Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
841/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että jos henkilö ei syö riittävästi geeliytyvää eli liukoisaa kuitua, alkaa mikrobiotan opportunistiset mikrobit syömään epiteelin limakalvoa eli sitä kerrosta joka pitää bakteerit ja niiden aineenvaihduntatuotteet erillään kolonosyyteistä (paksusuolen seinämän solut). Toki osa näistä kuitua halajavista kannoista kuolee, ja ihminen menettää niiden tuottamat keholle hyödylliset tuotteet esim. k1:tä tuottavat bakteerit vähenevät, jolloin k2:ta ei enää voi muodostua yhtä paljon ja henkilön pehmytkudoksiin alkaa kertyä kalsiumia johtaen kiputiloihin ja ( vanhuuden)jäykkyyteen. Pelottavinta on se, että kun limakalvo on rappeutunut alkavat solujen väliset tiiviit liitokset pettämään ja kehoon pääsee haitallisia bakteereita ja niiden aineenvaihduntatuotteita. Alati kasvavaa näyttöä on, että tämä johtaa niin allergioihin, ruoka-ainesensitiivisyyksiin, autoimmuunisairauksiin kuin neurologisiin sairauksiin. Laadukasta tutkimusta tehdään maailman huippuyliopistoissa aiheesta.

Esi-isämme söivät liukoisaa kuitua ~ 100-150 g/pvä ja me noin 10-30 g/pvä, joten syyllistä ei tarvitse etsiä kaukaa. Samoin olemme korvanneet nopeilla hiilareilla eli korkean glykeemisen indeksin ruoilla oikean ruoan, joten sokerilla ja proteiineilla elävät haitalliset mikrobit ovat kolonisoineet hyvien bakteerien jättämät ekologiset lokerot.

T. Lääkis2018

Miten saisi syötyä 100 g kuitua päivässä? Voisiko joku näppärä laittaa mitään esimerkkiä päivän ruokavaliosta jolla tuo onnistuisi? Itseäkin huolettaa välillä riittävä kuidun saanti vaikka kasviksia ja hedelmiä syönkin hyvin.

Esimerkiksi aamulla kaurapuuro ja marjoja, lounaaksi salaatti ja linssi/papuruoka, illalliseksi proteiinin kanssa kasvislisuke, välipalaksi hedelmä ja pähkinöitä.

Vierailija
842/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kiuasmakkaran tekemisestä ohje? Anteeksi tyhmyyteni, mutta eipä ole tullut mieleen makkarapakettia heittää kiukaalle kaikkine muoveineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetuhoisuuden ja naiiviuden määrä mikä liittyy ns maailmanparantamiseen. Kuvitellaan ihan oikeasti niinkuin kaikki ihmiset haluaisivat samoja asioita. Pelkään pahoin, että iso osa suomalaisista elää vieläkin jossain hattarassa kuvitellen että kyllä puhumalla ja ymmärtämällä kaikki hoituu.

Mitä me uskallamme nähdä ja kohdata, yksilöinä ja maana? Mihin se meidän "onnellisuutemme" perustuu? Mistä emme edes tiedä?

Aika ympäripyöreää sontaa? "Pitää jatkaa öljyn poraamista ja vihaamista"?

Vierailija
844/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista järkytystä  on elämässä ollut.  Nyt tällä hetkellä olen järkyttynyt miten kalliiksi on tullut  rivitalon    putkiremontti.   Juuri sain kuulla että  ennen putkiremonttia  oli yhtiövastike    450 e  / kk  ja nyt  tuli ilmi putkiremontin   hinta. Nyt on  yhtiövastike  omasta muuten maksetusta asunnosta    1660 e / kk.  Putkiremontin hinta  on  142 000 e, meidän asunnon    osalta. Olin  varautunut  n. 60 000  euroon aluperin. Olemme  2  eläkeläistä. Tässä pitää nyt laskeskella   kannattaako  tässä  asua. Vuokra-asnto on jo halvempi hyvältä paikalta.  Asutaan  siis PK-seudulla.

Vierailija
845/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten isoja eroja naisen värkeissä on. käsittämätöntä kyllä

Vierailija
846/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audin ala-arvoinen laatu! Tai oikeastaan laadusta ei voi edes puhua.

Vierailija
847/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että miehet eivät hyväksy että naisella voisi olla omaa omaisuutta ja omaa elämää.

Jokaisessa parisuhteessa olen kokenut mustasukkaisuutta ja henkistä väkivaltaa. Fyysisestä olen sentään välttynyt. Kaikki ovat olleet mustasukkaisia työssäkäynnistäni, koska olen miesvaltaisella alalla. On vihjailtu kotirouvaksi jääntiä ja monen lapsen hankintaa keinona saada minut kotiin vangiksi.

Viimeisin ja sellaiseksi jäävä miesystäväni oli mm. aivan sairaan kateellinen 10 vuotta vanhasta Skodasta, jonka sain isäni kuoltua. Puhuin että möisin sen pois ja ostaisin tilalle pienemmän auton. Hän haukkui minut turhamaiseksi horoksi, jonka olisi pitänyt luopua autosta kokonaan. Hän vaati myös tietää kaiken edellisistä miehistäni, seksiasioita myöten. 

Vierailija
848/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että miehet ovat valmiita harrastamaan seksiä ihastuneen tutun kanssa tarkoittamatta sillä mitään. Siis tiedän, että randomnaisia voidaan käyttää tunteettomaan seksiin, mutta jotenkin aina yllättää miten ollaan valmiita painamaan työ-, koulu- yms kavereita tai vaikka saman ystäväpiirin sisällä ilman sen kummempia tunteita vaikka tiedetään toisella niitä olemaan. En siis vaan tajua. Eikö sellaiset hoituisi pienemmillä ongelmilla vähän kauempana kotoa?

Koittakaa nyt ymmärtää että miehet haluavat pillua todella paljon. Sitä on täälläkin koitettu teille toitottaa mutta ette meinaa uskoa kun luulette että miehet ja naiset ovat samanlaisia.

Ymmärrän, että miehillä halut on kovat. Silti järkyttää miten häikäilemättä miehet tekevät mitä tahansa saadakseen seksiä. Naisen tunteilla ja hyvinvoinnilla ei ole siinä loppujen lopuksi mitään väliä.

Ja jos miehet haluavat ja arvostavat seksiä niin paljon, miksi he eivät halua antaa mitään naiselle siitä vastineeksi? Hellyyttä, yhdessä vietettyä aikaa, kosketusta...

Naisilla on huutava hellyyden ja kosketuksen tarve, jota mues ei vuorostaan halua tyydyttää, vaikka itse tarpeeksi seksiä saisikin.

No ei paljoa kiinnosta halailla kun pussit on tyhjät. Se on jo evoluutiossa, että miehellä ei ole silloin läheisyyden halua. Se on hieman sama kuin koittaisi saada naista pakkonauramaan menkkapäivänä. Evoluutio säätelee hormoneilla niitä asioita.

Niinhän se tietysti on, varsinkin jos aivosolut , joilla voisi AJATELLA, ovat kaikki siellä alhaalla.

Jos ei sua miehenä paljon kiinnosta, se johtaa siihen että minua naisena ei myöskään paljon kiinnosta.

Että nyt tuli sinullekin ja muille miehille selväksi se , miksi moni nainen ei halua seksiä.

Voi hyvänen aika miten tyhmä viesti. 

Miestä sattuu alapäähän ainakin hetken aikaa (iän karttuessa aina vaan pidempään), koska luonto on asian niin hoitanut, että nyt hommat seis! Siinä menee aikansa, että pystyy taas edes ajattelemaan seksiä ja sitten joku asiasta (miehen fysiologiasta lainkaan voi olla omakohtaista kokemusta!) mitään tietämätön nainen tulee sössöttämään jotain haluamisesta. Morjens.

Tämä. Naiset vissiin luulee, että se on vain aivojen asia ja sitä kautta helposti noin vain hallitaan ajatuksella. Miksiköhän naiset sitten ovat menkkojen aikaan äreitä, vaikka voisivat niillä aivoillaan vaan kääntää kaiken hymyksi ja positiivisuudeksi. Sehän on niin helppoa ja biologia ei siis vaikuta asioihin mitenkään.

Vierailija
849/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikki ihmisten motiivit pohjautuvat lopulta itsekkäisiin tarkoitusperiin, tämä on karu fakta, jopa ns. "hyvien" ihmisten.

Vierailija
850/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mun ois kannattanut jo paljon aikaisemmin lakata kuuntelemasta mun vanhempia ja lakata uskomasta heidän totuuksiin.

Onneksi sain jostain kummallisesti edes sen pienen palan itsevarmuutta: olen parantunut masennuksesta, en vaadi täydellisyyttä enää, valmistun, olen urallani nousujohteessa ja minulla on ihana koti.

Jos olisin elänyt heidän vaatimallaan tavalla, olisin todella aseeton ja ikuinen kiltti tyttö muiden sylkikuppina.

Olen iloinen sinun puolestasi! Voin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Olin itsekin vähällä joutua vanhempieni vaatimuksesta heidän "pikku apulaisekseen", ikuiseksi juoksutytöksi. Onneksi sain repäistyä itseni irti heidän otteestaan. Opiskelin, suoritin loppututkinnon ja sain ammatin, jossa viihdyn. 

Vanhempani ovat reagoineet negatiivisesti opiskeluihini ja ammattiini. Heidän mielestään minun ei olisi pitänyt valita alaa, jota he eivät tunne! Niinpä... heidän kontrollintarpeensa on loppumaton.

Vierailija
851/1110 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta suuronpiirtein keski-ikäisenä että pettäminen ei aina johdu siitä että pettäjä ei saa seksiä ja seksuaalista tyydytystä tarpeeksi kotona/omalta kumppanilta.

Yllätyin miten paljon kuulen tarinoita (ja tiedän omasta nuoruudesta) siitä että pettämisessä on monesti kyse pohjimmiltaan jostain muusta, esim hyväksytyksi ja ihailluksi tulemisen tarpeesta (siis sen tarpeen vajauksesta kun sitä ei omalta puolisolta saa riittävästi).

Tai edellisten lisäksi ihan kostotoimenpiteestä tai siitä että pettäjä kokee suhteessa menettäneensä jonkun itsemääräämisoikeuden (on ehkä alisteisessa asemassa) ja pettämistä tehdään salaa senkin takia että pettäjä kokee edes sen hetken saavansa itse päättää tekemisistään.

Järkyty vielä uudelleen; miehet pettävät sen takia kun haluavat seksiä monien eri naisten kanssa vaikka omaa naistaan rakastavat

Ei se ole rakkautta. Omaa munaansa rakastavat.

Vierailija
852/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että rotuerottelu tuli takaisin muotiin "woken" myötä, yhtäkkiä "värisokeus" onkin väärin ja jokainen pitää laittaa omaan värilokeroon ja arvo tulee sävyn mukaan.

Mun mielestä "poc" (people of color) on huono termi. Siihen termiin tungetaan niin monet eri kulttuurit, eikä oteta huomioon kuinka muutkin erirotuiset kohtelevat toisia rotuja välillä huonosti. Mutta ei, pitää tehdä tyypillinen valkoiset vs muut luokittelu. Enemmänhän tää on jenkkiläinen juttu, jonkin verran muualle länsimaihin rantautunut, koska esim. jossain Aasiassa tälle termille naurettaisiin.

Ohessa linkki kuvaan josta ilmenee ketkä niitä värillisiä oikeasti ovat

https://9gag.com/gag/amYoqw4

Vierailija
853/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta suuronpiirtein keski-ikäisenä että pettäminen ei aina johdu siitä että pettäjä ei saa seksiä ja seksuaalista tyydytystä tarpeeksi kotona/omalta kumppanilta.

Yllätyin miten paljon kuulen tarinoita (ja tiedän omasta nuoruudesta) siitä että pettämisessä on monesti kyse pohjimmiltaan jostain muusta, esim hyväksytyksi ja ihailluksi tulemisen tarpeesta (siis sen tarpeen vajauksesta kun sitä ei omalta puolisolta saa riittävästi).

Tai edellisten lisäksi ihan kostotoimenpiteestä tai siitä että pettäjä kokee suhteessa menettäneensä jonkun itsemääräämisoikeuden (on ehkä alisteisessa asemassa) ja pettämistä tehdään salaa senkin takia että pettäjä kokee edes sen hetken saavansa itse päättää tekemisistään.

Järkyty vielä uudelleen; miehet pettävät sen takia kun haluavat seksiä monien eri naisten kanssa vaikka omaa naistaan rakastavat

Ei se ole rakkautta. Omaa munaansa rakastavat.

Kyllä se on, et vaan voi sitä käsittää kun et itse siihen pysty.

Vierailija
854/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero, kuolema, sairaudet. Tässä hyvä aloitussetti.

Vierailija
855/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten tyhmiä aikuiset ihmiset voivat olla ja miten heillä ei välttämättä ole mitään käsitystä siitä, että mitä toisilta ihmisiltä saa kysyä tai mitä toiselle saa sanoa. Minulle esimerkiksi ovat tuntemattomat ihmiset sanoneet, että minä olen kää pi ö ja minun aikuisen ihmisen pitää ottaa kasvuhormonia, että kasvan tai että jos vanhemmat olisivat tienneet, että minkälainen ihminen minusta tulee niin he olisivat tappaneet minut syntyessäni.

Olisit vastannut, että miksi sinä oket tuollainen älyköäpiö, ja sinun pitää ottaa jotain älykkyyttä kasvattavaa lääkettä, ja että jos vanhempasi olisivat tienneet millainen sinusta tulee, niin olisivat...

Vierailija
856/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kymmenen vuotta vanha auto ei enää toimi kun kävi huollossa. Kukaan ei ota vastuuta asiasta, eikä yksikään paikkakunnan korjaamo osaa korjata vikaa.

Minulle kävi sama 12-vuotiaan auton kanssa. Tehot hiipui. Koko ajan merkkivalo päällä, vikakoodi. Korjaamoilla auto vietti aikaa. Sähköyksikkö uusittiin. Ei mitään vaikutusta. Toki oli jo perinteiset eli sytytystulpat ja muut uusittu. Mahdollisesti kuitenkin oli sähköissä vika. Vein sähköihin erikoistuneeseen korjaamoon. Tunnin tutkivat ja kysyivät, vaihdetaanko akku tai sytytyspuolelta jotain. Voi kun minä en ole auton korjaaja, minulta on turha kysyä, mikä sitä vaivaa. Kun en osannut sanoa mitä haluan kokeiltavan seuraavaksi, auto jäi seisomaan siihen niiden pihaan. Meni useampi viikko, kuljin bussilla töissä. Aloin soitella korjaamoon, onko vika nyt paikallistettu ja sieltä vastattiin, että eipä he ole edes katsoneet sitä sen jälkeen kun toin sen korjaamoon. Kun eivät tiedä mikä vaivaa niin kokeilemalla ainut tapa selvittää. Sitten se korjaaja sanoi, että voi käydä niinkin, että vaihtavat osia ja useampi tonni kuluu rahaa, muttei saada kuntoon.

Järkytys oli suuri. Lähinnä se, että kaikki huollot oli tehty vuosittain ja auto päällisin puolin oli vielä hyvässä kunnossa, ei ruostetta tai lommoja. Sähköyksikön uusintaan oli jo mennyt rahaa, se oli kallis. Ihan turhaan, koska edelleen oli vikaa eikä korjaamoissa suoraan pystytty sanomaan, mikä sen vian korjaa. Annoin auton lähes ilmaiseksi pois, tuttavamies lupasi myydä varaosiksi. En olisi itse jaksanut nähdä vaivaa, että alkaa myydä sitä sun tätä. Harmittaa edelleen.

Vierailija
857/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herodes kirjoitti:

Isoja eroja on miestenkin värkeissä. Ihmiset ovat yksilöitä, naamatkin ihan erilaisia. Ja vartalot. Ei luulisi tuon järkyttävän.

Vierailija
858/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuinka kokonaisvaltaisesti mies sumutti minua puheillaan ja käytöksellään suhteemme ajan. Uskoin lähes kaiken kolme vuotta. Kun viimein aloin näkemään hänen oikean minänsä ja pahansuopuutensa, käytös muuttui täysin. Esittäminen loppui ja jäljelle jäi vain puhdasta ilkeyttä. Kaikki mitä hän sanoo tai tekee, on ainoastaan hänen parhaakseen. Kukaan muu ei merkitse oikeasti mitään. Minä olin häntä varten, hänen rikkinäistä sisintään korjaamassa, hänen peilinään ja samalla menin itse rikki. Tästä olen järkyttynyt, kuinka itsekäs ja paha ihminen voi olla toiselle, kuinka se kelkka kääntyy nopeasti. Nyt minulle ei enää ole käyttöä kun näen hänen lävitseen ja kierroksessa on jo uusi uhri. 

859/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herodes kirjoitti:

Huh se ongelma ratkeaa helpolla kun pitää lusikkansa kaukana siinä räppänästä, kaikin tavoin elämänlaatu kohentuu joka osa-alueella ja kaiken kukkuraksi rahaa säästyy ja tilillä on aina rahaa.

Vierailija
860/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi eläinten kanssa oli melkein viikymmentä vuotta sallittua suomessa. Tuli uudelleen laittomaksi tämän vuoden alussa.