Aivoni menivät mutkalle, Nordean tunnusluvut-sovellus
Se on jo kerran ollut käytössäni ilman ongelmaa, sitten oli pakko palauttaa tehdasasetukset. Nyt olen ladannut sovelluksen, tehnyt kaiken ohjeiden mukaan, mutta en pääse käyttämään sovellusta kunnolla. Vai tuliko siihen taas joku uusi muutos? Minulla se jumittaa vain siinä "tunnuslukusovellus odottaa tapahtumia..."
Nyt on aivoissa lukko, miten vitussa pääsen eteenpäin?#?!?!?
Kommentit (48)
Onneksi mulla ei ole sellaista puhelinta johon tuon sovelluksen voisi ladata. Enkä aio edes ostaa. Syksyllä tulee se kone+kortti varmaan himaan, on jo yrityskäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan Nordea lopettaa pahviläpyskän käytön, sitten vasta onkin kiva asiakkailla näiden eri sovelluspäivitysten ja laitteiden kanssa! Ihan perseestä koko homma. Mieluummin käytän pahviläpyskää millä tahansa nettipäätteellä. Oma puhelin on vanha Nokia eikä siinä edes toimi mikään Nordean mobiilipankki. Pitää hommata pankin takia uusi puhelin!
Ei tarvitse hommata uutta puhelinta. Pahvikortti vaihtuu sirulla varustettuun korttiin sekä lukulaitteeseen jota voi käyttää joko langattomasti tai johdon päässä. Paristot vaan pitää itse vaihtaa kun kuluvat loppuun.
Sama mulla, tunnuslukusovellus odottaa tapahtumia ja siihen jää eikä pääse eteenpäin. Samsung S3 .
Vierailija kirjoitti:
Kunhan Nordea lopettaa pahviläpyskän käytön, sitten vasta onkin kiva asiakkailla näiden eri sovelluspäivitysten ja laitteiden kanssa! Ihan perseestä koko homma. Mieluummin käytän pahviläpyskää millä tahansa nettipäätteellä. Oma puhelin on vanha Nokia eikä siinä edes toimi mikään Nordean mobiilipankki. Pitää hommata pankin takia uusi puhelin!
Ei tarvitse sinun ostaa uutta puhlinta,
Nordeasta voi vaihtoehtoisesti tilata tunnuslukulaitteen jos ei ole käytössä älypuhelinta tai ei puhelinta halua käyttää pankkiasioiden hoitoon (erillisen tunnuslukutaulukkolaitteen, jota ei siis tarvitse ladata yhtään mihinkään )ja josta asiakas saa tarvittaessa tunnusluvun .
Ihana sovellus ainakin kännykässä. (Samsung J5)
Miinuksena tosin, että verkkokauppashoppailuni on ryöstäytynyt käsistä.
Vähän niinkuin se Lappareiden sähköhammasharjasketsi mukailtuna...
1. Tarkista, että asennus on onnistunut.
2. Tarkista, että olet oikealla välilehdellä.
3. Tarkista, ettei Nordea ole mennyt konkurssiin ja Kolmas maailmansota ole syttynyt....
Ainakin Windows Phone app toimii ongelmitta.
Mä vaihdoin kokonaan pankkia. Rupes vituttaa koko nordea.
Vierailija kirjoitti:
Älkääkä nyt missään nimessä ladatkokaan sitä. Nordea poistaa perinteiset pankkitunnukset kun nyt hirveen moni on ladannut tuon tunnuslukusovelluksen.
Tuollainen on tietoturvariski. Mitä jos puhelin varastetaan? Sysää käyttäjän vastuulle hirveen riskin. Pahimmassa tavassa nordea ei korvaa mitään kun käyttäjä on ladannut virussovelluksia, ei ole virusohjelmaa puhelimessa. Ei ei ei ei ja ei. Ei jatkoon.
Varas ei voi tietää itse keksimääni PIN-koodia, eli mitään ei saisi tehtyä vaikka puhelin vietäisiin. Voi lisäksi tarvita Nordean asiakasnumeroni (käyttäjätunnus).
Kovin pienellä tietämyksellä ihmiset kommentoivat.
Selvisihän se. Olin ostanut uuden puhelimen, ja luulin, että sovelluksen voi vain ottaa käyttöön uudestaan toisessa puhelimessa, mutta siinä pitikin säätää aspan kanssa jotain ja hankkia joku koodi, en muista enää tarkalleen. Mutta ei ole ollut enää mitään ongelmia sovelluksen kanssa. Aivojumi johtui siis siitä, että minulla ei ollut tarvittavaa koodia, mutta luulin muistini temppuilevan. Ap
Mikä juttu tämä on? Aikooko Nordea tosiaankiin lopettaa paperitunnukset? (Varmaankin koska niin p*ska pankki,pakotettu vaan jatkamaan asiakkuutta).
En ikinä pystyisi maksamaan laskuja puhelimella! Eivät myöskään vanhemmat sukulaiseni.
En käytä puhelinta kuin soittamiseen ja puhumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla ei ole sellaista puhelinta johon tuon sovelluksen voisi ladata. Enkä aio edes ostaa. Syksyllä tulee se kone+kortti varmaan himaan, on jo yrityskäytössä.
Nykyinen systeemi eli pahvikortti toimii varmasti eikä tarvitse mitään erillisiä sovelluksia kännykkään. Sen tilalle tulee tunnuslukulaite. Sen ongelma on melkoisella varmuudella se, ettei se pysy aina synkronissa Nordean systeemin kanssa, mikä taas merkisee soittoa asiakaspalveluun ja pitkän odottelun jälkeen kortin synkronointia siellä. Tästä minulla on riittävästi kokemusta työaikaisen SecurID-kortin osalta. Summa summarum: systeemi huononee ja asiakkaan vastuu kasvaa.
Ps. En ole itse koskaan kokenut tarpeelliseksi hoitaa pankkiasioita kännykällä. PC:llä se käy luontevasti ja varmasti.
Tämä sovellus ei todellakaan toimi, eikä auta oma IT-osaaminen yhtään. Liemessä ollaan, jos paperinen tunnuslukutaulukko poistuu eli käytännössä edessä pankin vaihto.
Siis miksi ne laskut pitäisi puhelimella maksaa? :D Ihan normaalisti voitte käyttää verkkopankkia, tunnuslukusovellus toimii ainakin minulla ihan ongelmitta ja vanhaan en aikonut palata. Maksan mieluummin tästä kuin etsiskelen voimassaolevaa pankkitunnuskorttia.
Nämä, joilla on ongelmia: päivittäkää ihan ensimmäiseksi se selain sieltä tietokoneelta ja tarvittaessa myös se puhelimen tunnuslukusovellus. Jos se tunnusluku jää avoimeksi sinne puhelimen muistiin, voi sen heräily tauon jälkeen saada softan jumbotilaan: tällöin auttaa tunnuslukusoftan uudelleenkäynnistys.
Applen laitteilla (puhelin on 5s ja vastaparina uusin iMac) tämä toimii kuin unelma, ei ole ollut ongelmia missään vaiheessa.
Ongelmatilanteissa kannattaa ottaa yhteys Nordean tukeen, sovelluksessa on varmasti ympäristökohtaisia eroja, vaikkei saisi ollakaan -> tietävät siellä paremmin miksi jollakin joku vaihe jumittaa.
Toi on ihan syvältä tuo uudistus matkustelevalle ihmiselle. Tunnuslukukortti oli helppo pitää matkassa mukana ja pitää siitä kopioita useammassa laukussa. Nyt kun kannat mukanasi jotain laitetta, ja se laukku missä se laite on, varastetaan, olet totaalikusessa ulkomailla. Tuo sovelluskaan ei mun kohdalla toimi, koska mulla on työnantajan maksama älypuhelin, mutta sitä ei saa käyttää ulkomailla. Mulla on matkustelua varten tavallinen kännykkä eikä siihen saa mitään sovelluksia...
