Aivoni menivät mutkalle, Nordean tunnusluvut-sovellus
Se on jo kerran ollut käytössäni ilman ongelmaa, sitten oli pakko palauttaa tehdasasetukset. Nyt olen ladannut sovelluksen, tehnyt kaiken ohjeiden mukaan, mutta en pääse käyttämään sovellusta kunnolla. Vai tuliko siihen taas joku uusi muutos? Minulla se jumittaa vain siinä "tunnuslukusovellus odottaa tapahtumia..."
Nyt on aivoissa lukko, miten vitussa pääsen eteenpäin?#?!?!?
Kommentit (48)
Tunnuslukusovellus vaatii Käyttäjätunnuksen. Tiedän, mikä se on, mutta en pysty laittamaan sitä, kun antaa vain numeronäppäimet. Eli miten saan kirjaimia luotua kenttään Käyttäjäsovellus? Esim. haluaisin s-kirjaimen, ja s on numeronäppäimen 7 takana. Mutta miten saan sen sieltä aktiiviseksi???? Olen painanut kauan ruutua, kokeillut erilaisia funktionäppäimiä, mutta ei mitään. Olen aika outo vissiin...:)
ylläolevassa kyseessä android-käyttöliittymä
Paperinen tunnuslukukortti on ihan hyvä ja on toiminut. Miksi lähteä muuttamaan sitä?
Vierailija kirjoitti:
Älkääkä nyt missään nimessä ladatkokaan sitä. Nordea poistaa perinteiset pankkitunnukset kun nyt hirveen moni on ladannut tuon tunnuslukusovelluksen.
Tuollainen on tietoturvariski. Mitä jos puhelin varastetaan? Sysää käyttäjän vastuulle hirveen riskin. Pahimmassa tavassa nordea ei korvaa mitään kun käyttäjä on ladannut virussovelluksia, ei ole virusohjelmaa puhelimessa. Ei ei ei ei ja ei. Ei jatkoon.
Päinvastoin, sovellusta ladataan paljon, koska Nordea on lopettamassa lapputouhun. Muutos on siis väistämätön. Ja hyvä niin, ei tuollaiset lippulappuset ole enää tätä päivää.
Minulla ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka jouduin vieläpä siirtämään palvelun vanhasta puhelimesta uuteen. Vaikuttaa siltä, että 90% ongelmista on käyttäjäperäisiä ja loput viallisia laitteita.
Ei toimi minullakaan tuo sovellus. Latasin sen (epäselvien) ohjeiden mukaisesti puhelimeen, kaikki ok ja sitten ilmoitus että sovellus on käytettävissä. Vaan se jämähti siihen tilaan, ei reagoi mihinkään. Soitin tukeen, eivät hekään saaneet toimimaan, käski sammuttaa puhelimen ja käynnistää uudelleen. Sama jumi päivästä toiseen. Lopulta poistin sovelluksen, mutta ei anna asentaa kun "lisenssi" on jo käytetty. Aivan susi koko sovellus, nordean tekninen tukikaan ei osaa auttaa.
Tunnuslukusovelluksella en pysty maksamaan,jos olen tilannut jonkun jutun enkä tunnistautumaan esim kelaan oma kantaan ym377
Tulevaisuudesta moi. Sirukortti tuli ja on käytössä. Lukulaitetta ei ole näkynyt. Eikä tarvikaan, osaan itse lukea.
Hehe, mä menin tänään Nuurdean konttoriin hakemaan tunnuslukulaitetta.
Piti olla ihan läpiheittojuttu, vaan eipä onnistunut laitteen aktivointi sliipatulta nuorelta pankkihenkilöltä eikä hänen kollegaltaan. En siis saanut laitetta. :(
Kehui kovasti tuota tunnuslukusovellusta, kuinka se on helppo ja vaivaton, ja että voimme asentaa sen puhelimeeni siinä samalla. Poistuin paikalta.
Kotona menin kumminkin sitten kokeilemaan sovellusta. Melkoista sekoilua touhu oli aluksi. Minulla wanha iPad, jossa ei voi olla auki yhtaikaa kahta ikkunaa/välilehteä. Hoksasin, että voin asentaa appin (myös) puhelimeen, vaikka käytänkin verkkopankkia vain tabletilla, sillä wanhalla padilla. Tunnuslukusovellus pitää siis aktivoida erikseen jokaiseen laitteeseen, millä sitä käyttää.
Omasta mielestäni perinteinen tunnuslukutaulukko on kätevämpi, tai sen puutteessa -laite, joka antaa uuden tunnusluvun. Turhaa häslinkiä, kun pitää avata ja kirjautua kahteen eri ohjelmaan, joko samalla tai eri laitteella. Ainoa positiivinen asia tunnuslukusovelluksessa on, että sitä voi käyttää myös offline-tilassa. Esim. puhelimessa ei tarvitse olla mobiilidata päällä ulkomailla. Offline-käytössä puhelimeen asennettu sovellus itse asiassa vastaa tunnuslukulaitetta.