Te, joiden mielestä "kotona makaamisesta ei pitäisi maksaa". Millä aiotte elättää itsenne, jos menetätte työpaikkanne tai työkykynne?
Paljon kuulee puhetta miten työssäkäyviä verotetaan liikaa ja että työttömille ei pitäisi maksaa nykyisenlaisia tukia.
Te jotka ajattelette näin, miten olette suunnitelleet elättävänne itsenne ja perheenne jos töitä ei yhtäkkiä olekaan? Yt-neuvottelut, konkurssi, onnettomuus, sairastuminen jne. voivat osua kenen tahansa kohdalle, ja silloin pitää pärjätä ilman palkkatuloja.
Älkääkä vastatko "haen tietenkin uutta työtä". Niin tekevät sadattuhannet muutkin, ja jollain pitää elää myös työnhaun aikana. Työttömyys kestää tällä hetkellä keskimäärin 70 viikkoa, eli aika paljon säästöjä saa olla että ne riittävät noin kauan.
Kommentit (130)
Opiskelen työn ohessa jatkuvasti lisää ja jos en näillä tutkinoilla työllisty uudestaan Suomessa, lähden tietysti ulkomaille.
Myyn suvun metsiä jotka ilmaiseksi sain,olenhan perintöpummmi my aaaasssss.
Vierailija kirjoitti:
Osakesalkkuni on yli 3M€ josta tulee 50K kuussa voittoa.
No vau, nyt elämäs on hyvin merkityksellistä, oh vauuuu. vauvapalstalla!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ehkä mutta entä puolisollasi, vanhemmillasi, sisaruksillasi ja lapsillasi? Parhaalla ystävälläsi? Onko heilläkin 3 me osakesalkku vai oletko valmis elättämään heitä kaikkia? Vai sanotko että mene ja perusta OF-tili?
Kyllä nyt puolitoista vuotta pitää pystyä säästöillä elämään. Minulla on myös ajatuksia siitä miten voisin itse työllistää itseni.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen työn ohessa jatkuvasti lisää ja jos en näillä tutkinoilla työllisty uudestaan Suomessa, lähden tietysti ulkomaille.
Otatko puolisosi ja lapsesi mukaan? Vanhempasi? Vai oletko valmis elättämään myös heitä ja lähettämään heille rahaa? Vai jätätkö selviämään Suomeen omin avuin?
Olin freelancerina yli 30 vuotta. Elätin perheeni ilman vakituista työpaikkaa ja kuukausipalkkaa. Nyt saan työeläkettä ja taiteilijaeläkettä - ja töitä tarjotaan vieläkin. Nallekarkit eivät mene tasan.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tarvitsee olla töissä.
Ajattelitko saada täältä fiksuja vastauksia. Raivostuttavaa öyhötystä pelkästään tulee. Suomessa on ihan järkyttävä tilanne niin työttömillä kuin pientä eläkettä saavilla sekä osa-aika työssä käyvillä. Hintojen nousu on karmivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet jos työt loppuvat kesken opintojen? Työtön ei saa opiskella tai tulee karenssia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämähän on ihan perustilanne jokaisella Taavi Tavantaatelintallaajalla. Kumma juttu, että kulutus laahaa kuitenkin niin, että valtion kassasta pohja paistaa.
Jos sota tulee, menkää ilmaiseksi maata ja metsää saaneet eturintamaan.
Mulla maattomana ei Ole mitään menetettävää 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt puolitoista vuotta pitää pystyä säästöillä elämään. Minulla on myös ajatuksia siitä miten voisin itse työllistää itseni.
Jos iskee paha syöpä tai vammaudut onnettomuudessa, puolitoista vuotta on aika pieni aika. Senkin jälkeen pitäisi syödä. Entä, jos saat vammaisen lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet jos työt loppuvat kesken opintojen? Työtön ei saa opiskella tai tulee karenssia.
-ap
Haen töitä sillä akateemisella loppututkinnolla, joka mulla jo on. Säästöjä on useammaksi vuodeksi, jos haluan opiskella loppuun.
Niinpä, olisi kiva kuulla.
Ja siis itselläni jos ei olisi perhettä niin ei olisi huolta, olen aika joustava, voisin tehdä monenlaista työtä ja muuttaa työn perässä. Pystyn asumaan vaatimattomasti, tarvittaessa vaikka teltassa. Mutta kun tuli tehtyä kaksi lasta, niin tilanne on ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos iskee paha syöpä tai vammaudut onnettomuudessa, puolitoista vuotta on aika pieni aika. Senkin jälkeen pitäisi syödä. Entä, jos saat vammaisen lapsen?
Niihin on vakuutukset. Vammaista lasta ei voi saada jos ei hankkiudu raskaaksi.