Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheelliset miehet ryhtyvät "vapaamatkustajiksi" omassa perheessään?

Vierailija
13.08.2015 |

En vain tajua.. ja näin on käynyt jokaiselle tuntemalleni miehelle kun perheenlisäystä on siunaantunut. Tarkoitan siis miehiä jotka:
- heittäytyvät osaamattomiksi kotitöissä (siis miten tätä pyykkikonetta käytetään?!)
- laistavat lastenhoidosta ("hoida sä kulta toi kakkavaippa kun se sujuu sulta NIIN PALJON paremmin")
- karkaavat pihalle/tietokoneen ääreen/kaljalle kun töistä pääsevät.
-jne.
Ja lapset kuitenkin tehty yhdessätuumin. Miksi me naiset sallitaan tälläinen lusmuilu?! Ja niin, tiedän myös perheitä, joissa äiti hoitaa yksin lapsiin liittyvät myös lääkäri-, pk- ja koulujutut.

Äidit laahustavat väsyneinä haamuina ympäri kotia ja parhaimmillaan apuun ryntää oman puolison sijaan oma äiti tai anoppi. Hullua!

Miehet vetoavat aina siihen että käyvät töissä.. joo. Tiedän äidin joka hoitaa kaiken lapsiin liittyvän yksin JA käy myös kokopäivätyössä. Jos nainen pystyy, miksei mies?

Miksi miehet eivät halua olla tasapuolisia kumppaneita ja vanhempia.. ja miksi naiset sallii tämän?

T. Lapseton

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 04:37"]

eikös kaikenlaisista töistä tule tehdä sopimus ja aikataulu ym, oli ne sitten kotona tai firmassa.

jos mitään ei ole sovittu niin se joka jotain menee ensin tekemään sopimatta, ottaa ne hommat kontolleen jatkossakin ihan oletuksena. näin ei tarvitse turhaan jankata jos jonkun mielihommaa sattuu olemaan siivoaminen yms ja minun mielihommaa vaikkapa tietokoneella nysvääminen.

jos näin ei ole niin olisi syytä kuulla nyt hyvät perustelut.

olettaminen että toinen tekee jotakin on typerää koska viisas sanonta:

"When you assume, you make an ass of you and me."

[/quote]

Lisätäänpä tähän nyt vielä että jäin kotiin asumaan peräkammarin pojaksi juuri siksi ettei äiti ymmärrä tätä logiikkaa. Mitään loogista syytä muuttaa pois kotoa en ole keksinyt jos kotona on joku joka tekee kaiken mistä en pidä ja jää siten aikaa tehdä kaikkea mistä pidän.

Vierailija
82/134 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:44"]Kysyn ihan samaa: Miksi naiset (monet, eivät kaikki) sallitte miehille vapaamatkustamisen?

T. Tasavastuun kantava isä
[/quote]

Sanoin miehelleni viikon verran että varaa lapselle lääkäriajan, ei tapahtunut, joten pakkohan se on minun tehdä kun toinen ei hoida, ja tässä tapauksessa minä olin töissä ja mies kotona. Vaiva ei ollut akuutti, mutta silti lääkärikäynnillä hoidettavissa, joten annoin viikon aikaa hoitaa homma. Muistutun joka päivä, ei mitään tapahdu jos jätän mieheni vastuuksi hoitaa jotain. Siksi minä hoidan lääkärikäynnit, neuvolat, pk-asiat, pankkiasiat, vakuutukset.... siis kaiken 'ylimääräisen'. Mies kyllä hoitaa kotitöitä kun siinä en ole antanut vaihtoehtoja, tosin mielummin pelaisi pleikkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:26"]

Samaa olen ihmetellyt. Tällä asialla ei minun kokemukseni mukaan ole mitään tekemistä koulutuksen, ammatin tai iän kanssa, vaan pääsääntöisesti kaikki tietämäni miehet lusmuilevat aina kun mahdollista ja ne ahkerimmatkin tekevät vain murto-osan siitä, mitä heidän vaimonsa.

Itse kyllästyin täysin ja ratkaisin asian omalta osaltani näin: a) mies alkaa tekemään vapaaehtoisesti ja oma-aloitteisesti puolet kaikesta lapsiin ja kotiin liittyvästä ja me molemmat käymme töissä, tai b) minä hoidan kaikki kuten tähänkin asti, ja olen samalla 100% kotiäiti, kun mies tienaa ja maksaa kaiken ilman valituksia (naimisissa, ei avioehtoa). Kolmas vaihtoehto on sitten ero, ja mies saa sen jälkeen elää elämäänsä, hoitaa oman kotinsa, maksaa elatusmaksut ja tavata lapsiaan ihan miten tahtoo.

Mies valitsi b:n, joten enää ei tarvi tapella, eletään sitten näin. Marttyyriksi en ala, sellaista tilannetta ei tule että minä suostun yksin vastaamaan ihan kaikesta.

[/quote]Et valinnut kovinkaan fiksusti, huomaat sen sitten kun olet eläkeiässä ja joudun kituuttamaan olemattoman pienellä eläkkeellä.

[/quote]

Se on sitten valinta- ja arvokysymys. Joku kituuttaa ja suorittaa elämänsä, jotta voi sitten elää leveämmin eläkkeellä. Joku toinen taas haluaa elää hetkessä ja hyväksyy sen, että eläkeläisenä elämä on sitten niukempaa.

Tiedostan hyvin, että eläkkeeni tulee olemaan pieni. Toisaalta, olemme pienituloisia nytkin ja tulemme silti hyvin toimeen. Minulla on myös puolet omaisuudestamme, joten tyhjän päälle en jää, kävi miten kävi.

Vierailija
84/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:43"]Jos mies on töissä 9 tuntia matkoineen ja sinä aikana nainen ehdi pitää kotia siistinä niin missä mättää? Onko miehen velvollisuus tulla töistä kotiin kotitöihin kun velliperse ei ole ehtinyt laittaa tavaroita paikoilleen, pyykätä ja valmistaa ruokaa?
[/quote]

Tottakai on! Eihän siinä nainen ehdi mitään pyykätä kun niin paljon menee aikaa naapurin isännän viihdyttämiseen :)

Vierailija
85/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:39"]

Mitä nää "mies elättää" jutut on? Ei kai nykyisin kovin yleistä ole, että mies on perheen elättäjä... Mä ainakin pärjäisin ihan oikein hyvin omillanikin, vaikkei olis koko äijää. Ei kai nykynaiset ole kenenkään kanssa minkään rahallisen järjestelyn vuoksi, ja tyhmiä on miehetkin, jos luulevat pitävänsä puolisoa tai perhettä rahan voimalla. Varsinkin, kun ei perusjampoilla kovin kummoiset palkatkaan ole.

[/quote]

Erosin tuollaisesta aikamiespojasta ja lunastin asunnon itselle. Ihan hyvin hoidan ihan samat laskut ja asunnon nyt yksin, ja hoidan samat kotityöt. Lapsen vaatteet ja kengät ostin ennekin. Ne itse asiassa väheni, kun on yhden tiskit, pyykit ja sotkut vähemmän. Mies maksaa elatusmaksuja ihan minimin, etten vain pääse häntä ryöstämään, vaikka tienaa 5000 kuussa. Lapsen kuljetuksista ja sairaspoissaoloista ei tullut mitään ongelmaa, kun minä hoidin ne aiemminkin. Oma autoni oli perheen ykkösauto, joten se jäi minulle. Itselle jää rahaa enemmän. (moni sanoo samaa)

Tyhjiä olut- ja viinapulloja ei ole enää, jos nyt jotain muuta haluaa mainita.

Vierailija
86/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis *kotityöt väheni, ei kengät :) -87

Vierailija
87/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:13"]

Huomaa taas kun miehet, joihin kalikka kalahti, vetäs hihasta "mutku mä käyn töissä ja tuon rahaa taloon"- kortin. Joo, rahaa tarvitaan mutta ei vaimon jaksamisen kustannuksella, ei sen kustannuksella että mies on nimellisesti "isä" (joka ei tiedä lastensa asioista mitään), jonka olemassaolo on on lapsille aika yhdentekevää. Omat lapsenlapseni murehtivat äitiään, "mitä jos"' kysymykset koskevat äitiä ja kun totean/lohdutan että "onhan teillä isä" niin lapset toteavat: " mutta kun isi on aina poissa". Ja kyllä, itse olen munattoman paskahousu poikani kasvattanut (tosin isänsä on alkkis). T. Mummo

[/quote]

Niin kauan kuin mies elättää perheen niin vaimolla ei ole mitään vinkumista yhtään mistään

[/quote]

Teinipojat varmaan toivoo, että näin juuri tapahtuisi sitten joskus, mutta enpä usko. Prinsessa vie voiton kotiin, jos vain vähänkin vaivautuu.

Vierailija
88/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan useimmilla perheillä varaa vaihdella vuoroja vaikka puolivuosittain. Siinäpä luulot karisevat. Jos mies jäisikin seitsemäksi kotiin hoitamaan lapsia, jolta ajalta ei eläkettäkään karttuisi, niin varmaan alkaisi laskeskelemaan tekemänsä työn arvoa eikä anelisi vain lakki kourassa vaimolta viikkorahaa.

Vierailija
89/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:53"]

Huomaa taas kun miehet, joihin kalikka kalahti, vetäs hihasta "mutku mä käyn töissä ja tuon rahaa taloon"- kortin. Joo, rahaa tarvitaan mutta ei vaimon jaksamisen kustannuksella, ei sen kustannuksella että mies on nimellisesti "isä" (joka ei tiedä lastensa asioista mitään), jonka olemassaolo on on lapsille aika yhdentekevää. Omat lapsenlapseni murehtivat äitiään, "mitä jos"' kysymykset koskevat äitiä ja kun totean/lohdutan että "onhan teillä isä" niin lapset toteavat: " mutta kun isi on aina poissa". Ja kyllä, itse olen munattoman paskahousu poikani kasvattanut (tosin isänsä on alkkis). T. Mummo

[/quote]

Niin kauan kuin mies elättää perheen niin vaimolla ei ole mitään vinkumista yhtään mistään

[/quote]

Teinipojat varmaan toivoo, että näin juuri tapahtuisi sitten joskus, mutta enpä usko. Prinsessa vie voiton kotiin, jos vain vähänkin vaivautuu.

[/quote]

Tässä maassa on tosi pieni prosentti perheistä niitä, joissa voidaan sanoa miehen elättävän perhe. Ei puhuta edes mistään järkevästä murto-osasta vaan tosiaan prosenteista tai prosentista. Kannattaako sen miettimiseen tuhlata ruutia vai puhua normaaleista perheistä, joissa molemmat lähtökohtaisesti tienaavat lukuun ottamatta taukoja työttömyyden, sairauden, lastenhankinnan tms. vuoksi. 

Vierailija
90/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:57"]

On varmaan useimmilla perheillä varaa vaihdella vuoroja vaikka puolivuosittain. Siinäpä luulot karisevat. Jos mies jäisikin seitsemäksi kotiin hoitamaan lapsia, jolta ajalta ei eläkettäkään karttuisi, niin varmaan alkaisi laskeskelemaan tekemänsä työn arvoa eikä anelisi vain lakki kourassa vaimolta viikkorahaa.

[/quote]

Suomessa on toimiva päivähoito, ei kenenkään tarvitse kotiin jäädä.

Nainen uhriutuu valmiiksi "joutumalla olemaan kotona"?? Miksi et tee mitään eläkkeellesi?

Vierailija
91/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tässä maassa on tosi pieni prosentti perheistä niitä, joissa voidaan sanoa miehen elättävän perhe. Ei puhuta edes mistään järkevästä murto-osasta vaan tosiaan prosenteista tai prosentista. Kannattaako sen miettimiseen tuhlata ruutia vai puhua normaaleista perheistä, joissa molemmat lähtökohtaisesti tienaavat lukuun ottamatta taukoja työttömyyden, sairauden, lastenhankinnan tms. vuoksi. 

[/quote]

Pääsääntöisesti kumminkin on niin, että miehen paremmalla palkalla nostetaan elintasoa. Miksi nainen kokee oikeudekseen lähteä ulkomaan lomille jos oma palkka ei riitä? Miestä syyllistetään jos ostaa vain itselleen ja lapsille liput? Mies tienaa huonosti kun ei voi ostaa kaikille?

Vierailija
92/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jotenkin tullut sellainen mielikuva, että liian monessa perheessä homma menee niin, että kulut jaetaan puoliksi ja mies saa sitten tehdä yksin omalla ylijäämällään mitä tahtoo. Nainen näkee lapsilla tarpeita vaatetukseen, harrastusvälineisiin tms ja mies laskee perheen elintason riman tosi alas, koska omaan kaljaan ja sijoitussalkkuun ja kaljasalkkuun pitää jäädä tarpeeksi. Sitten mies vielä kokee elättävänsä perhettä ja vaativansa vastapalvelukseksi herran kohtelua ja palveluksia kotona. 

Onneksi on niitä tasapainoisia ja onnellisiakin perheitä!

Vierailija
93/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun kaikki ketjut menee pilalle kun tuo yksi saapuu paikalle itkemään nykynaisista jotka uhriutuu kotona miehen rahoilla ja blaa blaa.. Ei juma noita sun nillityksiä jaksa! Olet helvetin rasittava ja aina ihan pihalla mutta toisaalta oletkin trolli jonka henki ja elämä on tämä provokaatio ja ketjuissa riehuminen.
Ei nää sun heitot osu minuun, enkä usko että muihinkaan naisiin täällä mutta rasittavaa lukea jatkuvasti tuollaista kiukkuista paskaa.
Ps. Ketjuun: Komppaan ap:ta, meillä kun on tuollaista kanssa. Minä teen 95% kaikesta kodin ja lapsen hoidosta. Käyn myös töissä ja tuon leivän pöytään (tämä sinulle meuhkaaja), mies opiskelee. Olen alkanut miettiä että pitäisi uudelleenkouluttaa tuo mies koska en halua tällaista mallia opettaa lapsellemme. Ja tosiaan, ennen mies teki enemmän..

Vierailija
94/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:02"]

Mulle on jotenkin tullut sellainen mielikuva, että liian monessa perheessä homma menee niin, että kulut jaetaan puoliksi ja mies saa sitten tehdä yksin omalla ylijäämällään mitä tahtoo. Nainen näkee lapsilla tarpeita vaatetukseen, harrastusvälineisiin tms ja mies laskee perheen elintason riman tosi alas, koska omaan kaljaan ja sijoitussalkkuun ja kaljasalkkuun pitää jäädä tarpeeksi. Sitten mies vielä kokee elättävänsä perhettä ja vaativansa vastapalvelukseksi herran kohtelua ja palveluksia kotona. 

Onneksi on niitä tasapainoisia ja onnellisiakin perheitä!

[/quote]

Harvoinpa niitä tarvitsee oikeasti ostella, mutta kun naapurin akka pitää saada kateeliseksi.

Elintasoa ei kenelläkään nosta se 300 euron lastenhaalari. Oikeasti. Uhriulinaa. UUUUULLLIIIIUUUUUUU.

[/quote]

Tämä on kyllä vitun tosi. 80-luvulla oli haalarit mitä sattuu, nyt pitää olla kahdet erilaiset sukelluspukua vastaavat puvut per lapsi, ja vuosittain uudet. a' 170 euroa koska muuten lapsi saa paskahalvauksen ulkona ja sairastuu vakavasti. Puhumattakaan traumoista mitkä äiti saa jos kehtaa mennä leikkipuistoon. "pakko vaan jäädä kotiin sisälle ja uhriutua valmiiksi!!!!!"

Vierailija
95/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:04"]

Vitsi kun kaikki ketjut menee pilalle kun tuo yksi saapuu paikalle itkemään nykynaisista jotka uhriutuu kotona miehen rahoilla ja blaa blaa.. Ei juma noita sun nillityksiä jaksa! Olet helvetin rasittava ja aina ihan pihalla mutta toisaalta oletkin trolli jonka henki ja elämä on tämä provokaatio ja ketjuissa riehuminen. Ei nää sun heitot osu minuun, enkä usko että muihinkaan naisiin täällä mutta rasittavaa lukea jatkuvasti tuollaista kiukkuista paskaa. Ps. Ketjuun: Komppaan ap:ta, meillä kun on tuollaista kanssa. Minä teen 95% kaikesta kodin ja lapsen hoidosta. Käyn myös töissä ja tuon leivän pöytään (tämä sinulle meuhkaaja), mies opiskelee. Olen alkanut miettiä että pitäisi uudelleenkouluttaa tuo mies koska en halua tällaista mallia opettaa lapsellemme. Ja tosiaan, ennen mies teki enemmän..

[/quote]

Ihanaa uhritumista ja miehessäkin on vikaa. Kunnon palstatussukka.

