Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
881/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmikymppinen ja tajusin vasta hiljattain järkytyksekseni, että ihmiset eivät kypsy iän myötä automaattisesti. Osa on ihan yhtä hukassa elämänsä ja itsensä kanssa kuin teininäkin, vaikka olisivatki jo ns. vakiintuneet ja perustaneet jopa perhettä. Aika ei paranna mitään haavoja, jos niitä ei osaa käsitellä. Menneisyyden virheistä ei opita, jos niiden perisyytä ei osaa itsestään tunnistaa.

Oletin jotenkin aiemmin, että kyllä aikuisena ja perheellisinä "kaikki" ovat kypsempiä ja esim ihmissuhteet olisivat jotenkin, erilaisia? Mutta ei, nyt silmäni ovat avautuneet näkemään jopa omien vanhempieni ikäluokassakin, että ihmiset painivat edelleen samojen asioiden kanssa kuin juuri 18 vuotta täytettyäänkin.

Minä taas olen tavallaan yllättynyt siitä, miten monet kuvittelevat tällaisten kierteiden katkaisun olevan ymmärryksestä kiinni. Mitä olen itse keskustellut rikkinäisten, traumatisoituneiden ja erilaisista ongelmista kärsivien ihmisten kanssa, aika moni näkee yllättävänkin tarkasti ne syy-seuraussuhteet osaamatta silti muuttaa niitä. Siis esimerkiksi tiedetään, että rakastutaan vääriin tyyppeihin koska lapsuudentrauma x ajaa etsimään ihmistyyppiä y, mutta se tieto ei millään tavalla estä rakastumasta seuraavallakin kerralla samaan ihmistyyppiin.

Sitä itseasiassa yritin juuri pukea sanoiksi, että edes se tietämys ei aina auta. Vaan sitä pitää työstää aktiivisesti ja joidenkuiden jopa lopun elämänsä. Eli ihminen ei ikinä olekkaan "viisas ja valmis" aikuinen, miten tapasin ajatella minusta paljon vanhempien kohdalla.

Vierailija
882/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kaupunkilaisena, kuinka lapsia tehdään. Ei tullut maatalon lapsena äidille mieleen kertoa. Toisaalta eivät kuulemma kehdanneet ostaa kumeja silloin apteekista ja syntyi ei toivottu lapsi liian pian. Vanhoilla päivillä kertoi panneennsa jalat sitten ristiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin kun minulle läheinen ihminen kuoli ja hänen lähisukulaiset sulkivat minut kokonaan pois asiasta. Surin suruni yksin mutta se kuinka minun suruni luokiteltiin alempiarvoiseksi ei koskaan unohdu.

Toinen järkytys on ollut kumppanin pettäminen. Meidän suhde ja tilanne oli ehkäpä haastava mutta samaan aikaan kun mies suunnitteli minun kanssa juttuja niin teki samaa toisen naisen kanssa. Tai no, pettämistä suurempi järkytys saattoi olla oma reaktio. Jotenkin kaikki kylmeni tuota henkilä kohtaan hetkessä ja kaikkea tekemistä tuon miehen kanssa varjostaa nykyään tämä pettämisen varjo. Luulin että reagoisin toisella tavalla, kuvittelin että pystyisin työstämään asiaa tai että "rakkaus voittaa". Oma kylmyys järkytti itseäni vähintään yhtä paljon kuin pettäminen.

Vierailija
884/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet

Vierailija
885/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuus oli vähän mitä oli niin ihmisten julmuus, tyhmyys ja itsekkyys ei varsinaisesti järkytä. Tai järkytti jo lapsena. Lapset ja aikuiset, yhtä vähän viattomuutta ja kypsyyttä. Toki on hyviäkin ihmisiä tai sellaisia jotka ainakin aidosti haluavat olla hyviä. Mutta en luota ihmisiin.

Silti kun jouduin (aikuisena, ei edes nuorena) savustettavaksi työpaikalla ja kun sain kokonaisuutta selville, tuntui se samalta kuin olisi saanut saavillisen jäävettä niskaan. Ihan järjettömiä asioita puhuttiin selän takana. Kaikki vain siksi, että kaksi henkilöä luuli minun tavoittelevan samaa ylennystä kuin he. Leikin tyhmää ja tietämätöntä, olin hiljaa ja kostamatta ja hain ja sain haluamani ylennyksen. Joka siis oli täysin eri suuntaan kuin näillä savustajilla. Tässä auttoi se, etten kertonut kenellekään mitä olin hakemassa. Jonkin verran "hassuja kysymyksiä" tuli uudelta esihenkilöltä ja siinä se. Eniten järkytti että mukaan oli lähtenyt myös sellaisia ihmisiä joiden kanssa luulin tulevani hyvin juttuun ja olevani samalla aaltopituudella. Oman ylennyksen jälkeen oli hieman vaivaantuneita työ"kavereita". En enää luota siihen että töissä voisi keskittyä vain töihin. Voit tahtomattasi joutua osalliseksi johonkin valtataisteluun.

Joo, keskiössä on valtataistelut useasti. Kova kilpailu. Miten jotkut voikin ottaa työn niin tosissaan. Olen itsekin kokenut syrjimistä työpaikalla, kun kuppikunnat keräävät porukkaansa sopivia. Jos joku on sinulle kateellinen, olet heikoilla. On oikeasti tuuria päästä terveeseen työilmapiiriin. Aina, ihan joka kerta työpaikoilla, jossa olen ollut, on ollut se joku, joka on kokenut minut uhkakseen. Vaikka en provosoi, vaan olen työpaikalla  ainoastaan hoitamassa vain työni, en kilpailemassa.

Vierailija
886/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys.

Vierailija
887/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistosta vastavalmistuneena minulla oli kuvitelma, että työelämässä ihmiset osaavat oman alansa kohtuullisen hyvin, ymmärtävät lukemaansa, pystyvät jättämään oman elämänsä draamat ja tunnekuohut suurimmaksi osaksi työpaikan ulkopuolelle ja keskittyvät työpaikalla pääasiassa töihin. 

Toki tällaisiakin kollegoita ollut monia, mutta vähintään yhtä paljon ollut sitä porukkaa, joilla joko osaamisessa, tunne-elämän hallinnassa, asenteessa tai älykkyydessä on joku mättänyt. Ensin ajattelin, että sattui vain huono tuuri ensimmäisen työpaikan suhteen, mutta sama "huono tuuri" on jatkunut jo yli 20 vuotta, viidessä eri työpaikassa ja kahdessa maassa.

Vierailija
888/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että suurin osa ihmisistä on pohjimmiltaan aika itsekkäitä, ilkeitä ja pahantahtoisia sekä valehtelevat. Laumassa kulkevia lampaita, jotka eivät katsele maailmaa laajasta näkökulmasta vaan putkinäöllä. Ihminen on onnekas, jos sillä on yksikin hyväntahtoinen ihminen keneen voi luottaa ja joka pitää susta sellaisena kuin olet.

Tämä. Tämä näkyy täällä palstallakin. Pahantahtoisuus ja kapea katseisuus.

Vierailija
889/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAG-Konsernin tuotoksien jatkuva vikaantuminen.  Aina jotain murhetta ja vikaa!

Vierailija
890/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin, kun lääkäri soitti koepalan oton ja sen tutkimuksen jälkeen ja ehdotti uutta leikkausta melanooman poistamiseksi. Kiire oli, mutta syöpä saatiin ajoissa poistettua.

Vierailija
891/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallituksen kova ja kylmäkiskoinen suhtautuminen vähävaraisiin ja työttömiin. Surullista.

Vierailija
892/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten nopeasti, kokonaisvaltaisesti ja peruuttamattomasti mieheni muuttui, kun menimme naimisiin. Huomaavaisesta, empaattisesta herrasmiehestä kuoriutui kontrolloiva, julma ja suorastaan sadistinen henkistä väkivaltaa käyttävä hirviö, joka onnistui lähes tuhoamaan minut psyykkisesti.

Lähdin, kun käytös alkoi kohdistumaan vauvaan, ja oli elämäni paras päätös.

Vierailija
893/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kymmenen vuotta vanha auto ei enää toimi kun kävi huollossa. Kukaan ei ota vastuuta asiasta, eikä yksikään paikkakunnan korjaamo osaa korjata vikaa.

Tää kyllä kertoo enemmän siitä, että on ammattitaidottomia korjaajia.

Vierailija
894/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ankeaa aikaa raskaus on. Joka paikassa hehkutetaan kuinka tämä on niin mahtavaa ja vauva sitä ja vauva tätä. Sain raskausdiabeteksen heti alussa koska olin liian lihava. Nyt tarkkailen syömisiäni, käyn joka päivä lenkeillä ja elän kurinalaisemmin kuin ikinä ennemmin. Tutut kommentoi kuinka tää on niin parasta aikaa kun ei tarvi stressata mistään ja saa ottaa rennosti.

Ei pidä paikkaansa.

5 x päivässä sokerimittaus, jatkuvaa seurantaa milloin minkäkin instanssin osalta ja esim. Banaani on utopistinen sokeriherkku mikä varmaan nakkasi sokerit jonnekkin tappiin. Kyläpaikoissa tyrkytetään suklaata ja sanotaan että nythän sä voit kun oot raskaana ja ei tarvi varoa lihomista. Lääkäristä saadut ohjeet kuitataan nauraen hysteriaksi ja muistutetaan kuinka vauvat on aina vähän paksuja, turha sitä on etukäteen murehtia.

Vierailija
895/1110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, miten vaikeaa on löytää tyttöystävä. Kun aloin vuonna 2018 etsiä aktiivisesti puolisoa ajattelin, että riittää aloittaa pari seurallista harrastusta ja laittaa nettiin seuranhakuilmoitus, sillä minun tasoiseni mies kyllä viedään käsistä nopeasti.

En ole vieläkään saanut ketään kiinnostumaan minusta tai päässyt yksillekään treffeille.

Tämä on kyllä ihan käsittämättömän vaikeaa, jos omassa lähipiirissä ei ole jo valmiiksi sopivia ehdokkaita.

Vierailija
896/1110 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsien kohtelu Suomessa.

Kyllä, niitä kaadetaan väärin. Liian vähän tai joillain alueilla paljon, tai annetaan mädäntyä pystyyn. Mennään ääripäästä toiseen. Osa metsänhoidosta on onnistunutta.

Vihreän kullan maassa keskimäärin toimitaan hyvin.

Vierailija
897/1110 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että kun eräänä aamuna heräsin todellisuuteen, jossa Trump oli tosiaan valittu vapaan maailman johtajaksi, leuka putosi lattiaan järkytyksestä.

Olen monta kertaa kokenut kiitollisuutta siitä, että tässä kauheassa tilanteessa USAa johtaa joku normaali ihminen Trumpin sijaan.

Ja oliko se niin paha? Hän ei aloittanut yhtään uutta sotaa ja ainoastaan halusi pois, talous veti kovaa, hän laittoi menemään monta rauhansopimusta, jopa Koreoiden välillä. Mutta toki hän oli spicy twitterissä ja yksi tunnettu paha audio klippi, joka ei ole edes puolet niin paha kuin monet muut politiikoilta, kumminkin en puolustele. Sanon vain että prioriteetit ja suuri osa faktoista ovat karanneet sinulta. 

Vierailija
898/1110 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin sepityksien selviäminen. Miten joku voi valehdella ihan joka asiasta, kun vain istuu kotona juomassa olutta? Ja tyypillä on aselupiakin, ei hyvä.

Vierailija
899/1110 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mikä on maailman homoin nimi?

- P ut1n 😄

Vierailija
900/1110 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Mikä on maailman homoin nimi?

- P ut1n 😄

mikä on maailman homon moderointi tiimi?

vauva. fi

olisko ip ban mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan