Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** MARRASmasujen la-su **

30.09.2006 |

Ei näkynyt pinoa vielä joten ajattelin vuorostani aloittaa..

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin kans noista alapään suonikohjuista muutama päivä sit mutta en ole huomannut et kukaan ois vastaillu... Mut itselläni huomasin tos pari viikkoa sit toisessa häpyhuulessa sinertävän pahkuran, joka tuntuu turvonneelta ja sitä ikävästi jomottaa, etenkin kylkimakuulla. Ja tämä tietenkin on se ainut asento missä voi nykyään nukkua. Lääkäri ei asiasta mitään maininnut enkä siitä mitään kysynyt (meillä ei-niin-kiva-mieslääkäri) mutta olen kuullut et olis ihan normaali raskausaikainen vaiva, jonka pitäis poistua synnytyksen jälkeen. Toivottavasti poistuu, muuten taitaa tää meidän muutenkin olematon seksielämä kuihtua entisestään :(

Vierailija
62/73 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, niin se tää lauantaikin tässä on vierähtäny, aamulla 9 maissa liikenteeseen ja kotiin tulinkin tuossa 20.30 maissa, piti heti aamusta mennä käymään maalaismarkkinoilla pyörähtämässä ja samalla veinkin sitten esikoisen mummolle hoitoon.

Iltapvällä pitikin sitten mennä myymään lippuja urheilutalolle; vapaaehtoisesti tosin, joten voi sanoa että rankka pvä ollut kun kävelin markkina-alueen pari kertaa läpi ja huomenna vielä käytävä pienellä kävelyllä markkina-alueella; ainakin torilla katselemassa " peikkopoppoon" tauluja jos jotain vielä seinille sieltä löytyis.

Vauvalle löysin aivan mahtavan hatun ja sainkin sen vielä alennuksella; ostin esikoiselle myös hatun samalta myyjältä niin tiputti sitten vähän loppuhinnasta pois.

(.) Rauhallisesti ollut tänään, harvinaista herkkua, vähän alkoi protestoimaan pitkää päivääni jalkojen päällä; onneksi ei oo menoa haitannut. Asennosta sen verran että pää alaspäin taas vaihteeksi ja peppu vasemmalla reunalla, tosin siirtelee itseensä hitaasti mutta varmasti aina puolelta toiselle että varmasti liikkeen tunnen.

Nyt taas lepäämään että jaksaa jälleen huomenna, kirpparin kautta markkinoille =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin esikoisen nukkumaan tuossa parisen tuntia sitten ja nukahdin sitten itse heti perään, mutta vain tunniksi...

Heräsin aivan järkyttävään ikävän tunteeseen kun mies on viihteellä kavereidensa kanssa, juhlimassa synttäreitä.

Nousin sitten kirjoittamaan miehelle viestiä jossa kerroin ikävästäni (se helpotti hetkeksi) Mies vastasi ihanalla viestillä takaisin, kertoo kuinka rakastaa ja kuinka hänelläkin on ikävä niin (tämän mukana meni sitten loputkin unet) enkös mä sitten itkeä tirauta kun oma olo meinasi tukehtua yksinäisyyteen. Oudointa on että ei mulla ennen ole ollut näin kova ikävä kun toinen on yhden illan poissa, mutta nyt (varmasti johtuu raskaudesta) en millään meinaa pärjätä tämän ikävän kanssa. Haluaisin kutsua miehen kotiin, mutta eihän niin nyt voi tehdä...

Tässä sitä koitan saada ajatuksia kasaan ennen uutta nukkumaanmeno yritystä :D Osittain tämä olo kai johtuu siitäkin ettei mies usein viihteellä käy, en muista edes milloin viimeksi...

Olen tottunut siihen että toinen on illalla siinä vieressä koisimassa.

Nyt kun ei ole niin BYÄÄÄ! :D

No, tämä piristää suhdetta :) Karaisee hyvin kun joutuu joskus tuntemaan tämmösiäkin tunteita :) Heh...

Mutta tylsää tää on...

Istua nyt yksin lauantai-iltaa... :D

Swehina rv 33+6 (huomenna jo 34!)

Vierailija
64/73 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olevinaan tänne kirjotin jo mut ilmeisesti en. no lähdin kauppaan ja siellä ollessani veljeni soitti ja kysy että jos hän tulee hakemaan niin lähdenkö kyläilemään hänen perheensä luokse. pikasesti sit kannoin tavarat kotia ja sit jo auto saapuikin pihaan. meni mukavasti touhutessa 2vuotiaan veljen pojan kanssa alkuilta. pari tuntii sit tulin kotia ja mies tuliki sit jo puolen tunnin sisään. se oli vähän pahalla tuulella mut nyt ollaanki molemmat hyvillä mielin :)

nyt vois vielä lähtee tekemään pientä testiä, joku sano että hänenki masuvauva reagoi kuumaan/lämpöseen suihkuun. haluan tietää onko itelläni kyseessä joku sattuma ja lähden testaamaan :)

parempaan huomiseen :)

ootellaan 35+1

Vierailija
65/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos bubbles tiedosta, mulla vaa tulee eteen toi et mihis neiti siks aikaa...eli taidan jättää väliin, ehkä siitä ei oo neuvolassa puhuttu kun on niin pieni väli näis mun synnytyksissä, tai näis kahessa siis.