Toimiiko tuo sovellus ilman nettiyhteyttä? Mulla on reissuilla tabletti mukana, mutta ei siihen nettiliittymää koska olen pärjännyt tähän saakka ilmaisilla wifeillä...
mikä vtun käyttäjätunnus?? ilmeisesti eri kuin pin? helvetti että menee hermo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan sovellus odottaa tapahtumia kunnes itse teet jotain netissä, jotain sellaista mikä vaatii tunnuslukusovelluksen käyttöä. Kirjaudut vaikka nettipankkiin valiten tunnuslukusovelluksen kirjautumistavaksi. Niinhän joku jo kommentoikin. Kyllä se toimii. Taitaa olla nyt vika käyttäjässä eikä sovelluksessa.
Just näin. Eli siinä tunnuslukusovelluksessa on kaikki ok (käyttäjätunnus jne), mutta se odottaa verkkopankilta kirjautumista.
Voi jumankauta! Tästä viestistä on aikaa 2 vuotta ja edelleen samat ongelmat. Verkkopankkiin ei pääse sisään (mitään ei tapahdu ruudulla sen jälkeen kun salasana annettu, käsketään vain avaamaan apps) ja mobiiliappsi taasen väittää, että "valmiina käyttöön". Mutta pankkiin ei siis pääse, kun ei tunnista puhelinta. Vaikka verkkopankin mukaan numero on oikein ja laite sinne lisätty. Olen ladannut paska-appsin uudestaan, samoin tilannut uudet resetointikoodit parikin kertaa eikä vaan toimi. Kenelle tämä sovellus on tehty, kun ns. normaaliälyinen työssäkäyvä ei sitä pysty käyttämään?
Ja lisään vielä, että esim. S-pankin apps on naurettavan helppo ja toimiva käyttää. Loistava sovellus, toisin kuin tämä Nordean räpellys.
Vierailija kirjoitti:
1. Mobiilipankki-appsi (se vanha 7-numeroinen luku käytt.tunnukseksi, mikä nettipankissakin ennen oli)
2. (valitse tunnuslukusovellus) odottaa tunnuslukusovellusta
3. Itse keksitty pin-koodi näpytellään.
- tadaa - olet sisällä mobiilipankissa.
Pitää olla ladattuna sekä mobiilipankki että tunnarit - appsit..
Näin tää minulla on toiminut ihan ok eli pitäis toimia!
Vanha aloitus tämä, mutta... :)
Tää muuten toimi. Ei olisi vaikeammin tätä pankin omilla sivuilla ja appsin ohjeissa voitu ilmaista. Missään ei lue, ainakaan kovin selkeästi, että verkkopankin käyttäjätunnus täytyy edelleen joka kerta laittaa, ja se on sama kuin tunnuslukukortin kanssa käytetty vaikka sovelluksen asentamiseksi pitää tilata kokonaan erillinen kertakäyttökoodi?! Ohjeissa käsketään vaan antamaan 4-lukuinen koodi, jolla kirjaudutaan... Eikä sen antamisesta tule mitään virheilmoitusta vaan sovellus ei vaan toimi.
1. Mobiilipankki-appsi (se vanha 7-numeroinen luku käytt.tunnukseksi, mikä nettipankissakin ennen oli)
2. (valitse tunnuslukusovellus) odottaa tunnuslukusovellusta
3. Itse keksitty pin-koodi näpytellään.
- tadaa - olet sisällä mobiilipankissa
.
Pitää olla ladattuna sekä mobiilipankki että tunnarit - appsit.
.
Näin tää minulla on toiminut ihan ok eli pitäis toimia!
Vanha aloitus tämä, mutta... :)