Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perheelliset miehet ryhtyvät "vapaamatkustajiksi" omassa perheessään?

Vierailija
13.08.2015 |

En vain tajua.. ja näin on käynyt jokaiselle tuntemalleni miehelle kun perheenlisäystä on siunaantunut. Tarkoitan siis miehiä jotka:
- heittäytyvät osaamattomiksi kotitöissä (siis miten tätä pyykkikonetta käytetään?!)
- laistavat lastenhoidosta ("hoida sä kulta toi kakkavaippa kun se sujuu sulta NIIN PALJON paremmin")
- karkaavat pihalle/tietokoneen ääreen/kaljalle kun töistä pääsevät.
-jne.
Ja lapset kuitenkin tehty yhdessätuumin. Miksi me naiset sallitaan tälläinen lusmuilu?! Ja niin, tiedän myös perheitä, joissa äiti hoitaa yksin lapsiin liittyvät myös lääkäri-, pk- ja koulujutut.

Äidit laahustavat väsyneinä haamuina ympäri kotia ja parhaimmillaan apuun ryntää oman puolison sijaan oma äiti tai anoppi. Hullua!

Miehet vetoavat aina siihen että käyvät töissä.. joo. Tiedän äidin joka hoitaa kaiken lapsiin liittyvän yksin JA käy myös kokopäivätyössä. Jos nainen pystyy, miksei mies?

Miksi miehet eivät halua olla tasapuolisia kumppaneita ja vanhempia.. ja miksi naiset sallii tämän?

T. Lapseton

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit kysymykseesi jo itse: "Miksi me naiset sallitaan tällainen lusmuilu?!" Meillä on aina pidetty itsestäänselvyytenä, että mies tekee kaikkea sitä mitä minäkin ja minä olen myös aina antanut miehelle tilaa tehdä kotitöitä ja lapsen hoitoon liittyviä juttuja omalla tavallaan.

Vierailija
2/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Ja naisilta tulee aina sama vadtaus: "mies osallistui ennen, nyt hän on muuttunut"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nainen osallistui niin kauan kunnes oltiin naimisissa. Sitten kaikki jäikin minun harteille.

t. Mies

Vierailija
4/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:07"]

Meillä nainen osallistui niin kauan kunnes oltiin naimisissa. Sitten kaikki jäikin minun harteille.

t. Mies

[/quote] Sama homma. Hänen kaikki aika menee nettishoppailuun ja bodypumpeissa käymiseen..

Vierailija
5/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri tällainen tilanne, eikä auta vaikka kuinka pyytäisi osallistumaan. Itse hoidan kaiken ja kuitenkin haukkuu minun kasvatustyylini vanhempainvarteissa :(

oikeasti en tiedä mitä voisin tehdä, enkä enää jaksakaan oikeasti edes yrittää.

Vierailija
6/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te noi äijänne oikeen kaivatte? Mä ja mun kaverit, jokainen hoidetaan osuutemme perheen velvoitteista. Tottakai vähän vähemmän, kun joutuu töissä käymään. Mutta. Muuten kutakuinkin tasan.

Vierailija
7/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun naisen mielestä mies ei osaa mitään ja tekee kaiken ihan väärin. Edes pöytää ei osaa pyyhkiä siinä järjestyksessä kun se meillä kuuluu tehdä, niin aika äkkiähän tuolla systeemillä mies luovuttaa.

Vierailija
8/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuinka yleistät oman ja wt-lähipiirisi miehet kuvastamaan KAIKKIA miehiä.

Kannattiiko porsia ensimmäisen vastaantulevan amisjannun kanssa?

Vierailija
9/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:22"]

No kun naisen mielestä mies ei osaa mitään ja tekee kaiken ihan väärin. Edes pöytää ei osaa pyyhkiä siinä järjestyksessä kun se meillä kuuluu tehdä, niin aika äkkiähän tuolla systeemillä mies luovuttaa.

[/quote]

Niinpä. Ja siihen loputtomaan nalkutukseen turtuu. Jopa siihen pisteeseen asti, että akka jää kuin nalli kalliolle.

Vierailija
10/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:20"]

Hyhyyyyyyyynyyyyyyyyh!!

Nainen on aina UHRI!

Paljonkos maksat taloutenne menoista? Kitiset paskapalstalla, muttet osaa neuvoa miestä pyykinpesussa?

Sitäpaitsi, onko siivousstandardisi korkeampi kuin miehellä?

Itke ja uhriudu, sen te luuskat osaatte.

[/quote]

Paljonko maksat vaimollesi menetetyistä ansiotuloista ja eläkekertymästä? Osaatko googlettaa pyykinpesun salat ja harjoitella, sillä kyllä, kaikki muutkin ovat aloittaneet harjoittelemalla ja standardit nousevat sitä mukaa kun osaa hoitaa perushommat kunnolla. Oletko sinä marttyyri, jos toinen on uhri? Rooleistaan voi murtautua ulos ihan sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
11/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhyyyyyyyynyyyyyyyyh!!

Nainen on aina UHRI!

Paljonkos maksat taloutenne menoista? Kitiset paskapalstalla, muttet osaa neuvoa miestä pyykinpesussa?

[/quote]

Alkaako sulla puhti loppua kun nyt jo copypastetat samaa viestiä ketjuihin? Ennen sentään kirjoitit samat ulinat joka ketjuun vähän eri sanoin. Vähän ryhtiä nyt hei!

Vierailija
12/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:28"]

Hyhyyyyyyyynyyyyyyyyh!!

Nainen on aina UHRI!

[/quote]

Alkaako sulla puhti loppua kun nyt jo copypastetat samaa viestiä ketjuihin? Ennen sentään kirjoitit samat ulinat joka ketjuun vähän eri sanoin. Vähän ryhtiä nyt hei!

[/quote]

Älä viitti, anna sen uhriutua rauhassa. :)

Vierailija
13/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian monet naiset "omivat" vauvan eivätkä halua olla siitä hetkeäkään erossa. 

Vierailija
14/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap:lle on: puhe ei auta asiaan. Aikuista miestä ei voi fyyfisesti pakottaakaan. Itse jouduin eroamaan, että asiassa tapahtui muutos. Nyt lapsilla on kaksi osallistuvaa vanhempaa ja mullakin vapaa-aikaa.

Vierailija
15/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:30"]

Enpä uhriudu pyykinpesuista. Googleta sinä tulonsiirroista miehiltä naisille. Loinen.

Jos sinun maailmasi kaatuu pyykinpesuun, niin aika pienet on sun ongelmat.

Paskapalstalla on aikaa kuitenkin norkoilla? Minuuuttikos siinä pyykinpesukoneen päälle laittamisessa menee?

Kyllä kannattaa uhriutua. Ehdottomasti.

[/quote]

Ei mun maailma kaadu pyykinpesuun, koska meillä kaikki aikuiset osaavat pestä pyykkiä. Tuolla se aamun eka koneellinen pyörii ja minulla on aikaa palstailla, koska olen sairaslomalla ja liikuntakykyni on minimissään. Mikäs sun syysi palstailuun on?

Vierailija
16/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:56"]

En vain tajua.. ja näin on käynyt jokaiselle tuntemalleni miehelle kun perheenlisäystä on siunaantunut. Tarkoitan siis miehiä jotka: - heittäytyvät osaamattomiksi kotitöissä (siis miten tätä pyykkikonetta käytetään?!) - laistavat lastenhoidosta ("hoida sä kulta toi kakkavaippa kun se sujuu sulta NIIN PALJON paremmin") - karkaavat pihalle/tietokoneen ääreen/kaljalle kun töistä pääsevät. -jne. Ja lapset kuitenkin tehty yhdessätuumin. Miksi me naiset sallitaan tälläinen lusmuilu?! Ja niin, tiedän myös perheitä, joissa äiti hoitaa yksin lapsiin liittyvät myös lääkäri-, pk- ja koulujutut. Äidit laahustavat väsyneinä haamuina ympäri kotia ja parhaimmillaan apuun ryntää oman puolison sijaan oma äiti tai anoppi. Hullua! Miehet vetoavat aina siihen että käyvät töissä.. joo. Tiedän äidin joka hoitaa kaiken lapsiin liittyvän yksin JA käy myös kokopäivätyössä. Jos nainen pystyy, miksei mies? Miksi miehet eivät halua olla tasapuolisia kumppaneita ja vanhempia.. ja miksi naiset sallii tämän? T. Lapseton

[/quote]

No ei kyllä käy kaikille miehille...Ehkä somaleille ja amiksille.

Vierailija
17/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhyyyyyyyynyyyyyyyyh!!

Nainen on aina UHRI!

[/quote]

Maksan puolet kaikesta vaikka palkkani on pienempi. Koska minä halusin jäädä puoleksi vuodeksi äitiysloman jälkeen vielä kotiin, ja tulot putosi, jouduin kompensoimaan ne säästöistäni. Mies on vaativampi siivouksessa, kritisoi tiskejä pöydällä, ja että minun pitäisi siivota enemmän. Lapsi herättää myös öisin, minä hoidan ne koska mies käy töissä. Olen illalla tosi väsynyt, ja mies valittaa kun ei tule seksiä.

Vierailija
18/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on sama kuin kysymykseen "Miksi koira nuolee pallejaan?". KOSKA SE VOI.

Vierailija
19/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tuota taphatuu, mutta että kaikki?

Olen itse mies ja ollut kotona lasten kanssa (ja hoitanut kodin lähes yksin kun vaimo opiskeli ja kävi töissä). Tapasin paljon naisia, joiden miehet eivät tehneet mitään. Jotenkin ihmeissäni nämä "mitään tekemättömät" miehet olivat iltaisin ja viikonloppuisin lasten kanssa puistossa (minä olin siellä siis silloin samoin kuin arkena kun vaimo ei tietenkään kyennyt), lasten lempiruuat olivat isän tekemiä (siis ne pitsatkin oli itsetehtyjä), jne., isät juttelivat siitä, miten kävivät lasten kanssa harrastamassa jne. 

Siis nämä kokkaavat, vapaa-aikaansa lasten kanssa viettävät isät, eivät tehneet mitään. Toki on täysin mahdolista, että heillä oli enemmän saunailotja, he eivät siivonneet, pyykänneet jne. yhtä paljon kuin vaimo - enhän ollut kotona vahtimassa samalla tavalla kuin ap, joka voi täysin objetiivisesti kertoa, mitä hänen tuttujen kodissa tapahtuu. Merkit kuitenkin viittasivat isien aktiiviseen osallistumiseen. 

Ja vielä lopuksi - niissä perheissä, jotka oikeasti tunnen todella hyvin mm. kokkaaminen on AINA miesten vastuulla pääsääntösesti - niin möys meillä. Vaimo ei kiinnosta tippaakaan ruuan hinta, ravintoarvot tai mikään. Eineksillä mentäisiin, jos hän saisi päättää - joutuisi kokkaamaan. Salaatin tekeminen on ihan ylivoimainen rasti (kyllä hän kasviksia syö, mutta se pilkkominen ja peseminen nyt vaan on ihan mahdotonta). 

Vierailija
20/134 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt noin, mutten mä valita. Mä teen suurimman osa kotitöistä, koska olen kotona. Teen duunit ja pyykkään (paskapalstailenkin!) sujuvasti samaan aikaan.. kohta laitan tiskarin päälle ja otan imurinkin esille, että myöhemmin sohotan sillä lattioita.
Just keitin miehelle aamukahvit ja patistan senkin kohta maailmalle tekemään Mulle rahnaa, että pääsen syyskuussa kavereiden kanssa Lontooseen shoppailemaan.
Elämä on kivaa ja aurinko paistaa. Taidan siirtyä terassille duunia naputtelemaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi