Mies on kiduttanut henkisesti minua jo vuosia.
Uskokaa tai älkää, mutta tälläisiä asioita meillä on tapahtunut vuosien saatossa.
Astioitani on rikottu.
Jätesäkillinen vaatteita revitty.
Ruokia heitetty roskiin/pönttöön.
Kahvit kaadettu viemäriin kun olen ollut ottamassa.
Meikit avattu ja jätetty lillumaan täyteen altaaseen.
Kenkiä hajotettu.
Auto lukittu jotta en pääse sitä käyttämään.
Makkarin ovia availtu keskellä yötä, jotta en saa nukkua.
Haukuttu, raivottu ja syljetty päälle.
Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi.
Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut.
Kommentit (321)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:23"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:08"]
Uskokaa tai älkää, mutta tälläisiä asioita meillä on tapahtunut vuosien saatossa. Astioitani on rikottu. Jätesäkillinen vaatteita revitty. Ruokia heitetty roskiin/pönttöön. Kahvit kaadettu viemäriin kun olen ollut ottamassa. Meikit avattu ja jätetty lillumaan täyteen altaaseen. Kenkiä hajotettu. Auto lukittu jotta en pääse sitä käyttämään. Makkarin ovia availtu keskellä yötä, jotta en saa nukkua. Haukuttu, raivottu ja syljetty päälle. Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi. Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut.
[/quote]
en lukenut vastauksia, mutta vastaan. meillä vähän samaan suuntaan, mutta hyvin lievää. asioihin pitää puuttua pian. meillä puututtiin ja toinen osapuoli ymmärsi paremmin että on ongelmia. meni hakemaan apua. nyt menee parempaan suuntaan.
[/quote]
Uskotko?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 04:07"]
Olenpa hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tässä mun lista mitä kaikkea mieheni on hajoittanut minun tavaroita: läppäri, imuri, pyykinkuivausteline, astioita. Heittänyt ruokineen astioita pitkin kämppää useamman kerran. Sirotellut purkillisen suolaa olohuoneen karvalankamatolle. Viiltänyt siskoni lastenrattaisiin puukolla viiltoja, repinyt verhon ja oman paitansa kahtia. Haukkunut , raivonnut ja sylkenyt naamalle. Potkinut vauvan turvakaukaloa ja lähes muitakin tarvikkeita (ehdin estää) Uhannut hajottaa auton (jonka omistaja olen) uhkaillut viedä lapsen etten koskaan enää tulisi näkemään häntä enkä kuulemaan hänestä. Puhuu lapselle paskaa minusta;valheita! Lisäksi ei maksa vuokraa senttiäkään. Ruokaakin vain harvoin. Ja mitä vielä; olen ostanut hänen puhelimen, päällään olevat vaatteet kaikki hygieniatarvikkeet ja hän tarvii vielä taskurahaa. Tupakan ostamisesta olen kieltäytynyt mutta joskus ostan sitäkin jos mulla on tarve pitää hänet hyvällä tuulella. Kun olin raskaana ja työssä hän raahasi yöllä juoppoja kotiin mekastamaan kun olin nukkumassa, vaikka mulla oli aamulla aikainen ylösnousu. Riehuminen tapahtuu poikkeuksetta humalassa. Kukaan tuskin hänestä uskoisi. Vain yhdelle siskolleni olen kertonut (jonka lastenrattaat sitten saivatkin kyytiä).. Monet kerrat olen sanonut vakavasti että "Mene. Äläkä koskaan ikinä tule takaisin. "Aina palannut ja vähän aikaa menee kunnes alkaa taas MUN tavarat hajoamaan.. 2 vuotta oltu naimisissa ja vauvan syntymän jälkeen alkanut terrorisointi. Yksi lapsi on 7kk käinen tyttö.
[/quote]Et voi tosissasi vielä olla tuollaisen kanssa? Tee poliisille ilmoitus ennen kuin joku muu tekee sen ja lapsi viedään pois tuollaisesta ympäristöstä. Viillellyt puukolla? Potkinut turvakaukaloa? Hajottaa tavaroita? Nuo kaikki ovat RIKOKSIA. Ahdistaa lukea tällaisia tarinoita kun nuo ovat suoraan helvetistä. TUOLLAISEN kodinko haluat lapselle antaa? ja vielä otat ukon takaisin, maksat sen elämisen jne??? En voi käsittää. Teistä pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus. Miehesi ei selkeästikään ole terve ihminen ja sinä olet tässä ainoa joka voi tehdä jotakin joten TEE itse ennen kuin tapahtuu vielä pahempaa. Tee rikosilmoitus poliisille. Lähde turvakotiin. Hae lähestymiskieltoa. Pärjää taloudellisestikin paremmin kun ei tarvi elättää tuollaista roskakasaa. Elatustuen saat Kelalta, tuo mieheksi kutsuttu loinen ei ilmeisesti pysty sen vertaa maksamaan.
[/quote]lisään vielä: koska olette naimisissa, käy aamulla jättämässä avioerohakemus. Tee miehelle selväksi että tämä oli nyt tässä. Käy poliisilla ja vaihdata vaikka lukot. OLET VASTUUSSA SIITÄ LAPSESTANNE JOTEN RAKENNA HÄNELLE TURVALLINEN ELÄMÄ. Tuo ei todellakaan ole lapselle terve ympäristö etkä tee tuollaisella miehellä/isällä yhtään mitään. Odotatko että viiltelee tai potkii seuraavaksi lapsia?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 04:07"]Olenpa hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tässä mun lista mitä kaikkea mieheni on hajoittanut minun tavaroita: läppäri, imuri, pyykinkuivausteline, astioita. Heittänyt ruokineen astioita pitkin kämppää useamman kerran. Sirotellut purkillisen suolaa olohuoneen karvalankamatolle. Viiltänyt siskoni lastenrattaisiin puukolla viiltoja, repinyt verhon ja oman paitansa kahtia. Haukkunut , raivonnut ja sylkenyt naamalle. Potkinut vauvan turvakaukaloa ja lähes muitakin tarvikkeita (ehdin estää)
Uhannut hajottaa auton (jonka omistaja olen) uhkaillut viedä lapsen etten koskaan enää tulisi näkemään häntä enkä kuulemaan hänestä. Puhuu lapselle paskaa minusta;valheita! Lisäksi ei maksa vuokraa senttiäkään. Ruokaakin vain harvoin.
Ja mitä vielä; olen ostanut hänen puhelimen, päällään olevat vaatteet kaikki hygieniatarvikkeet ja hän tarvii vielä taskurahaa. Tupakan ostamisesta olen kieltäytynyt mutta joskus ostan sitäkin jos mulla on tarve pitää hänet hyvällä tuulella.
Kun olin raskaana ja työssä hän raahasi yöllä juoppoja kotiin mekastamaan kun olin nukkumassa, vaikka mulla oli aamulla aikainen ylösnousu. Riehuminen tapahtuu poikkeuksetta humalassa.
Kukaan tuskin hänestä uskoisi. Vain yhdelle siskolleni olen kertonut (jonka lastenrattaat sitten saivatkin kyytiä)..
Monet kerrat olen sanonut vakavasti että "Mene. Äläkä koskaan ikinä tule takaisin. "Aina palannut ja vähän aikaa menee kunnes alkaa taas MUN tavarat hajoamaan.. 2 vuotta oltu naimisissa ja vauvan syntymän jälkeen alkanut terrorisointi. Yksi lapsi on 7kk käinen tyttö.
[/quote]
Teille sama kysymys: missä asutte? Jos on lähellä Jyväskylää tai pk-seutua niin voin tulla hakemaan sut pois jos et muuten osaa lähteä. Joku täällä tarjosi apua myös Tampereella. Tai sitten lupaat meille että lähdet pois. Heti.
Ap:n tarina muuttui matkan varrella. Ensin vain nuorin oli kotona ja toinen päiväkodissa, sitten olikin yhtäkkiä kolme lasta kotona...
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 02:07"]Ensin oli lapset aloittaneet uudessa päivähoitopaikassa, sitten oli vaan vanhin siellä.
Myös tuo näpyttelyn määrä kertoi, että on provo. Saatikka typerät tekosyyt.
Ja kyllä kämppiä on antaa hätätilanteessa oleville. Olipa se syy mikä tahansa.
Ja paljon muuta...
Tosi veemäistä, että joku pelleilee tällaisen asian kanssa.Oma isäni oli tuollainen, ja kukaan meistä vanhemmista pennuista ei ole normaali tunne-elämältään. Mun lapsen isä paljastui narsistiksi, kun oli saanut koukkuun melko tiukasti. Mutta minä kovapäinen nuori likkahan en katsellut kauaa. Ikävä kyllä, lapsi saatiin...
Tosi
[/quote]
Olen tietääkseni kirjoittanut et yksi lapsi aloitti juuri uudessa päiväkodissa ja nuorimmat ovat kotona. Turhaan tietysti tässä ketääm vakuuttelen, uskoo ken tahtoo.
Soitin klo 8 lastensuojeluun, ollaan tuttuja koska poliisit ovat meillä käyneet kerran. Tulevat kotikäynnille jo tänään. Saan nyt taakseni viranomaiset. Minulla on eiliseltä joitain nauhoituksia tallennettuna jotka kuuntelutan heille.
Ap
"]Oletko ap itse toiminut väärin miestäsi kohtaan, harrastanut henkistä väkivaltaa, tuhonnut toisen omaisuutta tms.? Vai onko tuo ollut vain yksipuolista? [/quote]
Anteeks nyt vaan, mutta miksiköhän ihan tavallista kysymystä alapeukutetaan? Tämä oli kysymys, ei epäilys tai väite."
Kysymyksesi on samantekevä, sillä mikään käytös, oli se millainen tahansa, ei oikeuta toista osapuolta käyttäytymään ap. kertomalla tavalla.
Perheväkivalta tapauksessa kaikki osapuolet tarvitsesvat apua, myös tekijä, mutta ikävä kyllä hän harvoin suostuu edes terapioihin, kun tekijä vierittää syyt toisen harteille, ihan samalla tavalla kuin sinä teit kommentissasi. Näitä kuulee jatkusti - nalkutit, oli pakko lyödä turpaan jne. Viisas ihminen yrittää päästä tilanteesta pois ja saada apua ulkopuoliselta, josta ap. on hyvä esimerkki.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 04:07"]Olenpa hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tässä mun lista mitä kaikkea mieheni on hajoittanut minun tavaroita: läppäri, imuri, pyykinkuivausteline, astioita. Heittänyt ruokineen astioita pitkin kämppää useamman kerran. Sirotellut purkillisen suolaa olohuoneen karvalankamatolle. Viiltänyt siskoni lastenrattaisiin puukolla viiltoja, repinyt verhon ja oman paitansa kahtia. Haukkunut , raivonnut ja sylkenyt naamalle. Potkinut vauvan turvakaukaloa ja lähes muitakin tarvikkeita (ehdin estää)
Uhannut hajottaa auton (jonka omistaja olen) uhkaillut viedä lapsen etten koskaan enää tulisi näkemään häntä enkä kuulemaan hänestä. Puhuu lapselle paskaa minusta;valheita! Lisäksi ei maksa vuokraa senttiäkään. Ruokaakin vain harvoin.
Ja mitä vielä; olen ostanut hänen puhelimen, päällään olevat vaatteet kaikki hygieniatarvikkeet ja hän tarvii vielä taskurahaa. Tupakan ostamisesta olen kieltäytynyt mutta joskus ostan sitäkin jos mulla on tarve pitää hänet hyvällä tuulella.
Kun olin raskaana ja työssä hän raahasi yöllä juoppoja kotiin mekastamaan kun olin nukkumassa, vaikka mulla oli aamulla aikainen ylösnousu. Riehuminen tapahtuu poikkeuksetta humalassa.
Kukaan tuskin hänestä uskoisi. Vain yhdelle siskolleni olen kertonut (jonka lastenrattaat sitten saivatkin kyytiä)..
Monet kerrat olen sanonut vakavasti että "Mene. Äläkä koskaan ikinä tule takaisin. "Aina palannut ja vähän aikaa menee kunnes alkaa taas MUN tavarat hajoamaan.. 2 vuotta oltu naimisissa ja vauvan syntymän jälkeen alkanut terrorisointi. Yksi lapsi on 7kk käinen tyttö.