[/quote]

No olipas säälittävä sähellys vastalauseena.. eikä mun maailma kaadu jos keksit musta jonkun tosi viiltävän lempinimen :D terkuin 97

Vierailija
96/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sinä henkisesti pahoinvoipa henkilö. Tuo tekstisi on saavuttanut pisteen, jota ei enää voi hyväksyä. Olet asiaton ja törkeä. Kanssasi ei voi keskustella. Jos sinulla on joku oikea viesti, se ei mene perille. Ainoa, mikä on ilmiselvää, on henkinen pahoinvointisi, jota yrität kylvää ja levittää ympärillesi. Se ei kuitenkaan paranna omaa oloasi yhtään vaan kärvistelet vaan entistä pahemmin omissa myrkyissäsi. 

Olen pahoillani puolestasi, mutta yritä nyt ihmeessä tsempata ja pidä ne sormet kurissa ihan oman hyvinvointisikin vuoksi. Mene vaikka lenkille tai lue kirjaa. 

Vierailija
97/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:04"]Naisilla on tapana tehdä kaikki negaation kautta.

Jos olen tehnyt ruokaa, niin vaikka olisin siivonnut melkein kaikki jäkeni ruokaa tehdessä, kuten yleensä teen, niin eiköhän se vaimo keksi jonku likoamassa olevan kattilan ja huokaa että "ihan kivan kun teet ruokaa, mutta voisit siivota myös jälkesi". Se vaan kuuluu aina sanoa, vaikka keittiö on noin 90% sotkuisempi sen jälkeen kun rouva on itse tehnyt ruokaa. Vaimo oikeuttaa sotkemisensa sanomalla että "minähän se siivonakin", vaikka todellisuudessa keittiö on se paikka huushollissa, jonka useinmiten siivoan minä. Tykkään siivota keittiön, koska siellä on kaikille tavaroille paikkansa.

t.mies
[/quote]

Täytyypä nyt vähän itsensä seurailla, tuleeko käyttäydyttyä noin.
Ärsyttäväähän tuo on.
T. nainen

Vierailija
98/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:55"]

Tiedätkö sinä henkisesti pahoinvoipa henkilö. Tuo tekstisi on saavuttanut pisteen, jota ei enää voi hyväksyä. Olet asiaton ja törkeä. Kanssasi ei voi keskustella. Jos sinulla on joku oikea viesti, se ei mene perille. Ainoa, mikä on ilmiselvää, on henkinen pahoinvointisi, jota yrität kylvää ja levittää ympärillesi. Se ei kuitenkaan paranna omaa oloasi yhtään vaan kärvistelet vaan entistä pahemmin omissa myrkyissäsi. 

Olen pahoillani puolestasi, mutta yritä nyt ihmeessä tsempata ja pidä ne sormet kurissa ihan oman hyvinvointisikin vuoksi. Mene vaikka lenkille tai lue kirjaa. 

[/quote]

Naiset kokevat miesten voivan pahoin silloin kun mies vaatii naista tekemään osansa ja lopettamaan uhriutumisen. Ja jos vielä menettää hermot ulisevien uhriutuja-loiset kanssa niin on sairastapaus. :)

Vierailija
99/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä ihan oikeassa. Minäkin teen meillä 80-90 % kaikki hommat. Mies opiskelee, joten ei voi edes sanoa, että tuo rahan pöytään. Välillä tekee kyllä kotihommia, mutta yleensä joudun ensin nurista ja valittaa. Sitten olenkin nalkuttava noita-akka. Lähipiiristäni huomaan muilla ihan samaa. Kyllä se on nainen, joka sitä taloutta pyörittää. Sitten kun nainen ei enää jaksa, tulee avioero.

Vierailija
100/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 13:41"]

Ap on kyllä ihan oikeassa. Minäkin teen meillä 80-90 % kaikki hommat. Mies opiskelee, joten ei voi edes sanoa, että tuo rahan pöytään. Välillä tekee kyllä kotihommia, mutta yleensä joudun ensin nurista ja valittaa. Sitten olenkin nalkuttava noita-akka. Lähipiiristäni huomaan muilla ihan samaa. Kyllä se on nainen, joka sitä taloutta pyörittää. Sitten kun nainen ei enää jaksa, tulee avioero.

[/quote]

Teillä pyörittää nainen --> naiset pyörittää talouksia? OK

Se hoitaa asiat ketä haittaa. Miksi miehen pitäisi hyppiä naisten oikkujen mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan