Kirppariasiakkaat vituttaa
Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]No, miten paljon tuo haittaa kotimatkaasi? Oma työni aikoinaan loppui klo 20, ja jos tuli viivästys, niin olin kotona vasta puoli kymmenen, kun aiempaan bussiin ehtimällä olin perillä jo 20:40. [/quote] Nyt vasta pääsin kotiin. En tiedä millanen sääntö tähänkin auttas. Vissiin pitäs huutaa megafoniin 5 minuutin välein että kassa ja kirpputori suljetaan
[/quote]
On oikein first world probleema tämä. Kuudelta menee kauppa kiinni ja sä oot vasta puol 8 kotona. Nyyh.
[/quote]
Olipas nolo kommentti. Ihmisellä on aivan täysi oikeus valittaa jos hän joutuu tekemään esim. päivittäin tunnin palkatonta ylityötä - tai jos hänellä on puolentoista tunnin työmatka suuntaansa, eli 3 tuntia päivässä. Se on kyllä aivan hemmetisti liikaa. Itse en suostuisi missään tapauksessa kumpaankaan skenaarioon, en ylitöihin (edes palkallisena) jos ne olisivat jatkuvia, enkä juuri yli puolen tunnin työmatkaankaan. Minulla on muutakin elämää.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:38"]No, miten paljon tuo haittaa kotimatkaasi? Oma työni aikoinaan loppui klo 20, ja jos tuli viivästys, niin olin kotona vasta puoli kymmenen, kun aiempaan bussiin ehtimällä olin perillä jo 20:40. [/quote] Nyt vasta pääsin kotiin. En tiedä millanen sääntö tähänkin auttas. Vissiin pitäs huutaa megafoniin 5 minuutin välein että kassa ja kirpputori suljetaan
[/quote] Jos teillä todella ei vaivauduta kuuluttamaan että puoti on menossa kiinni niin on kyllä aika nolo valituksen aihe.
[/quote]
Kyllä sokea Reettakin tietää että se menee kiinni 6lta kun ovessakin lukee niin. Ei luoja
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:55"]Asiakkaat eivät monesti tajua, että sulkemisajan jälkeen on vielä kassa laskettava ja tehtävä muut iltatoimet. Jos työaika päättyy klo 18.30 niin se kotiinlähtö viivästyy aina, jos vielä kuuden jälkeen palvelee asiakkaita. Eipä sille mitään voi, mutta itseänikin kyrsii. Tällaisista "ylitöistä" ei nimittäin palkkaa saa.
Sinne kassalle voisi alkaa hakeutumaan jo hieman ennen kello kuutta, kiitos.
[/quote]
Just näin. MINÄMINÄMINÄ. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:31"]Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään [/quote]. HAH taidat olla Lanttilan nyrpeä kassaneiti! :D [/quote] En ole. Väitän että en ole ainoa myyjä jota tämä käyttäytyminen vituttaa :) onksulla päässä vikaa ku meet sinne lanttilaan 15 min ennen sulkeutumisaikaa? Ap
[/quote]
Onksulla vähän hormoonit herkistämässä?Kamala vittuilu. Olet varmaan aina tosi vittumainen asiakkaille ja kommentoit heidän ostoksiaan ilkeästi.Toivottavasti työkaverit jaksaa katsoa sua.
[/quote]
Hehe, jos olisin vmäinen asiakkaille ja kommentoisin niiden ostoksia ilkeästi niin mulla varmasti ois nyt työpaikka? Työkaverini ovat ihania, heidän kanssa saatetaan joskus kuittailla asiakkaista selän takana. ;) ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:55"]Asiakkaat eivät monesti tajua, että sulkemisajan jälkeen on vielä kassa laskettava ja tehtävä muut iltatoimet. Jos työaika päättyy klo 18.30 niin se kotiinlähtö viivästyy aina, jos vielä kuuden jälkeen palvelee asiakkaita. Eipä sille mitään voi, mutta itseänikin kyrsii. Tällaisista "ylitöistä" ei nimittäin palkkaa saa.
[/quote]
On työnantajan asia järjestää työaika niin, että se riittää vaadittuihin töihin. Puhu esimiehelle ja jos ei muuta työaikaa, niin ota yhteyttä ammattiliittoon!
Hei, Suomessa ei oo pakko käydä töissä! lopeta duuni niin ei enää asiakkaat haittaa.
jos kirppari on auki 1800 eikä 1758 asti niin se on oi ja voi
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:31"]Miksi tulette kassalle vasta tasan kuusi tai paria minuuttia vaille vaikka kirppari sulkeutuu kuudelta? Tekisi niin mieli sanoa ikävästi, mutta nämä vajukit tulee kassalle joka vitun päivä aina siihen aikaan. Ilmeisesti ollaan niin tyhmiä ja ajatellaan vaan itseään [/quote]. HAH taidat olla Lanttilan nyrpeä kassaneiti! :D [/quote] En ole. Väitän että en ole ainoa myyjä jota tämä käyttäytyminen vituttaa :) onksulla päässä vikaa ku meet sinne lanttilaan 15 min ennen sulkeutumisaikaa? Ap
[/quote]
Onksulla vähän hormoonit herkistämässä?Kamala vittuilu. Olet varmaan aina tosi vittumainen asiakkaille ja kommentoit heidän ostoksiaan ilkeästi.Toivottavasti työkaverit jaksaa katsoa sua.
[/quote]
Hehe, jos olisin vmäinen asiakkaille ja kommentoisin niiden ostoksia ilkeästi niin mulla varmasti ois nyt työpaikka? Työkaverini ovat ihania, heidän kanssa saatetaan joskus kuittailla asiakkaista selän takana. ;) ap
[/quote] Asiakkaat taitavat kuittailla susta selän takana.
Kyllä mun mielestäni joko työajan pitäisi olla 18:30 tai 19 saakka tai sitten suljette ovet viideltä ja palvelette viimeisen tunnin niitä mattimyöhäsiä. Ei vaan mee millään asiakkaan kaaliin, että jos ovessa on aukioloaika 10-18 niin liikkeessä ei saisi enää viimeisinä minuutteina asioida.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:14"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:07"]En ymmärrä teitä jotka suostutte tekemään ilmaiseksi töitä. Minäkin olen kaupassa töissä, ja jos työaika loppuu ja joudun jäämään sen jälkeen töihin (yleensä en suostu jäämään koska minulla ei ole mitään velvollisuutta olla sekuntiakaan työajan loputtu töissä) niin nostan palkkaa kyllä koko ajalta. Jos palkkaa ei makseta ylimääräisestä, ei töissä olla yhtään ylimääräistä. [/quote] No mutta, mitäs sitten kun tarvitset vapaapv ja TA sanoo että eihän sellaista tarvitse antaa/vaihtaa kun sullahan on vapaat jo määrätty. Kyllä työelämässä pitää joustaa.Molemmin puolin. Fiksu osaa pitää sen balanssissa. Tuollaisille niuhoojille ei paljon ole kysyntää nykyaikana. [/quote] Jaa, olen kyllä aina saanut vapaata jos se on järjestettävissä. Työnantaja kun ei oikein voi yhtäkkiä alkaa syrjimään minun vapaatoiveitani. Opetelkoon suunittelemaan työt niin että ne ehtii annetussa ajassa tehdä, tai tulee itse tekemään. [/quote] Aijjaijai, nyt kyllä haiskahtaa pahasti asennevammalle. Ihan jo muutaman kommentin perusteella voin sanoa että itse en sinua palkkaisi jos hakisit töihin. Jonossa olisi takuulla motivoituneempia ja paremmat tiimityövalmiudet omaavia hakijoita ja se korvaa jopa puutteet osaamisessa, varsinkin alallasi.
[/quote]
Luulen, että on jo karkoittanut suuren osan asiakkaistaan mulkoilemalla vittumaisesti.
Kuulostaa ilkeältä akalta.
Jos kaupassa lukee, että se on auki vaikka 23 asti niin kait mä nyt oletan että siellä saa olla 23 asti. Eikait se minun ongelma ole jos joudut vielä sen jälkeen laskemaan kassat ja sulkemaan paikan jne. Eikait se nyt oikeasti ole niin, että vaikka joku siwan kassa saa palkkaa 23 asti ja sen jälkeen 30minsaa palkatonta aikaa kassojen laskuun ja paikan sulkemiseen jne? Ei voi olla...
Onpas ihanaa, kun ei tarvitse elämäänsä kuluttaa hikisellä kassalla:D Perintörahoilla on mukavaa veneillä kesäkuumalla:DAhhh.
Kivat sulle!:D Lokoisaa lukea tuota suurta kitinää ja vitutusta.Hohhoijaa.
Arvatkaa miten ärsyttävää tämä on ravintolassa.
Ei voi edes sanoa että nyt ulos,kello on kymmenen. Jos keittiö menee kiinni 22.00 ja asiakkaat päättävät tulla 21.55 ja syödä 3ruokalajia niin mä pääsen kotiin kl 00.00 enkä 22.30!
Voi teitä vitun urpoliineja jotka täällä vingutte AP:lle... Itse työhän ei se ongelma ollut vaan se että asiakkaat eivät ymmärrä sitä että ehkä kassaneiti ehkä haluaisi voida lähteä töistä työaikojen mukaan eikä jäädä idioottien takia palkattomiin ylitöihin kun se ei kuuluisi hänen työnkuvaan mutta kun ei sitä voi lähteäkään ennen asiakkaita pois. Ei asiakkaiden pidä lähteä 10 min ennen sulkemista, vaan ne jotka tulevat vasta liikkeeseen 10 min ennen sulkemisaikaan monesti jäävät sitten muutamiksi minuuteiksi yli sulkemisajan.
Eikä nykypäivänä mielensäpahoittajat pärjää asiakaspalvelussa mitenkään päin, henkinen romahdus on taattu. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi, niin aspan pitäisi koko ajan joustaa ja nöyrtyä (plus uhrata omaa aikaansa, koska se ei ole asiakkaiden mielestä minkään arvoista), mutta asiakkailta ei saa pientä huomaavaisuutta tai käytöstapoja toivoa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:20"]
Kylläpä ap:n kaltaisia mielensäpahoittajia mahtuu tähän Suomen maahan. Suosittelen lämpimästi alan vaihtoa jossa ei tarvitse olla tekemisissä asiakkaiden kanssa.
[/quote]
Ei Ap:tä asiakaspalvelu itsessään vituttanut, vaan nämä yli aukioloaikojen palvelua vaativat tapaukset.
[/quote] Muista hänen kommenteistaan saa vähän toisenlaisen kuvan.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:20"]
Kylläpä ap:n kaltaisia mielensäpahoittajia mahtuu tähän Suomen maahan. Suosittelen lämpimästi alan vaihtoa jossa ei tarvitse olla tekemisissä asiakkaiden kanssa.
[/quote]
Ei Ap:tä asiakaspalvelu itsessään vituttanut, vaan nämä yli aukioloaikojen palvelua vaativat tapaukset.
[/quote]
Kyllä muakin ottaa päähän jotkut asiakkaat. Aivan normaalia.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 22:20"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä muakin ottaa päähän jotkut asiakkaat. Aivan normaalia.
[/quote] Joo ei kaikista täydy tykätä, kunhan kuitenkin käyttäytyy ammattimaisesti.
Keskustele työnantajan kanssa. Tee itse parannusehdotus. Ehdota, että työajan loppumisen ja kaupan kiinnimenemisen väliin jää se pari minuuttia palveluaikaa ja lisäksi reilusti aikaa tehdä palolliset hommat. Älä suostu ylitöihin.
En ymmärrä teitä jotka suostutte tekemään ilmaiseksi töitä. Minäkin olen kaupassa töissä, ja jos työaika loppuu ja joudun jäämään sen jälkeen töihin (yleensä en suostu jäämään koska minulla ei ole mitään velvollisuutta olla sekuntiakaan työajan loputtu töissä) niin nostan palkkaa kyllä koko ajalta. Jos palkkaa ei makseta ylimääräisestä, ei töissä olla yhtään ylimääräistä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:55"]
Asiakkaat eivät monesti tajua, että sulkemisajan jälkeen on vielä kassa laskettava ja tehtävä muut iltatoimet. Jos työaika päättyy klo 18.30 niin se kotiinlähtö viivästyy aina, jos vielä kuuden jälkeen palvelee asiakkaita. Eipä sille mitään voi, mutta itseänikin kyrsii. Tällaisista "ylitöistä" ei nimittäin palkkaa saa.
[/quote]
No eikö tuo ole työnantajan ongelma eikä asiakkaan?
[/quote]
Eipä oikeastaan. Kaupan sulkeminen määrää monen henkilön työtehtäviä, monen yrityksenkin jopa esim. Vartijat ym. joten ei kauppa voi mennä kiinni miten sattuu.Pakko olla joku aika ja siinä on pysyttävä. Kunpa asiakas ymmärtäisi että se myöhästyminen voi aiheuttaa jopa kymmenen henkilön myöhästymisen/palkattoman työn ja hankaloittaa työtä paljon.