Mies on kiduttanut henkisesti minua jo vuosia.
Uskokaa tai älkää, mutta tälläisiä asioita meillä on tapahtunut vuosien saatossa.
Astioitani on rikottu.
Jätesäkillinen vaatteita revitty.
Ruokia heitetty roskiin/pönttöön.
Kahvit kaadettu viemäriin kun olen ollut ottamassa.
Meikit avattu ja jätetty lillumaan täyteen altaaseen.
Kenkiä hajotettu.
Auto lukittu jotta en pääse sitä käyttämään.
Makkarin ovia availtu keskellä yötä, jotta en saa nukkua.
Haukuttu, raivottu ja syljetty päälle.
Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi.
Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut.
Kommentit (321)
Uskon sinua. Olen hyvin pahoillani. Naisten Linjan tukipuhelu ja juristipäivystys saattaisivat auttaa. Ilmaisia puheluaikoja on useita kertoja viikossa, paitsi juristille kerran viikossa.
Mies tuskin muuttuu, muuta kuin pahemmaksi. Olisi varmaankin järkevintä valmistaa itsensä muuttamaan pois yhteisestä kodista.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 21:03"]
Koitan kestää viikonlopun yli ja lähteä maanantai aamuna kun mies nukkuu. Yleensä vien lapsen hoitoon ja palaan takaisin kotiin. Nyt voisin ottaa lapset mukaan ja olla palaamatta.Ap
[/quote]
Sulla on neljä lasta, mutta vain yksi hoidossa, missä ne muut lapset ovat. Ja millä välineellä viet lapsen hoitoon? Autollako, mutta sanoit, ettei siinä ole bensaa, eikä sinulla rahaa.
Muut ovat kanssani kotona.
Hoitopaikka on lyhyen matkan päässä, yleensä mennään autolla tai pyörällä.
Mies ei ole koko suhteen ajan ollut tällainen. Luulin löytäneeni loppu elämäni puolison ja yhdessä päätettiin yrittää saada lapsia. Kunnes kaikki alkoikin kääntymään huonompaan suuntaan.
Lapsia en kadu, mutta sitä kadun että isänsä on tollainen ja altistan heitä tälle kaikelle.
Ap
Ajatukset ovat kiinni huomisessa.. Miten saan lapset ja tavarat ulos aamulla niin ettei mies kuule ja herää. Helvetillinen viikonloppu takana.
Lapset leikkivät omassa huoneessaan, minä omassa huoneessani ja mies käy välillä huoneessa haukkumassa.
Ap
Nyt ap soitat jonkun apuun, oikeesti! Soita perhekotiin että tulee joku sieltä auttamaan lähdössä, sano että mies saattaa olla väkivaltainen. Saat pakattua tärkeimmät ja ja turvallisesti lapset autoon. Pakkaa myös ne tärkeät asiat jotka mies saattaa tuhota vihpäissään, lasten kuvat tai muut muistojutut esim.
Älä valita. Taitaa olla päinvastoin.
Thank you, sir! May I have another?
Minulta hän on nyt silpunnut kaikki kengätkin. On vaan niin paljon tavaraa mitä pitäisi saada mukaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:40"]
Minulta hän on nyt silpunnut kaikki kengätkin. On vaan niin paljon tavaraa mitä pitäisi saada mukaan. Ap
[/quote]
No niin, provohan tämä olikin! Jos tilanne olisi oikeasti tuo, sinä kirjoittaisit tilanteesta vaikka vanhemmillesi tai ystäville ja pyytäisit hakemaan. Nyt kirjoitat tänne ja naureskelet.
Joka viikonloppu sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:40"]
Minulta hän on nyt silpunnut kaikki kengätkin. On vaan niin paljon tavaraa mitä pitäisi saada mukaan. Ap
[/quote]
No niin, provohan tämä olikin! Jos tilanne olisi oikeasti tuo, sinä kirjoittaisit tilanteesta vaikka vanhemmillesi tai ystäville ja pyytäisit hakemaan. Nyt kirjoitat tänne ja naureskelet.
Joka viikonloppu sama juttu.
