Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** MARRASmasujen la-su **

30.09.2006 |

Ei näkynyt pinoa vielä joten ajattelin vuorostani aloittaa..

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä oon saanu päähäni et te asutte joupissa :) siks mä ihmettelinkin tota neuvolajuttua.

Vierailija
2/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin rakennetaan parasta aikaa ja ymmärrän hyvin turhautumisesi. Tietäisipä joku kuinka monta yötä olen itsekseni itkenyt kun väliin tulee vain sellainen tunne että välittääkö tuot toinen minusta ollenkaan? Ja tähän väliin mainittakoon että olen normaalisti myös sellainen läheisyyden ja huomion kipeä ihminen. Tiedän että jos emme rakentaisi taloa, niin mies suhtautuisi minuun ja raskauteeni AIVAN eri tavalla kuin nyt. Tuskin varmaan edes muistaa että meille on lapsi tulossa.. ;) Olen yrittänyt ymmärtää että meillehän hän taloa tekee, mutta se ei yhtään lohduta niin kauan kun se on täältä päästä pois.

Tiedän myös kuinka vapauttavaa on saada purkaa omaa pahaa oloaan, mutta kelle? Eli jos haluat niin minä olen ainakin valmis kuuntelemaan..

Mekku ja Beebe 32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa, sataa =)

SF-MITASTA: Voi muruset, kun olettekin hoikkaa sakkia. Alkaa ahdistamaan tämä oma pullukkuus =( Esikoisella oli mitta rv30+0 25cm (oletettavasti pieni mittausvirhe ja oikeasti vähän enemmän) ja rv33 30cm. Kakkosesta oli mitta rv29+0 25,5cm ja rv 33+1 30cm. Nyt tässä oli rv 31+1 27,5cm ja rv 33+1 28cm. Eli pienempi kuin edellisissä. Pituutta on 165cm ja painoa tässä vaiheessa jo yli 80kg (suuri huoleni ja murheeni). Paino on tullut jo sellaiset 15kg lisää ja kun se kaikki plus muutama muu kilo sitten pitäisi saada pois, niin eipä naurata... Tällä itsekurilla siitä ei tule mitään =(

OMA (.) tällä hetkellä taas pientä jytää. Liikkeet ovat todellakin nykyisin *vain* sellaista myllerrystä. Tulee niitä voimakkaampiakin potkuja, mutta selkeästi Tiitiäisellä on masussa ahdasta. Supistuksiakin on alkanut viimeisen viikon aikana tulla ihan kohtuullisesti. Joka päivä enemmän ja etenkin, jos vain jotain tekee. Mies on oitis sitten huolissaa, että josko jo kohta syntyy! PÖH! Tokkopa vaan. Vielä ainakin nämä supparit ovat niitä suht kivuttomia. Toki alapäässä tuntuu välillä ikävää painetta ja toisiniaan kuin vauva jo tunkisi päätään alemmas. Mutta uskon, ettei tässä ole kiire vielä pitkiin aikoihin.

Voi kun teillä on ihania miehiä =) Saisi tuo omakin ukko joskus olla hempeä ja romanttinen. Vaan itsepä tuollaisen *luolamiehen* otin =P Eipä sillä, kyllä meillä mies pussailee ja halailee ja ottaa lähelle. Joskus vaan kaipaisi sitä *syvällistä keskustelua* tunteista ja muusta hömpästä. Tälle meidän isännälle on kuitenkin jo aika paljon, kun tosiaan halailee, sillä kotoaan on oppinut mallin, ettei olla läheisiä saati pidetä toista hyvänä. Tavatessamme huomasin, kuinka kovasti hän läheisyyttä kuitenkin kaipasi (oli eronnut eikä siinä liitossa toinen lähelle laskenut). Oikea spanieli... =P Moni pieneltä tuntuva asia voi toiselle olla tosi iso juttu!

Nyt hetkeksi huilia, kun vielä kakkoselle uni maittaa. Isompi onkin isin kanssa *miesten hommissa* =)

TalviSalama + Tiitiäinen 35+3

Vierailija
4/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin tänään aikasin, joskus puoli yhdeksän jo, roikuin hetken koneella ja sit köllöttelin sohvalla tiiraillen telkkua. seuraavaksi sitten heräänki siihen ku mies tulee ihmettelemään mikset herättänyt vaikka lupasit :) hups, ei taida olla enää päivää jollon voin pötkötellä sohvalla ilman että nukahdan siihen. mies kyllä muistaa muistutttaa siitä, sängyssä ois kuulemma parempi nukkua :O ihan ku mä tarkotuksella alkaisin nukkumaan! pöh !!

yö meni hyvin nukkuessa, vessaan heräsin sillon puoli ysi ja siitä jäin ylös sit hetkeksi :) aika rauhallinen toi kaveri mahassa ollut, ei oo paljoa itsestään ilmotellut.

ai nii eilen kävin sit ihan ylimääräsessä suihkussa koklaamassa mitä vauva sanoo, :D putkeen meni, se ei sanonut mitään, ei liikkunut. pitää iltasella kokeilla uudestaan.

miks toiset joutuu siihen arvioon että minkä kokonen vauva on? mulle sanottiin vauvan koosta sen verran että kun se syntyy niin todennäkösesti se painaa ainakin 3200g. ja toiset pääsee ultraanki vielä.. mä vaan oottelen..

kävin lukee noita syyskuisten ja lokakuisten juttuja, ne pääseeki synnyttää jo ihan pian. no ei tässä kyllä itelläkään oo ku 32 päivää :)

ja osalla täällä onki enää se kk laskettuunaikaan :)

jotain puuhailua vois nyt keksiä..

ootellaan 35+2

Vierailija
5/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubblesille heti ekana: täällä yksi rh- ryhmäläinen myös ja siis niissä kokeissa saa " rampata" , mulla vielä tuohon lisänä raskausajan diabetes; onneks vaan ruokavalio, eli joudun käydä antamassa paasto-arvon kerran kuussa sairaalassa.

Tänäänkin poika päätti herätä vähän turhan aikaseen mun mielestä, heräs tuossa 7.30 maissa, isosiskonsa oli sentään mummolassa.

Tänäänkin piti sitten pyörähtää silleen pikasesti tuolla maalaismarkkinoilla ja oli kyl tänään hyviä tarjouksia, taisi johtua tuosta sateesta; ei ollut paljoo väkeä markkinoilla ja normaalisti saa miettiä mistä välistä pääsee minnekkin päin.

Sain samalla reissulla käytyä kirpparilla ja ostinpa sieltä sitten 2 litraa kanttarelleja 4¿:lla, markkinoilla tuo 2 litraa maksoi 10¿ eli kannatti kävästä kirpparilla pyörähtämässä sentään, kyllä nyt vaan tekeekin sitten mieli noita kanttarelleja, harmi vaan että ovat Eestiläisiä, Suomesta ku et tänä vuonna kanttarelleja saanut kerättyä, tatteja kylläkin on kuulemma paljon.

(.) Ja taas eilen illalla päätti pistää vauhdin niin päälle että sain rampata vessassa tunnin tai parin välein, tänäänkin jaksanut tuolla touhuta ja nyt taas peppu vasemmalla; tunti sitten oli oikealla.

Sain samalla hoidettua tuossa itse asiassa jo eilen meidän keskiviikkokerhoon esittelijän kotigastronomeilta, tosin pvämäärä on vielä avoin, sopivasti ennen joulua kuitenkin tämä tarkoitus olla.

Ihanaa, en muista kirjotinko jo eilen mutta löysin aivan ihanan hatun vauvalle markkinoilta, samalla esikoiselle oman hatun ja itelle sitten pipon tekstillä PUMMI =D, olen tuota jo yli vuoden etsiny kaikkialta ja nyt sitten nasahti joten pakkohan se oli ostaa pois.

Jaahas, jos tästä pikkuhiljaa lähtis tekemään joko sitä kanttarellikastiketta tai sitten mantelikalaa, nyt vaan ku osais päättää kumpaa tekee =D

Vierailija
6/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan siis aikani kuluksi tätä meidän pinoa vähän ylemmäs :)

Swehina rv 34+0 :)

Vierailija
7/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan poikki! Minä oon niin väsyny etten saa enää nukuttuakaan. Mies on aina poissa. Töissä, salilla, metsällä, milloin missäkin. Käy kotona nukkumassa. Minä haluaisin yhteistä aikaa ja puhua asioista mutta se on illalla aina niin väsyny ettei sit jaksa mitään. Mä inhoon itteeni kun en jaksa viedä edes esikoista ulos enää. Kaikki päivät sisällä ollaan ja yritetään päästä seuraavaan päivään. Omaa aikaa minulla on vain reilu tunti päivässä kun esikoinen nukkuu. Sekin aika menee omaa vointiaan itkiessä. Viime viikolla parina päivänä jaksoin olla pirteämpi, mutta nyt viikonloppuna kaikki taas romahti. Lauantaina alkoi hirvenmetsästys ja mies on poissa aamusta iltaan. Mulla on niin huono omatunto, kun en jaksa esikoisen kanssa mitään. Mä oon niin väsyny etten jaksa edes etsiä apua. Omat vanhemmat tekee tosi pitkää työviikkoa ja asuu kauempana joten niiltä en ole edes kysynyt apua. Miehen vanhemmat on mitä on. Aina kun on niiltä pyytänyt lastenhoitoapua niin se on menny niin vaikeeks etten jaksa enää edes kysyä. Mä en oikeesti tiedä miten mä tulen jaksamaan kahden kanssa. Mies ei voi jäädä edes töistä heti isyyslomalle. Välillä toivon ettei toista olisi edes tulossa :( ja se vasta pahalta tuntuukin. En osaa enää iloita mistään. Olen yrittäny puhua miehelle mutta ei se ota mitään tosissaan. En tiedä miten saisin sen heräämään tähän tilanteeseen.

Kiitos kun sain purkaa.

Vierailija
8/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko vielä neuvolassa puhua asiasta? Saisitko miehesi mukaan jollekin kerralle, niin neuvolan th vois sitten ottaa hieman asiaa puheeksi? Voimia sinulle! Esikoisellesi kyllä riittää, että pystyt antamaan juuri sen mitä jaksat tällä hetkellä. Olisi varmaan kuitenkin hyvä yrittää saada jotain apua ensimmäisiin hetkiin kun toinen syntyy... puhu neuvolassa jos vaan suinkin pystyt. Meille saat purkaa niin paljon kuin haluat!

Mekku ja JaaSa, milloinkas teidän raksahommien pitäis muuten loppua?

Vierailija
9/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marrasnasu: voin hyvin kuvitella miltä susta tuntuu. Meillä mies myös koko ajan jonkinmoisissa hommissa. Tuntuu ettei yhteistä aikaa ole lainkaan. Nyt hän tosin on kipeä, joten on kiltisti ollut kotona. Meillä vasta ensimmäinen lapsi tulossa, joten yksin pystyy tietysti tekemään jotain. Ootko ottanut asian puheeksi neuvolassa? Eikö sieltä ole mahdollisuus saada kotiapua. Saisit edes hetken omaa aikaa kun joku hoitaisi esikoista. Kävisit vaikka jalkahotajalla tai jotain muuta kivaa. Kyllä tämä tästä!! Tänne on aina hyvä tulla purkaan pahaa mieltä.

Viime yö meni sit meilläkin mönkään. Ite oon saanu käydä vessassa klo 4 enkä sen jälkeen meinannu nukahtaa millään. Mieskin on pyöriny kuin jojo sängyssä. Hänellä flunssa ja yöllä meni vielä maha kuralle.

=( Toivottavasti ei tartu..

Nyt sataa vettä, eli ei saa mitään tehtyä. Pitää kai mennä sohvalle miehen seuraksi.. Jos huolii viereen =)

Hyvää sunnuntaita! Illalla jännskätään kuka lähtee BB talosta..

rusina 32+3

Vierailija
10/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Marrasnasu, mullekin tuli paha mieli. Älä pode huonoa omaatuntoa vaikket jaksa ulkoilla esikoisen kanssa. Ajattele, sulla oli viime viikolla kuitenkin pari hyvää päivää, ensi viikolla voi olla kolme tai yksi. Ei se haittaa vaikka välillä masentaa. Tiedän tunteen kun ukko metsästää. Mun mies käy metsästämässä syksyisin metsälintuja ja silloin hän on poissa pidennetyn viikonlopun. Joskus käy niin, että metsästys on mennytkin juhlimisen puolelle ettei ole edes asetta otettu pois kotelosta. Ota masennuksesi puheeksi neuvolassa, älä jää sen tunteen kanssa yksin. Onko sulla hyvää ystävää jolle voisit puhua? Tänne voit purkaa sydäntäs, me Marrasmasut kyllä kuunnellaan ja tsempataan.

Kaikkea hyvää sulle!

