Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kymmenen vuotta vanha auto ei enää toimi kun kävi huollossa. Kukaan ei ota vastuuta asiasta, eikä yksikään paikkakunnan korjaamo osaa korjata vikaa.
Minulle kävi sama 12-vuotiaan auton kanssa. Tehot hiipui. Koko ajan merkkivalo päällä, vikakoodi. Korjaamoilla auto vietti aikaa. Sähköyksikkö uusittiin. Ei mitään vaikutusta. Toki oli jo perinteiset eli sytytystulpat ja muut uusittu. Mahdollisesti kuitenkin oli sähköissä vika. Vein sähköihin erikoistuneeseen korjaamoon. Tunnin tutkivat ja kysyivät, vaihdetaanko akku tai sytytyspuolelta jotain. Voi kun minä en ole auton korjaaja, minulta on turha kysyä, mikä sitä vaivaa. Kun en osannut sanoa mitä haluan kokeiltavan seuraavaksi, auto jäi seisomaan siihen niiden pihaan. Meni useampi viikko, kuljin bussilla töissä. Aloin soitella korjaamoon, onko vika nyt paikallistettu ja sieltä vastattiin, että eipä he ole edes katsoneet sitä sen jälkeen kun toin sen korjaamoon. Kun eivät tiedä mikä vaivaa niin kokeilemalla ainut tapa selvittää. Sitten se korjaaja sanoi, että voi käydä niinkin, että vaihtavat osia ja useampi tonni kuluu rahaa, muttei saada kuntoon.
Järkytys oli suuri. Lähinnä se, että kaikki huollot oli tehty vuosittain ja auto päällisin puolin oli vielä hyvässä kunnossa, ei ruostetta tai lommoja. Sähköyksikön uusintaan oli jo mennyt rahaa, se oli kallis. Ihan turhaan, koska edelleen oli vikaa eikä korjaamoissa suoraan pystytty sanomaan, mikä sen vian korjaa. Annoin auton lähes ilmaiseksi pois, tuttavamies lupasi myydä varaosiksi. En olisi itse jaksanut nähdä vaivaa, että alkaa myydä sitä sun tätä. Harmittaa edelleen.
Merkki ja malli?
Pariskunta, jota olimme vuosien ajan pitäneet ystävinämme haukkuivat meidät yhtenä iltana. Kännissä olivat tietysti silloin. Olemme mökkinaapuruksia ja aidan yli alkoi huutelu ja syyttely. Syytökset olivat ihan harhaisia ja absurdeja. Senkin jälkeen laitettiin vielä inhottavia tekstareita perään.
Yö meni ihan valvoessa järkytyksestä. Koska itse ilmoittivat että heillä ei ole mitään puhumista enää meidän kanssa, päätin katkaista välit kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Se että täällä todella on väestönvähennys käynnissä. Erilaisin keinoin. Olin järkyttynyt monta vuotta nyt hyväksynyt asian.
Väkimäärä kasvaa, suomalaiset vähenevät. tilalle tuotetaan musut ja ukrainalaiset ja muu bättrefolkki.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten vihaaminen Suomessa.
Kuin isovihassa, eipä ihmetytä sukupuuttomme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että miehet ovat valmiita harrastamaan seksiä ihastuneen tutun kanssa tarkoittamatta sillä mitään. Siis tiedän, että randomnaisia voidaan käyttää tunteettomaan seksiin, mutta jotenkin aina yllättää miten ollaan valmiita painamaan työ-, koulu- yms kavereita tai vaikka saman ystäväpiirin sisällä ilman sen kummempia tunteita vaikka tiedetään toisella niitä olemaan. En siis vaan tajua. Eikö sellaiset hoituisi pienemmillä ongelmilla vähän kauempana kotoa?
Koittakaa nyt ymmärtää että miehet haluavat pillua todella paljon. Sitä on täälläkin koitettu teille toitottaa mutta ette meinaa uskoa kun luulette että miehet ja naiset ovat samanlaisia.
Ymmärrän, että miehillä halut on kovat. Silti järkyttää miten häikäilemättä miehet tekevät mitä tahansa saadakseen seksiä. Naisen tunteilla ja hyvinvoinnilla ei ole siinä loppujen lopuksi mitään väliä.
Ja jos miehet haluavat ja arvostavat seksiä niin paljon, miksi he eivät halua antaa mitään naiselle siitä vastineeksi? Hellyyttä, yhdessä vietettyä aikaa, kosketusta...
Naisilla on huutava hellyyden ja kosketuksen tarve, jota mues ei vuorostaan halua tyydyttää, vaikka itse tarpeeksi seksiä saisikin.No ei paljoa kiinnosta halailla kun pussit on tyhjät. Se on jo evoluutiossa, että miehellä ei ole silloin läheisyyden halua. Se on hieman sama kuin koittaisi saada naista pakkonauramaan menkkapäivänä. Evoluutio säätelee hormoneilla niitä asioita.
Niinhän se tietysti on, varsinkin jos aivosolut , joilla voisi AJATELLA, ovat kaikki siellä alhaalla.
Jos ei sua miehenä paljon kiinnosta, se johtaa siihen että minua naisena ei myöskään paljon kiinnosta.
Että nyt tuli sinullekin ja muille miehille selväksi se , miksi moni nainen ei halua seksiä.Voi hyvänen aika miten tyhmä viesti.
Miestä sattuu alapäähän ainakin hetken aikaa (iän karttuessa aina vaan pidempään), koska luonto on asian niin hoitanut, että nyt hommat seis! Siinä menee aikansa, että pystyy taas edes ajattelemaan seksiä ja sitten joku asiasta (miehen fysiologiasta lainkaan voi olla omakohtaista kokemusta!) mitään tietämätön nainen tulee sössöttämään jotain haluamisesta. Morjens.
Hellyyttä ja kosketusta voi antaa milloin vaan, ei sen tarvitse aina seksiin johtaa. Ja jos sinä et miehenä todella sellaista tarvi, niin nainen saattaa tarvita ihan siinä missä sinä seksiä
Pitääkö tämä todella ihan rautalangasta vääntää.
Antaessaan saa jne
Mää oon nyt järkyttynyt siitä miten pienestä täällä ihmiset järkyttyy.Se on sellasta kun ei ole kokenut todellista elämää. Hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sekopäiseksi sateenkaariporukan vaatimukset ovat menneet
No miten.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka typeriä me ihmiset lopulta ollaan...
Enemmistö on tyhmä ja päättää.
Palvelutalon henkilökunnan hoitamisen taso, välinpitämättömyys, asukkaiden pahoinpitely ja Helsingin sosiaaliviranomaisten välinpitämättömyys tästä ja valehtelu.
Se, että Jesse aikoo ja haluaa kiduttaa ihmisiä heidän kuolemansa jälkeen.
Itseäni järkyttää typerät uhriutuvat ihmiset, jotka rokotevastaisia. Niiden juttuja, sekä salaliittoteroita on vaikea ymmärtää. Ovat kuin pieniä lapsia tarinoiden ja valehdellen asioita. Omasta mielestään, ovat Mensa-ihmisiä jotka tutkivat itse rokotuksia. Saavat, muka rokotetuista vaikeita oireita. Niihin auttaa havukepeistä tehty keitto.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana järkytyin todella tavasta miten ihmiset kohtelevat eläimiä, brutaalit eläinkokeet, halal teurastukset, kettujen elävältä nylkeminen, koirien elävältä keittäminen, härkätaistelut, valaanpyynti, kanojen tallominen kuoliaaksi, tuotantosikojen kohtelu, häntien typistykset, sairas jalostus, pienessä häkissä vuosia pitäminen,joka päivä miljoonat eläimet menevät liukuhihnalla teuraaksi.
Ihmiskunta ei ansaitse tätä planeettaa.
Samaa mieltä. Ihminen on valitettavasti suurin peto. Koska tämä loppuu, koska tulee maailmanloppu. Paljon merkkejä on jo näkyvissä.
Kaikki eläinten vain hyödyksikäyttäminen ja kaltoinkohtelu kuvottaa. Tuntuu, että haluanko enää edes elää tällaisessa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Peijas
Tämä myös yksi itsellä. Kun joudut sairaana ja säikähtäneenä ambulanssilla sairaalaan ja 7h odottelun välissä saat vain kuulla olevasi vieroitusoireista kärsivä narkkari?!! Tai sitten muuten vaan päästä vialla. Ja olin "ihan kiltisti" sängyssä käytävällä, en huutanut, häirinnyt tai muuta. Mies yritti välillä saada puhuttua mulle jotain lääkettä kipuun ja kehtasin jopa "ihan tahallani" oksentaa. Ja olin itkuinen kun pelotti ja sattui. Tähän sitten nämä empaattiset arviot.
No oli sitten umpisuoli, puhkesi odotellessa mutta hengissä selvittiin.
Kyllä, silloin oli henkilöstövajetta, tavallista enemmän ruuhkaa ja vielä se pakollinen poliisin saattamana tuotu narkkari pää auki. Mutta oikeasti? Ei se potilaiden syy ole. Tästä jo liki 20v aikaa mutta seuraavalla kerralla lähden vasta tajuttomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että miehet ovat valmiita harrastamaan seksiä ihastuneen tutun kanssa tarkoittamatta sillä mitään. Siis tiedän, että randomnaisia voidaan käyttää tunteettomaan seksiin, mutta jotenkin aina yllättää miten ollaan valmiita painamaan työ-, koulu- yms kavereita tai vaikka saman ystäväpiirin sisällä ilman sen kummempia tunteita vaikka tiedetään toisella niitä olemaan. En siis vaan tajua. Eikö sellaiset hoituisi pienemmillä ongelmilla vähän kauempana kotoa?
Koittakaa nyt ymmärtää että miehet haluavat pillua todella paljon. Sitä on täälläkin koitettu teille toitottaa mutta ette meinaa uskoa kun luulette että miehet ja naiset ovat samanlaisia.