[/quote]
Miten on vaikea uskoa että ihmisen elämä voi olla tälläistä?!
Enpä edes viittisi trollailla näin vakavasta aiheesta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:40"] Minulta hän on nyt silpunnut kaikki kengätkin. On vaan niin paljon tavaraa mitä pitäisi saada mukaan. Ap [/quote] No niin, provohan tämä olikin! Jos tilanne olisi oikeasti tuo, sinä kirjoittaisit tilanteesta vaikka vanhemmillesi tai ystäville ja pyytäisit hakemaan. Nyt kirjoitat tänne ja naureskelet. Joka viikonloppu sama juttu. [/quote] Miten on vaikea uskoa että ihmisen elämä voi olla tälläistä?! Enpä edes viittisi trollailla näin vakavasta aiheesta. Ap
[/quote]
No miksi sitten et ota yhteyttä läheisiin tai viranomaisiin vaan kirjoittelet tänne päivästä toiseen? Huomenna et siis voi lähteä edes ulos, koska sinulla ei ole kenkiä.
Piti kaivaa tää ketju esiin kun jäi häiritsemään, että miten kävi. Huh helpotus, kerrankin joku teki niinkuin pitää! Tällä palstalla on usein vastaavanlaisia aloituksia, mutta naiset ei vaan pysty lähtemään. Antakoon tämä voimaa ja esimerkkiä!
Hienoa, ap! Oon ylpeä sinusta!
VMP
Miten te aina menette halpaan?
Trollolllooo.
Ensin oli lapset aloittaneet uudessa päivähoitopaikassa, sitten oli vaan vanhin siellä.
Myös tuo näpyttelyn määrä kertoi, että on provo. Saatikka typerät tekosyyt.
Ja kyllä kämppiä on antaa hätätilanteessa oleville. Olipa se syy mikä tahansa.
Ja paljon muuta...
Tosi veemäistä, että joku pelleilee tällaisen asian kanssa.Oma isäni oli tuollainen, ja kukaan meistä vanhemmista pennuista ei ole normaali tunne-elämältään. Mun lapsen isä paljastui narsistiksi, kun oli saanut koukkuun melko tiukasti. Mutta minä kovapäinen nuori likkahan en katsellut kauaa. Ikävä kyllä, lapsi saatiin...
Tosi
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 01:23"]
Moi Ap. Olin muutaman vuoden ajan toisenlaisessa väkivaltaisessa suhteessa, jossa minua lyötiin ja hakattiin (kaikkialle paitsi kasvoihin), heiteltiin seinään ja lattiaan, potkittiin, kuristettiin, kaadettiin kuumaa kahvia päälle, haukuttiin varsin mielikuvituksekkaasti sekä kehotettiin tappamaan itseni ja niin edelleen. Poliisi tuli kerran väliin, kun ulkopuolinen oli kuullut vaikerointini äänet, mutta en silloinkaan herännyt. Säälin miestä enkä suostunut tekemään minkäänlaista rikosilmoitusta. En halunnut mutkistaa asioita entisestään. Lisäksi mies vannoi rakkauttaan ja jopa kerran pyysi anteeksi. Hän käytti myös uhkailua ja otti jokaisesta pienestäkin kynnenjäljestä kuvia, jotka olin rimpuillessani hänelle aiheuttanut, ja sanoi kertovansa poliisille minun olevan se raivohullu raatelija, mikäli ilmoittaisin hänestä. Halusin erota mutten vain kyennyt, vaikka olin onneton, epätoivoinen ja käytännössä odotin vain kuolemaa. Lopulta mies jätti minut ja masennuin täysin, vaikka ymmärsin ettei paremmin olisi voinut käydä. Nykyään olen edennyt elämässäni ja tuntui jopa oudolta kirjoittaa noita asioita, vaikka elämäni koostui niistä joskus. Tiedät kyllä että sun kuuluu lähteä. Ja jättää se mies. Äkkiä, vaikka heti. Rakasta itseäsi taas. Soita vaikka sosiaalityöntekijälle, että hakee sinut ja lapset.
[/quote]
Kauheaa kuinka tuli tästä oma avioliitto mieleen. Mieheni teki niin, että aina kun hakattuaan minut meinasin että juoksen naapuriin tai soitan poliisille, niin mies viilteli ihoaan ja samalla huusi kertovansa että minä olen se, joka pahoinpitelee meidän perheessä, hän on vain puolustautunut. Kerran olin jo ehtinyt eteiseen asti, että juoksen karkuun naapuriin, kun mies tulee ja iskee päänsä kiviseinän kulmaan kuin vauhko eläin, niin että veri valui hänen kasvojaan pitkin. Samalla huusi "apua, vaimo hakkaa!" Naapurit olivat siinä vaiheessa kuitenkin jo oven takana ja siitä alkoi prosessi minun pois pääsemisestäni siitä suhteesta, jossa lapsia ei luojan kiitos ollut.
Kyllä.Tuo on juuri sitä.Oma kokemus tuollaisesta parisuhteesta läheisriippuvaisena osapuolena.
Olenpa hyvin samanlaisessa tilanteessa. Tässä mun lista mitä kaikkea mieheni on hajoittanut minun tavaroita: läppäri, imuri, pyykinkuivausteline, astioita. Heittänyt ruokineen astioita pitkin kämppää useamman kerran. Sirotellut purkillisen suolaa olohuoneen karvalankamatolle. Viiltänyt siskoni lastenrattaisiin puukolla viiltoja, repinyt verhon ja oman paitansa kahtia. Haukkunut , raivonnut ja sylkenyt naamalle. Potkinut vauvan turvakaukaloa ja lähes muitakin tarvikkeita (ehdin estää)
Uhannut hajottaa auton (jonka omistaja olen) uhkaillut viedä lapsen etten koskaan enää tulisi näkemään häntä enkä kuulemaan hänestä. Puhuu lapselle paskaa minusta;valheita! Lisäksi ei maksa vuokraa senttiäkään. Ruokaakin vain harvoin.
Ja mitä vielä; olen ostanut hänen puhelimen, päällään olevat vaatteet kaikki hygieniatarvikkeet ja hän tarvii vielä taskurahaa. Tupakan ostamisesta olen kieltäytynyt mutta joskus ostan sitäkin jos mulla on tarve pitää hänet hyvällä tuulella.
Kun olin raskaana ja työssä hän raahasi yöllä juoppoja kotiin mekastamaan kun olin nukkumassa, vaikka mulla oli aamulla aikainen ylösnousu. Riehuminen tapahtuu poikkeuksetta humalassa.
Kukaan tuskin hänestä uskoisi. Vain yhdelle siskolleni olen kertonut (jonka lastenrattaat sitten saivatkin kyytiä)..
Monet kerrat olen sanonut vakavasti että "Mene. Äläkä koskaan ikinä tule takaisin. "Aina palannut ja vähän aikaa menee kunnes alkaa taas MUN tavarat hajoamaan.. 2 vuotta oltu naimisissa ja vauvan syntymän jälkeen alkanut terrorisointi. Yksi lapsi on 7kk käinen tyttö.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:08"]
Uskokaa tai älkää, mutta tälläisiä asioita meillä on tapahtunut vuosien saatossa. Astioitani on rikottu. Jätesäkillinen vaatteita revitty. Ruokia heitetty roskiin/pönttöön. Kahvit kaadettu viemäriin kun olen ollut ottamassa. Meikit avattu ja jätetty lillumaan täyteen altaaseen. Kenkiä hajotettu. Auto lukittu jotta en pääse sitä käyttämään. Makkarin ovia availtu keskellä yötä, jotta en saa nukkua. Haukuttu, raivottu ja syljetty päälle. Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi. Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut.
[/quote]
en lukenut vastauksia, mutta vastaan. meillä vähän samaan suuntaan, mutta hyvin lievää. asioihin pitää puuttua pian. meillä puututtiin ja toinen osapuoli ymmärsi paremmin että on ongelmia. meni hakemaan apua. nyt menee parempaan suuntaan.
Kaupungiltahan saa isoja vuokrakämppiä helpommin kuin esim. kaksioita.