Naksis 32+4

Vierailija
11/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi metsästys jutut kyllä ymmärrän, ne voi olla kaikista arimpia aiheita, tärkeimpiä harrastuksia, eihän sitä voi tehdä ympäri vuoden. on metsästettävä kun on sen aika. meillä mies ei metsästä mut minä, mun isä ja veljet ja kaikki suvun miehet metsästää. olisin varmasti itekki tälläsenä tihkusade sunnuntaina metällä ellei olis näin iso maha ja jaksais. :D

tuteista: kuka anto mulle ohjeen että ne luonnonkumi tutit pitää keittää? mäpäs keitin niitä sitten eilen ja laitoin ne sit kuivumaan ja jäähtymään tonne kuivauskaappiin. ei ne mihinkään oo kuivunut, ne tutit oli täynnä vettä ku niitä äsken menin hakemaan. sit mä puristelin niitä mut ei ne kuivaksi tule, siellä on tippoja vielä ties kuinka.

enempää syyllistämättä saako siellä tutissa olla tippoja? ja miten saan ne kuivaksi? ihan 5 minuuttia en niitä uskaltanut keittää, alko vähän arveluttaa se juttu mut oli ne siellä 3puol - 4minsaa :)

mä oon miettiny et meille taitaaki olla tyttönen tulossa, nää mun hormoonihirmu hepulit on sitä luokkaa et taitaa meikäläisessä hyrrätä tuplahormoonit.

voi hitsi mua oikee jännittää et kumpi tulee :S molemmille on niin hyvät ja nätit nimet et oikee surettaa jossei niitä pääse käyttämään. tai tietenkään ei pääse molempia käyttämään mutta.. plaah!

jooh, nyt vaikka ruokailua.

Vierailija
12/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh anteeksi! se keitto-ohje tuli vauvat palstalta eikä täältä odotus. hyvä vinkki vissiin mut mua vaan ihmetyttää miksi ne tutti osat on täynnä vesitippoja ja miten ne saa pois.

marrasmurut taitaa olla yks näistä aktiivisimmista. ei oo muilla pinot tälläsiä :) vai onkohan marras odottajia sit niin paljon... hmm..

Vierailija
13/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niihin tutteihin väkisinkin jää vettä, kyllä ne puristelemalla lähtee pois.

Vilma

Vierailija
14/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistin tuossa ihan omaa laoitustakin aiheesta, mutta tässä kopsu supistelunapinoista:

hermo menee tähän jatkuvaan supisteluun. siis kun pitkän vuodelevon jälkeen olen liikkeelle päässyt niin (hyvin varovaisesti) niin nyt sitten supistaa jatkuvasti. välillä tulee ihan säännöllisesti alle 10 min välein, mutta harventuvat sitten. ja eivät ole pahemmin kivuliaita. onko muilla tällasta älytöntä supistelua? kaipa ne jotain pientä tekee, kun hieman punertavaa vuotoa on ja paikat ilmeisesti sentin pari auki, mutta en jaksa uskoa että nämä supistukset varsinaisesti synnytystä käynnistäisi- edelliset synnytykset lähteneet vasta vesien menolla, vaikka tällaista suppailua ollut lopussa... ja synnytyksissä vielä oksitosiinia tarvittu kun niin hitaasti on paikat auenneet vesien menon jälkeen.

pistäkäähän muutkin valitukset kehiin. tuntuu että mulla ainakin hermo vaan menee olo inhottava.. alle viikko sitten tilanne tarkitettu ja varmaan lähipäivinä taas tarkistetaan. alkaa vaan tuntua että kohtu on kohta ihan maitohapoilla...

Juu, magnesiumia syön ja vaihteeksi taas lepäilen.

Tuntuu että muukin porukka on aika väsynyt ja mielialat mielenkiintoiset ja vaihtelevat.

Ihania kertomuksia olen minäkin lueskellut noista syyskuisten pinoista.. ;-)

mom rv34+2

Vierailija
15/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

istutaan ukon kaa tääl pimees, molempien koneista tulee valoo mut muuten nää mahtavat salamat valaisee :) eipä oo helsingissä ollut aikoihin näin kovaa ukonilmaa kuin nyt. sataa ihan kaatamalla ja tuulee. ihanan syksyistä!

mullei oo supistuksii eikä nyt valituta :) koitahan momentti jaksaa!! :)

Vierailija
16/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootellaan: minä ainakin annoin sen tuttien keitto-ohjeen. Niihin tosiaan nää vettä ja se kuuluukin puristaa pois kuten joku jo mainitsikin.

On se ihmeellistä miten joskus nukkuu hyvin,kuten pe-la yönä, ja joskus sitten todella huonosti kuten viime yönä. Olen ollut ihan zombina koko päivän.Onneksi ehdin ottaa puolen tunnen unet iltapäivällä,nyt on sitten omenapiirakka uunissa lapsille iltapalaksi..

Eipä tuosta meidän miehestä ole oikein apua millään saralla. Nytkin lähti katsomaan peliä,mutta sitä ei oikeastaan edes huomaa :(

Lapset lähtivät ulos leikkimään sateeseen,on ollut piiitkä päivä kun ollaan pyöritty neljän seinän sisällä.

Jas ja pikkuneiti 34+2

Vierailija
17/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tutti jutusta, mut kun ne ei kuivu? vai meneekö siihen monta päivää? tarviiko silikoni tutteja keitellä? meen ostaa niitä seuraavaksi !! =(

jokatapauksessa, kiitos kaikille ohjeista ja vinkeistä.

tänään on pakko kattoo se maajussille morsmaikku :D se vaikuttaa jotenki nii hauskalta :D sit bb talk show, musta tuntuu ja mä uskon et sorella tippuu, tosin mä mielessäni kihisen kuinka haskaa olisi jos jenni tippuisi, siellä talossa menis kaikilla pasmat sekasin :D samoin täällä katsojien seassa. mulla on irkissä sellanen kanava ku bigbrother.fi ja kattelen niitä juttuja aina ohjelman aikaan, siellä on ihmisiä jotka ottaa tän niin tosissaan. viime viikollakin kun tatu tippui niin sain nauraa oikeen kunnolla. hauskaa :)

meillä on kaappi täynnä juustoja, pitäis varmaan keksiä jotain lämpimiä voikkareita illaksi tms ja kuluttaa juustoja siihen :)

nii voi jukra.. oon jotenki niin kade noille loka/syyskuisille jotka pääsee kohta jo hakemaan vauvaa :) tässä tosiaanki lasketaan päiviä. mutta ens kuu kun tulee niin sit onki meidän vuoro :) me saadaan vauvoja!! jeee :) hassuu miten voi olla kade ihmisille jotka saa kk tai kaksi aikasemmin vauvansa. joskus kun ei ollut tietoakaan haikarasta niin sillonki oli kateellinen. nyt luulis olevan vähemmän kade mut en mä ainakaan. tahtoisin vauvan jo nyt heti :)

:)

ootellaan..

Vierailija
18/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten nyt toisen kans käy, mutta esikoisen aikaan me käytettiin sekä silikonisia, että luonnonkumisia tutteja. Ohjeen mukaan pestiin niitä (aluksi päivittäin) ja keiteltiin. Niihin jää sitä vettä sisälle ja se pitäis puristaa pois, valitettavasti joistain merkeistä ja kai huonommasta erästäkin, saattaa se vesi lähtee huonosti pois. Joskus muistan ranne vääränä heilutelleeni niitä tutteja. Ota siis siitä imuosasta kiinni, vedä hiukan ja sieltä jostain reiästä sitten pitäis sen veden tulla pois. Erityisesti jos vauva on sitten joskus flunssainen (sitähän me ei tietenkään toivota), on hyvä keitellä niitä tutteja kun ne flunssabakteerit jää sinne pyörimään.

Toisaalta, sitähän sanotaan, että viimeistään kolmannen lapsen kohdalla desinfioinniksi riittää pelkä puhaltaminen tuttiin ylimääräisten roskien poistamiseksi.

Sarafan

Vierailija
19/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka TUTIT: itse kyllä keitin silikonitutikin muutaman minuutin verran. Ja kyllä, niihin jää vettä sisälle, mutta itse sain vedet pois puristamalla tuttiosaa kovasti ja samalla hillittömästi heiluttamalla sitä tuttia...

SF-MITTA: mulla meni esikoisen kanssa ylä- ja keskikäyrän puolivälissä koko raskausajan paitsi ihan lopussa pompsahti yläkäyrälle, vaikka vauva oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt. Nyt tässä toisessa odotuksessa mennyt koko ajan yläkäyrällä. Tasaisesti siis kasvanut. Pituutta tällä murulla on 168cm ja painoa tällä hetkellä kai joku 77kg. Lähtöpaino 60-61kg... Että on sitä tullut ;) Niin ja painoarvion syytä taisi ootellaan kysellä, minä pääsen painoarvioultraan siksi, että esikoinen oli 4,7kg ja halutaan tietää, mikä mahtaa tämän uuden tulokkaan koko olla. Ettei päästetä liian isoksi kasvamaan...

MIEHET: Ikävää, että niin monella näyttää olevan miehistä harmia. Tai harmi on ehkä väärä sana, mutta tiedä sitten onko oikeaa sanaa edes olemassa? Mulla on kyllä ihana mies. Tai sanotaanko, että ihan tavallinen. Ei välttämättä tule ruusupuskan kanssa kotiin, mutta kysyy kuinka voin, halaa ja antaa mun möksöttää ja valittaa :) Eikä hermostu. Ja aina kun vain sanon, etten jaksa jotain (yleensä esikoisen iltapuuhia), niin ottaa sen hoitaakseen. Mutta on tuo mies kyllä paljon poiskin, treenejä on ja pelireissuja ja kotipelejä. Kausi kun näin syksyllä lähtee käyntiin, niin lähes joka viikonloppu on pelejä, usein sekä la että su. Ja viikolla treenejä. Kuitenkin olemme tämän asian jutelleet ja olen ns. antanut luvan jatkaa pelaamista... Tiedän, miten tärkeää se miehelle on enkä oikeastaan haluais minäkään miehen lopettavan, vaikka se meidän perhe-elämää helpottaiskin. Tykkään katsoa, kun mies on tuosta touhusta niin innoissaan ja olen ylpeä, että hän on siinä hyvä :)

Jotenkin vaan pitää jaksaa ne päivät kun on yksin vastuussa kodista, masuvauvasta ja esikoisesta. Olen antanut itselleni luvan vain OLLA, jos siltä tuntuu! Lämmittää pojalle purkkiruokaa, olla sisällä ja löhkätä vaikka koko päivän, jos muuta en jaksa. Sitten taas kun jaksaa niin tehdään vaikka mitä :) Mutta omien voimien mukaan, turha vetää itseään piippuun. Minä ainakin väsyn nykyään niin helposti, että turha kuvitellakaan että pystyisin samaan kuin ennen raskautta.

Vielä tulee sekin aika, kun me saadaan nyytit syliin ja jossain vaiheessa ne omat voimatkin takaisin. Siihen asti pitää vain jotenkin sitkutella, eikä vaatia itseltään liikaa.

Mutta eipäs tässä kai muuta tänään... Mummolasta kotiuduttiin ja huominen meneekin nyssyköitä purkaessa...

Marrastoive rv 36 tasan ja 4 viikkoa laskettuun aikaan :)

Vierailija
20/73 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä ensinnäkin ukosta:eipä oo valittamista,koska tiedän mitä on odottaa yksin ja ne ihanat valvotut yöt yksin.

joten olen luojalle(en kuiteskaan mikään uskovainen)kiitollinen että tämä minun rakas ukko on juuri minun,niin lempeä ja rauhallinen(joskus saa hoputtaa,mutta pieni paha se on) elikkä päin vastainen kuin minä.

sf-mitasta:viimeksi kulki keskikäyrällä,poitsun painoarvio oli(2pv ennen syntymää)3700-3800g ja sieltä tulikin vain 3160g ja 50cm pitkä pikku mies,nyt kulkeesf-mitta yläkäyrien yläpuolella ja r-diabetes on(mitä ei viimeksi ollut) silti painoarviot ollut ok mutta seurannassa silti,siksi nyt loppu menee 2vk välein ultraan jne kun meinaa nuo sokrut kuiteskin heitellä.

MOMENTILLE:ei voi muuta sanoa kuin että voimia hyvä ystävä tähän loppu puristukseen vaikkei itellä ole kokemusta olostasi,koska täällä kärsitään lonkkakivusta ja kovista liitos kivuista niin että tuntuu ettei mistään tule mitään.

ja kun luin tuon ukkosi yllätyksen puli ihan itku silmään miten ihanaa teillä on

(meillä myös saattaa kauppa reissuilta jäädä ukon käteen ruusukimppu jne pelkästään siitä kiitoksena kun olen hänen,kiitoksena pojasta jolle hän voi/saa olla isä sekä tästä meidän yhteisestä masuasukinta)

oma-napa:ollutihan kiva päivä,aamupäivän vain väsymys iskenyt kun sokrut koko ajan 6.5-7.7 tienoilla mutta nythän tuo olo on helpottunut.

OIKEIN PALJO VOIMIA TEILLE KAIKILLE MARRASMURUILLE TÄHÄN LOPPU RUTISTUKSEEN.

toukokuunäiti rv32+3