[/quote]
Voi ei mikä tilanne sielläkin. Haluaisitko vaihtaa kokemuksia ja saada vertaistukea anonyymisti? Tein juuri sen sähköpostin jonka täällä jaoin. Voit lähettää viestiä jos haluat!
Ap
Jos haluat ajatella lapsiasi - ehkä mietit kuinka et halua heidän kasvavan ilman isää - lähde pois.
Lapsillesi ei tee hyvää nähdä kuinka äitiä pahoinpidellään. Se on sama asia kuin heitä pahoinpideltäisiin ja sitä tuskin haluat.
Lähteminen on usein hankalaa. Olen onnellinen että äitini kanssa vihdoin lähdimme turvakotiin kun olin noin 10. Elossa oleva äiti on kuitenkin parempi.
Turvakodista ei jäänyt suurempia traumoja, neuvoisin tosin varmistamaan että työntekijät puhuvat riittävästi myös lastesi kanssa. Heillä on hyvin mahdollisesti traumoja tai sekava olo tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 08:56"]Jos haluat ajatella lapsiasi - ehkä mietit kuinka et halua heidän kasvavan ilman isää - lähde pois.
Lapsillesi ei tee hyvää nähdä kuinka äitiä pahoinpidellään. Se on sama asia kuin heitä pahoinpideltäisiin ja sitä tuskin haluat.
Lähteminen on usein hankalaa. Olen onnellinen että äitini kanssa vihdoin lähdimme turvakotiin kun olin noin 10. Elossa oleva äiti on kuitenkin parempi.
Turvakodista ei jäänyt suurempia traumoja, neuvoisin tosin varmistamaan että työntekijät puhuvat riittävästi myös lastesi kanssa. Heillä on hyvin mahdollisesti traumoja tai sekava olo tilanteesta.
[/quote]
Lapseni ovat vielä pieniä, tuskin ymmärtävät paljoa mutta varmasti aistivat kireyden talossa. Isän kanssa kuitenkin touhuavat normaalisti. Varmaan turvakotiin passittavat meidät tänään sen kotikäynnin jälkeen. Ja hyvä niin!
Ap
Lapset ymmärtää, vaikka olisi pieniä. Ymmärtävät, ettei teidän välillänne ole kunnioitusta ja että hellyys ja rakkaus puuttuu. Lapselle olisi tärkeää nähdä tasapainoinen ja lämmin parisuhde, jota teillä ei ole ja tuskin tulisi olemaan. Oletteko aina olleet kaikki kotona? Luin tätä ketjua eilen illalla/yöllä, niin en muista paljon olet kertonut :) Jos mies on jäänyt työttömäksi, niin voi oireilla sitäkin. Toki se ei missään tapauksessa oikeuta tuota käytöstä. Kerroitko miehelle, että sossut on tulossa käymään? Kun asutte kerran vuokralla ja mitään yhteistä omaisuutta ei ole, niin lähtö on vielä helppo. Sitten jos pitäisi oikeasti alkaa riidellä taloista, kesämökeistä yms. omistuksista, niin ymmärtäisin huolesi taloudellisesta pärjäämisestä. Yhteiskunta auttaa erittäin paljon yksinäisiä perheenäitejä, en huolehtisi siitä. Ja mikäli olot ovat oikeasti sellaiset kuin kuvailet, niin on ajan kysymys kun miehesi pimahtaa ja tekee jotakin vakavampaa. Näistä on lukuisia esimerkkejä valitettavasti :(
Toivon sinulle nyt voimia tehdä raskas päätös. Luota itseesi, kun kerran lähdet, et tule katumaan! Ja yhteiskunta auttaa erittäin hyvin tällaisissa tilanteissa.
En jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta uskon että ne ovat aikalailla samanlaisia: lähde!
En tiedä,oletko ystäväni, jonka tukena olen yrittänyt jaksaa olla viimeiset noin 4 vuotta. Mies terrorisoi, lapset oireilevat, mukana tapahtumissa on ollut poliisi ja lastensuojelu, on ollut nauhoitteita puheista, nainen on jättänyt erohakemuksia ja perunut ne. Sosiaalipuoli ja vanhemmat auttaisivat, ei tosiaan tarvitsisi lähteä tyhjän päälle.
Ja AINA vaan palataan samaan vanhaan. Olen kertonut ystävälleni, kuinka kamalalta tämä kaikki kuulostaa ja kuinka kenenkään ei tarvitse alistua tuollaiseen kohteluun. Olen kysynyt, näinkö hän haluaa viettää tämän ainoan elämänsä.
Mikään ei auta. Nykyisin vain kuuntelen viimeisimmät jutut ja sanon, että tiedät mitä mieltä tästä kaikesta minä olen. En ymmärrä, miten joku arvostaa itseään niin vähän, että jää tällaiseen suhteeseen. Ja vaikka ei itseään arvostaisi, miten sitten ei suojele lapsiaan?
Aikuisen ihmisen täytyy pystyä ottamaan vastuu tilanteestaan! Jos jää, neljässä vuodessa kyllä mielestäni menettää oikeuden valittaa ja itkeä.
lisään vielä: koska olette naimisissa, käy aamulla jättämässä avioerohakemus. Tee miehelle selväksi että tämä oli nyt tässä. Käy poliisilla ja vaihdata vaikka lukot. OLET VASTUUSSA SIITÄ LAPSESTANNE JOTEN RAKENNA HÄNELLE TURVALLINEN ELÄMÄ. Tuo ei todellakaan ole lapselle terve ympäristö etkä tee tuollaisella miehellä/isällä yhtään mitään. Odotatko että viiltelee tai potkii seuraavaksi lapsia?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:39"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 05:32"]
Olenpa hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tässä mun lista mitä kaikkea mieheni on hajoittanut minun tavaroita: läppäri, imuri, pyykinkuivausteline, astioita. Heittänyt ruokineen astioita pitkin kämppää useamman kerran. Sirotellut purkillisen suolaa olohuoneen karvalankamatolle. Viiltänyt siskoni lastenrattaisiin puukolla viiltoja, repinyt verhon ja oman paitansa kahtia. Haukkunut , raivonnut ja sylkenyt naamalle. Potkinut vauvan turvakaukaloa ja lähes muitakin tarvikkeita (ehdin estää) Uhannut hajottaa auton (jonka omistaja olen) uhkaillut viedä lapsen etten koskaan enää tulisi näkemään häntä enkä kuulemaan hänestä. Puhuu lapselle paskaa minusta;valheita! Lisäksi ei maksa vuokraa senttiäkään. Ruokaakin vain harvoin. Ja mitä vielä; olen ostanut hänen puhelimen, päällään olevat vaatteet kaikki hygieniatarvikkeet ja hän tarvii vielä taskurahaa. Tupakan ostamisesta olen kieltäytynyt mutta joskus ostan sitäkin jos mulla on tarve pitää hänet hyvällä tuulella. Kun olin raskaana ja työssä hän raahasi yöllä juoppoja kotiin mekastamaan kun olin nukkumassa, vaikka mulla oli aamulla aikainen ylösnousu. Riehuminen tapahtuu poikkeuksetta humalassa. Kukaan tuskin hänestä uskoisi. Vain yhdelle siskolleni olen kertonut (jonka lastenrattaat sitten saivatkin kyytiä).. Monet kerrat olen sanonut vakavasti että "Mene. Äläkä koskaan ikinä tule takaisin. "Aina palannut ja vähän aikaa menee kunnes alkaa taas MUN tavarat hajoamaan.. 2 vuotta oltu naimisissa ja vauvan syntymän jälkeen alkanut terrorisointi. Yksi lapsi on 7kk käinen tyttö.
[/quote]Et voi tosissasi vielä olla tuollaisen kanssa? Tee poliisille ilmoitus ennen kuin joku muu tekee sen ja lapsi viedään pois tuollaisesta ympäristöstä. Viillellyt puukolla? Potkinut turvakaukaloa? Hajottaa tavaroita? Nuo kaikki ovat RIKOKSIA. Ahdistaa lukea tällaisia tarinoita kun nuo ovat suoraan helvetistä. TUOLLAISEN kodinko haluat lapselle antaa? ja vielä otat ukon takaisin, maksat sen elämisen jne??? En voi käsittää. Teistä pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus. Miehesi ei selkeästikään ole terve ihminen ja sinä olet tässä ainoa joka voi tehdä jotakin joten TEE itse ennen kuin tapahtuu vielä pahempaa. Tee rikosilmoitus poliisille. Lähde turvakotiin. Hae lähestymiskieltoa. Pärjää taloudellisestikin paremmin kun ei tarvi elättää tuollaista roskakasaa. Elatustuen saat Kelalta, tuo mieheksi kutsuttu loinen ei ilmeisesti pysty sen vertaa maksamaan.
"[/quote]lisään vielä: koska olette naimisissa, käy aamulla jättämässä avioerohakemus. Tee miehelle selväksi että tämä oli nyt tässä. Käy poliisilla ja vaihdata vaikka lukot. OLET VASTUUSSA SIITÄ LAPSESTANNE JOTEN RAKENNA HÄNELLE TURVALLINEN ELÄMÄ. Tuo ei todellakaan ole lapselle terve ympäristö etkä tee tuollaisella miehellä/isällä yhtään mitään. Odotatko että viiltelee tai potkii seuraavaksi lapsia? "
Jos kumppanilla on vakava persoonallisuushäiriö, niin kuin esim. ap. tapauksessa, niin pahinta mitä voi tehdä on juuri "tee miehelle selväksi, että tämä nyt on tässä" koska se lisää sairaan ihmisen päässä entisestään vihaa ja epävakautta ja on sama kuin heittäisi bensaa liekkeihin, jolloin jopa oma tai läheisten henki voi olla vaarassa. Asia pitää hoitaa vähin äänin ja käyttäyä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, viranomaist hoitavat kyllä lopun, jolloin se on kaikkien osapuolten kannalta turvallista.
Minä ajattelin tämän koko ajan olevan totta, tällaistahan valitettavasti tapahtuu kodin seinien sisäpuolella. Mutta nyt alkaa ihmetyttää, että mihin loppui puheet maanantai-aamuna lähtemisestä? Etkö ap viestitellytkin tuon yhden sähköpostiosoitteen antaneen kanssa, hänen piti tulla tueksi kun lähdet? Miten ihmeessä uskalsit soittaa lastensuojeluun ja kutsua heidät sinne kotiin keskustelemaan, jos et uskalla edes poliiseja soittaa turvaksi kun lähdet? Mitä tässä enää auttaa mikään lastensuojelun ja miehen kanssa keskustelu? Eikö olisi parempi vain lähteä? Mitä luulet, että tapahtuu sen jälkeen kun ls-työntekijät lähtevät teiltä? Mies varmaan kiittelee, että olipa kiva, kun pyysit ulkopuolista apua, kyllä tämä tästä, nyt tämä mun hullu käytös loppuu.
Jos tämä nyt kuitenkin on totta, niin toivottavasti olet jo lähtenyt sieltä. Miten ap siis menee?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:21"]Lapset ymmärtää, vaikka olisi pieniä. Ymmärtävät, ettei teidän välillänne ole kunnioitusta ja että hellyys ja rakkaus puuttuu. Lapselle olisi tärkeää nähdä tasapainoinen ja lämmin parisuhde, jota teillä ei ole ja tuskin tulisi olemaan. Oletteko aina olleet kaikki kotona? Luin tätä ketjua eilen illalla/yöllä, niin en muista paljon olet kertonut :) Jos mies on jäänyt työttömäksi, niin voi oireilla sitäkin. Toki se ei missään tapauksessa oikeuta tuota käytöstä. Kerroitko miehelle, että sossut on tulossa käymään? Kun asutte kerran vuokralla ja mitään yhteistä omaisuutta ei ole, niin lähtö on vielä helppo. Sitten jos pitäisi oikeasti alkaa riidellä taloista, kesämökeistä yms. omistuksista, niin ymmärtäisin huolesi taloudellisesta pärjäämisestä. Yhteiskunta auttaa erittäin paljon yksinäisiä perheenäitejä, en huolehtisi siitä. Ja mikäli olot ovat oikeasti sellaiset kuin kuvailet, niin on ajan kysymys kun miehesi pimahtaa ja tekee jotakin vakavampaa. Näistä on lukuisia esimerkkejä valitettavasti :(
Toivon sinulle nyt voimia tehdä raskas päätös. Luota itseesi, kun kerran lähdet, et tule katumaan! Ja yhteiskunta auttaa erittäin hyvin tällaisissa tilanteissa.
[/quote]
Mies on ollut pätkätöissä ja mennyt huonompaan suuntaan vuosien saatossa. Häpeää tilannettaan eikä enää edes ole halukas töihin.
Sanoin miehelle että tulevat, mutta en sanonut että itse soitin sossut paikalle. Uskon että saan apua heidän kautta. Paras tilanne olisi kun mies saisi asunnon muualta ja me saisimme lasten kanssa jäädä tuttuun paikkaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:20"]Minä ajattelin tämän koko ajan olevan totta, tällaistahan valitettavasti tapahtuu kodin seinien sisäpuolella. Mutta nyt alkaa ihmetyttää, että mihin loppui puheet maanantai-aamuna lähtemisestä? Etkö ap viestitellytkin tuon yhden sähköpostiosoitteen antaneen kanssa, hänen piti tulla tueksi kun lähdet? Miten ihmeessä uskalsit soittaa lastensuojeluun ja kutsua heidät sinne kotiin keskustelemaan, jos et uskalla edes poliiseja soittaa turvaksi kun lähdet? Mitä tässä enää auttaa mikään lastensuojelun ja miehen kanssa keskustelu? Eikö olisi parempi vain lähteä? Mitä luulet, että tapahtuu sen jälkeen kun ls-työntekijät lähtevät teiltä? Mies varmaan kiittelee, että olipa kiva, kun pyysit ulkopuolista apua, kyllä tämä tästä, nyt tämä mun hullu käytös loppuu.
Jos tämä nyt kuitenkin on totta, niin toivottavasti olet jo lähtenyt sieltä. Miten ap siis menee?
[/quote]
Koska mies on uhannut viedä lapset minulta. Nyt hain apua heiltä, sanoin tilanteen olevan pahana. Uskon että joko käymme tekemään lähestymiskielto asioita eteenpäin tai lähdemme jo tänään heidän kanssa turvakotiin. Joten uskon että nämä työntekijät voivat olla vain avuksi nyt!
Ap
Ja toivon että työntekijät iskostavat miehen päähän että tämä kaikki loppuu tähän ja että muita vaihtoehtoja ei ole enää.
Ap
Lähestymiskielto ei auta. Teidän pitää lähteä ja salaa. Ei kertoa etukäteen eikä tehdä selväksi että suhde on päättymässä. Lähteä sinbe turvakotiin pois tuosta asunnosta siis! Sinun pitää irtautua tuosta elämästä eikä luulotella, että mies sen tekisi.
Mene turvakotiin, itse lähdin kanssa kaksi viikkoa sitten kun henkinen väkivalta meni kerralla vakavan fyysisen väkivallan uhaksi. Siellä auttaavat esim asunnon hankinnassa (soskusta voit saada maksusitoumuksen takuuvuokraan). Jos omistatte asunnon ja mies ei sitä suostu myymään, käräjäoikeuden kautta voi hakea omistuksen purkua tms. Eikä tarvitse olla käräjäsalissa istumassa vaan paperilla hoituu puolessa vuodessa.
Puheistasi päätellen tuntuu siltä, että ihan kuin haluasit vielä yrittää vain säikytellä miestäsi ja saada hänet muuttumaan tai katumaan. Monien muiden tavoin en ymmärrä miksi kerrot miehellesi mitä on tapahtumassa, miksi et vain lähde jos niin olet päättänyt. Pärjäät kyllä! Sinulla on yhteiskunnan tuki. Ymmärrän miten vaikeaa lähteminen on, mutta miehesi ei tule muuttumaan, tuosta on suunta vain alaspäin. Toivon että ymmärrät sen! Älä turhaan provosoi tilannetta.