Miten sä kasperissa asti käyt neuvolassa? Etkös sä joupissa asu?

Vierailija
66/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella se on jo lokakuu! Ei mee enää kauaa.... Paitsi tietenkin tässä käy niin, että kärvistelen täällä vielä joulukuussakin!

Viimeyö oli niin ja näin, periaatteessa unta tuli ihan mukavasti, mutta noi liitoskivut vaivas aikalailla ja selkäkin jotenkin puutu. Eilen illalla tein jonkin väärän liikkeen ja liitoskivut paheni tossa vasemmalla puolella.

Tänään ajattelin hakee varastosta vaunujen koppaosat, sitterin, makuupussin ja villapeiton... pitää kattoo mitä niille täytyis vielä tehä. Eilen pesin jo leikkimatonkin... vaikka eihän sitä taida ihan heti tarvita ;) Vesilämpömittaria olen marketeista koittanu katella, mutta jostain syystä yhtään en ole vielä löytänyt. Meillä esikoisen äp mittari meni rikki.

No nyt vuoroa muille!

Sarafan rv 33+3

Vierailija
67/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Niistä alapään suonikohjuista vielä...

Mulla oli kolmannessa raskaudessakin samassa kohtaa vasemmalla puolen häpylhuulessa melko isokin ja lähti kyllä heti synnytyksen jälkeen. Nuo tukisukat auttaa tosi paljon ettei välttämättä tule ollenkaan. Neuvolasta annetaan kaavake niihin. Veri kun virtaa niinkun väärinpäin ja laskimot joutuu koville.

Mulla on nytkin alpäässä suonikohju mut vielä ei oo ollu kipeä mut varmasti alkaa painaan lopussa niinkun monilla, mut monet ei edes huomaa et on. Samoin peräpukamat on sellanen yleinen vaiva. Mullakin lopussa tuntui viimeks et suoli tulee kokonaan ulos mut ei se sit pukamaks asti kehittyny.

EN tiedä oliko apua mut toivotaan et taas lähtee pois kun kilotkin lähtee painamasta!

Hyviä vointeja kaikille!

Oma napa: Liikkuminen on käyny tosi kankeeks, et oon pitäny hiljaiseloo taas pari päivää. Mulla vasta pe lääkäri, siihen asti kitkutellaan.

Olis GALLUP-kysymys kaikille!

Mikä on ollut syy millä teidät on lähetetty synnytystapaarviointiin?

Lääkäri ehdotti sitä viimeks kun oli supistuksia niin hurjasti, mut nyt ne on menny pois etten tiedä laitetaanko mua ollenkaan.

Kiitos etukäteen!

Vierailija
68/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitasta: minkalaisia sf-mittoja teillä on ollut 30+ viikoilla ja minkä pituisia olette? Minulla oli sf-mitta vkolla 30+6 vain 24,5 cm mutta vauvan paino-arvio viikolla 29+1 oli kuitenkin 1450 g, olen 173 cm pitkä ja painoa tällä hetkellä 68,5 kg. Sf-mitta on aina ollut minulla pieni mutta ei koskaan näin pieni. Viikon päästä on seuraava lääkäriaika jolloin tehdään uusi painoarvio.

MrsCruiser 31+4

Vierailija
69/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten taas kävi. Vaikka nimenomaan sanoin, etten halua sohaista muurahaispesää, niin tein sen taas. Vaikka yritin jo valmiiksi pyytää anteeksi tekstiäni. :-)

Toivottavasti en kirjoittanut, että " ihmiset jotka ostavat vitamiinivalmisteet apteekista ovat tyhmiä" . Ei ollut ainakaan tarkoitukseni. Tarkoitin lähinnä sitä, että ihmiset hyökkäävät niin helposti sellaisten asioiden esittäjien kimppuun, joista itse ei välttämättä tiedä. Eihän näistä asioista missään puhuta. Siihenhän kaatuisivat lääketehtaat. Suomihan on lääketeollisuuden johtavia maita. Miksi mainostaa, että kannattaisi enemmin hoitaa oireiden syitä kuin itse oireita??? Näinhän se vaan valitettavasti on. Itse vaan pitää ottaa selvää asioista. Sanoo hän ja sohaisee taas.. ;-)))

Itse aloin selvittämään näitä ravintoasioita, kun äitini vuosi sitten kuoli syöpään. Samaan aikaan veljeltäni löytyi syöpä. Halusin tietää, miten suuri rooli ravitsemuksella on syövän (ja monien muiden sairauksien) synnyssä. Mitä enemmän opin, sen hämmästyneempi olen. Paljon on matkaa vielä jäljellä ja opittavaa tulee uutta kaiken aikaa, mutta tuntuu kuin olisi pandoran lippaan avannut. Kyllä kaikki lähtee siitä, mitä suustaan alas laittaa. Tai tarkemmin ottaen, mitä siitä suusta laitetusta meidän elimistöömme solutasolle asti imeytyy.

Pyydän uudelleen anteeksi. Kuten sanoin jo tuossa eilisessä viestissäkin, ketään ei ole tarkoitus loukata. Kaikki kukat saavat puolestani kukkia niin kuin haluavat. Kuten kirjoitin, harmittaa vaan niin itseä, kun tietää, että apu on lähempänä kuin itse koskaan tajusinkaan. Sitä vaan haluaisi auttaa, kun niin moni valitti sellaisia vaivoja, joihin apu on helposti löydettävissä.

Taidanpa siis siirtyä taas tuonne taustajoukkoihin lueskelemaan ja toivotan kaikille onnellista ja aurinkoista odotusta. :-)

Vierailija
70/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystapa-arvio: Tää vauva vaihtelee edelleen aika ahkeraan asentoaan ja ens neuvolakerralla mietitään, että tarttisko mennä arvioon rv 36.

Sf, Rv 32+4 mulla oli 30,5, tää käyrä on mennyt tosi tasasesti keskikäyrän ja yläkäyrän puolessa välissä, vauvan ei kuulemma käsikopelon perusteella kuitenkaan pitäis olla iso. Esikoisesta en mittoja muista (neuvolakortti hukassa), mutta sillon vatsa kasvoi keskikäyrällä tasaisesti (kolme kiloinen tyttö). Eli esikoisesta mitta oli tässä vaiheessa varmaan jotain 29... sitä en muista millon mitta alko tippuun. Pituutta tosin mulla ei oo kuin 153.

Sarafan

Vierailija
71/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sf mitta viikolla 34 oli 32 ja pituutta mulla 169 vauvan painoarvio on viikolla 36+3, et sit saa tietää kuinka iso vauveli sieltä on oikein tulossa :)

Rapunen, äläs nyt mihkään katoa vaan jatka kirjoittelua :)

Tuuli

Vierailija
72/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä suonikohjuista. Mulla kans niitä tuntuu häpyhuulissa olevan. Jos kauan seisoo, varsinkin paikoillaan, alkaa tuntua jomotusta. Neuvolassa oli puhe, että mitään niille ei voi ja synnytyksen jälkeen palautuu. Ainakin edellisen kerran palautui... Ärsyttävä vaiva tuokin.

Ja sit vielä Krannin ryhmistä seinäjokisille. Eli ei tarvi ilmoittautua, erikseen. Onhan siellä leluja, et vois se 2v mennä siinä sivussa. Ei oo kuitenkaan niin hirveen virallinen tilaisuus. Ihme ettei oo siitä puhuneet. Kai mainostavat sitten enemmän ensisynnyttäjille. Me asutaan Tuuli Kivistössä, eli ihan oikeasti kuulun Kasperin neuvolaan.

Sf-mitoista:mun pitäis kans ottaa oikein vanhat neuvolakortit ja kattoo miten on aiemmissa ollut, kun nyt niin kovasti sitä tarkkaillaan. Oon 166cm ja 33+5 oli 28,5 cm sf-mitta. Sentin verran oli kasvanut parissa viikossa. Ensi viikolla lääkäri ja sit taas tietää kaikesta enemmän.

Onko muuten muita, joilla veriryhmä rh-? Mulla otetaankin taas ens kerralla se verinäyte...

Pitäs muuten alkaa sopia sukulaisten kans lastenhoitojärjestelyistä synnytyksen ja sairaalassaolon ajaksi. Eihän sitä koskaan tiedä kuinka se lähtö tulee...

Bubbles 35+1

Vierailija
73/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät olevan samaa pituusluokkaa mun kanssa, joten vastaan sun sf-mittakysymykseen. Olen 174 cm pitkä ja paino on n. 70 kg (n. rv33) eli reilu kymmenen kiloa jo tullut lisää.

Sf-mitta oli viimeksi 30 cm ja vauvan painoarvio 2357g (rv 32+5).

Aluksi mulla kulki sf-mitta yläkäyrillä ja sen ylikin, mutta on nyt tasoittunut. Mun mielestä mun maha ei ole mitenkään eteenpäin työntyvä pallo, mutta kohdunpohja on ylhäällä. Niillä viikoilla kun lehdissä ja kirjoissa luki että kohdunpohja ylettää jo napaan, niin mulla oli pitkästi jo navan yläpuolella.

Tää on mun eka raskaus eli ei oo mitään mihin verrata...

timaja 33+3