/quote] Mitä, jos opettelisit ihan ensimmäisenä, mitä sana narsisti tarkoittaa. :D

[/quote]

Kyllähän itsensä ihannointi ja korostaminen on yks narsismin piirre. Tietty, ei pelkkä yks piirre ihmisestä narsistia tee.

M39

Vierailija
57/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgariassa oli turisteilla valtavasti typeriä selfie-keppejä. Katsottiin yhtenä iltana mereltä ja allasalueelta parvekkeille päin ja naurettiin, kun kahdella partsilla samaan aikaan pariskunnat törötti selfie-kepukoittensa kanssa. Aika monta kuvaa piti ottaa, että näkyy allasalue ja meri taustalla. En mä ymmärrä tuota itsensä kuvaamista kaikkialla. Minä metrossa, minä syömässä, minä salilla, minä lentokentällä, minä veneilemässä, minäminäminä.

Vierailija
58/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas negatiivinen ketju. :)

Vierailija
59/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 06:29"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 06:27"]

[/quote]

Lisäksi ei tämä nyt kauhean uusi ilmiö ole, kun jo 80 luvulla oli kameroita joissa pystyi määrittämään kameraan ajan jolloin se ottaa itsestään kuvan ..

[/quote]

Ei niitä kukaan päivittäin ottanut. Meillä oli sellainen kamera. Ajastinta käytettiin jouluna perhepotretissa.

Vierailija
60/93 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin belfieitä