Kirppariasiakkaat vituttaa
Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:49"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:31"]Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään [/quote]. HAH taidat olla Lanttilan nyrpeä kassaneiti! :D [/quote] En ole. Väitän että en ole ainoa myyjä jota tämä käyttäytyminen vituttaa :) onksulla päässä vikaa ku meet sinne lanttilaan 15 min ennen sulkeutumisaikaa? Ap [/quote] Onksulla vähän hormoonit herkistämässä?Kamala vittuilu. Olet varmaan aina tosi vittumainen asiakkaille ja kommentoit heidän ostoksiaan ilkeästi.Toivottavasti työkaverit jaksaa katsoa sua. [/quote] Hehe, jos olisin vmäinen asiakkaille ja kommentoisin niiden ostoksia ilkeästi niin mulla varmasti ois nyt työpaikka? Työkaverini ovat ihania, heidän kanssa saatetaan joskus kuittailla asiakkaista selän takana. ;) ap
[/quote]
Niin, kaikkihan eivät vie asioita eteenpäin, voivat hyvinkin uskoa sinun mokaavan itse oman paikkasi tulevaisuuden;) Jos olet kova ilkeilemään asiakkaille, älä huoli, kyllä pomo sen saa vielä tietää.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:37"]Ootko ap Hämeenlinnan suurkippiksen kulmakarvanainen?
[/quote] Taitaa olla! Tiedän ketä tarkoitat. Voi hyvinkin olla ap :D
Miten olis kuulutukset/huudahdukset, että "kirpputori suljetaan 30 minuutin kuluttua" ja sitten aina kymmenen minuutin välein ilmoitatte asiasta? Viimeinen kuulutus voisi olla viiden minuutin kulutta tai jotain sinne päin :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]No, miten paljon tuo haittaa kotimatkaasi? Oma työni aikoinaan loppui klo 20, ja jos tuli viivästys, niin olin kotona vasta puoli kymmenen, kun aiempaan bussiin ehtimällä olin perillä jo 20:40. [/quote] Nyt vasta pääsin kotiin. En tiedä millanen sääntö tähänkin auttas. Vissiin pitäs huutaa megafoniin 5 minuutin välein että kassa ja kirpputori suljetaan
[/quote]
On oikein first world probleema tämä. Kuudelta menee kauppa kiinni ja sä oot vasta puol 8 kotona. Nyyh.
[/quote]
Olipas nolo kommentti. Ihmisellä on aivan täysi oikeus valittaa jos hän joutuu tekemään esim. päivittäin tunnin palkatonta ylityötä - tai jos hänellä on puolentoista tunnin työmatka suuntaansa, eli 3 tuntia päivässä. Se on kyllä aivan hemmetisti liikaa. Itse en suostuisi missään tapauksessa kumpaankaan skenaarioon, en ylitöihin (edes palkallisena) jos ne olisivat jatkuvia, enkä juuri yli puolen tunnin työmatkaankaan. Minulla on muutakin elämää.
[/quote]
No se on mahtavaa jos on varaa valita, monella ei ole ja tuo 1,5 h työmatka kelpaisi suurelle osalle ihan valittamatta.
[/quote]
Peukku ylös jos suostuisit valittamatta käyttämään viisi päivää viikosta 3 tuntia päivästä pelkkiin työmatkoihin? Peukku alas jos et suostuisi siihen (ainakaan valittamatta).
[/quote]
Ohis, mutta se on ihan sama, valittaako vai ei. Joko siihen suostuu tai sitten ei. Ja aika moni joutuu suostumaan.
[/quote]
Kyse olikin yksinkertaisesti siitä että tuo kommentoija väitti että suurelle osalle kelpaisi ihan valittamatta. Ei todellakaan pidä paikkaansa.
Nämä aina myöhässä asioivat eivät ole todennäköisesti kaupassa/kirpparilla tmv. paikassa koskaan työskennelleet. Itse olen palvelualalla ja tuo sama ilmiö kyrsii välillä. Itse jos menen johonkin puljuun, niin ensimmäisenä katson aukioloajan. Jos se on kello kuuteen saakka, niin ajoitan homman siten, että viimeistään kello 18.00 olen jo ulkona.
Tämä ei vaadi kuin pientä huomaavaisuutta. Mutta sehän on monille "minäminä" tyypeille aivan vieras käsite. Työnantajilla on muutenkin tiukkaa ja kaikki pitäisi hoitua minimi henkilöstöllä ja jo sovituilla työajoilla. Jos rupeaisin vaahtoamaan asiasta, niin varmaankin saisi seuraava "onnekas" tulla kokeilemaan tuota asiakaspalvelun autuutta.
Meidän paikkakunnan kirppilsellä kovaääninen kassaneiti huutaa 17.45 =Liike suljetaan viidentoista minuutin kuluttua, 17.55= Liike suljetaan viiden minuutin kuluttua. Toimii ainakin täällä. Plus että käykää sulkemassa se ulko-oviI klo 18. Kukaan ei pääse enää sisälle, AINOASTAAN LIIKKEESSÄ JO OLEVAT ASIAKKAAT PIHALLE.
Nyt olet ap. ymmärtänyt kirpparin aukioloajan väärin. Jos kirppari suljetaan klo 18.00 niin silloin ovet suljetaan ja uusia asiakkaita ei enää pääse liikeeseen, mutta sitä ennen tulleet asiakkaat palvellaan loppuun asti. Se huomioidaan myös työtekijöiden työajassa, näin on kaikissa asiakaspalvelutehtävissä, oli kysymyksessä katutasossa olevissa liikkeissä tai puhelinpalvelussa tai missä tahansa työssä.
Ja on ihan ammatinvalintakysymys.
Jos se on kello kuuteen auki niin sinähän istut siinä kassalla tasan just niin kauan siitä sulle maksetaan.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:22"]
Jos se on kello kuuteen auki niin sinähän istut siinä kassalla tasan just niin kauan siitä sulle maksetaan.
[/quote]
Tuolla periaatteella voikin sitten myös poistua työpaikalta (vaikka hommat jäisivät kesken) tasan silloin, kun palkka lakkaa juoksemasta.
No se on mahtavaa jos on varaa valita, monella ei ole ja tuo 1,5 h työmatka kelpaisi suurelle osalle ihan valittamatta.
Peukku ylös jos suostuisit valittamatta käyttämään viisi päivää viikosta 3 tuntia päivästä pelkkiin työmatkoihin? Peukku alas jos et suostuisi siihen (ainakaan valittamatta).
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]No, miten paljon tuo haittaa kotimatkaasi? Oma työni aikoinaan loppui klo 20, ja jos tuli viivästys, niin olin kotona vasta puoli kymmenen, kun aiempaan bussiin ehtimällä olin perillä jo 20:40. [/quote] Nyt vasta pääsin kotiin. En tiedä millanen sääntö tähänkin auttas. Vissiin pitäs huutaa megafoniin 5 minuutin välein että kassa ja kirpputori suljetaan
[/quote]
On oikein first world probleema tämä. Kuudelta menee kauppa kiinni ja sä oot vasta puol 8 kotona. Nyyh.
[/quote]
Olipas nolo kommentti. Ihmisellä on aivan täysi oikeus valittaa jos hän joutuu tekemään esim. päivittäin tunnin palkatonta ylityötä - tai jos hänellä on puolentoista tunnin työmatka suuntaansa, eli 3 tuntia päivässä. Se on kyllä aivan hemmetisti liikaa. Itse en suostuisi missään tapauksessa kumpaankaan skenaarioon, en ylitöihin (edes palkallisena) jos ne olisivat jatkuvia, enkä juuri yli puolen tunnin työmatkaankaan. Minulla on muutakin elämää.
[/quote]
[/quote]
Peukku ylös jos suostuisit valittamatta käyttämään viisi päivää viikosta 3 tuntia päivästä pelkkiin työmatkoihin? Peukku alas jos et suostuisi siihen (ainakaan valittamatta)."
Ainakin maaseudulla ja myös pääkaupunki seudulla, puhumattakaan pohjois-suomesta tuo on ihan yleistä, itselläni menee vähintäin 1.15h suuntaansa eli 2.30h/pv ja hyvin usein tuo ei edes riitä. Ja teen sen ihan vapaaehtoisesti.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:44"]Ap on niin sanotusti roskaväkeä. Näin voisi päätellä kirjoitustyylistä.
[/quote]
Minä ajattelen sinusta samoin, ihan järjenjuoksusi perusteella :)
Kyllä minua ainakin ärsyttäisi jos joku tulisi juuri pari minuuttia ennen kun kotiin pääsen niin vielä pyytämään jotain. Olen siis ihan tavallinen toimistotyöläinen ja työaika loppuu 15.30 ja ärsyttäisi kyllä jos joka päivä pitäis olla 15.40 asti töissä ihan vain ihmisten itsekkyyden takia.
Kukapa sitä töissä ylimääräistä haluaisi olla.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:31"]Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään
[/quote]. HAH taidat olla Lanttilan nyrpeä kassaneiti! :D
[/quote]
En ole. Väitän että en ole ainoa myyjä jota tämä käyttäytyminen vituttaa :) onksulla päässä vikaa ku meet sinne lanttilaan 15 min ennen sulkeutumisaikaa? Ap
[/quote]
Ootko ap ihan palkkatöissä siellä kirpparilla vai jollain työkkärirahalla? Se meinaan selittäis miksi tuollaisen asenteen omaava toimii kassalla...
"Peukku ylös jos suostuisit valittamatta käyttämään viisi päivää viikosta 3 tuntia päivästä pelkkiin työmatkoihin? Peukku alas jos et suostuisi siihen (ainakaan valittamatta)."
Tunnin, puolentoista tunnin työmatka on ihan normaalia, ainakin niillä jotka käyttävät omaa autoa, eikä julkiset kulkuyhteydet käy, jos ajaa ainakin ruuhkassa. Oli töissä sitten Helsingissä tai Inarissa.
H[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:44"]Ap on niin sanotusti roskaväkeä. Näin voisi päätellä kirjoitustyylistä.
[/quote]
[/quote] Hei ap, etkö näe että sua provosoidaan. Vain idiootti hyökkää takaisin. Vink vink ;)
Voi elämä mikä aihe! Mitäs jos juttelisit pomolles?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:51"]H[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:44"]Ap on niin sanotusti roskaväkeä. Näin voisi päätellä kirjoitustyylistä.
[/quote]
[/quote] Hei ap, etkö näe että sua provosoidaan. Vain idiootti hyökkää takaisin. Vink vink ;)
[/quote]
Tuo ei ollut minä. Mene sen harhaisen ja vihaisen pääsi kanssa muualle provoilemaan. Hiivasienikö vaivaa? Siihen löytyy lääke! Ja pysy meidän kirpputorilta poissa, idiootti. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:51"]H[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:44"]Ap on niin sanotusti roskaväkeä. Näin voisi päätellä kirjoitustyylistä.
[/quote]
[/quote]
Tuo ei ollut minä. Mene sen harhaisen ja vihaisen pääsi kanssa muualle provoilemaan. Hiivasienikö vaivaa? Siihen löytyy lääke! Ja pysy meidän kirpputorilta poissa, idiootti. Ap
[/quote] ????? Kerro vielä mikä kirpputori on kyseessä, niin uskon että moni muukin kiertää sen kaukaa!! :P
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:51"]H[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:44"]Ap on niin sanotusti roskaväkeä. Näin voisi päätellä kirjoitustyylistä.
[/quote]
[/quote]
[/quote] ????? Kerro vielä mikä kirpputori on kyseessä, niin uskon että moni muukin kiertää sen kaukaa!! :P
[/quote]
Siis sen takia kun olen tuota mieltä mitä aloituksessa? Hahhah, voi kuule lapskulta kun mä en ole ainoa asiakaspalvelija jota vituttaa tietyt asiakkaat. Minulla on oikeus valittaa sun kaltasista vajaaälyisistä, hitaista ja tyhmistä asiakkaista ihan niiin paljon kuin sielu sietää. Suomessa on satoja satoja kirpputoreja että siinä sulle mietittävää. Nyt poistun illanviettoon hei! Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ohis, mutta se on ihan sama, valittaako vai ei. Joko siihen suostuu tai sitten ei. Ja aika moni joutuu suostumaan.
[/quote]
Näin, työkkäristäkin kun nykyään tarjotaan töitä 1,5h päähän ja se on vähän voi voi jos se ärsyttää.