Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suosii aikuista tytärtään

Vierailija
14.08.2015 |

Anoppini suorastaan palvoo tytärtään. Hänellä on myös kaksi poikaa, joista toisen vaimo olen ollut kohta kymmenen vuotta. Meillä sekä mieheni siskolla on useita lapsia, hän on tosin eronnut lastensa isästä vuosia sitten.
Eron jälkeen mieheni sisko muutti pariksi vuodeksi äitinsä luo (täyshoitoon), kunnes vihdoin löysi oman vuokrakämpän. Ajateltiin siinä kohtaa, että nyt elämä normalisoituu. Toiveajattelua!
Mieheni sisko halusi lähteä töihin toiselle paikkakunnalle, eikä työmatka enää ollutkaan se 5 minuuttia. Tästä syystä lapsensa muuttivat siis MUUTTIVAT mammansa eli anoppini luokse. Lasten äiti ja isä käyvät kääntymässä siellä kahvipöydässä kun kaikilta omilta menoiltaan ja elämältään joskus ehtivät.
No ei tämä sinänsä varmasti ole mitään uutta. Mutta itseäni on todella hämmentänyt tilanne, kun puhutaan kuitenkin ihan normaalista, terveestä, hyvässä työssä olevasta aikuisesta naisesta, joka korostaa aina itsenäisyyttään ja vahvuuttaan. Lasten isä on myös elämässä pärjännyt, ei mikään päihdeongelmainen tms. Ovat vain ulkoistaneet täysin lapset mammalle. Mamma ruokkii, hoitaa kouluasiat, kaverisuhteet, pesee hampaat, lukee iltasadun, pitää synttärit...

Toinen hämmennyksen aiheuttaja on se, että anoppini tästä kaikesta huolimatta palvoo maata tyttärensä alla. Hän on aina kaikista parhain, viisain ja vahvin. Hän kehuu tytärtään erityisesti minulle, ja selittelee hänen tekojaan. Esim. Tytär oli ollut kuulemma hoitamassa sairasta sukulaistaan, mutta tiedän hänen todellisuudessa lähteneen baarikierrokselle. Asiat käännetään aina toisin.
Anoppi tuntuu olevan jo riippuvainen tyttärensä lapsista, kun ei edes niinä harvoina kertoina luopuisi lapsista, kun tytär heidät kotiinsa muutamaksi yöksi veisi. Hän on uhrannut koko elämänsä olemaan tyttärensä 24/7 käytettävissä oleva lastenhoitaja, ruuanlaittaja jne. Mutta silti hänen tyttärensä on se, josta kaikkien pitäisi mallia ottaa.

Onko tämä normaalia vai elänkö friikkien keskellä?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi minulla on anopin kanssa hyvät välit. Mennään tänääkin käymään hänen luonaan ja anoppi aina sanoo, että kuinka onnellinen on, että poikansa löysi minut.

Ja ei, minulla ei ole tapana sekaantua anopin elämään. Hän on aikuinen ihminen ja saa elää omaa elämäänsä, miten haluaa.

Vierailija
122/122 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko oikeasti ainoa, jonka mielestä tässä tilanteessa on jotain mätää? Enkä edes tarkoita ap:n huolta mummon jaksamisesta. Eikö kukaan ota puuheksi sitä, miten paskasti niitä lapsia tässä kohdellaan? Että on ihan ok, että äiti hylkää lapsensa vanhalle mummulle, koska se on mummulle ihan ok? Koska tässähän ei ollut puhe siitä, että mummu hoitaisi lapsia, kun äiti on töissä tai harrastaa, vaan ne lapset asuu siellä mummulla. En tietysti aidosti tapauksesta mitään tiedä, mutta JOS asia on, kuten ap kertoo, että lasten äiti on töissä käyvä ja suht normaalin oloinen (ei mikään katuojassa elävä narkkari), niin miten helvetissä on ihan ok hylätä ne lapset jonkun toisen niskoille? Jos ne itse on maailmaan saattanut, niin niistä sitten myös huolehtii aikuisuuteen asti, jos siihen on kykeneväinen. Jos taas ei ole, niin silloin pitäisi ottaa lastensuojeluun yhteys ja siirtää huoltajuus mummulle virallisesti. Ohjata lapsilisät ja mahdollisesti elatusmaksut lasten vanhemmilta mummun tilille, kun siitä rahastakin ilmeisesti tiukkaa on. Sekä antaa mummulle mahdollisuus kunnan puolesta esimerkiksi lasten- tai kodinhoitoapuun, että mummukin jaksaisi hieman paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla