Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheelliset miehet ryhtyvät "vapaamatkustajiksi" omassa perheessään?

Vierailija
13.08.2015 |

En vain tajua.. ja näin on käynyt jokaiselle tuntemalleni miehelle kun perheenlisäystä on siunaantunut. Tarkoitan siis miehiä jotka:
- heittäytyvät osaamattomiksi kotitöissä (siis miten tätä pyykkikonetta käytetään?!)
- laistavat lastenhoidosta ("hoida sä kulta toi kakkavaippa kun se sujuu sulta NIIN PALJON paremmin")
- karkaavat pihalle/tietokoneen ääreen/kaljalle kun töistä pääsevät.
-jne.
Ja lapset kuitenkin tehty yhdessätuumin. Miksi me naiset sallitaan tälläinen lusmuilu?! Ja niin, tiedän myös perheitä, joissa äiti hoitaa yksin lapsiin liittyvät myös lääkäri-, pk- ja koulujutut.

Äidit laahustavat väsyneinä haamuina ympäri kotia ja parhaimmillaan apuun ryntää oman puolison sijaan oma äiti tai anoppi. Hullua!

Miehet vetoavat aina siihen että käyvät töissä.. joo. Tiedän äidin joka hoitaa kaiken lapsiin liittyvän yksin JA käy myös kokopäivätyössä. Jos nainen pystyy, miksei mies?

Miksi miehet eivät halua olla tasapuolisia kumppaneita ja vanhempia.. ja miksi naiset sallii tämän?

T. Lapseton

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:55"]

Tiedätkö sinä henkisesti pahoinvoipa henkilö. Tuo tekstisi on saavuttanut pisteen, jota ei enää voi hyväksyä. Olet asiaton ja törkeä. Kanssasi ei voi keskustella. Jos sinulla on joku oikea viesti, se ei mene perille. Ainoa, mikä on ilmiselvää, on henkinen pahoinvointisi, jota yrität kylvää ja levittää ympärillesi. Se ei kuitenkaan paranna omaa oloasi yhtään vaan kärvistelet vaan entistä pahemmin omissa myrkyissäsi. 

Olen pahoillani puolestasi, mutta yritä nyt ihmeessä tsempata ja pidä ne sormet kurissa ihan oman hyvinvointisikin vuoksi. Mene vaikka lenkille tai lue kirjaa. 

[/quote]

Naiset kokevat miesten voivan pahoin silloin kun mies vaatii naista tekemään osansa ja lopettamaan uhriutumisen. Ja jos vielä menettää hermot ulisevien uhriutuja-loiset kanssa niin on sairastapaus. :)

[/quote]

Uliseva uhriutuja loinen ja wää wää.. eikö äitis helliny sua lapsena vai missä vika, ei toi voi olla hauskaa viikosta toiseen pyöriä täällä vitisemässä naisista.

Vierailija
102/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:51"]

Tiedätkö sinä henkisesti pahoinvoipa henkilö. Tuo tekstisi on saavuttanut pisteen, jota ei enää voi hyväksyä. Olet asiaton ja törkeä. Kanssasi ei voi keskustella. Jos sinulla on joku oikea viesti, se ei mene perille. Ainoa, mikä on ilmiselvää, on henkinen pahoinvointisi, jota yrität kylvää ja levittää ympärillesi. Se ei kuitenkaan paranna omaa oloasi yhtään vaan kärvistelet vaan entistä pahemmin omissa myrkyissäsi. 

Olen pahoillani puolestasi, mutta yritä nyt ihmeessä tsempata ja pidä ne sormet kurissa ihan oman hyvinvointisikin vuoksi. Mene vaikka lenkille tai lue kirjaa. 

[/quote]

Naiset kokevat miesten voivan pahoin silloin kun mies vaatii naista tekemään osansa ja lopettamaan uhriutumisen. Ja jos vielä menettää hermot ulisevien uhriutuja-loiset kanssa niin on sairastapaus. :)

[/quote]

Uliseva uhriutuja loinen ja wää wää.. eikö äitis helliny sua lapsena vai missä vika, ei toi voi olla hauskaa viikosta toiseen pyöriä täällä vitisemässä naisista.

[/quote]

Pitää yrittää jos teille joskus menisi kaaliin ja ottaisitte vastuun elämästänne ja kuluistanne ettekä vain sitä uhrin viittaa naulakosta aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pitää yrittää jos teille joskus menisi kaaliin ja ottaisitte vastuun elämästänne ja kuluistanne ettekä vain sitä uhrin viittaa naulakosta aina.

[/quote]

Mikä näissä teksteissä sulle muka aina viittaa siihen, etteivät nämä naiset ota vastuuta itsestään, kuluistaan ja tekemisistään?

Se. että hän kertoo asiasta joka häntä vaivaa, ei tarkoita ettei hän tekisi sille mitään, ehkä aktiivisesti jopa tekee jo.

Se, että nainen kertoo tekevänsä kotityöt ja hoitavansa lapset, ei automaattisesti ole yhtä kuin kotiäiti. Itseasiassa moni "meistä" hoitaa kodin, lapset ja siinä sivussa työn.

Se, että naisella on mies (varsinkin tuollainen osallistumaton) ei automaattisesti tarkoita että mies a) olisi töissä tai että b) saisi enemmän palkkaa.

Sekö tässä nyt pitäisi tehdä, että mistään ei saa valittaa saati kysyä neuvoa vaan pitäisi vaan nostaa kädet ylös sanoa miehelle että "tulos tai ulos"? Sittenkö en uhriutuisi mielestäsi? Ai niin mutta eihän se ole sun suurin argumentti. Vaan se, että olen nainen siis loinen joten minun pitäisi nämä hommat tehdä mukisematta joka tapauksessa. Ongelma onkin siinä että kehtaan valittaa. Hyi mua.

Vierailija
104/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ettei se marttyyri nyt vaan löytyisi ihan sieltä omasta peilistäsi? :D

Vierailija
105/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Yleensä mentaalitapauksilta puuttuu sairaudentunto. Ja luonnehäiriöisiltä samaten ymmärrys omasta väärässäolemisesta. Mutta joo, minä en voi sinua auttaa, joten toivottavasti saat apua muualta. 

Ja kiitos vaan, minun elämässäni on kaikki enemmän kuin hyvin. En ole uhri enkä sen puoleen riistäjäkään. 

Vierailija
106/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen tienaa nettona 25 000 ja mies 32 000 euroa, mikä hyvinkin voisi olla monen perheen todellisuutta, ei voi sanoa, etteikö naisen panoksella olisi mitään merkitystä ja että nainen jotenkin elää miehen elätettävänä. Monelle miehelle olisi ihan täysin mahdotonta saada aikaan 57 000 euron nettotulot. 

Vierailija
107/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekevät enemmän töitä kuin naiset. Naiset voisivat myös välillä vaihtaa renkaat autoon, tehdä polttopuut, putsata rännit jne. jos pitää vinkua miehiä jakamaan osa muista kotitöistä. 

Vierailija
108/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:02"]

Mulle on jotenkin tullut sellainen mielikuva, että liian monessa perheessä homma menee niin, että kulut jaetaan puoliksi ja mies saa sitten tehdä yksin omalla ylijäämällään mitä tahtoo. Nainen näkee lapsilla tarpeita vaatetukseen, harrastusvälineisiin tms ja mies laskee perheen elintason riman tosi alas, koska omaan kaljaan ja sijoitussalkkuun ja kaljasalkkuun pitää jäädä tarpeeksi. Sitten mies vielä kokee elättävänsä perhettä ja vaativansa vastapalvelukseksi herran kohtelua ja palveluksia kotona. 

Onneksi on niitä tasapainoisia ja onnellisiakin perheitä!

[/quote]

Suurimmassa osassa avioliitoista mies tienaa enemmän. 

Vierailija
109/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:02"]

Mulle on jotenkin tullut sellainen mielikuva, että liian monessa perheessä homma menee niin, että kulut jaetaan puoliksi ja mies saa sitten tehdä yksin omalla ylijäämällään mitä tahtoo. Nainen näkee lapsilla tarpeita vaatetukseen, harrastusvälineisiin tms ja mies laskee perheen elintason riman tosi alas, koska omaan kaljaan ja sijoitussalkkuun ja kaljasalkkuun pitää jäädä tarpeeksi. Sitten mies vielä kokee elättävänsä perhettä ja vaativansa vastapalvelukseksi herran kohtelua ja palveluksia kotona. 

Onneksi on niitä tasapainoisia ja onnellisiakin perheitä!

[/quote]

Suurimmassa osassa avioliitoista mies tienaa enemmän. 

[/quote]

Sou? Jos mies käyttää sen isomman palkan omien harrastusvälineiden (myös alko ja tupakka luetaan tähän), elektroniikkaromppeiden, autojen ja sijoitusten tekemiseen, mies ei tienaa perheen näkökulmasta yhtään naista enempää vaan saman verran. Ja jos mies ja nainen maksavat yhteisen perheen kulut puoliksi, on mies se loinen koska laittaa vähemmän tienaavan maksamaan suhteessa enemmän. Joten miksi, oi miksi, naisen pitäisi vastata yli puolista kotitöistä?

Vierailija
110/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei tee muuta kun ruokaa.
Käyttää lapsia suihkussa ja saunassa, jonka jälkeen minä puen ja laitan vaipat yms. Hoidan nukutukset ja herätykset, pyykit ja roskat.
Kun mies tekee ruuan niin minä siivoan nekin jäljet. Pitäisi vissiin olla vaan tyytyväinen kun edes ruuan tekee.
Ei viitsi leikkiä lasten kanssa tai viedä niitä edes ulos.
Ja on TYÖTÖN!!
Eroa mietin joka päivä..

Vierailija
111/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisimmässään mies on mustasukkainen lapselle ja jopa lemmikeille kun ei olekaan enää se ainoa huomion kohde. Sitten ajattelevat että passaahan se tuota lastakin, minuakin pitää yhyy. Eihän miehet tietenkään tätä myönnä, mutta näin se on.

Vierailija
112/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:40"]

Ja jos mies ja nainen maksavat yhteisen perheen kulut puoliksi, on mies se loinen koska laittaa vähemmän tienaavan maksamaan suhteessa enemmän. Joten miksi, oi miksi, naisen pitäisi vastata yli puolista kotitöistä?

[/quote]

Eli miehen pitää kustantaa enemmän jottei ole loinen ja sinulla on hyvä olla? Lisää tulonsiirtoja? Enemmän rahaa naisille vähemmällä työllä?

Vierailija
113/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:40"]

Ja jos mies ja nainen maksavat yhteisen perheen kulut puoliksi, on mies se loinen koska laittaa vähemmän tienaavan maksamaan suhteessa enemmän. Joten miksi, oi miksi, naisen pitäisi vastata yli puolista kotitöistä?

[/quote]

Eli miehen pitää kustantaa enemmän jottei ole loinen ja sinulla on hyvä olla? Lisää tulonsiirtoja? Enemmän rahaa naisille vähemmällä työllä?
[/quote]

Opettele ensin lukemaan. Tingataan sitten.

Vierailija
114/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni perheellinen mies saattaa (ei ole omakohtaista kokemusta) loukkaantua siitä, että hän on tehnyt jonkun pyydetyn aisan omasta mielestään oikein/hyvin, mutta naisen mielestä työ on jäänyt kesken/ei tehty ollenkaan.

Kyseessä lienee siis näkemysero, joka on ilmeisen erilainen monilla naisilla ja miehillä. Miehille yleensä riittää sellainen "yksinkertainen" lopputulos, kun taas naiset haluavat tehdä lopputuloksesta täydellistä.  

Moni mies ei vain yksinkertaisesti osaa tehdä niin täydellistä työtä kuin monet naiset haluavat ja turhautuvat tästä. Noin keskimäärin naisten kannattaisi vain suosiolla tehdä itse kaikki vähänkin tarkkuutta vaativat kotityöt ja jättää miehille sellaisia helppoja töitä (roskapussien viemistä roskikseen ym.) 

Ei millään pahalla miehet:)

T. Mies -79

Vierailija
115/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:53"]Meillä mies ei tee muuta kun ruokaa.
Käyttää lapsia suihkussa ja saunassa, jonka jälkeen minä puen ja laitan vaipat yms. Hoidan nukutukset ja herätykset, pyykit ja roskat.
Kun mies tekee ruuan niin minä siivoan nekin jäljet. Pitäisi vissiin olla vaan tyytyväinen kun edes ruuan tekee.
Ei viitsi leikkiä lasten kanssa tai viedä niitä edes ulos.
Ja on TYÖTÖN!!
Eroa mietin joka päivä..
[/quote]

Just kuin meillä! Sietämättömäksi tilanteen tekee se, että mies jättää kaikki tavarat levälleen. Esim. jos ottaa viimeisen vessapaperirullan pussista, niin jättää sen tyhjän pussin keskelle vessan lattiaa (ei tule mieleen laittaa sitä roskikseen eikä myöskään tule mieleen että joku voi kompastua).

Vierailija
116/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:02"]

Moni perheellinen mies saattaa (ei ole omakohtaista kokemusta) loukkaantua siitä, että hän on tehnyt jonkun pyydetyn aisan omasta mielestään oikein/hyvin, mutta naisen mielestä työ on jäänyt kesken/ei tehty ollenkaan.

Kyseessä lienee siis näkemysero, joka on ilmeisen erilainen monilla naisilla ja miehillä. Miehille yleensä riittää sellainen "yksinkertainen" lopputulos, kun taas naiset haluavat tehdä lopputuloksesta täydellistä.  

Moni mies ei vain yksinkertaisesti osaa tehdä niin täydellistä työtä kuin monet naiset haluavat ja turhautuvat tästä. Noin keskimäärin naisten kannattaisi vain suosiolla tehdä itse kaikki vähänkin tarkkuutta vaativat kotityöt ja jättää miehille sellaisia helppoja töitä (roskapussien viemistä roskikseen ym.) 

Ei millään pahalla miehet:)

T. Mies -79

[/quote]

Itse olen saman ikäinen mies, mutta en kyllä allekirjoita että noin tulisi toimia. Minusta naisten olisi hyvä löysätä sitä pipoa vaatimusten suhteen. Hautaan pääsee vähemmälläkin ja kaikki aikanaan, pääasia on kun tehdään ja touhutaan.

Vierailija
117/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 15:57"]

Sisimmässään mies on mustasukkainen lapselle ja jopa lemmikeille kun ei olekaan enää se ainoa huomion kohde. Sitten ajattelevat että passaahan se tuota lastakin, minuakin pitää yhyy. Eihän miehet tietenkään tätä myönnä, mutta näin se on.

[/quote]

Minäkin hiljaa mielessäni ajattelin näin. Hänelle jäi vähemmän huomiota minulta, kun se jakaantui nyt useammalle. Tottakai, kun ei ole enää kahden.

Vierailija
118/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe. Aloin itsekin miettiä, miksi meidän kaikki kulut ja laskut on 50/50 yhteisessä taloudessa, kun me tienaamme 40/60 miehen eduksi.

Tiedän yhden perheen jolla suhde oli n. 30/70... perheessä oli kaksi elintasoa. Miehen, jossa käytiin pitkiä viikonloppuja kavereiden kanssa golfaamassa Espanjassa, ja harrastettiin kalliita moottoriurheiluja, jossa tarvitaan kalliita menopelejä talliin. Hänellähän oli hyvät tulot.

Asunto oli ostettu sillä rahalla, mihin nainen kykeni kustantamaan puolet, että halvalla mentiin. Heidän kaikki huonekalut oli sukulaisilta halvalla, ja vaimolla ei ollut juurikaan uusia vaatteita eikä käynyt kampaajalla. Kaiken huippuna kun yhdellä lapsesta oli ylioppilasjuhlat, mies kieltäytyi ostamasta tälle juhlavaatetta. Äiti osti halvimman mihin pystyi, että lapsella olisi vaatteet.

Tämä on se syy, miksi ei ole oikein, että maksetaan puoliksi, ja se enemmän tienaava laittaa kaiken itseensä. Perhe, koti ja talous on yhteiset ja yhdessä perustettu. Ei voi olla oikein että joku elää leveästi, ja muu perhe kituuttaa köyhyysrajalla.

Vierailija
119/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:42"]

Uskomattomia velliperseitä on suomalaiset miehet. Ei ihmekään että ne ei kelpaa kenellekään muulle kuin suomalaisille itselleen ja joillekin vinkuintialaisille jotka ei parempaakaan saa. Ei ihme että naiset lähtee hakemaan muista länsimaista oikeasti tasavertaisia kumppaneita.

[/quote]

Minkälaisia miehiä te olette keränneet ympärillenne? Minulla ei ole mitään valittamista omastani. Samoin ystäväpiirin miehet, sukulaismiehet ym. ovat viimeisen päälle kunnollisia, ihania miehiä! Miehiä, jotka kantavat vastuun perheestään, hankkivat oman osansa elannosta perheelle, tekevät osansa kotitöistä, pitävät vaimoaan hyvänä jne. Jos mies on noin paska, mitä valitatte, niin katsokaa peiliin: itse olette hänet valinneet. Ja kyllä meissä naisissakin on ihan täysiä hirviöitä ja tyranneja, jotka kyykyttää miehiä. Antakaa miesten olla kunnon miehiä ja käyttäytykää itse toista kunnioittavasti, kuka tahansa rupeaa käyttäytymään vittumaisesti, jos jatkuvasti saa kuraa niskaansa.

Vierailija
120/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sovittu juttu. Mies on enemmän työmenoissa joten minä teen enemmän kotihommia. Isommat hommat teetetään ammattilaisilla ja kun palaan vanhempainvapaalta töihin, palkataan siivooja. Mies tienaa enemmän, joten maksaakin isot hankinnat. Ja näin on hyvä, koska miehen tulijen mukaan on esim. talo ja loma-asunto hankittu. Ei mulla ole valittamista. Kotona ollessaan mies osaa kokata ja tuokin useasti aamiaisen sänkyyn koko perheelle, osaa siivota, osaa hoitaa lapsiaan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi