Kirppariasiakkaat vituttaa
Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään
Kommentit (121)
Olen myös kassalla töissä, ja tiedän tunteen.
Itse en koskaan mene kauppaan viimetingassa. Kauppa on kuitenkin auki kellon ympäri, ja jos siinä ajassa ei ehdi, niin se on voivoi. Normi 9-21 kauppojen lisäksi on olemassa sellaisia jotka aukeaa jo 8 ja sellaisia jotka menee kiinni 23. Tai esim. Abc joka voi olla auki myöhempäänkin.
Eli eikö ole ihan selvää jos 5 vaille 21 huomaat jonkin tuotteen loppuneen, haet sitä sellaisesta joka on auki myöhempään kuin 21.
Valitettavasti monet ei sitä ajattele, vaan kauppojen aukioloaikoja pitäis vaan pidentää ja työntekijöiden elämä pitäis olla siinä asiakaspalvelussa.
Joskus tuntuu, että asiakas ajattelee mun asuvan työpaikallani. Eihän mulla mitään muuta elämää ole...
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:23"]Olen myös kassalla töissä, ja tiedän tunteen.
Itse en koskaan mene kauppaan viimetingassa. Kauppa on kuitenkin auki kellon ympäri, ja jos siinä ajassa ei ehdi, niin se on voivoi. Normi 9-21 kauppojen lisäksi on olemassa sellaisia jotka aukeaa jo 8 ja sellaisia jotka menee kiinni 23. Tai esim. Abc joka voi olla auki myöhempäänkin.
Eli eikö ole ihan selvää jos 5 vaille 21 huomaat jonkin tuotteen loppuneen, haet sitä sellaisesta joka on auki myöhempään kuin 21.
Valitettavasti monet ei sitä ajattele, vaan kauppojen aukioloaikoja pitäis vaan pidentää ja työntekijöiden elämä pitäis olla siinä asiakaspalvelussa.
Joskus tuntuu, että asiakas ajattelee mun asuvan työpaikallani. Eihän mulla mitään muuta elämää ole...
[/quote] Totta. Jokaisessa ammatissa on huonot puolensa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:07"]En ymmärrä teitä jotka suostutte tekemään ilmaiseksi töitä. Minäkin olen kaupassa töissä, ja jos työaika loppuu ja joudun jäämään sen jälkeen töihin (yleensä en suostu jäämään koska minulla ei ole mitään velvollisuutta olla sekuntiakaan työajan loputtu töissä) niin nostan palkkaa kyllä koko ajalta. Jos palkkaa ei makseta ylimääräisestä, ei töissä olla yhtään ylimääräistä. [/quote] No mutta, mitäs sitten kun tarvitset vapaapv ja TA sanoo että eihän sellaista tarvitse antaa/vaihtaa kun sullahan on vapaat jo määrätty. Kyllä työelämässä pitää joustaa.Molemmin puolin. Fiksu osaa pitää sen balanssissa. Tuollaisille niuhoojille ei paljon ole kysyntää nykyaikana.
[/quote]
Jaa, olen kyllä aina saanut vapaata jos se on järjestettävissä. Työnantaja kun ei oikein voi yhtäkkiä alkaa syrjimään minun vapaatoiveitani. Opetelkoon suunittelemaan työt niin että ne ehtii annetussa ajassa tehdä, tai tulee itse tekemään.
[/quote]
Aijjaijai, nyt kyllä haiskahtaa pahasti asennevammalle. Ihan jo muutaman kommentin perusteella voin sanoa että itse en sinua palkkaisi jos hakisit töihin. Jonossa olisi takuulla motivoituneempia ja paremmat tiimityövalmiudet omaavia hakijoita ja se korvaa jopa puutteet osaamisessa, varsinkin alallasi.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:14"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:07"]En ymmärrä teitä jotka suostutte tekemään ilmaiseksi töitä. Minäkin olen kaupassa töissä, ja jos työaika loppuu ja joudun jäämään sen jälkeen töihin (yleensä en suostu jäämään koska minulla ei ole mitään velvollisuutta olla sekuntiakaan työajan loputtu töissä) niin nostan palkkaa kyllä koko ajalta. Jos palkkaa ei makseta ylimääräisestä, ei töissä olla yhtään ylimääräistä. [/quote] No mutta, mitäs sitten kun tarvitset vapaapv ja TA sanoo että eihän sellaista tarvitse antaa/vaihtaa kun sullahan on vapaat jo määrätty. Kyllä työelämässä pitää joustaa.Molemmin puolin. Fiksu osaa pitää sen balanssissa. Tuollaisille niuhoojille ei paljon ole kysyntää nykyaikana. [/quote] Jaa, olen kyllä aina saanut vapaata jos se on järjestettävissä. Työnantaja kun ei oikein voi yhtäkkiä alkaa syrjimään minun vapaatoiveitani. Opetelkoon suunittelemaan työt niin että ne ehtii annetussa ajassa tehdä, tai tulee itse tekemään. [/quote] Aijjaijai, nyt kyllä haiskahtaa pahasti asennevammalle. Ihan jo muutaman kommentin perusteella voin sanoa että itse en sinua palkkaisi jos hakisit töihin. Jonossa olisi takuulla motivoituneempia ja paremmat tiimityövalmiudet omaavia hakijoita ja se korvaa jopa puutteet osaamisessa, varsinkin alallasi.
[/quote]
Jännä kuitenkin että esimies ihan vakuutteli minua jäämään, kun suunnittelin myymälän vaihtoa. Se, että en halua vapaa-ajallani tehdä töitä, ei tarkoita ettenkö olisi erittäin pätevä, ahkera ja tehokas töissäni. Jos teen enemmän töitä kuin minulle on piirretty ja joku tekee vielä ilmaiseksikin, se syö työpaikkoja. Mietipä sitä.
Aloittajasta tuli heti mieleen radio kirppiksen nyrpeät myyjät. :D
Jokaisessa kaupassahan noita viime tingan tulijoita riittää. Deal with it -ihmiset on itsekkäitä, tai vaihda työpaikkaa.
Mua ainakin hävettää mennä kauppaan viime minuutilla. Ehkä siksi, koska oon itsekin ollut samassa työssä.
Toki kirppareilla on liian lyhyet aukioloajat, mutta pystyn kyllä asioimaan siellä niiden sisäpuolella.
Olen ollut myös sellaisessa työssä, missä työaika päättyi minuutilleen siihen, kun liike suljettiin.
Yrittäkää edes olla vähemmän itsekkäitä..
Miks helvetissä suljette jo kuudelta kun ihmiset saattais haluta käydä kotona syömässä töitten jälkeen ennen kaupoille lähtöä. Ni sit ne on siellä 17.40.
Minä haluan lähteä kotiin mutta te urpot ette osaa katsoa kelloa. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:33"]Miks helvetissä suljette jo kuudelta kun ihmiset saattais haluta käydä kotona syömässä töitten jälkeen ennen kaupoille lähtöä. Ni sit ne on siellä 17.40.
[/quote]
Ei ole minun päätettävissä tämä asia. Ap
No, miten paljon tuo haittaa kotimatkaasi? Oma työni aikoinaan loppui klo 20, ja jos tuli viivästys, niin olin kotona vasta puoli kymmenen, kun aiempaan bussiin ehtimällä olin perillä jo 20:40.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]No, miten paljon tuo haittaa kotimatkaasi? Oma työni aikoinaan loppui klo 20, ja jos tuli viivästys, niin olin kotona vasta puoli kymmenen, kun aiempaan bussiin ehtimällä olin perillä jo 20:40.
[/quote]
Nyt vasta pääsin kotiin. En tiedä millanen sääntö tähänkin auttas. Vissiin pitäs huutaa megafoniin 5 minuutin välein että kassa ja kirpputori suljetaan
Miksi sä pidät kirpputoria, jos et kestä asiakkaita? Kirpputoria ei olis ilman niitä asiakkaita...
Ja mua ärsyttää kirpparimyyjät. Miksi te ette hommaa sinne kirppariinne ilmastointia, ei kukaan jaksa 40 asteen kuumuudessa katsella mitään.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:41"]
Ja mua ärsyttää kirpparimyyjät. Miksi te ette hommaa sinne kirppariinne ilmastointia, ei kukaan jaksa 40 asteen kuumuudessa katsella mitään.
[/quote]
Katsos, kirpputoreilla käy roskaväki syynäämässä vanhoja lumppuja tai muuten vaan paskaa vanhaa tavaraa. Kirpputoreilla haisee epäonnistuminen ja niin pitää ollakin -sen kuumuuden ohella.
Ei helmiä sioille -ei ilmastointia. Totaalisen turha investointi olisi se.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:40"]Miksi sä pidät kirpputoria, jos et kestä asiakkaita? Kirpputoria ei olis ilman niitä asiakkaita...
[/quote]
Minä en pidä sitä kirpparii vaan oon töissä siellä
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:31"]Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään
[/quote]. HAH taidat olla Lanttilan nyrpeä kassaneiti! :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:41"]
[/quote]
Katsos, kirpputoreilla käy roskaväki syynäämässä vanhoja lumppuja tai muuten vaan paskaa vanhaa tavaraa. Kirpputoreilla haisee epäonnistuminen ja niin pitää ollakin -sen kuumuuden ohella.
Ei helmiä sioille -ei ilmastointia. Totaalisen turha investointi olisi se.
[/quote]
Kirpoareilla on myynnissä myös hyvää tavaraa, nuorten naisten vaatteita yms :)
Eikö teidän kannattaisi laskea ne sulkemisaikanne niin, että tuo otetaan huomioon? Jos kirpputori on auki kello 18 asti, niin eikö siellä sitten tosiaan saa asioida kello 18 asti? Mikä ihmeen sääntö se on, että jos kirpputori on auki kello 18 asti, niin sieltä kuuluu lähteä kymmentä vaille?
Täällä muuten aletaan yhdellä kirpparilla sammutella valoja jo varttia vaille. Kaipa se antaa asiakkaille vihjauksen, että painukaa nyt helvettiin täältä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]No, miten paljon tuo haittaa kotimatkaasi? Oma työni aikoinaan loppui klo 20, ja jos tuli viivästys, niin olin kotona vasta puoli kymmenen, kun aiempaan bussiin ehtimällä olin perillä jo 20:40. [/quote] Nyt vasta pääsin kotiin. En tiedä millanen sääntö tähänkin auttas. Vissiin pitäs huutaa megafoniin 5 minuutin välein että kassa ja kirpputori suljetaan
[/quote]
On oikein first world probleema tämä. Kuudelta menee kauppa kiinni ja sä oot vasta puol 8 kotona. Nyyh.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:07"]En ymmärrä teitä jotka suostutte tekemään ilmaiseksi töitä. Minäkin olen kaupassa töissä, ja jos työaika loppuu ja joudun jäämään sen jälkeen töihin (yleensä en suostu jäämään koska minulla ei ole mitään velvollisuutta olla sekuntiakaan työajan loputtu töissä) niin nostan palkkaa kyllä koko ajalta. Jos palkkaa ei makseta ylimääräisestä, ei töissä olla yhtään ylimääräistä. [/quote] No mutta, mitäs sitten kun tarvitset vapaapv ja TA sanoo että eihän sellaista tarvitse antaa/vaihtaa kun sullahan on vapaat jo määrätty. Kyllä työelämässä pitää joustaa.Molemmin puolin. Fiksu osaa pitää sen balanssissa. Tuollaisille niuhoojille ei paljon ole kysyntää nykyaikana.
[/quote]
Jaa, olen kyllä aina saanut vapaata jos se on järjestettävissä. Työnantaja kun ei oikein voi yhtäkkiä alkaa syrjimään minun vapaatoiveitani. Opetelkoon suunittelemaan työt niin että ne ehtii annetussa ajassa tehdä, tai tulee itse tekemään.