Ei kyse ole ainakaan omalla kohdalla halujen eroista. Minä haluan paljon seksiä, myös sinkkuna, eikä siihen tarvitse liittyä tunteita mutta silloin valitsen siihen jonkun ulkopuolisen niin ei tule riskiä draamaan. Se on jotenkin yllättänyt, että miehet ei ajattele näin.
Ehkä se on tarjontaeroistakin kiinni. Kaikilla halukkailla miehillä ei ole niin paljon valinnanvaraa, että olisi joku oksalla niitä no fuss tyyppejä tarjolla. Sitten pannaan mitä saadaan seurauksista välittämättä.
Olen kolmikymppinen ja tajusin vasta hiljattain järkytyksekseni, että ihmiset eivät kypsy iän myötä automaattisesti. Osa on ihan yhtä hukassa elämänsä ja itsensä kanssa kuin teininäkin, vaikka olisivatki jo ns. vakiintuneet ja perustaneet jopa perhettä. Aika ei paranna mitään haavoja, jos niitä ei osaa käsitellä. Menneisyyden virheistä ei opita, jos niiden perisyytä ei osaa itsestään tunnistaa.
Oletin jotenkin aiemmin, että kyllä aikuisena ja perheellisinä "kaikki" ovat kypsempiä ja esim ihmissuhteet olisivat jotenkin, erilaisia? Mutta ei, nyt silmäni ovat avautuneet näkemään jopa omien vanhempieni ikäluokassakin, että ihmiset painivat edelleen samojen asioiden kanssa kuin juuri 18 vuotta täytettyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen ja tajusin vasta hiljattain järkytyksekseni, että ihmiset eivät kypsy iän myötä automaattisesti. Osa on ihan yhtä hukassa elämänsä ja itsensä kanssa kuin teininäkin, vaikka olisivatki jo ns. vakiintuneet ja perustaneet jopa perhettä. Aika ei paranna mitään haavoja, jos niitä ei osaa käsitellä. Menneisyyden virheistä ei opita, jos niiden perisyytä ei osaa itsestään tunnistaa.
Oletin jotenkin aiemmin, että kyllä aikuisena ja perheellisinä "kaikki" ovat kypsempiä ja esim ihmissuhteet olisivat jotenkin, erilaisia? Mutta ei, nyt silmäni ovat avautuneet näkemään jopa omien vanhempieni ikäluokassakin, että ihmiset painivat edelleen samojen asioiden kanssa kuin juuri 18 vuotta täytettyäänkin.
Minä taas olen tavallaan yllättynyt siitä, miten monet kuvittelevat tällaisten kierteiden katkaisun olevan ymmärryksestä kiinni. Mitä olen itse keskustellut rikkinäisten, traumatisoituneiden ja erilaisista ongelmista kärsivien ihmisten kanssa, aika moni näkee yllättävänkin tarkasti ne syy-seuraussuhteet osaamatta silti muuttaa niitä. Siis esimerkiksi tiedetään, että rakastutaan vääriin tyyppeihin koska lapsuudentrauma x ajaa etsimään ihmistyyppiä y, mutta se tieto ei millään tavalla estä rakastumasta seuraavallakin kerralla samaan ihmistyyppiin.
Lapsuus oli vähän mitä oli niin ihmisten julmuus, tyhmyys ja itsekkyys ei varsinaisesti järkytä. Tai järkytti jo lapsena. Lapset ja aikuiset, yhtä vähän viattomuutta ja kypsyyttä. Toki on hyviäkin ihmisiä tai sellaisia jotka ainakin aidosti haluavat olla hyviä. Mutta en luota ihmisiin.
Silti kun jouduin (aikuisena, ei edes nuorena) savustettavaksi työpaikalla ja kun sain kokonaisuutta selville, tuntui se samalta kuin olisi saanut saavillisen jäävettä niskaan. Ihan järjettömiä asioita puhuttiin selän takana. Kaikki vain siksi, että kaksi henkilöä luuli minun tavoittelevan samaa ylennystä kuin he. Leikin tyhmää ja tietämätöntä, olin hiljaa ja kostamatta ja hain ja sain haluamani ylennyksen. Joka siis oli täysin eri suuntaan kuin näillä savustajilla. Tässä auttoi se, etten kertonut kenellekään mitä olin hakemassa. Jonkin verran "hassuja kysymyksiä" tuli uudelta esihenkilöltä ja siinä se. Eniten järkytti että mukaan oli lähtenyt myös sellaisia ihmisiä joiden kanssa luulin tulevani hyvin juttuun ja olevani samalla aaltopituudella. Oman ylennyksen jälkeen oli hieman vaivaantuneita työ"kavereita". En enää luota siihen että töissä voisi keskittyä vain töihin. Voit tahtomattasi joutua osalliseksi johonkin valtataisteluun.
Ei niin. Mutta pölvästi on jatkuvasti vietävissä.
Mitä noiden naisten päässä liikkuu?