Työssä heitetään inhottavaa herjaa poissaoloista
Työkaveri tietää, että lapsellani on sairauden takia hoitokäyntejä eri paikoissa. Silti kun niiden takia joutuu olemaan poissa töistä, joutuu kuulemaan suunsoittoa tyyliin "joo joo, olet pois töistä, koska kännäät kuitenkin himassa".
En saa edes sanoin kuvailtua mitä tekisi mieli tehdä tällaisia ns. hupikommentteja toistuvasti kuulemaan joutuvana. Näen punaista. Täysi työ hillitä itsensä, ettei tilanne pahene entisestään.
Kommentit (165)
Mä sanoisin vaan, että en jaksa kuunnella läpän heittoa asiasta enää yhtään enempää. Että poissaolon syy ei kuulu muille, mutta kuvitteleeko hän että mä huvikseni olen töistä pois. Sano, että nyt riittää, et halua kuulla tuollaista suun soittoa enää.
Kaikista paras, kun vakavalla naamalla sanot asiat kuten ne ovat ja siten saat sen tyypin häpeämään omaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä on käynyt sivarin, se vapauttaa palveluksesta rauhan ajalla, mutta ei jos tulee sota.
Voitteko kuvitella, osa perheistä on hommannut passit ja kuvittelevat että mies voi lähteä mukaan. Mies käännytetään rajalla jos yrittää lähteä.
Sivareille tulee pelastus ja väestönsuojelutehtäviä, jos tulee sota.
18 - 60 - vuotiaat miehet jäävät Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä on käynyt sivarin, se vapauttaa palveluksesta rauhan ajalla, mutta ei jos tulee sota.
Voitteko kuvitella, osa perheistä on hommannut passit ja kuvittelevat että mies voi lähteä mukaan. Mies käännytetään rajalla jos yrittää lähteä.
Ja kun lähtee maasta niin tilille ei tule enää rahaa.
Hoitajat valittavat palkasta jatkuvasti, jos tulee sota ja lähtee maasta niin ei tilille tule enää mitään. Miten he pärjäävät?
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin vaan, että en jaksa kuunnella läpän heittoa asiasta enää yhtään enempää. Että poissaolon syy ei kuulu muille, mutta kuvitteleeko hän että mä huvikseni olen töistä pois. Sano, että nyt riittää, et halua kuulla tuollaista suun soittoa enää.
Kaikista paras, kun vakavalla naamalla sanot asiat kuten ne ovat ja siten saat sen tyypin häpeämään omaa käytöstään.
Sanon noin. Toivon silti pian pääseväni tästä työpaikasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja esimiehellä on vaitiolovelvollisuus poissaolojen syistä.
Jos esilies rikkoo sitä on se rangaistava teko ja esimies kyllä jo käytöksellään itse näyyyäisi jo mallia sille juorukulttuurille rikkoessaan vaitiolovelvollisuutta. Terveessä työyhteisössä esimies näyttää mallia sillä suoraselkäisyydellä, että noudattaa alan tessiä niin itsensä kohdalla kuin työntekijän kohdalla. Sellaiseen esimieheen voi luottaa sekä työyhteisöön esimies näyttää, että luotettavuus on tärkeää ja työssä kuuluu toimia työnvelvoittavien ohjeiden mukaan.
Mä en ole koskaan pakottavista perhesyistä johtuvia poissaoloja kertonut totuudenmukaisesti. Sekin on parempi että luulisivat poissaolojen johtuvan laiskuudesta ja päihteistä kuin se, että aletaan v ttuilemaan läheisen sairauksilla tai saattohoidolla.
Onko pää-päänaukojalla lapsia? Sanoisin suoraan että naurattaisko sitten jos oma lapsesi olisi vakavasti sairas? Kovaan ääneen, ja muiden edessä.
Nimittäin ainakin joillain on varmasti lapsia, ja moni ymmärtää vanhemman huolen lapsen terveydestä. Ja sitten käy niin, että moni muu lopettaa naureskelun, ja alkaa halveksua pääkiusaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut hakea töitä muualta, jotten enää pitkään joutuisi kuuntelemaan tällaista. Arki on muutenkin aivan tarpeeksi kuormittavaa.
Noin tekisin itsekin. Aloituksesi kertoo huonosta työilmapiiristä ja huonosta johtamisesta. Huumorilla heitetyssä on joillakin puolet totuutta ja kiusatarkoitus huuomilla höystettynä. Apn saamat kommentit voivat satuttaa ihmistä, joka on vakavasti sairas ja joutuu sen takia olemaan paljon pois. Toivon, että nämä ilkeät kommentoijat sairastuvat itse niin näkevät mitä se on.
Monessa työpaikassa ongelma on työntekijät itse, jotka luovat paskan työilmapiirin. Kukaan ei sitä hyvää työilmapiiriä teille tuo, teidän täytyy se itse luoda.
Lisäksi myös työttömiä pitäisi puolustaa eikä haukkua. Kun työtön tulee työkokeiluun, niin miksi ette pidä sen puolia ja sano pomolle, että palkataan tuo töihin.
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka ole sitten kännännyt kotona?
Kaiki eivät elä kuten sinä.
Suurimmalla osalla ihmisistä on oikea elämä.
Vierailija kirjoitti:
Monessa työpaikassa ongelma on työntekijät itse, jotka luovat paskan työilmapiirin. Kukaan ei sitä hyvää työilmapiiriä teille tuo, teidän täytyy se itse luoda.
Lisäksi myös työttömiä pitäisi puolustaa eikä haukkua. Kun työtön tulee työkokeiluun, niin miksi ette pidä sen puolia ja sano pomolle, että palkataan tuo töihin.
Työttömiä haukutaan niin paljon ja laitetaan ilmaistöihin, että jos tulee sota niin en auta ketään, pelastan vain itseni.
Sääliksi käy äitejä, joilla monta lasta ja isä joutuu puolustamaan Suomea. Minä en noita äitejä tule auttamaan enkä eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
On. Mutta hänellä on velvollisuus ja keinot puuttua työpaikkakiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mutta hänellä on velvollisuus ja keinot puuttua työpaikkakiusaamiseen.
Esimiehellä on myös todella nihkeä suhtautuminen työn ja perhe-elämän yhteensovittamiseen. Sieltä suunnalta ei ole apua tulossa.
Työkaveri itse voisi olla pois kännäämisen takia. Kommentoi asiasta muille työkavereille, niin eiköhän tilanne parane.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä syystä että suurin osa käyttää tekosyynä lapsien sairauksia ollakseen pois työstä. Mun sisarella kun oli krapula niin lapsella oli mahatauti. Ja sairausloma oikeus täydellä palkalla käytettiin tasan tarkkaan hyväkseen ja kun se loppui niin ei ollut sairaana kukaan.
Ahaa, no nyt valkeni miksi jotkut aina vinoilevat poissaoloista, he tuntevat jonku joka lintsaa ja valehtelee ja on ehkä alkoholistikin. Hmm, äiti, isä, sisko, veli, puoliso, kaveri, lapsi, täti, ehkä sanoja itse... törky onkin siellä suunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut hakea töitä muualta, jotten enää pitkään joutuisi kuuntelemaan tällaista. Arki on muutenkin aivan tarpeeksi kuormittavaa.
Noin tekisin itsekin. Aloituksesi kertoo huonosta työilmapiiristä ja huonosta johtamisesta. Huumorilla heitetyssä on joillakin puolet totuutta ja kiusatarkoitus huuomilla höystettynä. Apn saamat kommentit voivat satuttaa ihmistä, joka on vakavasti sairas ja joutuu sen takia olemaan paljon pois. Toivon, että nämä ilkeät kommentoijat sairastuvat itse niin näkevät mitä se on.
Juuri näin. Vaikka alkaisi huumorilla niin jossakin vaiheessa tulee väistämättä se "tarviiko nyt noinkin usein ei yhdellä muullakaan". Ja kun ei huulenheittäjää voi oikein heti lyödäkään suoraan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Muttta hänellä on velvollisuus ja keinot puuttua työpaikkakiusaamiseen.
On, mutta esimiehellä ei ole oikeutta rikkoa vaitiolovelvollisuutta kertomalla miksi joku on pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Vaikka alkaisi huumorilla niin jossakin vaiheessa tulee väistämättä se "tarviiko nyt noinkin usein ei yhdellä muullakaan". Ja kun ei huulenheittäjää voi oikein heti lyödäkään suoraan suuhun.
Tämä! Ilkeä pilkanteko huumorin varjolla on vallankäyttöä.
Ja kun lähtee maasta niin tilille ei tule enää rahaa.